ja
door jans8310 May 20, 2015 om 18:32
Computers & telefonie

Windows 10

Kreeg vandaag een e-mail dat ik nu mijn windows 8.1 kan opwaarderen naar de fantastische windows 10. Maar weet iemand van U of dit wel zo een goed idee is? Heeft er al iemand ervaring mee?

7852 59 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 20, 2015 om 18:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jans8310,

Van wie kwam die mail?
Wat info: lees hier.

Met vr.gr.

bouke1966
door bouke1966 - May 20, 2015 om 19:26
157 Antwoorden / 3 Vragen

mooi misschien krijg ik ook een update voorstel

zw
door zwaardvis - May 20, 2015 om 19:30
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Als je nu al een update voorstel krijgt, terwijl Windows 10 pas over een paar maanden verschijnt, dan is dat op zijn minst verdacht...
Wie Windows 10 wil proberen kan de gratis preview downloaden en testen. Doe dit wel in een Virtuele Machine (VirtualBox) of anders op een oude PC/oude harde schijf in ieder geval niet op uw gewone PC.
Zie bv hier

menno0
door menno0 - May 20, 2015 om 21:07
236 Antwoorden / 42 Vragen

Ik ontving vandaag ook een email van windows@comunication.microsoft.com een voorproefje te nemen: tijdelijk gratis upgrade nu.

zoekster
door zoekster - May 20, 2015 om 21:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb hem ook gekregen, maar ik wacht nog even af totdat er meer duidelijkheid is.

Cookies
door Cookies - May 20, 2015 om 22:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=jans8310 schreef op woensdag 20 mei 2015, 18:32]Kreeg vandaag een e-mail dat ik nu mijn windows 8.1 kan opwaarderen naar de fantastische windows 10. Maar weet iemand van U of dit wel zo een goed idee is? Heeft er al iemand ervaring mee?

Je kunt NU nog niet opwaarderen naar Win10, zo staat dat ook niet in de mail. Je moet eerst een update binnen halen, zodat straks Win10 geïnstalleerd kan worden (als je dat wilt).

Kan best zijn dat de update automatisch gedownload is, lees onderstaande maar even.

Mogelijk is de update al geïnstalleerd

Als je Windows 8.1 of Windows RT 8.1 gebruikt en de functies voor automatische updates hebt ingeschakeld, hoef je niets te doen: de update wordt in de komende weken automatische gedownload en geïnstalleerd met Windows Update. Tijdens dit proces kun je gewoon doorwerken. Er verschijnt alleen een melding dat je de pc opnieuw moet worden opgestart om de installatie te voltooien.

Ga naar het startscherm om te controleren of de update al is geïnstalleerd. Als naast de accountnaam in de rechterbovenhoek van het startscherm een knop Zoeken wordt weergegeven, beschik je al over de update.

aurora1
door aurora1 - May 20, 2015 om 23:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees ook even klik hier en vooral het stukje voor als je zou willen terugkeren naar het oude besturingssysteem.

door 1953 - May 21, 2015 om 03:41
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Kan mogelijk een phishing zijn? Zelf nog geen reactie zijdens Microsoft ontvangen.

akkerdistel
door akkerdistel - May 21, 2015 om 20:36
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Als je het echt wilt kun je nu al W10 installeren, doe dit alleen op 'n PC die je overhebt. Opdat hij voor dagelijks gebruik niet aan te raden is, zit bijvoorbeeld een keylogger in (voor de extra duidelijkheid; logischerwijs niet in de 'echte' versie dit najaar) en dan online gaan bankieren is niet zo'n strak plan (al zullen ze er bij Microsoft geen mis/ge-bruik van maken, maar toch).

En W10 werkt overigens goed, jammer alleen dat Microsoft zich nu ook richt dat je een account zou 'moeten' aanmaken. Wat gelukkig totaal niet nodig is, met een offline-account kun je er prima mee werken, dit laatste raad ik iedereen sterk aan om te doen (op een PC).

ja
door jans8310 - May 22, 2015 om 10:15
91 Antwoorden / 147 Vragen

U allen dank voor de reacties. Wens U een mooi weekend met mooi weer. Nogmaals Merci. Jans

jb
door jb50 - May 22, 2015 om 13:12
14 Antwoorden / 9 Vragen

Kijk, dat is nu een goed voorbeeld van niet goed lezen van een bericht. Daar zit regelmatig de studio's van Kassa en Radar vol met mensen die via internet op de koffie zijn gekomen. Wel goed dat u eerst de vraag in Kassa hebt gesteld!
De mail ging inderdaad over het tijdelijk gratis update. De eigenlijke update volgt later en daar krijgt u een bericht van

simon55
door simon55 - May 22, 2015 om 13:30
1556 Antwoorden / 5 Vragen

U heeft de mail denk ik niet helemaal juist gelezen ik heb die zelf ook gehad en u kunt er zich vast voor opgeven en krijgt u steeds mailtjes met de vorderingen erin en ja download de testversie met t programma oracle en je hebt n virtuele computer in je computer heb ik ook gedaan en is prima maar zie weinig verschil met 8.1

audb
door audb - May 22, 2015 om 14:08
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als Windows 10 beschikbaar komt dan is deze via Windows update te downloaden.
Alleen is het mogelijk dat u een nieuwe code toe gestuurd krijgt zodat u ook in de toekomst gebruik kan blijven maken van nieuwere versies.
Dit wordt gedaan om misbruik te voorkomen en alleen consumenten die Windows 8 aangekocht hebben of al voor geïnstalleerd hebben gekregen kunnen gebruik maken van de officiële update.
Hen die een illegale versie van Windows 8/8.1 hebben krijgen deze in tegenstelling tot eerdere berichten deze update niet.

vr1944
door vr1944 - May 22, 2015 om 14:45
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb deze upgrade geïnstalleerd op een van mijn PC's. Alle hardware en software werkte nog prima na de installatie behalve het virus programma . Zet deze upgrade niet op een PC die je dagelijks gebruikt is het terechte advies van Microsoft want het programma wordt nog aan gesleuteld. Als de definitieve versie uitkomt is deze vanaf W7 voorlopig gratis

jantom
door jantom - May 22, 2015 om 14:58
377 Antwoorden / 0 Vragen

Van zowel HCC als van Microsoft heb ik het bericht ontvangen.
Zie het als een mededeling van wat er staat te gebeuren.

Ik ben op zich blij als ik van dat W8.1 af kan komen.. een gruwel. Zelfs met de update 8.1 is het niet wat ik wil. Ik wil eigenlijk naar W7 (daar heb ik ook een paar computer op lopen) en volgens de info is W10 een verbeterde W7...

Het is een gratis upgrade maar men verzwijgt of het daarbij ook blijft. Ik krijg de indruk dat de upgrade het eerste jaar zal functioneren maar wat gebeurt er daarna? Ik vrees dat het daarna een abonnement gaat worden waarvoor we elk jaar moeten betalen. Dat ik dit denk is omdat die termijn van 1 jaar wordt vermeld (dat is eigenaardig) en Microsoft zegt zelf niet van plan te zijn in de toekomst een nieuw besturingssysteem uit te brengen. U bent gewaarschuwd.

jantom
door jantom - May 22, 2015 om 18:21
377 Antwoorden / 0 Vragen

Zojuist gelezen:

Gratis upgrade

Microsoft liet eerder al weten dat gebruikers van Windows 7 en Windows 8 (en 8.1) gratis kunnen upgraden naar Windows 10. Dat aanbod geldt voor het eerste jaar - na die tijd moeten gebruikers alsnog een licentie kopen. Microsoft hoopt op die manier veel gebruikers over te laten stappen naar het nieuwe besturingssysteem, waarna ze zouden betalen voor een licentie op Office 365.

ltmvz
door ltmvz - May 23, 2015 om 07:58
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=jantom schreef op vrijdag 22 mei 2015, 18:21]...Dat aanbod geldt voor het eerste jaar - na die tijd moeten gebruikers alsnog een licentie kopen...

Dit zegt -denk ik- alleen iets over de mensen die Windows 10 dan nog niet uitgeprobeerd hebben, maar niets over de mensen die dit wel al gedaan hebben.

Moeten deze laatsten na een jaar periodiek gaan "dokken"?

Cookies
door Cookies - May 23, 2015 om 08:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Is het nou zo moeilijk allemaal? Van een abo o.i.d. is helemaal geen sprake! Eén jaar lang kun je Win10 gratis krijgen. Daarna mogen degenen die niet die upgrade hebben uitgevoerd, het lekker kopen.

ltmvz
door ltmvz - May 23, 2015 om 09:51
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 23 mei 2015, 08:21]...Van een abo o.i.d. is helemaal geen sprake!...

Nog niet inderdaad. Scherp gezien!

jantom
door jantom - May 23, 2015 om 10:48
377 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ltmvz schreef op zaterdag 23 mei 2015, 07:58][quote=jantom schreef op vrijdag 22 mei 2015, 18:21]...Dat aanbod geldt voor het eerste jaar - na die tijd moeten gebruikers alsnog een licentie kopen...

Dit zegt -denk ik- alleen iets over de mensen die Windows 10 dan nog niet uitgeprobeerd hebben, maar niets over de mensen die dit wel al gedaan hebben.

Moeten deze laatsten na een jaar periodiek gaan "dokken"?

Dat is het onduidelijke gedeelte van het verhaal. Dat wil Microsoft de wereld kennelijk nog niet goed duidelijk maken maar dat komt wel.... als er één geldwolf op de wereld rondloopt weet ik wel wie die is.

Er komt snel wat meer informatie over deze zaak: de HCC besteedt daar aandacht aan op 28 mei vanaf 19:45 uur (via internet op hcc.nl/windows10).

Ik ga ervan uit dat het na het eerste jaar jaarlijks dokken wordt. Als dat niet zo zou zijn waar haalt Microsoft zijn geld dan vandaan? Het kan altijd gratis maar ik begreep dat Windows 10 het laatste station is en dat besturingssysteem moet wel onderhouden worden en dat kost nu juist veel geld. Ik denk niet dat de online Office-gebruikers via hun abonnement dat gaan betalen.

ak
door akkefietje - May 23, 2015 om 10:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

klopt het wel ???? gisteren een nieuwe laptop gekocht en Mycom vertelde dat er nog GEEN Windows 10 was, maar wel in plm. juli verwacht wordt - de laptop zetten zij dan gratis over op W.10. Dus ik vind die mail ronduit gezegd: VERDACHT en lijkt op fishing!!

simon55
door simon55 - May 23, 2015 om 11:02
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@akkefietje

het is n mail van Microsoft en Geen phising mail neem maar eens contact met ze op 020-5001500 alleen mensen moeten de mail beter leren lezen

simon55
door simon55 - May 23, 2015 om 11:04
1556 Antwoorden / 5 Vragen

en akkefietje bij Mycom gekocht ik ooit eens gedaan Nooit en Never meer wat n waardeloos bedrijf is dat

jantom
door jantom - May 23, 2015 om 11:04
377 Antwoorden / 0 Vragen

W10 is nog in ontwikkeling en wordt pas later dit jaar te koop aangeboden... het bevindt zich nog in de testfase.
Windows 10 wordt (tijdelijk) gratis voor W8.1. gebruikers maar het is de vraag of dat voor 1 jaar is of voor de gehele levensduur van het besturingssysteem en/of van de laptop.

Daar gaat het nu even om... we willen zeker weten wat de condities zijn.

Gratis tot later of gewoon gratis.....:)

mariodings
door mariodings - May 23, 2015 om 11:23
40 Antwoorden / 3 Vragen

Tja ik snap al die reacties ook niet hoor.

Phishing:
Het is altijd goed om te kijken of je niet in de maling wordt genomen. De mail die ik gekregen heb is OK. Ik krijg het via mijn hotmail en die controleert voor mij of de mail goed is. :)
Opwaarderen:
Voorlopig kun je je alleen maar aanmelden als geinteresseerde. Zo staat dat ook in de mail
Goed idee:
Ik vind het een heel goed idee. Microsoft gaat hier veel werk van maken en gaat waarschijnlijk de oude 7 en 8 snel ( denk in 5 jaar of zo) niet meer onderhouden.
Ervaring:
Het is voor zover ik weet nog niet uitgeleverd. Je kunt wel als tester in de ontwikkelgroep gaan zitten

Mijn advies: Gewoon DOEN.

Geen update voorstel gehad? Misschien weet Microsoft je niet te benaderen. Ze kennen wel je computer, maar het staat me niet bij dat je ook je email moet afgeven als je wilt updaten.

Verder, als je een licentie hebt, dan is dat "zolang je device leeft". Abo's zijn bijvoorbeeld voor Office 365 en zo, net als je antivirus en andere apps.

mariodings
door mariodings - May 23, 2015 om 11:24
40 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 20 mei 2015, 23:03]Lees ook even klik hier en vooral het stukje voor als je zou willen terugkeren naar het oude besturingssysteem.

Bedankt voor deze opmerking

ltmvz
door ltmvz - May 23, 2015 om 11:33
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=jantom schreef op zaterdag 23 mei 2015, 10:48]Er komt snel wat meer informatie over deze zaak: de HCC besteedt daar aandacht aan op 28 mei vanaf 19:45 uur (via internet op hcc.nl/windows10).
Goede tip. Dank u!

vr1944
door vr1944 - May 23, 2015 om 11:41
1210 Antwoorden / 5 Vragen

"Kijk uit naar meer informatie die binnenkort zal verschijnen over het aanbod voor een gratis upgrade naar Windows 10 voor hiervoor in aanmerking komende nieuwe of bestaande Windows 7 SP1-, Windows 8.1 Update-, en Windows Phone 8.1-apparaten wanneer de upgrade in het eerste jaar plaatsvindt" Windows 8 werd in het eerste jaar aangeboden voor 29,95 euro en de upgrade naar W 8.1 was gratis . Na een jaar alsnog betalen voor W10 of een abonnement is onzin . Het advies van Microsoft is ,dat je de testversie beter niet installeert op een PC die je dagelijks gebruikt. McAfee en Norton security etc werken niet op W10 en worden vervangen door Windows Defender en Windows firewal.

ltmvz
door ltmvz - May 23, 2015 om 11:44
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=vr1944 schreef op zaterdag 23 mei 2015, 11:41]...Na een jaar alsnog betalen voor W10 of een abonnement is onzin...
Als u dat zegt klinkt dat zeer geruststellend. Dank u!

jantom
door jantom - May 23, 2015 om 12:15
377 Antwoorden / 0 Vragen

Zojuist even gezocht op "Windows 10 gratis of niet".

Ik las een reactie van een ter zake kundige:
Hoe zich dat vertaalt in de prijsstelling van Windows 10, zal in de eerste maanden van 2015 duidelijk worden, zei Turner. Waar je dan aan moet denken, blijft onduidelijk. Het zou kunnen dat Microsoft een versie met beperkte functionaliteit gratis of goedkoop in de markt zet, net als met Office voor de iPad, in de hoop dat velen toch de volledige versie verkiezen. Het kan natuurlijk ook heel goed dat Microsoft zwaarder gaat inzetten op jaarabonnementen op Windows, waarmee de aanschaf goedkoper wordt, maar de stroom inkomsten voor Microsoft betrouwbaarder en op termijn veel hoger wordt. Maar helemaal gratis, dat wordt Windows vast niet.

Geduld is een schone zaak... er is hier op het forum niemand die het zeker weet :)

jantom
door jantom - May 23, 2015 om 12:17
377 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.automatiseringgids.nl/nieuws/2014/50/windows-10-wordt-niet-gratis

vr1944
door vr1944 - May 23, 2015 om 12:52
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Nou dit zegt Microsoft er zelf over op zijn W10 website Jantom

Aanbod voor gratis upgrade*

Geweldig nieuws! Wanneer geschikte nieuwe en bestaande Windows 7-, Windows 8.1- en Windows Phone 8.1-apparaten in het eerste jaar worden bijgewerkt naar Windows 10, dan is deze upgrade gratis. Nog mooier: zodra een geschikt Windows-apparaat is bijgewerkt naar Windows 10, zorgen we ervoor dat het blijft bijgewerkt gedurende de ondersteunde levensduur van het apparaat. Hierdoor is het beter beveiligd en beschik je over steeds meer functies en functionaliteiten. En dat zonder extra kosten. Meld je vandaag nog met je e-mailadres aan en je ontvangt de komende weken meer informatie over Windows 10 en het upgrade-aanbod. Bron :Microsoft.

zoekster
door zoekster - May 23, 2015 om 13:00
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het is heel simpel, de link van jantom is gedateerd en baseerd op speculaties en verwachtingen. Er staat ook duidelijk in de link Hoe zich dat vertaalt in de prijsstelling van Windows 10, zal in de eerste maanden van 2015 duidelijk worden

De uitspraken die vr1944 geeft van MS zijn gebaseerd op recente uitspraken van Microsoft (dat is dus in de loop van 2015 gebeurd) en kan als de uiteindelijke uitkomst worden gezien van de 'overpeinzingen' van MS. Het is dus gratis!

Het wordt wel een beetje vervelend als iemand kost wat kost aan zijn eigen gelijk blijft vasthouden.

jantom
door jantom - May 23, 2015 om 13:08
377 Antwoorden / 0 Vragen

@vr1944

Dank voor je info. Dat verhaal had ik al gelezen maar ik kom er desondanks niet uit.
Ik zag dat het hier ging om smartphones... en die gaan maar een paar jaar mee (meestal).
Maar het kan ook betrekking hebben op desktops.

Maar als je mijn link had gevolgd en begreep wie er geinterviewd was weet je dat het hier een topman van Microsoft betreft. Ik heb nog steeds de indruk dat Microsoft nog niet tot een definitief standpunt is gekomen. Ik wacht af. We zien wel.

jantom
door jantom - May 23, 2015 om 13:10
377 Antwoorden / 0 Vragen

@zoekster

Ik wil geen gelijk hebben (en ook niet krijgen) maar wil weten wat het gaat worden. Als je mij reacties goed leest twijfel ik. Daarom ook geef ik aan dat ik een en ander afwacht.

simon55
door simon55 - May 23, 2015 om 13:17
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@vr1944 dat staat ook in de mail van Microsoft die verstuurd is 20-5-15 en de test versie werkt uitstekend alleen zie ik weinig verschil tot nog toe met Windows 8.1 werk nu ook met 8.1 en 10

ltmvz
door ltmvz - May 23, 2015 om 15:19
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=vr1944 schreef op zaterdag 23 mei 2015, 12:52]Nog mooier: zodra een geschikt Windows-apparaat is bijgewerkt naar Windows 10, zorgen we ervoor dat het blijft bijgewerkt gedurende de ondersteunde levensduur van het apparaat.
Als dit letterlijk gelezen mag worden vind ik de woorden "ondersteunde levensduur" erg interessant. Het doet mij denken aan het verschil tussen "technische levensduur" en "economische levensduur".

De "economische levensduur" wordt in feite bepaald door anderen ("de stand van de techniek"), maar de technische levensduur gaat voort tot het apparaat de geest geeft.

Welke van de twee zou meneer Microsoft" bedoelen?

vr1944
door vr1944 - May 23, 2015 om 16:41
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Het grote verschil zit hem in het verbeterde startmenu , je hoeft dus niet meer te switchen tussen twee platforms . Verder zie ik qua interface ook weinig veranderingen t.o.v W8.1 maar dat verschil zal met W7 een stuk groter zijn .Prettige Pinksterdagen allemaal

=simon55 schreef op zaterdag 23 mei 2015, 13:17: @vr1944 dat staat ook in de mail van Microsoft die verstuurd is 20-5-15 en de test versie werkt uitstekend alleen zie ik weinig verschil tot nog toe met Windows 8.1 werk nu ook met 8.1 en 10

jantom
door jantom - May 23, 2015 om 16:45
377 Antwoorden / 0 Vragen

Meneer Microsoft is gebleken een bedrijf te zijn dat veel winst wil halen (heeft feitelijk een monopoly-positie) en zijn betalende klanten geheel niet respecteert.

Ik heb daar ettelijke voorbeelden van gezien.

Ook al koop je software van Microsoft dan nog mag je verwachten dat je bij het opstarten ooit weer een bericht krijgt dat je illegale software gebruikt. En dat komt -geloof het of niet- bij mij niet voor. Ik heb ettelijke keren mijn legale Windows zien worden bestempeld als niet legitiem en dat terwijl men flink moet betalen. Het komt wel goed maar ik ken de houding van Microsoft... wie niet?
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Mijn waard zal in de toekomst Linux Ubuntu heten.
Ik heb 5 computers zo nu en dan (afwisselend) draaien en heb ervaring sinds 1995 (Windows 95). Microsoft belooft veel maar geeft weinig.

door 1953 - May 26, 2015 om 10:59
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=jantom schreef op zaterdag 23 mei 2015, 16:45]Meneer Microsoft is gebleken een bedrijf te zijn dat veel winst wil halen (heeft feitelijk een monopoly-positie) en zijn betalende klanten geheel niet respecteert.

Ik heb daar ettelijke voorbeelden van gezien.

Ook al koop je software van Microsoft dan nog mag je verwachten dat je bij het opstarten ooit weer een bericht krijgt dat je illegale software gebruikt. En dat komt -geloof het of niet- bij mij niet voor. Ik heb ettelijke keren mijn legale Windows zien worden bestempeld als niet legitiem en dat terwijl men flink moet betalen. Het komt wel goed maar ik ken de houding van Microsoft... wie niet?
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Mijn waard zal in de toekomst Linux Ubuntu heten.
Ik heb 5 computers zo nu en dan (afwisselend) draaien en heb ervaring sinds 1995 (Windows 95). Microsoft belooft veel maar geeft weinig.

Veel beloven en weinig geven, doet de zot(ten) in vreugde leven.

Zotten en dwazen schrijven hun namen op deuren en glazen - in dit geval dan op de verpakkingen van Micros(ch)oft!

vr1944
door vr1944 - May 26, 2015 om 11:39
1210 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=jantom schreef op zaterdag 23 mei 2015, 16:45]Meneer Microsoft is gebleken een bedrijf te zijn dat veel winst wil halen (heeft feitelijk een monopoly-positie) en zijn betalende klanten geheel niet respecteert.

Ik heb daar ettelijke voorbeelden van gezien.

Ook al koop je software van Microsoft dan nog mag je verwachten dat je bij het opstarten ooit weer een bericht krijgt dat je illegale software gebruikt. En dat komt -geloof het of niet- bij mij niet voor. Ik heb ettelijke keren mijn legale Windows zien worden bestempeld als niet legitiem en dat terwijl men flink moet betalen. Het komt wel goed maar ik ken de houding van Microsoft... wie niet?
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Mijn waard zal in de toekomst Linux Ubuntu heten.
Ik heb 5 computers zo nu en dan (afwisselend) draaien en heb ervaring sinds 1995 (Windows 95). Microsoft belooft veel maar geeft weinig.

vr1944
door vr1944 - May 26, 2015 om 12:06
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Dat je als Linux supporter geen fan van Microsoft bent is daar aan toe . Maar je verhaal over legale software wat later weer illegaal te blijkt te zijn is onzin . Ik heb het in diezelfde 20 jaar Windows gebruik ook het wel eens gehad door verandering van hardware in de PC maar 1 telefoontje met het gratis nummer van Microsoft was voldoende om dat probleem op te lossen. Overigens vind ik Linux Ubuntu een zwak en slecht werkende OS .Totaal ongeschikt voor gebruik op moderne P C's .

=1953 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 10:59:
=jantom schreef op zaterdag 23 mei 2015, 16:45: Meneer Microsoft is gebleken een bedrijf te zijn dat veel winst wil halen (heeft feitelijk een monopoly-positie) en zijn betalende klanten geheel niet respecteert.

Ik heb daar ettelijke voorbeelden van gezien.

Ook al koop je software van Microsoft dan nog mag je verwachten dat je bij het opstarten ooit weer een bericht krijgt dat je illegale software gebruikt. En dat komt -geloof het of niet- bij mij niet voor. Ik heb ettelijke keren mijn legale Windows zien worden bestempeld als niet legitiem en dat terwijl men flink moet betalen. Het komt wel goed maar ik ken de houding van Microsoft... wie niet?
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Mijn waard zal in de toekomst Linux Ubuntu heten.
Ik heb 5 computers zo nu en dan (afwisselend) draaien en heb ervaring sinds 1995 (Windows 95). Microsoft belooft veel maar geeft weinig

jantom
door jantom - May 26, 2015 om 14:28
377 Antwoorden / 0 Vragen

@vr1944

Je vergist je deerlijk... ik ben geen supporter van Linux maar als ik (zoals in het geval van W8.1) alles weer opnieuw moet leren (zo voelde dat ook aan) wil ik wel naar Linux toe.
Het hangt zo van de applicaties af. Maar ik heb een ruime keuze aan computers dus dat is het probleem niet. Internetten gaat goed met Linux (heb ik vernomen) maar er zijn programma's van o.a. Nikon die dan niet meer werken. Maar voor die programma's is er nog steeds een aparte computer (onder Windows 7)..

Je schrijft: Maar je verhaal over legale software wat later weer illegaal te blijkt te zijn is onzin .

Reactie: Ik gebruik backupsoftware van Paragon en als ik sporadisch een backup moet terugzetten krijg ik soms een mededeling van Microsoft die inhoudt dat mijn Windows niet origineel is. Dan mag ik weer contact opnemen via de telefoon maar soms gaat dat middels een druk op de knop. Als Microsoft zo goed kan spioneren dat het kan zien wat ik allemaal in mijn computer heb voor hardware en software is het toch een peuleschilletje voor de bedrijf om na te gaan dat het allemaal in orde is?
Dit is Microsoft... de waard die zijn gasten niet vertrouwt. Het komt allemaal (later) wel voor elkaar maar intussen moet je wel veel moeite doen om alles weer goed te krijgen.

Ik houd er niet van om onzin te schrijven... weet soms heel goed waar ik het over heb. En als ik het niet weet laat ik geen reactie achter... daar heeft niemand wat aan. Dat zouden er méér moeten doen :)

Cookies
door Cookies - May 26, 2015 om 14:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Ook al koop je software van Microsoft dan nog mag je verwachten dat je bij het opstarten ooit weer een bericht krijgt dat je illegale software gebruikt. En dat komt -geloof het of niet- bij mij niet voor. ......

Komt bij mij, geloof het of niet, als Windows gebruiker sinds een jaar of 20/25 ook niet voor.

jantom
door jantom - May 26, 2015 om 14:59
377 Antwoorden / 0 Vragen

@Carola

Bij mij komt het kennelijk voor omdat ik soms een wat oudere backup terugzet en dat wordt door Microsoft gedetecteerd en bestempeld als "niet legaal". Maar mijn Windows 8.1. en Paragon Backup and Restore is gewoon door mij gekocht.

Het zal niet bij iedereen voorkomen... misschien alleen bij mensen die backupsoftware (van Paragon en Acronis TrueImage) gebruiken.

Cookies
door Cookies - May 26, 2015 om 15:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 23 mei 2015, 13:00]

De uitspraken die vr1944 geeft van MS zijn gebaseerd op recente uitspraken van Microsoft (dat is dus in de loop van 2015 gebeurd) en kan als de uiteindelijke uitkomst worden gezien van de 'overpeinzingen' van MS. Het is dus gratis!

Het wordt wel een beetje vervelend als iemand kost wat kost aan zijn eigen gelijk blijft vasthouden.

Dat staat gewoon in de mail die ook Jans8310, en vele andere Windows gebruikers, recent ontvangen hebben.

ltmvz
door ltmvz - May 26, 2015 om 15:16
949 Antwoorden / 18 Vragen

Op het Microsoft forum - dat ik vaak bezoek - is deze kwestie van de "niet legitieme Windows" aan de orde van de dag.

zw
door zwaardvis - May 26, 2015 om 16:20
1525 Antwoorden / 51 Vragen

@jantom. Als je Windows 8.1 zo afwijkend vindt, begrijp ik niet dat je het gratis Classic Shell niet installeert. Dan wordt Windows 8.1 precies zoals Windows 7 en werken al je programma's op de vertrouwde manier, dus zonder die gekke metro-tegels, maar gewoon vanaf het bureaublad.

jantom
door jantom - May 26, 2015 om 17:05
377 Antwoorden / 0 Vragen

@zwaardvis

Ik gebruik XP-Vista-W7-W8.1 - op 5 computers waarvan er twee dagelijks worden gebruikt.
Ik heb het Classic Shell geinstalleerd (W8.1) maar dat wil niet zeggen dat W8.1 dan hetzelfde werkt als W7. Het begint al met de prullebak.
W8.1 is erg afwijkend. Er zijn nog meer voorbeelden die aangeven dat W8.1 een vreemde eend in de bijt is.
Microsoft lijkt W8.1 zelf ook een halve mislukking te vinden en wil er van af. Ik ben een zgn zakelijke gebruiker en walg een beetje van dat W8.1 omdat W7 zoveel beter werkt.
Mijn W8.1 werkt nog steeds niet zoals ik wil en dat verandert pas als de upgrade gedaan is. Ik wil een verbeterde W7 en die komt er dus aan ~ de naam is W10.

simon55
door simon55 - May 26, 2015 om 17:06
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Windows 8.1 zo simpel als wat en 10 nog beter snap je er geen snars van blijf dan lekker xp gebruiken

simon55
door simon55 - May 26, 2015 om 17:08
1556 Antwoorden / 5 Vragen

nou jantom da begrijp je er echt geen ene snars van

jantom
door jantom - May 26, 2015 om 17:18
377 Antwoorden / 0 Vragen

@simon55

Je vergist je. Neem ik je niet kwalijk.
Maar als jij je lekker voelt bij W8.1 is dat mooi.Dan is er toch iemand blij.
Mijn ervaring is anders en ik heb best wel veel ervaring... 20 jaar nu. Maar iedereen mag zelf uitmaken wat hij of zij fijn vindt.

simon55
door simon55 - May 26, 2015 om 17:30
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@jantom

Ik heb al meer dan 20 jaar ervaring begon met de computer met cassette en met piep die ken je niet eens man

zw
door zwaardvis - May 26, 2015 om 21:30
1525 Antwoorden / 51 Vragen

@jantom, wat bedoel je met prullenbak is anders? Dat de optie "Prullenbak legen" onder een ander menuutje staat of zo? Dat is toch niet essentieel? En sorry hoor, maar Vista, Win7, Win8, Win10 lijken qua uiterlijk en bediening heel erg op elkaar. (Met Classic Shell dan)

jantom
door jantom - May 26, 2015 om 21:40
377 Antwoorden / 0 Vragen

@zwaardvis

Ik zou stoppen met dit onderwerp.... maar je hebt een interessante opmerking.

Windows 8.1. werkt soms geheel anders dan de voorgaande versies ~ vanaf XP. Bij W8.1 is je document meteen in de prullebak als je het al dan niet per ongeluk ging weggooien. Geen waarschuwing vooraf.......
Als je de prullebak later leegmaakt kan het gebeuren dat je een bestand kwijtraakt dat je misschien wilde houden. Dat is de mogelijke consequentie.

Bij alle voorgaande versies wordt je gevraagd te bevestigen dat je het document (of wat het ook is) wil weggooien. En als dat zo is gaat het naar de prullebak.
Dit laatste is naar mijn mening de juiste manier van werken maar er zullen personen zijn die hier dan weer een opmerking over maken.

Het is erg verwarrend als men meerdere versies van Windows gebruikt... Gebruiksonvriendelijk... niet goed over nagedacht. Mijn mening.

zw
door zwaardvis - May 26, 2015 om 21:43
1525 Antwoorden / 51 Vragen

@jantom. Dat is een kwestie van instellen. Ik krijg wel die vraag want ik heb een vinkje staan bij Bevestiging.... Zie hier

jantom
door jantom - May 26, 2015 om 21:45
377 Antwoorden / 0 Vragen

geweldig zwaardvis - dank. Met jou kan ik vis eten....

zw
door zwaardvis - May 26, 2015 om 21:49
1525 Antwoorden / 51 Vragen

@jantom. En bij Win10 staat dat vinkje blijkbaar ook niet standaard AAN. Dus even Win10 net als Win8 africhten....

jantom
door jantom - May 26, 2015 om 21:57
377 Antwoorden / 0 Vragen

dank voor de aanvulling... een omissie van mijn kant maar ik vind wel dat het standaard aangevinkt had moeten zijn... maar andere meningen zijn ook welkom.

Een minpuntje minder ... Dank je wel zwaardvis.