ma
door maximewesley22 Jun 6, 2014 om 10:48
Huishouden & energie

Wooning badkamer levering

Wij hebben in 2013 een badkamer gekocht bij Wooning in Naaldwijk. Wij hebben deze gekocht bij een vrouw die daar als invalkracht op dat moment werkte omdat zij eigenlijk van een ander filiaal is.

Enige weken geleden wilden we de offerte aanpassen. We wilden enkele spullen eraf en wilden wat extra spullen erbij. Wij kregen verkoper Kees. We wilden wat extra tegels (die we ook voor in de badkamer hadden gekocht) voor in ons toilet. Op voorwaarde dat er dan de 23e juni (a.s.) geleverd zou worden omdat we dan de sleutel krijgen van ons nieuwbouw huis. De verkoper zei dat dit geen probleem was, hij zou het ook op de offerte zetten "voorkeur 23 juni". En hij gaf aan dat mocht de levering op een andere dag die week plaatsvinden dan moesten gewoon bellen met het telefoonnummer uit de brief en kon het zo omgezet worden naar 23 juni. Omdat het 's avonds was zou hij een nieuwe aangepaste offerte per email sturen en we spraken af dat wij nog even gingen nameten of het aantal m2 klopten en dat we daarna akkoord zouden geven voor levering.

Echter hebben wij de nieuwe offerte nooit per email ontvangen zo ook niet de nieuwe tekeningen die hij voor ons zou maken. We hebben enkele dagen na ons gesprek wel nogmaals gebeld en gezegd dat het aantal m2 meer moest worden (zoals beloofd) en dat er dan in principe geleverd kon worden. Echter na dit telefoontje hebben wij niets meer ondertekend.

Enfin, gister hebben we de brief binnen gehad en natuurlijk een andere leverdatum dan 23 juni. Ik heb meteen gebeld met de planning, echter gaven zij aan helemaal niets te kunnen doen omdat er al weken van te voren een planning wordt gemaakt.

Zij gaven aan dat er een mogelijkheid is de tegels op te halen in Waalwijk maar dat dat 24 dozen zijn dus een gewone personenauto kan dit niet aan. Verder gaven zij aan dat we maar met Wooning verder moesten bespreken hoe we dit op gingen lossen. Dat hebben we dan ook gedaan. We wilden expliciet de 23e die tegels (zeker de tegels die we later bijgekocht hebben voor ons toilet) en de verkoper heeft ons mondeling toegezegd dit te kunnen garanderen.

Zojuist gebeld maar de manager zei niets voor ons te kunnen doen. Uit kwaadheid zei ik dat ik dan wil annuleren en uiteraard wel kosteloos omdat ons iets (mondeling) beloofd is en hun daar niet aan kunnen voldoen. Hij gaf aan dat er dan wel 50% van het bedrag in rekening wordt gebracht omdat de tegels op dit moment al in het magazijn liggen. En wij niet zwart op wit hebben dat de verkoper ons dat toegezegd heeft.

Mijn vraag is eigenlijk, kan en mag dit zomaar? Hebben we nog enige kans om hier onderuit te komen? Wat adviseren jullie.

Groeten,
Wanhopige kopers

Tip: koop nooit bij Wooning!!

1368 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jun 6, 2014 om 11:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Tip aan u. Zet afspraken op papier.

mahadma
door mahadma - Jun 6, 2014 om 11:15
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

Uit kwaadheid zei ik dat ik dan wil annuleren en uiteraard wel kosteloos omdat ons iets (mondeling) beloofd is en hun daar niet aan kunnen voldoen. Hij gaf aan dat er dan wel 50% van het bedrag in rekening wordt gebracht omdat de tegels op dit moment al in het magazijn liggen.

Wilt u wèl of niet tegels? Niet kost 50% en daar komt u niet onderuit, Wèl kost u niets maar een andere datum. En als u elders tegels gaat bestellen, betaalt u weer 100% + u moet wachten, Maak uw keuze.

alfatrion
door alfatrion - Jun 6, 2014 om 11:20
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Je hebt het over offerte, maar ik neem aan dat je deze hebt ondertekend. De offerte is dan een koopovereenkomst geworden. Hier kun je niet zomaar onderuit. Er zijn grof weg twee situaties waarin dit wel kan. 1) De verkoper is aantoonbaar tekortgeschoten in zijn verplichtingen en daarmee in verzuim gekomen; of 2) Dit wordt contractueel overeengekomen.

In de CBW voorwaarden staat hierover dat de klant kan ontbinden tegen een bepaald percentage van de aanschafprijs. In het laatste geval is het mogelijk om het percentage aan te vechten bij de rechter. De verkoper mag via algemene voorwaarden namelijk alleen zijn gederfde winst of geleden kosten in rekening brengen. Dit is niet zonder risico's, omdat deze ook hoger kunnen liggen.

Desondanks worden dergelijke bedingen worden vaak met succes aangevochten bij de rechter. Zoals bijvoorbeeld bij: Keukenconcurrent, een groot winkelcentrum in Waalwijk en Divano & Divani.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer