wizard2
door wizard2 Feb 24, 2015 om 17:03
Computers & telefonie

Windows Media Player

Hallo,
Ik heb een tijdje terug Windows Media Player van mijn computer verwijderd.
Nu wil ik dat terug zetten, omdat ik het toch weer nodig heb, maar ik weet niet hoe dat moet.
Wie kan mij helpen?

groetjes van wizard 2

4180 30 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Feb 24, 2015 om 17:15
7358 Antwoorden / 14 Vragen

U kunt hem van deze site downloaden. klik

jo
door joentje1978 - Feb 24, 2015 om 17:25
367 Antwoorden / 6 Vragen

Als je Windows 7 hebt dan ga je naar start=> configuratiescherm=> programma's en onderdelen=> windows-onderdelen in - of uitschakelen=> op het +-teken voor mediaonderdelen klikken=> windows mediaplayer aanvinken=> op OK drukken.

rembrantd
door rembrantd - Feb 24, 2015 om 17:27
116 Antwoorden / 36 Vragen

Alleen nieuwsgierig, waarom heb je dat nodig?

edrick3
door edrick3 - Feb 24, 2015 om 17:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wizard2,

Je kunt WMP downloaden van de site van MS: klik hier.

Als het je alleen gaat om 'een' mediaplayer dan zou ik echter VLC adviseren.
Die kan de meeste extensies aan.
Probeer maar eens (kun je uiteraard ook weer verwijderen, of gewoon op je compu laten staan). Klik hier.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Feb 24, 2015 om 17:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@joentje1978,

Zal wel lastig worden.
TS schrijft: .....Ik heb een tijdje terug Windows Media Player van mijn computer verwijderd......

@janpatat,

Om 'iets' af te spelen wellicht?

Met vr.gr.

ma
door madmenyo - Feb 24, 2015 om 18:18
28 Antwoorden / 3 Vragen

Windows media player nodig? Heb je daar een specifieke reden voor? Ik kan VLC media player / videolan adviseren. http://www.videolan.org/index.nl.html

edrick3
door edrick3 - Feb 24, 2015 om 18:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=madmenyo schreef op dinsdag 24 feb 2015, 18:18]Windows media player nodig? Heb je daar een specifieke reden voor? Ik kan VLC media player / videolan adviseren. http://www.videolan.org/index.nl.html

Fijn dat je het met me eens bent. ;-)

valerius-2
door valerius-2 - Feb 24, 2015 om 19:30
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ga naar de microsoft site en download en stal hem op nieuw.

wizard2
door wizard2 - Feb 24, 2015 om 19:41
125 Antwoorden / 58 Vragen

Even voor alle duidelijkheid!

Ik wil op een bestaande cd enkele muziek-bestandjes toevoegen.
Dat wil ik dan doen door de cd te rippen, de nieuwe muziek-bestandjes toevoegen
naar de geripte locatie. Daarna het bestand op een nieuwe cd branden.
Ik hoop dat het duidelijk is ;-)
Omdat ik Windows 7 heb, denk ik dat joentje1978 de beste oplossing heeft?

gr. wizard 2

edrick3
door edrick3 - Feb 24, 2015 om 20:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wizard2,

.....Omdat ik Windows 7 heb, denk ik dat joentje1978 de beste oplossing heeft? ....
Zou je kunnen proberen, maar .... je schrijft dat je WMP verwijderd hebt.
Dat lees ik als uninstall en in dat geval moet je WMP opnieuw downloaden.
Zie reactie van 17.46 uur.

Met vr.gr.

rollandpeter
door rollandpeter - Feb 24, 2015 om 23:09
4 Antwoorden / 3 Vragen

waarom iets van windows downloaden de zogenaamde internettyphonen die investeren in nmooie plaatjes van hunzelf, kijk naar gratis mediaplayer op de andere typhone de bubbelgooglelaar erzijn zoveel legale varianten die juist nu ook morele support nodig hebben met creative commons, http://downloads.tomsguide.com/Software-Multimedia-Players,0702-7035.html?dldOs=Windows&dldLicenceType=Freeware staat wat edrick ook al zij ook tussen converters voor multimedia vlc of gom, google je verbaast en doe es meer snowden minder highways to mister gates en zn soepvriendjes

jo
door joentje1978 - Feb 24, 2015 om 23:56
367 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 24 feb 2015, 17:49]@joentje1978,

Zal wel lastig worden.
TS schrijft: .....Ik heb een tijdje terug Windows Media Player van mijn computer verwijderd......

Als je windows media player aan vinkt en op OK klikt dan kan het zijn dat:
1: Windows deze toch nog ergens "ingepakt" heeft staan en deze opnieuw geinstalleerd word.
2: Windows om de installatie CDROM vraagt waarna deze geinstalleerd word.
3: Windows deze van internet download en op je PC installeert.

edrick3
door edrick3 - Feb 25, 2015 om 09:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@joentje1978,

Valt uiteraard als eerste te proberen. .....dan kan het zijn dat:.... Wie weet.
Dat is altijd makkelijker dan zelf te gaan downloaden.
We horen het nog wel van TS.

who cares
door who cares - Feb 25, 2015 om 11:26
146 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb in het verleden ook het rippen gebruikt met de Windows Media Player ,maar volgens mij kan dit niet meer met de nieuwste versie, of iemand moet een tip hebben dat ik het over het hoofd zie.

jo
door joentje1978 - Feb 25, 2015 om 11:37
367 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 25 feb 2015, 09:33]@joentje1978,

Valt uiteraard als eerste te proberen. .....dan kan het zijn dat:.... Wie weet.
Dat is altijd makkelijker dan zelf te gaan downloaden.
We horen het nog wel van TS.

Ik houd een slag om de arm met "dan kan het zijn dat" omdat ik soortgelijke dingen alleen in Windows XP heb gehad, gezien het aan- en uitvinken ook in Windows 7 kan zal het in Windows 7 ook wel het geval zijn.

Met XP kon je dingen uitvinken en dan werd het verwijderd, kon je daarna weer aanvinken en werd het weer geinstalleerd.
Staat me iets van bij dat ik daar geen CDROM voor nodig had en het ook niet van internet geplukt werd.

Weet niet of TS een legale of een illegale versie heeft want anders loop je het risico dat als je windows mediaplayer handmatig download en installeert dat Windows ziet dat er een illegale installatie draait en dan krijg je misschien weer zo'n leuke popup op je scherm.

simon55
door simon55 - Feb 25, 2015 om 11:39
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@ who cares.........Ik heb in het verleden ook het rippen gebruikt met de Windows Media Player ,maar volgens mij kan dit niet meer met de nieuwste versie, of iemand moet een tip hebben dat ik het over het hoofd zie.Met iedere versie kun je gewoon rippen

edrick3
door edrick3 - Feb 25, 2015 om 11:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@who cares,

Over welke WMP heb je het dan?
Voor WMP12 (en W7) lees eens hier.

@wizard2,

Wellicht heb je ook iets aan de info via bovenstaande link.

Met vr.gr.

who cares
door who cares - Feb 25, 2015 om 13:53
146 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 25 feb 2015, 11:42]@who cares,

Over welke WMP heb je het dan?
Voor WMP12 (en W7) lees eens hier.

@wizard2,

Wellicht heb je ook iets aan de info via bovenstaande link.

Met vr.gr.

ik heb volgens mij de laatste WMP ,draait in win7 ultimate, heb hem wel handmatig moeten downloaden,maar ik kan het rippen niet vinden in deze versie , ik weet ook niet of hij er overheen kan worden gezet

gerbera
door gerbera - Feb 25, 2015 om 15:30
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@ who cares,
De knop "rippen" wordt zichtbaar nadat u een CD heeft geplaatst, Klik op de link die door edrick3 is geplaatst en er gaat een wereld voor u open. Moet dan wel ff lezen natuurlijk.

gompy2
door gompy2 - Feb 25, 2015 om 16:19
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Van de Windows-Microsoft-site:

Klik-> Cd's rippen om digitale muziekbestanden te maken

Bij rippen naar MP3, vergeet niet de kwaliteit goed in te stellen.

simon55
door simon55 - Feb 25, 2015 om 16:52
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@gompy2 waarom naar mp3 rippen wat is t verschil dacht u

gompy2
door gompy2 - Feb 25, 2015 om 17:07
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@simon55.

MP3 hoeft niet persé, WMA of WAV kan ook.
Ik geef alleen aan dat bij MP3 de standaard kwaliteitsinstelling op 192kbps staat en die kan hoger ingesteld worden, tot maximaal 320kbps.
De grootte van de geripte bestanden worden dan wel groter, maar dus ook de kwaliteit, er wordt minder uitgefilterd.

De beste kwaliteit CD-rips krijgt men met (klik->) Exact Audio Copy

simon55
door simon55 - Feb 25, 2015 om 17:30
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@gompy2

simon55
door simon55 - Feb 25, 2015 om 17:31
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@gompy2.....ik dacht dat je bedoelde dat mp3 minder ruimte in neemt maar dat is niet helemaal waar hoor

gompy2
door gompy2 - Feb 25, 2015 om 17:51
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@simon55. Ik weet het.

wizard2
door wizard2 - Feb 25, 2015 om 20:06
125 Antwoorden / 58 Vragen

Hallo Allemaal,
Voordat mijn vraag een universitair item gaat worden,wil ik iedereen bedanken voor de welgemeende adviezen, maar vooral joentje1978.
Ik heb uitgevoerd wat hij schreef op 24 febr. 17.25 uur. En dat heeft prima gewerkt.
Ik heb nu een nieuwe (geripte) CD met 192 kbps geluidskwaliteit, inclusief de toevoegingen. Dus wat hij dinsdag schreef om 23.56 uur zou wel eens waar kunnen zijn. Beste joentje, hartelijk dank.
Ook edrick3 bedankt voor het advies betreft VLC. Ik ga dat zeker eens uitproberen.
Nogmaals iedereen bedankt en tot de volgende keer.
groetjes van wizard2

edrick3
door edrick3 - Feb 25, 2015 om 20:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wizard2,

Fijn voor je dat alles weer naar wens gelukt is.
Bedankt voor de terugmelding.
Fijne avond.

Met vr.gr.

who cares
door who cares - Feb 26, 2015 om 10:13
146 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=gerbera schreef op woensdag 25 feb 2015, 15:30]@ who cares,
De knop "rippen" wordt zichtbaar nadat u een CD heeft geplaatst, Klik op de link die door edrick3 is geplaatst en er gaat een wereld voor u open. Moet dan wel ff lezen natuurlijk.

dank, komt te voorschijn als de cd erin zit.

gr.

edrick3
door edrick3 - Feb 26, 2015 om 10:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@who cares,

Inderdaad!
Had je kunnen lezen:

Stop uw cd in de cd-speler van uw computer. Een overzicht van de nummers verschijnt in het middenvenster en de titel van de cd verschijnt links in het navigatiedeelvenster.
Er is een extra knop verschenen in het menu: ‘Cd rippen’. Klik op CD rippen. In het middenvenster ziet u onder ‘ripstatus’ per nummer hoeveel procent er al naar de computer is overgezet. Als het proces klaar is, staat de cd op uw computer en u vindt het terug bij ‘Muziek’.

Maar mooi dat het je gelukt is.

Met vr.gr.

who cares
door who cares - Feb 27, 2015 om 10:58
146 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 26 feb 2015, 10:22]@who cares,

Inderdaad!
Had je kunnen lezen:

Stop uw cd in de cd-speler van uw computer. Een overzicht van de nummers verschijnt in het middenvenster en de titel van de cd verschijnt links in het navigatiedeelvenster.
Er is een extra knop verschenen in het menu: ‘Cd rippen’. Klik op CD rippen. In het middenvenster ziet u onder ‘ripstatus’ per nummer hoeveel procent er al naar de computer is overgezet. Als het proces klaar is, staat de cd op uw computer en u vindt het terug bij ‘Muziek’.

Maar mooi dat het je gelukt is.

Met vr.gr.

Idd eerst altijd lezen, thanksssssss