be
door bereboot Jan 3, 2008 om 14:34
Computers & telefonie

Windows xp

even een vraagje, kun je een legale windows xp over een illegale zetten of moet je eerst de hele schijf leegmaken?

714 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 3, 2008 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer de versie door Microsoft als illegaal wordt herkend dan krijg je tijdens de melding met de mogelijkheid van MS om het probleem op te lossen door na betaling een soort patch te installeren die de illegale versie omzet naar een legale. Je hoeft dus eigenlijk niets opnieuw te installeren. Je betaalt ongeveer het bedrag van een OEM versie van de gebruikte Windowsversie. Tevens krijg je per post een installatiecd met de volledige legale versie van windows.

Het werkt prima en je hoeft dus niet te formatteren.

Je kunt tevens meteen alle updates binnenhalen en gebruik maken van alle diensten die bij de legale versie horen.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2008 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

het moet wel exact de zelfde uitvoering van XP zijn.
De illegale xp is vaak de corperateversie en die kan je niet aanmelden met een nummer van een andere versie.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2008 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

dus gewoon er over heen zetten, maak wel een backup van je documenten en je mail.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2008 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Let op, bij opnieuw installeren verlies je gegevens meestal, dus herstellen tegen betaling is beter, verder ook een backup van Uw gegevens maken, als er iets gebeurde heb je tenminste al Uw persoonlijke gegevens nog!
Dit dus met de oude illegale doen, maar waarom legaliseren, alleen als je naar Vista wilt nodig, want die update? vind ik niet zo noodzakelijk als je een goede anti virus en spyware gebruikte!

ve
door verwijderd - Jan 4, 2008 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals aangegeven door andere mensen, kan de huidige (illigale) installatie door de (legale) versie vernield worden, het is aan te raden een backup van je data te maken op bijvoorbeeld een USB Harddisk of stick, een verse installatie van Windows XP te doen, dan kan de nieuwe ook niet door een oude installatie vervuild worden; Windows is soms toch al zo gevoelig als wat, neem geen risico.

Succes!

ve
door verwijderd - Jan 4, 2008 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ten eerste wil ik iedereen hartelijk danken voor U antwoord.

Maar ik ben heel verbaasd en ook behoorlijk  geschrokken van het antwoord van JVDORST, waarom beschuldigd U mij dat ik bezig ben met illegale dingen????  Omdat ik een illegale windows xp heb??????  Ik denk niet dat ik de enige ben die zoiets heeft, ik heb ook een legale windows vista.

Sorry JVDORST maar U komt erg onbeschoft op mij over en ik heb toch liever een illegale windows XP dan dat ik mensen zo onbeschoft bejegen.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2008 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu is het voor mij helemaal duidelijk bereboot. Ik ga hier ook helemaal niet meer over in discussie en reageer ook niet meer op je oorspronkelijke vraag.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2008 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geef je eigen eens bloot !!! Gezien al je vorige vragen weet je het zelf wel. Volgens mij zoek je alleen maar antwoord om nog meer illegaal bezig te zijn/blijven !!

ve
door verwijderd - Jan 4, 2008 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste JVDORST, het is ook niet mijn bedoeling om met U in discussie te gaan in tegendeel en U zegt dat u ook geen antwoord op mijn oorspronkelijke vraag wilt geven, dat hoeft U ook niet maar geef dan ook niet zo'n onbeschofte reactie, laat dat dan gewoon over aan mensen die mij wel een normaal en beleefd antwoord willen geven en mij niet beschuldigen van illegale praktijken. Ik dacht dat het ook in de spelregels stond om mensen niet te beledigen. En inderdaad discussie gesloten want daar is deze rubriek niet voor.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2008 om 22:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bereboot...

Als jij de reactie van jvdorst zo onbeschoft vond, waarom geef je hem dan de beloning voor het beste antwoord!?

ve
door verwijderd - Jan 5, 2008 om 00:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@acjzr1, klopt heb je gelijk in, lijkt heel knullig, maar ik wou zo graag reageren op zijn/haar aanteigingen maar het icoontje reageren stond er niet bij dus drukte ik dat maar in, maar niet omdat ik dat het beste antwoord vond, moge dat duidelijk zijn.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2008 om 04:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja als je de cd of dvd hebt, moet je in de bios iets veranderen. je geeft aan dat de eerste boot van cd rom moet komen, de pc start dan van de dvd rom op. instalatie proces volgen en dan op de c schijf instaleren. maar maak eerst een backup van je gegevens want je start met een schone c schijf die lekker schoon is dus weer sneller. Of als je dat niet wil gewoon er over heen instaleren, maar dan blijft je c schijf vuil. Wel al je gegevens ff noteren zoals paswoorden etc voor later met de nieuwe versie. vergeet niet als de pc weer opstart EERST in de bios de boot volgorde in de oude volgorde te zetten anderst start hij weer op van de dvd of cd inplaats van instalatie vervolgen na de opstart.