aj
door aj_95 Aug 25, 2015 om 09:14
Voeding & gezondheid

Witte vegen op zwarte kleding

Hallo,

Ik vraag me af waar witte vegen op zwarte kleding vandaan komen. Want iedere keer als ik een zwarte shirt aan trek heb ik er na een korte periode dat ik het draag witte vegen/strepen op. Ik las op internet dat het aan de wasmachine kan liggen, maar wanneer m'n kleding uit de was komt zitten er nog geen vegen op, nadat ik het draag komen er vegen op. Ik las toevallig ook ergens dat het door deodorant kan komen, maar het is niet onder me oksel maar rond me middel dat die vegen komen. Het is ook alleen aan de voorzijde van m'n kleding. Ik heb zelfs is een test gedaan door een gloednieuw t shirt te kopen, die trok ik dus aan en hoppa in de avond zag ik alweer vegen erop.

Als iemand hier een verklaring voor heeft en weet wat ik er tegen kan doen zou dat mij heel erg helpen !

Ik wacht de reacties af.

24760 44 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 25, 2015 om 09:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Riem, broeksband, leunen tegen iets?

ve
door verwijderd - Aug 25, 2015 om 10:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een gloednieuw, niet gewassen shirt en vegen aan de voorzijde.... Crème op de armen? Zout van zweet op de armen?

ve
door verwijderd - Aug 25, 2015 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stof? Betonnen muren in de buurt?

ve
door verwijderd - Aug 25, 2015 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eén van de deodorant fabrieken maakt reclame met de vermelding dat hun deo géén witte strepen veroorzaakt op kleding.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2015 om 11:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eén van de deo producenten maakt regelmatig reclame met het feit dat hun deo géén witte strepen veroorzaakt op de kleding. Dat betekent dat er deodoranten zijn die wél witte strepen veroorzaken.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2015 om 11:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op zijn middel?;-)) vreemde plek voor deodorant.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2015 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar die vlekken ontstaan beetje rond m'n middel tot aan de onderkant van m'n shirt, kan dat door deodorant komen dan ?

ve
door verwijderd - Aug 25, 2015 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

U smeert zich toch niet helemaal in met deodorant? En die strepen zitten toch asn de buitenkant? Geeft uw broek af?

ve
door verwijderd - Aug 25, 2015 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u er op gaat letten zult u merken hoe vaak u met handen en armen langs uw buik gaat. De strepen kunnen dan ontstaan door transpiratievocht van handen en armen. Ook het schuren van de onderkleding of het gebruik van een boddylotion kan hiermee te maken hebben. Dat de oorzaak de wasmachine zou zijn is vreemd of u moet deze op uw buik meedragen.-;)

ve
door verwijderd - Aug 25, 2015 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

De strepen op uw middel kunnen wel zeker door de deo komen. Ik heb dan namelijk zelf ook regelmatig als ik wat donkers aan heb. Wat er gebeurt, is dat je deo op doet en daarna het shirt over uw hoofd naar beneden trekt. Daarbij raak je vaak iets met het midden van uw shirt uw oksel waar net wat op is gespoten en zo trek je het naar beneden. Probeer het maar eens uit.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

getty schreef op dinsdag 25 aug 2015, 16:45: De strepen op uw middel kunnen wel zeker door de deo komen. Ik heb dan namelijk zelf ook regelmatig als ik wat donkers aan heb. Wat er gebeurt, is dat je deo op doet en daarna het shirt over uw hoofd naar beneden trekt. Daarbij raak je vaak iets met het midden van uw shirt uw oksel waar net wat op is gespoten en zo trek je het naar beneden. Probeer het maar eens uit.

Helemaal gelijk!

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is de onderkant van je aanrecht, wasbak of tafel misschien vies? Dat er wit stof op komt als je er tegenaan leunt?

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Huidvet?

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

getty schreef op dinsdag 25 aug 2015, 16:45: De strepen op uw middel kunnen wel zeker door de deo komen. Ik heb dan namelijk zelf ook regelmatig als ik wat donkers aan heb. Wat er gebeurt, is dat je deo op doet en daarna het shirt over uw hoofd naar beneden trekt. Daarbij raak je vaak iets met het midden van uw shirt uw oksel waar net wat op is gespoten en zo trek je het naar beneden. Probeer het maar eens uit.

Wij hadden dit ook jaren. Met een beetje water haal je de witte strepen zo weer weg. Wij trekken nu eerst ons shirt / kleding aan en dan pas deo op. Sindsdien geen strepen meer. Naast zuur ruikende kleding na het wassen (opgelost door de kleding een dag in Schoonmaak azijn te laten weken) was dit voor ons ook een groot mysterie maar nu opgelost.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik draag regelmatig zwarte T hemden.
Ik gebruik allerlei merken deo.
Nog nooit witte weet ik veel gezien.
Gewoon een reclametruc.

Ik lees bij Elrosso over zuur ruikende kleding NA het wassen.
HUH ?
En dat wordt opgelost door het wasgoed een dag in schoonmaakazijn te weken ?
HUH ?

En de witte strepen worden voorkomen door NA het aantrekken van kleding deo op te spuiten.
HUH ?

En dan nu een scherpe vraag van Wimmi : als je een T hemd aantrekt dan komt toch niet de buitenkant van dat hemd met het lichaam in aanraking ?
Hoe veroorzaak je dan een witte vlek/streep aan de buitenkant bij het middel ?
Daar hadden de deskundigen nog niet aan gedacht.
Natuurlijk heeft Wimmi dat zojuist getest : Je doet eerst je ene arm in een mouw, daarna doe je je andere arm in de andere mouw, en daarna trek je het T hemd over je hoofd.
Doordat de armen in de mouwen zitten kan de rest van het T hemd niet in aanraking komen met de oksels.
Conclusie : dat deo verhaal is niet de oorzaak.
Tsja.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie het antwoord van getty.
En elrosso biedt de perfecte oplossing: eerst shirt aan, dan deo onder het shirt spuiten. Ik heb nooit meer witte strepen.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op vrijdag 28 aug 2015, 15:17:
En de witte strepen worden voorkomen door NA het aantrekken van kleding deo op te spuiten.
HUH ?

Ja, dat klopt.

wimmi20 schreef op vrijdag 28 aug 2015, 15:17:
En dan nu een scherpe vraag van Wimmi : als je een T hemd aantrekt dan komt toch niet de buitenkant van dat hemd met het lichaam in aanraking ?
Hoe veroorzaak je dan een witte vlek/streep aan de buitenkant bij het middel ?
Daar hadden de deskundigen nog niet aan gedacht.

Hoe verklaar je dan dat de witte strepen niet ontstaan wanneer men eerst het T-shirt aantrekt en daarna deo gebruikt?

wimmi20 schreef op vrijdag 28 aug 2015, 15:17:
Natuurlijk heeft Wimmi dat zojuist getest : Je doet eerst je ene arm in een mouw, daarna doe je je andere arm in de andere mouw, en daarna trek je het T hemd over je hoofd.
Doordat de armen in de mouwen zitten kan de rest van het T hemd niet in aanraking komen met de oksels.
Conclusie : dat deo verhaal is niet de oorzaak.
Tsja.

Want Wimmi gaat ervan uit dat heel de wereld op dezelfde manier een T-shirt aantrekt?!

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Rietje,
noem eens wat andere manieren om een T hemd aan te trekken.
Hoe doet u het dan dan ?
Kennelijk anders dan ik heb beschreven.
Anders reageert u niet zo.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
ik vraag mij ook af waar die witte strepen vandaan komen,
maar nu gaat het om de zwarte broek van mijn vriend...
dus niks deodorant

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Had ik ook, bleek het aan de wasmachine te liggen (wassen met vloeibaar wasmiddel) er zat een vetlaagje in de trommel , schoon gemaakt en nooit meer last van gehad

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op vrijdag 28 aug 2015, 15:17:
Doordat de armen in de mouwen zitten kan de rest van het T hemd niet in aanraking komen met de oksels.

Ik zou niet weten waarom de onderkant van een T-shirt niet alsnog gedeeltelijk binnenstebuiten kan zitten, wanneer je je armen in de mouwen hebt. Een T-shirt is doorgaans lang genoeg...
En laat het nou toevallig zo zijn dat het juist het gedeelte rond je middel is wat nog wel binnenstebuiten kan zitten :P

Misschien moet Wimmi voortaan iets vollediger testen om alle mogelijkheden die de conclusie van getty ondersteunen uit te kunnen sluiten.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn massa's mensen die eerst hun hoofd door hun T-shirt steken, en daarna pas de beide armen.
Of dat wel of niet mogelijk is hangt helemaal af van hoe strak het T-shirt is.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op vrijdag 28 aug 2015, 15:30: Beste Rietje,
noem eens wat andere manieren om een T hemd aan te trekken.
Hoe doet u het dan dan ?
Kennelijk anders dan ik heb beschreven.
Anders reageert u niet zo.

Het is gewoon een live/eigen ervaring waardoor ik het zeker weet. Ik pak een shirt, zit geen streep op, trek hem over mijn hoofd, zit opgevouwen / ingekrimpt om mijn bovenlijf/oksel en door het naar beneden trekken en het ingekrimpt zijn (dus de buitenkant is naar binnen geklapt) ontstaan de deo strepen. Is niets raars aan.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op vrijdag 28 aug 2015, 15:30: ...
Anders reageert u niet zo.

Ik reageer overigens zo, omdat uw een reactie geeft van 20 regels waarin meer wordt afgekraakt dan verholpen...

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Rietje,
ik heb net 3 keer getest hoe volgens u massa's mensen hun T hemd aantrekken.
Zelf doe ik het nooit zo onhandig als u.
Ook volgens uw methode komt de buitenkant/het middel van het hemd niet in de buurt van mijn oksels.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++===========

rietje328 schreef op vrijdag 28 aug 2015, 15:38: Er zijn massa's mensen die eerst hun hoofd door hun T-shirt steken, en daarna pas de beide armen.
Of dat wel of niet mogelijk is hangt helemaal af van hoe strak het T-shirt is.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op vrijdag 28 aug 2015, 15:17:
Hoe veroorzaak je dan een witte vlek/streep aan de buitenkant bij het middel ?
Daar hadden de deskundigen nog niet aan gedacht.

Zweet is vloeibaar en neemt de deo met zich mee. Dit dringt door de stof en komt zo ook aan de buitenkant van het shirt.

Een aantal van mij sportshirts hebben witte vlekken onder de oksels dankzij zweten met gebruik van AXE en Nivea dry deo's.

Kan je trouwens proberen om als een volwassene te praten. Deze denegerende en kinderlijke manier van jouw doet het lijken alsof je net in de puberteit zit.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die vegen zitten alleen rond het middel van de Ts en alleen aan de voorzijde. Gaan er na het wassen ook uit. Zal dus helemaal niets met deo van doen hebben, maar met ergens tegenaan leunen.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op vrijdag 28 aug 2015, 16:01: Die vegen zitten alleen rond het middel van de Ts en alleen aan de voorzijde.

Wat dus precies suggereert wat verschillende mensen hier al gezegd hebben. Een T-shirt gaat opgekropt en half binnenstebuiten langs de oksels (die echt aan de voorkant zitten wanneer je je armen omhoog hebt).

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op vrijdag 28 aug 2015, 15:44: Rietje,
ik heb net 3 keer getest hoe volgens u massa's mensen hun T hemd aantrekken.
Zelf doe ik het nooit zo onhandig als u.

Ik heb helemaal nergens gesuggereerd dat ik mijn T-shirts op die manier aantrek.
Maar lezen blijft moeilijk.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn T-shirts gaan nooit opgekropt en half binnenstebuiten langs mijn oksels.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Dit kan komen door deodorant maar ook door te veel wasverzachter..

Als u denkt dat het niet door de deodorant komt. Probeer dan eens de zwarte kleding zonder wasverzachter te wassen. Als u dan geen witte strepen meer krijgt lag het aan de wasverzachter.

Wij hadden dit probleem ook, totdat ik veel minder wasverzachter ging gebruiken bij donkere kleding...

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op vrijdag 28 aug 2015, 16:08: Mijn T-shirts gaan nooit opgekropt en half binnenstebuiten langs mijn oksels.

En bij mij, bij een strak shirtje dus wel. Ik zie het gewoon zelf gebeuren dus neem nou maar aan dat het op deze manier kan.

Zoveel mensen, zoveel manieren.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mogelijke oorzaken kunnen ook zijn:
Te veel wasmiddel;
Waspoeder;
Machine te vol, waardoor goed spoelen niet mogelijk is en zeepresten achterblijven;
Te lage temperatuur;
Oude zeepresten in de machine. Ik spaar alle handdoeken, vaatdoekjes etc. op en was deze 1x in de 1 à 2 maanden op 90 graden.

Was zwarte kleding bij voorkeur binnenstebuiten, met vloeibaar wasmiddel of eventueel een wasmiddel speciaal voor zwarte kleding. Desnoods de machine nog een keer extra laten naspoelen.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

En nou ik jullie toch aan de lijn heb :
voor een superschone was, gebruik eens een vaatwastablet.
De schoonste was van het hele bejaardenhuis !
En een speciaal wasmachinereinigingsmiddel (3 maal woordwaarde) kopen is niet nodig.
Af en toe 1 handdoek op 90 graden met een vaatwastablet wassen.
En de machine is schoon.
Bovendien zit er een antikalk middel in zo'n waspil.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

getty schreef op vrijdag 28 aug 2015, 18:07:
tijger1 schreef op vrijdag 28 aug 2015, 16:08: Mijn T-shirts gaan nooit opgekropt en half binnenstebuiten langs mijn oksels.

En bij mij, bij een strak shirtje dus wel. Ik zie het gewoon zelf gebeuren dus neem nou maar aan dat het op deze manier kan.

Zoveel mensen, zoveel manieren.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

getty schreef op vrijdag 28 aug 2015, 18:07:
tijger1 schreef op vrijdag 28 aug 2015, 16:08: Mijn T-shirts gaan nooit opgekropt en half binnenstebuiten langs mijn oksels.

En bij mij, bij een strak shirtje dus wel. Ik zie het gewoon zelf gebeuren dus neem nou maar aan dat het op deze manier kan.

Zoveel mensen, zoveel manieren.

Is toch echt het enige juiste antwoord. Heb dezelfde ervaring hiermee.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 20:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb grote moeite met dit antwoord.
Mijn visie : je steekt je arm door het rechter mouwgat.
Je steekt je arm in het linker mouwgat.
Of omgekeerd.
Je doet je hoofd door het hoofdgat.
Je beweegt je armen naar buiten tijdens het verder aantrekken.
Het T hemd staat dan strak op de helft van de borst.
Met 2 handen trek je het T hemd verder naar beneden.
En het buikgedeelte van je T hemd is niet eens in de buurt van je oksels geweest.
Strepen op je buik van deodorant ?
Dat gedeelte van je T hemd is totaal niet in de buurt van je oksels geweest tijdens het aantrekken.
Als u gaat beweren dat mijn verhaaltje niet klopt dan dient u dat wel uitgebreid te doen.
Zodat ik het kan nadoen.
Wat een ongelooflijk interessant onderwerp !
+++++++++++++++++++++++++++++++======

mie46sev schreef:
tijger1 schreef op vrijdag 28 aug 2015, 16:08: Mijn T-shirts gaan nooit opgekropt en half binnenstebuiten langs mijn oksels.

En bij mij, bij een strak shirtje dus wel. Ik zie het gewoon zelf gebeuren dus neem nou maar aan dat het op deze manier kan.

Zoveel mensen, zoveel manieren.

Is toch echt het enige juiste antwoord. Heb dezelfde ervaring hiermee.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 21:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neem een wit hemd. Probleem opgelost.;-))

ve
door verwijderd - Aug 29, 2015 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ooit hadden wij een hulp in de huishouding die per 2 keer een hele fles Jif gebruikte: we noemden haar Speedy Friedy, Het duurde even voor we er achter waren dat de witte strepen op onze kleding van de keukenkastjes kwamen.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2015 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

wit op buitenzijde donker T shirt en/of broek.... droge huid van de armen/handen, beetje crème doet vaak wonderen!!!
probeer het maar uit, ga met je (droge) armen over b.v. je zwarte spijkerbroek en voilà...witte vegen

ve
door verwijderd - Aug 30, 2015 om 19:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb met mijn droge armen/handen langs mijn zwarte T hemd geveegd.
Zoals Domantwoord heeft aanbevolen.
En volila : geen spoor van een witte veeg.
++++++++++++++++++++++++++++++++++=============.

domantwoord schreef op zondag 30 aug 2015, 19:23: wit op buitenzijde donker T shirt en/of broek.... droge huid van de armen/handen, beetje crème doet vaak wonderen!!!
probeer het maar uit, ga met je (droge) armen over b.v. je zwarte spijkerbroek en voilà...witte vegen

ve
door verwijderd - Aug 30, 2015 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op zondag 30 aug 2015, 19:32: Ik heb met mijn droge armen/handen langs mijn zwarte T hemd geveegd.
Zoals Domantwoord heeft aanbevolen.
En volila : geen spoor van een witte veeg.
++++++++++++++++++++++++++++++++++=============.

domantwoord schreef op zondag 30 aug 2015, 19:23: wit op buitenzijde donker T shirt en/of broek.... droge huid van de armen/handen, beetje crème doet vaak wonderen!!!
probeer het maar uit, ga met je (droge) armen over b.v. je zwarte spijkerbroek en voilà...witte vegen

Dan heb jij dus geen droge huid hè....
Maar zeg eens eerlijk, ook al zou je wel witte vegen hebben zou je alleen al om dwars te doen zeggen dat het niet zo is hè??
Maar goed, mijn antwoord was voor de ts, niet voor wimmi

ve
door verwijderd - Aug 30, 2015 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@domantwoord

We zijn niet allemaal stukadoor. ;-))

ve
door verwijderd - Aug 30, 2015 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Domantwoord,
uw schuilnaam dekt volledig de inhoud van uw antwoord.
Uw fantasie over mij slaat nogal op hol !
En als ik de foto van uw hond zo bekijk dan denk ik : de hond is net zo slim.
Wat een onslimme kop !
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=====

[quote=domantwoord schreef op zondag 30 aug 2015,
Dan heb jij dus geen droge huid hè....
Maar zeg eens eerlijk, ook al zou je wel witte vegen hebben zou je alleen al om dwars te doen zeggen dat het niet zo is hè??
Maar goed, mijn antwoord was voor de ts, niet voor wimmi