te
door teo Sep 30, 2015 om 12:56
Computers & telefonie

Windows 10 downloaden en wanneer?

Enige maanden geleden heb via de aanbieding van microsoft het downloaden van Windows 10 gereserveerd.
Men zou bericht ontvangen.
Sindsdien heb ik nog niets vernomen.
Na het aanklikken van het microsofticioontje bleek dat ik inmiddels W10
zou kunnen downloaden, maar n bericht heb ik hier niet over ontvangen!
Het "waarom niet" is mij niet duidelijk.
Is het wachten met downloaden aan te bevelen?

2805 21 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 30, 2015 om 12:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Is het wachten met downloaden aan te bevelen? .....
Ach, als je het al graag wilt downloaden .... gewoon doen.

zoekster
door zoekster - Sep 30, 2015 om 13:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Zelf wacht ik nog even een paar maanden. Ben tevreden over W8.1.
Over een paar maanden zullen de schoonheidsfoutjes wel uit W10 zijn gehaald.

ltmvz
door ltmvz - Sep 30, 2015 om 15:58
949 Antwoorden / 18 Vragen

Als ik u was, makreel 17, zou ik zeker nog wachten. Er zijn nog steeds heel veel mensen die in de puree zijn gekomen door Windows 10 en dit kan alleen maar minder worden. Ik ben zelf ook in blijde afwachting.

edrick3
door edrick3 - Sep 30, 2015 om 16:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=ltmvz schreef op woensdag 30 sep 2015, 15:58] Ik ben zelf ook in blijde afwachting.

OT
'blijde'? Dat moet je nog maar afwachten. ;-)

ltmvz
door ltmvz - Sep 30, 2015 om 16:20
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 30 sep 2015, 16:05]Dat moet je nog maar afwachten. ;-)
Zolang ik afwacht ben ik blij.

edrick3
door edrick3 - Sep 30, 2015 om 16:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ltmvz,

OT
Houden zo! ;-)

zw
door zwaardvis - Sep 30, 2015 om 17:13
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ik constateer inderdaad bij steeds meer Windows 10 implementaties dat deze stukje bij beetje uit elkaar vallen. Dan doet de touchpad het niet meer, dan de externe muis, dan is IE weer raar aan het doen, dan de dualboot de niet meer werkt enz. Vele kinderziekten en bovendien het probleem van de automatische dagelijkse updates die je niet kunt uitschakelen. Het lijkt wel of die niet getest worden...

Advies: als je een goed werkende 8.1 hebt, installeer Classic Shell en dan werkt hij perfect. Blijf van Windows 10 af en als je per se Win10 wilt, installeer een tweede 8.1 op een andere partitie en werk die bij naar 10, dan heb je in ieder geval een geldige licentie voor 10 verkregen. Ook na 1 jaar nog te gebruiken. Voor Win7 zou ik er voorlopig ook vanaf blijven. Win10 is in mijn ogen een veel slechter besturingssysteem dan Vista ooit geweest is. Vista werd altijd als slecht beschouwd maar Vista is god vergeleken met 10

ltmvz
door ltmvz - Sep 30, 2015 om 17:47
949 Antwoorden / 18 Vragen

Hier nog een opwekkende video over Windows 10.

Experts waarschuwen: blijf weg van Windows 10. Deze versie is met Nederlandstalige commentaarstem.

ph
door philip36 - Sep 30, 2015 om 18:17
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Voordat u windows10 gaat installeren zou ik u aanraden om een Image van de C partitie (waar nu de huidige windows op staat) te maken.
Hiermee kunt u, wat er ook mis gaat bij het upgraden naar windows10, altijd weer terug naar uw huidige windows situatie.
Om de image-file op te slaan heeft u een externe harde schijf nodig met voldoende vrije ruimte (ongeveer even groot als de gebruikte ruimte op de C partitie).
U kunt de Image ook op de D partitie laten opslaan als daar voldoende ruimte voor is.
Een image kunt u maken met het gratis programma EaseUS Todo Backup Free, te downloaden van

www.todo-backup.com

Maak met het programma een bootable disk om bij problemen hiermee de computer te starten en de Image terug te zetten.

Als u het windows10 download icoontje in de taakbalk opent kunt u onder Details zien of er op uw computer programma's staan welke niet compatibel zijn met windows10.
Om de upgrade soepel te laten verlopen kunt u die dan beter eerst verwijderen (eventueel nadat u een image van C heeft gemaakt)

Zoals u weet kunt u via windows10 binnen een maand terug naar uw vorige versie.
Met die Image bent u niet gebonden aan die maand maar kunt altijd terug naar uw vorige versie.
Als u dan ook nog het windows10 iso bestand download en op een DVD brandt, kunt ook weer altijd windows10 installeren.
Deze iso (32 bits of 64 bits versie) is te downloaden op https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Als de upgrade naar windows10 via uw huidige windows goed gelukt is, controleer of windows10 geactiveerd is, is het niet nodig bij herinstallatie van windows10 de produkt key in te voeren.
De produkt key kunt u wel uitlezen met b.v. het programma Keyfinder (ook de keys van andere programma's op de computer) For download https://www.magicaljellybean.com/keyfinder/

Een dual boot systeem met uw huidige windows en windows10 naast elkaar is op een simpele manier te maken.
Kunt u op uw gemak windows10 verkennen, u krijgt bij het starten van de computer de keus welke windows versie u wilt gaan gebruiken.
Als u dat niet wilt heeft het geen zin om de stappen hiervoor te vermelden.

Na de upgrade, controleer in ieder geval de Privacy settings wat wel en niet naar Microsoft mag worden gestuurd.(het is een hele lijst)

te
door teo - Sep 30, 2015 om 19:17
82 Antwoorden / 30 Vragen

Ik denk dat ik nog maar even wacht.
Trouwens bij het updaten bleek al n vinkje te staan "downloaden W10"!
Uitgevinkt dus.
Na het heropstarten bleek het downloaden van W10 weer doodleuk door te gaan
zonder dat te vermelden en moest ik het wéér stoppen.
Nare maniertjes van microsoft.

ltmvz
door ltmvz - Sep 30, 2015 om 19:56
949 Antwoorden / 18 Vragen

Als u echt ongehinderd wil wachten, makreel17, kunt u het beste update KB3035538 verbergen. Anders worden de setup-bestanden ongevraagd op uw computer gezet (een aantal gigabytes) en komt ook het icoon in het systeemvak zich onophoudelijk melden.

Dan nòg moet u bij de updates constant "Bijwerken naar Windows 10 Home" uitvinken. Maar dat is dan het enige wat overblijft.

zw
door zwaardvis - Sep 30, 2015 om 20:15
1525 Antwoorden / 51 Vragen

@ltmvz

De bewuste update (kb3035583 !) is al geïnstalleerd. Dus eerst verwijderen via "Geïnstalleerde updates" dan opnieuw zoeken naar Updates. Dan verbergen met de rechtermuis toets op KB3035583

ltmvz
door ltmvz - Sep 30, 2015 om 21:30
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op woensdag 30 sep 2015, 20:15]
De bewuste update (kb3035583 !) is al geïnstalleerd. Dus eerst verwijderen via "Geïnstalleerde updates" dan opnieuw zoeken naar Updates. Dan verbergen met de rechtermuis toets op KB3035583
Na steeds twijfelen en zoeken op het net of mijn KB-nummer wel het juiste was komt u nu met een ander nummer. Mijn eerste gedachte was: "Nu heb ik het toch nog verkeerd", maar bij nader inzien denk ik dat u zich vergist: het is toch KB3053538.

Verder heeft u 100% gelijk. Ik kreeg die update pas weg nadat ik het automatisch updaten had uitgezet. Daarvóór kwam hij zelfs terug nog vóór ik de computer.kon afsluiten. (Geel uitroepteken in de afsluitknop).

ltmvz
door ltmvz - Sep 30, 2015 om 21:32
949 Antwoorden / 18 Vragen

KB3035538 dus.?

zw
door zwaardvis - Sep 30, 2015 om 23:49
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Nou ja ltmvz. Dan zullen er wel twee updates zijn. Bij mij (win8.1) is het toch echt KB3035583
https://support.microsoft.com/en-us/kb/3035583

ltmvz
door ltmvz - Oct 1, 2015 om 07:55
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op woensdag 30 sep 2015, 23:49]Nou ja ltmvz. Dan zullen er wel twee updates zijn. Bij mij (win8.1) is het toch echt KB3035583
https://support.microsoft.com/en-us/kb/3035583

Neen, zwaardvis, er is maar één update en dat is die van u. Ik was gisteren volledig in de bonen geraakt en had beter even bij mijn eigen verborgen updates kunnen kijken. KB3035583, that's the magic number.

hansje klein
door hansje klein - Oct 1, 2015 om 08:38
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik had gedacht W10 met de komende feestdagen te gaan uitpakken als een kadootje, waarop je lang gewacht hebt en voorplezier hebt. Wanneer ik dat nu allemaal zo lees, is de voorvreugde verpest en het kado, eenmaal uitgepakt, bijna niet meer terug te geven of om te ruilen....

Het lijkt me eerder een tegoedbon die je vooral in de la moet laten liggen.

f.weele
door f.weele - Oct 1, 2015 om 20:47
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Als je een oude pc hebt of genoeg ruimte op je harde schijf, dan kun je, nadat je de registratie/aanmelding als insider hebt gedaan, bij microsoft de preview build van win 10 downloaden en installeren. Zo kun je win 10 ook uitproberen. Ondanks dat het previews zijn, heb ik de indruk dat ze beter werken en stabieler zijn dan de upgrade versies (32 en 64 bit).

klik hier

zw
door zwaardvis - Oct 1, 2015 om 21:26
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Je kunt trouwens ook de echte Windows 10 downloaden bij MS en installeren zonder productkey. Activeren is niet per se nodig. Na 1 maand testen zeggen ze dat deze niet geactiveerde Windows dan om de paar uur de PC uitschakelt. Maar daar valt goed mee te leven om te testen. Die van mij werkt al 2 maanden zo. Ook deze versie kun je makkelijk als dual boot installeren op een tweede partitie. Oude PC is dus niet nodig.

ra
door raw - Oct 7, 2015 om 16:54
23 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo makreel17

Na diverse ervaringen uit het verleden, doe ik nooit meer een update van welke versie
van Windows dan ook! De kans is erg groot dat je foutmeldingen krijgt.
Zelf werk ik met Windows 8.1 en dat bevalt mij prima.
Een schone installatie van Windows bij aankoop van nieuwe computer is het beste.

met vriendelijk groeten,
raw

Cookies
door Cookies - Jan 14, 2016 om 13:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

foutje