sa
door sabrina-2009 Mar 17, 2010 om 20:17
Computers & telefonie

Windows 7 na Vista

Ik heb begin vorig jaar een Acer Aspire M3600 met Intel Pentium dual core desktop aangeschaft. 1.60Ghz, 2.00RAM 32 bits waar Windows Vista Home Premium op was geinstalleerd. Nu heb ik hier over Windows 7 Ultimate Edition geinstaleerd. Maar nu geeft de pc aan bij het opstarten dat het stuurprogramma niet compatibel is met de huidige software.Ook flikkert het beeldscherm regelmatig of het beeld valt groetendeels weg, Met name is hier sprake van bij het opstarten, dus het buroblad. Met muis of pijltjes toetsen valt cursor niet te bedienen als je hem al ziet.
Wie weet raad voor deze 2 zaken? Zover ik heb na kunnen gaan zijn er geen ander programma's die "dwars" zitten.
Moet de pc voor windows 7 qua hardware geupgrade worden? Huidige gegevens zijn 32 bits en dat is de geinstaleerde versie van windows ook.
Graag advies.

551 5 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Mar 17, 2010 om 20:20
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je Vista er niet eerst afgehaald?
Mss is dat het probleem.

birdies
door birdies - Mar 17, 2010 om 20:54
6104 Antwoorden / 31 Vragen

De Acer Aspire M3600 is niet compatible met Windows 7, zie deze link

stacey
door stacey - Mar 17, 2010 om 21:07
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=birdies schreef op woensdag 17 mrt 2010, 20:54]De Acer Aspire M3600 is niet compatible met Windows 7, zie deze link

Oeps, foutje bedankt.........
Zelfde probleem ook laatst Hier met HP laptop;

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/hp-en-its/?vHash=c749c73j&cHash=af44fb6228

in
door infcomtec - Mar 18, 2010 om 08:40
3 Antwoorden / 0 Vragen

Bovenstaande antwoorden zijn correct.
Gelukkig heeft ACER meestal een hersteloptie zodat u in elk geval weer terugkunt naar de uitgangssituatie (Vista dus).
Ik ken het exacte model niet, indien de schijf als bij mijn ACER verdeelt is in twee partities (C: en D:) kunt u foto's, documenten en dergelijk op D: bewaren, die blijft in stand tijdens de herstelprocedure.
Alle niet meegeleverde programma's zult u opnieuw moeten installeren.
Alle instellingen en dergelijke zullen opnieuw gedaan moeten worden.
Vergeet u de eventueel lokaal opgeslagen emails en contactpersonen niet? Probeer deze eerst naar een online account te verplaatsen.
Zie verder de meegeleverde handleiding hoe de herstelprocedure op te starten.

pino123
door pino123 - Mar 18, 2010 om 09:03
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Het klopt inderdaad dat de drivers van Acer niet geschikt zijn voor Window7.

Misschien dat onderstaande nog helpt!

Zeer waarschijnlijk heeft u een upgrade gedaan.

Het is namelijk niet mogelijk om vanuit Windows Vista home premium een upgrade te doen naar de Ultimate Edition van Windows 7.

bij installatie laptop helemaal formateren, Windows 7 erop en hopen dat deze de drivers vindt voor alle onderdelen. Eventueel kan je losse drivers nog via internet te pakken krijgen (bijv, videokaart, geluidskaart etc.)

Mocht dat niet lukken, zit er maar een ding op en dat is het oude besturingssysteem weer terug zetten!

Succes ermee