WKO (Warmte koude opslag)
Recent zijn er werkzaamheden plaats gevonden in mijn woning.
Ik woon in een flat en het WKO systeem loopt nog steeds niet soepel.
Nu hebben ze een kraantje op de warmte toevoer naar de vloer gezet.
En hebben ze de thermostaat opnieuw ingesteld zowel voor warmte als koeling.
Weet iemand waarom ze de toevoer naar de vloer beperken?
Is het een eigen woning of een huurwoning?
Bij huurwoning de woningbouw om advies vragen en bij eigen woning de monteur vragen!
@costnix
Het is een apart kraantje (met een blauw en rode aftap erop). ISO 9001 90014
@hereistom
Het is een huurwoning.
De monteur 1 zei het volgende:
's Avonds draaien we de capaciteit terug en door kraantje voorkomen we dat 1 iemand alles wegneemt.
Dus beneden zetten we niet alle CV's aan.
De volgende dag monteur 2 zei het volgende:
Nee, u krijgt continu dezelfde temperatuur aangeleverd.
Maar als je de zon op je ramen komt dan ga je pas verwarmen als het kouder word dan de gevraagde temperatuur. Met vloerverwarming check hij normaal om 120 minuten de temperatuur, het duurt langer voordat je de juiste temperatuur hebt.
En het kraantje is om te voorkomen dat de klep vast gaat zitten en te veel beweegt en op een kier blijf staan en er vuil in komt zorgen we voor een continu stroom.
Ik zei toen dan willen jullie ons langer laten doen met de restwarmte in de vloer.
Want in de lente & zomer gaat de temperatuur vanaf 23 uur tot 6 uur en in de herfst & winter gaat de temperatuur vanaf 22 uur tot 6 uur enkele graden naar beneden.
Dan geven ze minder warmte aan vloer en tapwater.
Ik merkt dit omdat ik een thermostaatkraan heb. Ik douche soms 's morgens en dan diezelfde avond na 23.30 uur douche ik weer en dan moet ik de kraan warmer draaien.
Daar had monteur 2 ook een verklaring voor dan gaan er te veel mensen tegelijk douche.
Monteur vragen?
Ik denk dat die ook maar wat zeggen.
Je merkt het wel aan de antwoorden die monteur 1 en 2 geven.
Zonder kraantje kans dat de klep vast gaat zitten en teveel beweegt.
Ze knijpen dus de watertoevoer naar de vloer zodat de klep minder te regelen heeft.
Waarom wordt dat kraantje dan niet standaard geinstalleerd?
Lijkt me dat als klep weinig beweegt deze eerder kan gaan vastzitten.
Kamertemperatuur wordt om de 2 uur gecheckt?
Teveel mensen tegelijk aan het douchen?
Is dat bewuste kraantje geinstalleerd na een bepaalde klacht van u?
@philip36
Nee, die is geïnstalleerd op verzoek van de Woningbouw vereniging. Er waren onderhoud werkzaamheden.
Monteur 2 zei nog toch mooi dat WBV er 20 euro voor over hebben.
[quote=beertjebom schreef op maandag 5 okt 2015, 00:42]@philip36
Nee, die is geïnstalleerd op verzoek van de Woningbouw vereniging. Er waren onderhoud werkzaamheden.
Monteur 2 zei nog toch mooi dat WBV er 20 euro voor over hebben.
U kunt de opdrachtgever (WBV) eens vragen naar de reden.
Deze 'oplossing' zal wel besproken zijn met de installateur.
dit is is een TA afsluiter en heeft als doel de maximale volumestroom(debiet) te begrenzen.
het zorgt er voor dat er niet meer energie de installatie ingaat dan dat de installatie kan afgeven.
de blauwe en rode kraanjes zijn geen aftappers maar aansluitingen voor inregelapparatuur, na montage hebben zij dit dan als het goed is ook gedaan
op de afsluiter zat als het goed is een rode hendel met een zwart vlak waarop cijfers zijn afgedrukt.
door aan de rode hendel te draaien kun je de volumestroom aanpassen en afregelen op de juiste hoeveelheid.
door deze afsluiters toe te passen en in te regelen kun je gemiddeld 10% op de stookkosten besparen
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Nationale energie beheer
Heb probleem met nationale energie beheer
Zij hebben me onder valse voorwendselen overgezet van budget energie naar mega energie waar in straf boeten kreeg wat niet beloofd was zij hebben het geprobeerd op te lossen en contract ontbonden met mega en me geplaats bij gewoon energie en me belooft dat ik 250 euro binnen 8 weken terug gestort zou krijgen maar onder tussen al 12 weken niets nu kree
...
Lees meer
Mag iemand na retour zending en blijkbaar wat stuk gegaan maar eist nu de helft
heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering heb het naar eer en geweten goed verpakt maar tijdens vervoer is er waarschijnlijk een klein haakje waar op een klein pankje moet rusten stuk gegaan ze zeggen dat ze het nu niet meer kunnen verkopen nou nu een nieuw hangertje met 2 kleine spijkertjes erin en hij is als nieuw maar hij eist nu de helft van de aankoop 54 euro vindt het nogal w ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer