sp
door speedyjohan Jul 28, 2015 om 18:46
Huishouden & energie

Woonsquare werkt absoluut NIET mee

Hallo

In 2012 kocht mijn moeder bij woonsquare in Middelburg een hoekbank t.w.v 800euro. Er gingen wat weken overheen toen die bank werd afgeleverd. Die bank stond er net, en toen kwamen er al scheurtjes in de stof, dus bank weer opgehaald, en mijn moeder hoefde niks te betalen. Ongeveer anderhalf jaar later ging de bank weer scheuren, maar er was inmiddels al 2 jaar verstreken, toen we die klacht wederom gingen melden bij woonsquare gingen ze ineens heel moeilijk doen. We konden kiezen uit 2 opties:

1: Nieuwe bank kopen, maar wel met bijna 300euro bijbetaling
2: repareren, maar dan wel met 30% zelf betalen.

Uiteraard gingen wij daar niet mee akkoord, maar toen liet woonsquare zich niet meer horen. Tot ik zelf laatst de geschillencommissie heb ingeschakeld, en een klacht geplaatst heb bij www.klacht.nl.

Vandaag werd mijn moeder gebeld door hun, dat mijn moeder liegt, mijn moeder zei dat er geen kinderen wonen, maar dat is volgens woonsquare een leugen, ik zou bij mijn moeder wonen, nou ten eerste ben ik 35 jaar en geen kind meer, en ten tweede, ik woon misschen 1 of 2 maanden even thuis, ivm mijn verhuizing naar Duitsland.

Wat zouden we nu kunnen doen? Ze blijven bij hun standpunt, onze garantie voor die bank loopt tot november 2015. Maar ze willen niet coulant zijn. Die scheuren in de bank die komen niet door wild omgaan met de bank, mijn moeder is 67, en ik dus 35, en we snappen echt wel dat je niet kunt springen op de bank, er steken ook nog scherpe pinnen uit in de leuning, waar mijn moeder zich al regelmatig aan heeft open gehaald.

Help ons, want we zijn echt radeloos, tegen zo'n bedrijf schijnen we niet op te kunnen

1792 8 Rapporteer

ho
door hopetobehelping - Jul 28, 2015 om 19:38
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste speedyjohan,

u weet het waarschijnlijk al. Woonsquare is aangesloten bij het CBW.
U geeft aan dat u de geschillencommissie al ingeschakeld heeft, de geschillencommissie Wonen neem ik aan ?
Is er al een uitspraak van de geschillencommissie ?
De uitspraak van de geschillencommissie Wonen is bindend, meer informatie leest u hier.

Neem aan dat u de geschillencommissie Wonen hebt ingeschakeld en daar uw klacht heeft gedeponeerd. Veel meer kunt u nu niet doen, wachten tot het afgehandeld is door de geschillencommissie Wonen, er volgt dan een bindend advies. Daar kan best een tijdje overheen gaan, informeer anders hoe lang het gaat duren.

sp
door speedyjohan - Jul 28, 2015 om 19:45
3 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op dinsdag 28 jul 2015, 19:38]Beste speedyjohan,

u weet het waarschijnlijk al. Woonsquare is aangesloten bij het CBW.
U geeft aan dat u de geschillencommissie al ingeschakeld heeft, de geschillencommissie Wonen neem ik aan ?
Is er al een uitspraak van de geschillencommissie ?
De uitspraak van de geschillencommissie Wonen is bindend, meer informatie leest u hier.

Neem aan dat u de geschillencommissie Wonen hebt ingeschakeld en daar uw klacht heeft gedeponeerd. Veel meer kunt u nu niet doen, wachten tot het afgehandeld is door de geschillencommissie Wonen, er volgt dan een bindend advies. Daar kan best een tijdje overheen gaan, informeer anders hoe lang het gaat duren.

Hallo
Ja klopt, ik weet dat ze bij het CBW zitten, maar ik hoorde ook al links en rechts dat die onder een hoedje spelen met woonsquare. Het gaat er ook hoofdzakelijk om, dat ze mijn moeder beschuldigen van leugens, o.a over dat mijn moeder niet gezegd heeft dat er kinderen wonen daar, kan ik daar nog iets tegen doen?
Die mevrouw aan de telefoon vertelde ook even dat woonsquare helemaal niet zoveel klachten kreeg, en dat mijn moeder overdrijvde. Kortom erg onbeschoft dus, ik volg de laatste tijd veel consumentenprogramma's, en ik erger me steeds groen en geel dat bedrijven dat klanten maar moeten gehoorzamen, en moeten doen wat de bedrijven willen, hun mond houden dus. En nu is dat dus bij ons aan de orde, en wil ik ze ook aanpakken, want dit is echt niet normaal,

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2015 om 20:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou me maar concentreren op de klacht over de bank en de rest van mijn rug laten glijden.

user123
door user123 - Jul 28, 2015 om 23:05
1346 Antwoorden / 3 Vragen

De klacht wordt behandeld door de geschillencommissie. Uw gelijk komt er aan, wanneer u wint.

Wat wil u nog meer ?

sp
door speedyjohan - Jul 29, 2015 om 11:41
3 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=user123 schreef op dinsdag 28 jul 2015, 23:05]De klacht wordt behandeld door de geschillencommissie. Uw gelijk komt er aan, wanneer u wint.

Wat wil u nog meer ?

Nieuwe ontwikkelingen in de zaak tegen woonsquare.
Ze betalen het hele bedrag terug aan ons, de bank word op vrijdag 7 augustus opgehaald, en we krijgen de 799euro terug.

Wel geven ze nog een slechte opmerking, en dat is dat ze zeggen, omdat klant op geen enkele wijze tevreden te stellen is, geven we bij hoge uitzondering het geld terug.

Nee tevreden zijn we absoluut niet geweest, een bank hoeft in 2 jaar tijd niet 2x te scheuren op dezelfde plaats, en aangezien we geen kleine kinderen of honden hebben mogen ze toch wel zorg dragen voor een correcte afhandeling.

Wij zijn tevreden

tijger1
door tijger1 - Jul 29, 2015 om 12:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou dat is dan mooi, dan kan uw moeder elders een nieuwe bank kopen. Bedankt voor het terugmelden.

user123
door user123 - Jul 29, 2015 om 21:51
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Gefeliciteerd!

edrick3
door edrick3 - Jul 30, 2015 om 17:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Gerechtigheid! ;-)