so
door sooi Jul 30, 2015 om 11:03
Computers & telefonie

Windows 7

Ik heb mijn pc overgezet naar Windows 10. Hoe kan ik terug naar Windows 7.

8104 29 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 30, 2015 om 11:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo sooi,

Dat kan niet 'zomaar'.

Kijk hier.

En lees eens hier bij reactie #3

Suc6

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 30, 2015 om 12:18
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Sooi,
Kan ik na de installatie nog terug naar Windows 7 of 8?

Microsoft geeft aan dat het Windows 10 upgradeprogramma over een 'roll back-functie' zal beschikken. Daarmeen kun je nog enige tijd na de installatie van Windows 10 terug naar de vorige Windows-versie op je pc. Hoe de roll back-functie precies in elkaar steekt en hoe goed hij in de praktijk werkt, is even afwachten. We zullen hem zeker uitproberen en er dan op deze pagina over informeren. Bron KLIK.
Vr. gr.

br
door bravehenk - Jul 30, 2015 om 12:55
206 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=sooi schreef op donderdag 30 jul 2015, 11:03]Ik heb mijn pc overgezet naar Windows 10. Hoe kan ik terug naar Windows 7.

Ga naar Start
Instellingen
Bijwerken en beveiliging
Systeemherstel

Daar staat optie om binnen 1 maand oude besturingssysteem weer terug te zetten

succes

gr Henk

f.weele
door f.weele - Jul 30, 2015 om 14:00
1085 Antwoorden / 27 Vragen

klik hier voor nog wat meer informatie (in het engels).

costnix
door costnix - Jul 30, 2015 om 16:25
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben ZEER benieuwd waarom u terug wil naar Windows 7.

diumenge
door diumenge - Jul 30, 2015 om 17:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=costnix schreef op donderdag 30 jul 2015, 16:25]Ik ben ZEER benieuwd waarom u terug wil naar Windows 7.En al helemaal na één dag.

edrick3
door edrick3 - Jul 30, 2015 om 17:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Misschien verontrustende dingen gelezen betreffende de privacy?

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 30, 2015 om 18:08
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Privacyschending valt echt heel erg super reuze mee in Windows 10, zijn slechts 40 schuifjes -met betrekking op het verzamelen van jouw gegevens- die je moet omzetten, dat is slechts alles. En uiteraard geen microsoft-account aanmaken plus zorg voor een interactieve firewall, bijvoorbeeld Windows Verkenner wil continu verbinding maken met het internet (waarvoor blijft alsnog een groot raadsel).

Microsoft gaat nu eindelijk de traditie verbreken van een slecht OS naar een prima OS naar weer een slecht OS..

pi
door pieterwolters - Jul 30, 2015 om 18:12
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 30 jul 2015, 17:33]Misschien verontrustende dingen gelezen betreffende de privacy?

Dat is een kwestie van de juiste knoppen "uit" zetten en het is opgelost.

zw
door zwaardvis - Jul 30, 2015 om 18:34
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ik twijfel trouwens ook steeds meer of ik een prima win8.1 implementatie moet upgraden naar Win10.
Ik vind Win10 nogal onrustig, onoverzichtelijk en niet mooi. Bovendien hou ik er niet van dat je niet meer op een normale manier de baas kunt zijn over je eigen PC. Bv het automatisch dagelijks updaten van Windows wat je alleen via een truukje (nou ja) kunt uitschakelen. 99% van de gebruikers zouden dat niet kunnen handelen. Als je op de camping/hotel een betaalde verbinding hebt, gaat dat of veel tijd of veel geld kosten.

zw
door zwaardvis - Jul 30, 2015 om 22:34
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Nog zoiets: De icoontjes op het bureaublad zijn in W10 veel verder uit elkaar geplaatst dan in Win8 (of Win7). Als je dus je bureaublad vol hebt staan in Win8 passen ze niet meer standaard in Win10, en vallen er enkele buiten beeld?
Je kunt dit wel herstellen door in het register de IconVerticalSpacing te veranderen van -1650 naar -1200, maar toch. Dat is weer werk dat 99% van de mensen niet voor elkaar zal krijgen.

door 1953 - Jul 30, 2015 om 23:30
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Links onderin bij startmenu, terugzetten naar de vorige versie, is mij gisteravond ook gelukt.

Pas wel op dat W10 nadien dan weer probeert, via een update, te installeren.

so
door sooi - Jul 31, 2015 om 10:28
2 Antwoorden / 3 Vragen

Beste raadgevers,
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie reacties. Ik heb mijn pc weer terug kunnen zetten naar het voor mij vertrouwde windows 7. Om de vraag waarom te beantwoorden. Wel, ik heb wat te impulsief windows 10 geïnstalleerd en kwam, voor een digibeet van 81 lentes, al gauw tot de ontdekking dat het heel wat hersenactiviteiten zou kosten om de werking daarvan te doorgronden. Laat ik het maar bij het oude vertrouwde houden. Nogmaals dank voor de tips.
Sooi.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 31, 2015 om 10:33
7155 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=sooi schreef op vrijdag 31 jul 2015, 10:28]Beste raadgevers,
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie reacties. Ik heb mijn pc weer terug kunnen zetten naar het voor mij vertrouwde windows 7. Om de vraag waarom te beantwoorden. Wel, ik heb wat te impulsief windows 10 geïnstalleerd en kwam, voor een digibeet van 81 lentes, al gauw tot de ontdekking dat het heel wat hersenactiviteiten zou kosten om de werking daarvan te doorgronden. Laat ik het maar bij het oude vertrouwde houden. Nogmaals dank voor de tips.
Sooi.
@Sooi,
Er wordt ook aangeraden om tot september te wachten met upgraden dan zijn de kinderziektes hopelijk onder de duim.
Bedankt voor uw melding.
Vr,gr.

edrick3
door edrick3 - Jul 31, 2015 om 10:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@sooi,

.....Om de vraag waarom te beantwoorden. Wel, ik heb wat te impulsief windows 10 geïnstalleerd en kwam, voor een digibeet van 81 lentes, al gauw tot de ontdekking dat het heel wat hersenactiviteiten zou kosten om de werking daarvan te doorgronden. Laat ik het maar bij het oude vertrouwde houden......
Lijkt me héél verstandig!

Met vr.gr.

mrnn
door mrnn - Jul 31, 2015 om 12:21
67 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb Windows 10 al na een halve dag teruggezet naar 8.1. Sommige programma's werkten niet meer en hun browser Edge vind ik ronduit waardeloos. Menubalk niet kunnen vinden, favorieten niet snel kunnen vinden, etc. Ik heb wel IE11 gevonden en kon die ook weer gewoon gebruiken, maar vanuit Outlook doorlinken naar het web werkte niet meer. Dan koos het programma voor Edge en daar zat ik nou net niet op te wachten. Ik had verschillende tabbladen vastgezet, die waren ook verdwenen. Ik had verscheidene websites gepind, ook die waren verdwenen.

Al met al: gauw terug naar 8.1 gegaan en nu werkt alles weer normaal.

oo
door ookgoed - Jul 31, 2015 om 12:40
10 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ook impulsief Windows 10 geinstalleerd. Echter:
Mijn (betaalde) McAfee werd steeds eruit gegooid. De McAfee firewall ook.Steeds opnieuw aanzetten en W10 gooit hem er steeds uit.
Activeren is niet mogelijk. W10 zegt dan U gebruikt een illegale Windows. Dit is niet waar. Mijn computer is officieel gekocht en nog niet open geweest en zelfs na aankoop geactiveerd.
Verder, als ik naar faceboek ga, blokkeert alles. Kan alleen de stekker uittrekken.
Start dan mooi opnieuw op, echter begint met bovenstaand punt van McAfee.
Heb teruggezet naar Windows 7 en werk heerlijk ongestoord verder.

oo
door ookgoed - Jul 31, 2015 om 12:42
10 Antwoorden / 0 Vragen

Aansluitend op mijn vorige verhaal:
Windows10 spreekt steeds over apps en lokatiebepaling. Ik heb een desktop en verplaats deze nooit.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 31, 2015 om 12:53
7155 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=ookgoed schreef op vrijdag 31 jul 2015, 12:40]Heb ook impulsief Windows 10 geinstalleerd. Echter:
Mijn (betaalde) McAfee werd steeds eruit gegooid. De McAfee firewall ook.Steeds opnieuw aanzetten en W10 gooit hem er steeds uit.
Activeren is niet mogelijk. W10 zegt dan U gebruikt een illegale Windows. Dit is niet waar. Mijn computer is officieel gekocht en nog niet open geweest en zelfs na aankoop geactiveerd.
Verder, als ik naar faceboek ga, blokkeert alles. Kan alleen de stekker uittrekken.
Start dan mooi opnieuw op, echter begint met bovenstaand punt van McAfee.
Heb teruggezet naar Windows 7 en werk heerlijk ongestoord verder.
De software van McAfee is nog niet compatibel met Windows10. (Google).

gerardk
door gerardk - Jul 31, 2015 om 13:07
175 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=sjoppie schreef op vrijdag 31 jul 2015, 12:53][quote=ookgoed schreef op vrijdag 31 jul 2015, 12:40]Heb ook impulsief Windows 10 geinstalleerd. Echter:
Mijn (betaalde) McAfee werd steeds eruit gegooid. De McAfee firewall ook.Steeds opnieuw aanzetten en W10 gooit hem er steeds uit.
Activeren is niet mogelijk. W10 zegt dan U gebruikt een illegale Windows. Dit is niet waar. Mijn computer is officieel gekocht en nog niet open geweest en zelfs na aankoop geactiveerd.
Verder, als ik naar faceboek ga, blokkeert alles. Kan alleen de stekker uittrekken.
Start dan mooi opnieuw op, echter begint met bovenstaand punt van McAfee.
Heb teruggezet naar Windows 7 en werk heerlijk ongestoord verder.
De software van McAfee is nog niet compatibel met Windows10. (Google).

Ik heb ook McAfee - via rentepunten van de ING - en ben daar zeer tevreden mee. Moet ik mijn pc dan beveiligen met die troep van Microsoft?

Cookies
door Cookies - Jul 31, 2015 om 13:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Customers need to be aware that an in-place upgrade to Windows 10 may lead to compatibility issues with existing installed software products such as McAfee Drive Encryption, if the version in use is not identified as Windows 10 compatible and/or does not support in-place upgrades.

Meer info mcafee.com

wimmi20
door wimmi20 - Jul 31, 2015 om 13:48
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik ben 1 van de testers van Win 10.
En ik gebruikte het al een poosje.
Win 10 geeft problemen.
Tot vastlopers en blauwe schermen aan toe.
Ik ben teruggegaan naar Win 8.1 en blijf af van win 10.
Win 10 is nog lang niet o.k. en wordt veel te vroeg in de markt gezet.
Dat merkt de gebruiker van 10, je ontvangt constant updates.
Win 10, mij niet gezien !

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 31, 2015 om 14:29
7155 Antwoorden / 3 Vragen

@Gerardk,
In totaal blijken vier leveranciers nog geen compatibele software voor Windows 10 te hebben, namelijk Baidu, eScan, Lavasoft en McAfee. Het testlab merkt echter op dat de lijst met compatibele producten continu zal worden bijgewerkt. [url=In totaal blijken vier leveranciers nog geen compatibele software voor Windows 10 te hebben, namelijk Baidu, eScan, Lavasoft en McAfee. Het testlab merkt echter op dat de lijst met compatibele producten continu zal worden bijgewerkt. Linken gaat even niet kennelijk maar is te vinden op Google getiteld:Werking virusscanners op Windows 10 getest - Security.NL
U zou tijdelijk op een gratis antivirusscanner kunnen overgaan.
Vr, gr.

pa
door papaya - Jul 31, 2015 om 16:02
16 Antwoorden / 13 Vragen

Ook ik heb na nog geen dag windows 10 delete, en terug naar windows 8.1
Deze is veel duidelijker, windows 10 instaleerd niet alle programmas die ik wel op windows 8.1 heb.
Voor mij geen windows 10 meer.

ka
door kama - Aug 1, 2015 om 17:42
161 Antwoorden / 19 Vragen

Heeft al iemand ervaring met Windows 10 en Norton. Ik hoorde dat onze (betaalde) Norton beveiliging niet compatible zou zijn en overruled zou worden door de Windows beveiliger die lang zo goed niet is. iemand al ervaring?

diumenge
door diumenge - Aug 1, 2015 om 18:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Overstap, op mijn PC, van Windows 7 naar Windows 10 is mij prima bevallen. Alleen mijn Kaspersky AV gaf wat problemen, nieuwe versie geïnstalleerd en die draait ook weer als vanouds.

Vooralsnog vind ik Windows 10 op de PC prima, maar heb nog niet veel voordeel t.o.v. Windows 7 kunnen ontdekken. Ik draai op de PC overigens wel onder een lokale account en heb alle tegels uit het startmenu verwijderd.

Op de tablet beviel Windows 8.1 mij vooralsnog beter, maar dat is wellicht omdat ik daar inmiddels wel aan de metro interface gewend was en omdat ik een Windows Phone 8.1 heb.

gerardk
door gerardk - Aug 2, 2015 om 12:34
175 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=sjoppie schreef op vrijdag 31 jul 2015, 14:29]@Gerardk,
In totaal blijken vier leveranciers nog geen compatibele software voor Windows 10 te hebben, namelijk Baidu, eScan, Lavasoft en McAfee. Het testlab merkt echter op dat de lijst met compatibele producten continu zal worden bijgewerkt. [url=In totaal blijken vier leveranciers nog geen compatibele software voor Windows 10 te hebben, namelijk Baidu, eScan, Lavasoft en McAfee. Het testlab merkt echter op dat de lijst met compatibele producten continu zal worden bijgewerkt. Linken gaat even niet kennelijk maar is te vinden op Google getiteld:Werking virusscanners op Windows 10 getest - Security.NL
U zou tijdelijk op een gratis antivirusscanner kunnen overgaan.
Vr, gr.

Ik wacht nog een paar maanden en zie dan wat ik ga doen, hopelijk zijn de meeste fouten er dan uit.

el
door elhenk - Aug 2, 2015 om 19:12
9 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Kama;
Heb Windows 10 draaien met Norton Internet Security en werkt uitstekend.(geen problemen)
Heb wel een paar weken geleden de laatste versie van Norton geupgrade.
Verder ben ik tevreden over Win 10.
Mrnn
Van uit outlook of mail naar internet explorer werkt wel maar dan moet je als standaard webbrowser
kiezen voor IE door naar Instellingen systeem en standaard apps te gaan.
Daar kun je de webbrowser veranderen van edge naar IE