ge
door geeta21 Jul 29, 2015 om 10:29
Computers & telefonie

Windows10

Moet ik Windows 7 van mijn computer afhalen voor ik Windows 10 download?

1603 11 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Jul 29, 2015 om 10:31
1525 Antwoorden / 51 Vragen

En hoe denk je dat te doen? Eerst Win7 verwijderen en dan Win10 downloaden...Waarmee?

edrick3
door edrick3 - Jul 29, 2015 om 10:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo geeta21,

Nee hoor, dat is nergens voor nodig (en kan ook niet).

En lees even hier om te kijken of je computer geschikt is.

Met vr.gr.

who cares
door who cares - Jul 29, 2015 om 10:55
146 Antwoorden / 9 Vragen

Kan ik een schone installatie of een herinstallatie van Windows 10 doen?
Indien je jouw gratis upgrade naar Windows 10 via de “Download Windows 10” app reserveert en als download ter beschikking krijgt, is het niet de bedoeling om een clean install te doen. Echter, als je de upgrade naar Windows 10 succesvol hebt afgerond als gevolg van het gratis upgrade aanbod, heb je de mogelijkheid om Windows 10 schoon te herinstalleren op hetzelfde systeem. Dit geldt zowel tijdens als na de gratis upgrade periode van een jaar, waarbij je Windows niet opnieuw hoeft aan te schaffen, en ook geen onderliggend besturingsysteem van waaruit je de upgrade hebt uitgevoerd opnieuw hoeft te installeren.
Indien je bijwerkt naar Windows 10 via een media installatie zoals een USB of een DVD, dan heb je tijdens de installatie de mogelijkheid om te kiezen voor een schone installatie.

ge
door geeta21 - Jul 29, 2015 om 11:00
69 Antwoorden / 30 Vragen

Bedankt allemaal voor de antwoorden.
Vriendelijk groet: geeta21

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 29, 2015 om 18:00
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=who cares schreef op woensdag 29 jul 2015, 10:55]Indien je bijwerkt naar Windows 10 via een media installatie zoals een USB of een DVD, dan heb je tijdens de installatie de mogelijkheid om te kiezen voor een schone installatie.
Echter alleen nadat je 'n upgrade uitgevoerd hebt (of je moet W10 gekocht hebben en 'n serienummer bij gekregen hebben).

diumenge
door diumenge - Jul 29, 2015 om 18:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op woensdag 29 jul 2015, 18:00][quote=who cares schreef op woensdag 29 jul 2015, 10:55]Indien je bijwerkt naar Windows 10 via een media installatie zoals een USB of een DVD, dan heb je tijdens de installatie de mogelijkheid om te kiezen voor een schone installatie.
Echter alleen nadat je 'n upgrade uitgevoerd hebt (of je moet W10 gekocht hebben en 'n serienummer bij gekregen hebben).

Nee hoor, je kan [u]hier (klik)[/u] een installatiemedium (USB of DVD) maken.

[u]Hier (klik)[/u] staat het e.e.a. over het vinden van de productcode.

door 1953 - Jul 29, 2015 om 18:33
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Eerst W10 downloaden en installeren en dan zonodig W7 verwijderen. En W7 niet in de weg staat, laat het verwijderen (voorlopig).

ph
door philip36 - Jul 29, 2015 om 19:36
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Lees eens hier

http://www.computeridee.nl/workshop/windows-10-downloaden-en-installeren-2/

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 30, 2015 om 17:54
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=diumenge schreef op woensdag 29 jul 2015, 18:08]Nee hoor, je kan [u]hier (klik)[/u] een installatiemedium (USB of DVD) maken.

[u]Hier (klik)[/u] staat het e.e.a. over het vinden van de productcode.

Bij een schone installatie zul je je serienummer op moeten geven, die van W7 (ook van 8) gaat echt niet werken in W10. Vandaar ook eerste de upgrade, dan een schone installatie. Dat zeg ik niet maar Microsoft zelf, zie punt 3.

zw
door zwaardvis - Jul 30, 2015 om 18:25
1525 Antwoorden / 51 Vragen

@Akkerdistel. Als ik het goed begrijp wordt bij de upgrade van Win7/Win8 naar Win10, de oude productkey veranderd in een Win10-productkey. Bij nieuwere PC's vanaf Win8 is deze key ook nog eens opgeslagen op het moederbord (en het register) en kun je deze alleen met een tooltje (bv van Nirsoft) uitlezen. Bij Win7 staat deze nog op de sticker op de PC. Na de upgrade kun je de nieuwe productkey alleen met het tooltje uitlezen. Deze code heb je nodig voor een clean install met de DVD die je met de Mediacreationtool hebt gemaakt.

De vraag is wat er gebeurt als je na de upgrade, als de nieuwe productkey op het moederbord is opgeslagen, een vóór de upgrade gekloonde harddisk (of een backup) terugplaatst. Zegt Windows dan: hé ik heb Win8 met een Win10 productkey op het moederbord, dus ik beschouw dit als illegaal....?

door 1953 - Jul 30, 2015 om 23:10
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Als u nu W10 download en installeert, blijft uw vorige versie (7) nog 1 maand bewaard.