allegonda
door allegonda Jul 12, 2014 om 20:05
Computers & telefonie

Windows Updates mislukken !!

Sinds een paar dagen lukt het niet om de Windows Updates te installeren. Er staat een geel schildje als ik de laptop wil afsluiten, maar als ik daarna controleer, blijkt dat de updates niet zijn geinstalleerd. Al van alles geprobeerd, zelfs systeemherstel, maar dat lukt ook niet, dus nu mijn vraag hier gesteld:
wat moet ik doen om de windows updates geïnstalleerd te krijgen ?
Nog even voor de duidelijkheid: ik heb Windows 7 en de updates staan ingesteld om automatisch bijgewerkt te worden.

Alvast bedankt en fijn weekend
Groet
Yvonne

5848 11 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jul 12, 2014 om 20:13
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik werk met Vista, maar volgens mij lijkt dat sterk op Windows 7.

Klik op de startknop

Voer onderaan de zoekopdracht ' windows update' in

Dan ziet u daarboven Windows Update verschijnen, daar klikt u op.

Dan ziet u of er een belangrijke updates beschikbaar zijn. Daar klikt u ook weer op.

Ik moest er laatst ook een handmatige update opzetten. Het gaat niet altijd automatisch.

jantje7
door jantje7 - Jul 12, 2014 om 20:21
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Als u de laptop afsluit, zal Windows melden dat de updates worden geïnstalleerd en dat u de laptop niet moet uitzetten. Later bij het opstarten krijgt u de melding dat Windows update wordt geïnstalleerd en weer de melding niet uitzetten. Hiervoor dient de laptop wel aan de netvoeding te hangen.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 13, 2014 om 01:00
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Probeer het eens zonder virusscanner.

door 1953 - Jul 13, 2014 om 01:09
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Meestal moet je een paar minutes wachten voor de installaties van de updates wekelijk plaatsvinden.

Waarschijnlijk is er nog een proces bezig.

edrick3
door edrick3 - Jul 13, 2014 om 10:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo allegonda,

Kijk eens hier en probeer de fix-it. Wie weet.....

Suc6

natuurmens
door natuurmens - Jul 14, 2014 om 16:22
158 Antwoorden / 4 Vragen

Je kan ze ook handmatig installeren door naar de update page te gaan voor Windows zelf. Dan kan je hand matig installeren. Vaak gaat om beveilig update deze zijn door dat je deffender deze eerst laat uitvoeren. Deze blijven bij mij ook geregeld problemen veroorzaken. Maar door fout bij Google in te geven kom je meestal bij de goede update site. Het is ook mogelijk de helpdesk te bellen van Windows

br
door brandewijn - Jul 14, 2014 om 16:31
85 Antwoorden / 34 Vragen

hallo allegonde
ik heb het zelfde probleem gehad
ik heb ze een voor een moeten doen de eerste keer gaf hij vaak aan mislukt
dan klikte ik opnieuw proberen en dan lukte het wel het is een hoop werk
maar het is wel gelukt
gr brandewijn

reinoud10
door reinoud10 - Jul 14, 2014 om 17:07
14 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon op afsluiten drukken , de pc zal dan aangeven om niet af te sluiten en zal dan automatisch de update doen en daarna de pc vanzelf sluiten

allegonda
door allegonda - Jul 15, 2014 om 21:59
49 Antwoorden / 92 Vragen

Iedereen bedankt voor jullie adviezen, maar helaas heeft geen enkele de uiteindelijke oplossing gegeven. Na het nogmaals geprobeerd te hebben kwam ik uit op foutmelding 80070308. Via Google kwam ik na lang zoeken op de volgende oplossing:

1. Open Regedit
2. Ga naar HKLM\Components
3. Verwijder REG_DWORD “pendingrequired=1?

Reboot en doe de updates opnieuw.

Even vond ik een beetje risicovol om regedit te openen en veranderingen aan te brengen, maar omdat ik bijna radeloos was, toch maar gedaan en HET IS GELUKT.
Mijn laptop is weer geupdated met Windows Update en toppie in orde.

Groetjes
Yvonne

edrick3
door edrick3 - Jul 16, 2014 om 14:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@allegonda,

Mooi dat je probleem opgelost is.
Bedankt voor het terugmelden; fijn dat je de gevonden oplossing even vermeld hebt!

Met vr.gr.

allegonda
door allegonda - Jul 16, 2014 om 14:09
49 Antwoorden / 92 Vragen

@edrick3

Bedankt voor je reactie.
Ik was ontzettend blij dat ik deze oplossing op internet gevonden heb. Hopelijk maak ik er iemand anders ook blij mee. Dus het leek mij zeker het melden waard...!!!

Vr.groet