rdhoog
door rdhoog Oct 18, 2014 om 14:06
Computers & telefonie

Windows 7 activeren HP laptop lukt niet meer,dit exemplaar van windows is niet legitiem

Goedemiddag,

ik heb in 2009 een laptop van HP gekocht. Op deze laptop zat Win.Vista. In de tijd dat ik deze laptop kocht was Win.7 al uit en kon je een Update aanvragen van Win.Vista naar Win.7. Dit heb ik dus gedaan.Nu een maand of 2 geleden kreeg ik ineens een zwart bureaublad met daarin de tekst: "dit exemplaar van windows is niet legitiem". Mijn Windows is natuurlijk wel legitiem dus ik opnieuw activeren met de gegevens van de schijf van de Update naar Win.7. Dit werkte dus niet. Ook niet de productcode die van Win.Vista die er eerst op stond. Afijn, na een tijdje de computer helemaal terug gebracht naar de fabrieksinstellingen want je kon geen updates meer downloaden en het is zeer irritant dat er steeds in je scherm staat dat windows niet legitiem is, terwijl dat wel zo is! Dus na terug gegaan naar de fabrieks instellingen geen problemen meer tot één week geleden en toen begon het weer van voor af aan..

Gisteren dan maar eens contact gehad met Microsoft om dit probleem op te lossen. Hier konden zij uiteindelijk niets meer voor mij betekenen en werd naar HP verwezen omdat de Update naar Win.7 een Update van HP is en niet van Microsoft....Ík dus gebeld naar HP en werd netjes geholpen, mijn klachten door gegeven en zou op mijn verzoek terug gemaild worden. Afijn dezelfde dag nog bericht van HP met een mededeling dat ze niks voor mij kunnen doen omdat mijn "systeem out of service is" ....??? Er stonden wel een paar links bij die mij verwezen naar een aantal dingen die ik dan nog kon proberen.( wel in het engels...)

Nou is mijn vraag: zit er op software een houdbaarheids datum ofzo.....?
Het is toch raar dat een HP mij eigenlijk zegt dat mijn computer te oud is en dat ik maar een nieuwe moet kopen terwijl hij nog keigoed is....

Ik heb al een goedwerkende sony vaio weg moeten doen omdat microsoft besluit win.xp niet meer up te daten en ik daar geen ander besturings systeem op kan zetten.

Makkelijk geld verdienen zo!!

graag uw reactie hierop.

met vriendelijke groet,
RdHoog[

3245 20 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Oct 18, 2014 om 14:08
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heeft u na het terugbrengen naar Vista ook het servicepack 2 geïnstalleerd?

Cookies
door Cookies - Oct 18, 2014 om 14:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Er stonden wel een paar links bij die mij verwezen naar een aantal dingen die ik dan nog kon proberen.......

En heb je dat geprobeerd?

Dat er na 5 jaar geen ondersteuning meer plaats vindt vanuit HP is 'normaal'.

diumenge
door diumenge - Oct 18, 2014 om 14:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, software heeft normaliter geen houdbaarheidsdatum, de ondersteuning kan wel stoppen zoals bij XP.

Vreemd probleem, dat blijkbaar niet meer via de legale weg op te lossen is. Dat zou niet moeten mogen, heb met Vista iets soortgelijke meegemaakt overigens. Lukte mij ook niet dat op te lossen, toen maar Windows 7 geïnstalleerd en via een 'omweg' geactiveerd. Niet netjes, maar dat is MS dus ook niet.

Die Sony had je niet weg hoeven doen. XP is nog prima te gebruiken, helemaal als je de laptop ban internet afsluit, je had ook een Linux variant kunnen installeren voor een tweede leven.

zoekster
door zoekster - Oct 18, 2014 om 14:24
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Overigens, wat zonde dat u die Sony heeft weggedaan. U had er gewoon Ubuntu als besturingssysteem op kunnen zetten. Dat ga ik ook doen als mijn Vista Laptop niet meer wil draaien onder Vista.
Googelt u maar even op Ubuntu.

diumenge
door diumenge - Oct 18, 2014 om 15:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@zoekster, kijk ook eens naar Mint in dat kader. Ik gebruik het zelf (nog) niet, maar heb er goede verhalen over gelezen.

rdhoog
door rdhoog - Oct 18, 2014 om 21:23
7 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 18 okt 2014, 14:08]Heeft u na het terugbrengen naar Vista ook het servicepack 2 geïnstalleerd?

nee hij gaat niet meer terug naar Vista, ik kan alleen terug naar de fabrieksinstellingen en dan naar windows 7

rdhoog
door rdhoog - Oct 18, 2014 om 21:26
7 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 18 okt 2014, 14:20]........Er stonden wel een paar links bij die mij verwezen naar een aantal dingen die ik dan nog kon proberen.......

En heb je dat geprobeerd?

Dat er na 5 jaar geen ondersteuning meer plaats vindt vanuit HP is 'normaal'.

nee dat moet ik nog gaan proberen. Het gaat mij erom dat alles legaal is en dat mij dit gebeurd. Ik vraag hier niet om want nu moet je het maar weer zien te fixen want ik krijg hierdoor ook geen updates meer. Dit betekend toch dat er een houdbaarheidsdatum opzit..

Cookies
door Cookies - Oct 18, 2014 om 22:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je soms iets veranderd aan de hardware van de laptop?

rdhoog
door rdhoog - Oct 18, 2014 om 22:13
7 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 18 okt 2014, 22:03]Heb je soms iets veranderd aan de hardware van de laptop?

ik heb 2 jaar geleden een nieuwe harde schijf erin laten zetten omdat de oude kapot was. Maar dan had ik daar toch al eerder last van moeten hebben. En idd met de links kom ik niet verder die HP mij gemaild heeft. Ik kan gewoon niet met de twee productcodes windows activeren..

ph
door philip36 - Oct 19, 2014 om 00:00
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien heeft u hier wat aan
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/help/genuine/
Lees ook eens de reacties op
http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=75753

Of het proberen waard om alle Windows updates vanaf de datum dat die boodschap begon te verschijnen verwijderen.

door 1953 - Oct 19, 2014 om 03:57
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Legitiem of niet!

Op uw pc/laptop zit een sticker met de legitieme activatiecode van Microsoft de Windows versie waarop het betrekking heeft.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 19, 2014 om 05:56
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Contact opnemen met Microsoft en zeggen dat je bepaalde hardware gewijzigd hebt. Normaal gesproken krijg je dan gewoon 'n nieuw serienummer.

En anders de 'buurjongen' raadplegen, die tovert vast zo een, volgens Microsoft dan, legale versie uit zijn hoge hoed.

rdhoog
door rdhoog - Oct 19, 2014 om 10:14
7 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 19 okt 2014, 05:56]Contact opnemen met Microsoft en zeggen dat je bepaalde hardware gewijzigd hebt. Normaal gesproken krijg je dan gewoon 'n nieuw serienummer.

En anders de 'buurjongen' raadplegen, die tovert vast zo een, volgens Microsoft dan, legale versie uit zijn hoge hoed.

microsoft kan mij dus niet helpen omdat de update van vista naar win.7 een update van hp is..idd als het niks word waar ik al vanuit ga, dan ga ik een toverstafje gebruiken. (wel met tegenzin...)

pi
door pieterwolters - Oct 19, 2014 om 10:32
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 18 okt 2014, 14:21]Niet netjes, maar dat is MS dus ook niet.

Microsoft heeft hier niets mee te maken. Als je laptop koopt inclusief Windows dan levert de laptoeleverancier een OEM versie van Windows (waarvoor de laptopleveranciers veel minder betaalt dan wat je voor een normale Windows betaalt). In dit geval heb je dus met HP te maken.

Dus wat jij nu voorstelt is dat je bedrijf A benadeelt omdat bedrijf B iets heeft verkloot.

diumenge
door diumenge - Oct 19, 2014 om 10:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@PieterWolters, het is nog altijd een MS product wat van de een op de andere dag niet meer werkt. Verder benadeel je niemand, niet bedrijf A en ook niet bedrijf B, als je je legitieme versie van Windows die niet meer werkt via een omweg repareert.

Of benadeel je een bedrijf ook als je zelf je wasmachine repareert?

diumenge
door diumenge - Oct 19, 2014 om 10:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@rdhoog, heb je destijds dan geen Windows 7 DVD ontvangen met een nieuwe activeringscode?

rdhoog
door rdhoog - Oct 19, 2014 om 10:48
7 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 19 okt 2014, 10:41]@rdhoog, heb je destijds dan geen Windows 7 DVD ontvangen met een nieuwe activeringscode?

ja die heb ik gekregen anders had ik win.7 niet kunnen activeren. Maar die werkt nu niet meer?
Ook niet de activeringscode van Vista die standaard onderop mijn laptop geplakt zit..(daar kan ik ook niet meer naar terug..)

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 19, 2014 om 10:57
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Helaas heeft U toen blijkbaar geen herstel DVD gebakken voor Win 7 na die Update.

Het makkelijkste is een download van Win 7 Ultimate en die Engelse om te zetten naar NL....
Dit is niet legale maar als je niet hun maar de sticker code van Vista invoerde weer wel.....

Vooraf even controleren, ik probeerde een 64 Bits versie op oude 32 Bits Klaptop te zetten en dan....
Ja mijn foutje en als je de goede niet legale gebruikt om te installeren en een oude XP of Vista Code invoerde is elke update of Service Pak weer binnen te halen.

diumenge
door diumenge - Oct 19, 2014 om 11:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=rdhoog schreef op zondag 19 okt 2014, 10:48]

ja die heb ik gekregen anders had ik win.7 niet kunnen activeren. Maar die werkt nu niet meer?
Ook niet de activeringscode van Vista die standaard onderop mijn laptop geplakt zit..(daar kan ik ook niet meer naar terug..)
Apart. Dat de Vista code niet werkt is logisch, anders had je twee werkende codes gehad, maar de het lukt je dus wel om Windows 7 te activeren, maar na bepaalde tijd geeft Windows toch aan dat het geen legitieme versie meer betreft. Daar HP en MS je niet willen helpen, zou ik het in jou geval toch zelf 'fixen'.

rdhoog
door rdhoog - Oct 19, 2014 om 11:24
7 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 19 okt 2014, 11:07][quote=rdhoog schreef op zondag 19 okt 2014, 10:48]

ja die heb ik gekregen anders had ik win.7 niet kunnen activeren. Maar die werkt nu niet meer?
Ook niet de activeringscode van Vista die standaard onderop mijn laptop geplakt zit..(daar kan ik ook niet meer naar terug..)
Apart. Dat de Vista code niet werkt is logisch, anders had je twee werkende codes gehad, maar de het lukt je dus wel om Windows 7 te activeren, maar na bepaalde tijd geeft Windows toch aan dat het geen legitieme versie meer betreft. Daar HP en MS je niet willen helpen, zou ik het in jou geval toch zelf 'fixen'.

ja dat gaat dan ook wel gebeuren denk ik. Dat ga ik dan wel met tegenzin doen want het blijft raar.