Worden thuisbezorgrestaurants gecontroleerd?
Wij bestellen weleens eten bij Thuisbezorgd.nl of justeat.nl . Worden deze bezorgrestaurants gecontroleerd, want we zien weleens, dat er soms wel erg onfrisse zaken tussen zitten en dat zie je niet als je via Internet hebt besteld.
Is dit niet iets om eens nader te onderzoeken?
Wat bedoelt u met dat er onfrisse zaken tussen zitten? Als er ook een restaurant is waar je kunt gaan eten, worden die uiteraard ook gecontroleerd.
Als u ergens klachten over hebt, kunt u dat melden bij de Voedsel en Waren Autoriteit.
Ik eet al jaren van buiten gemaakte maaltijden en ben ook wel een paar na de eerste bestelling een klacht ingedient. Krijg men altijd te horen u bent de eerste die hier mee komt. Ik heb nu 3 jaar een vaste bezorger en in die 3 jaar is er 1 keer iets geweest. Gebelt en kreeg gelijk de medeeling u krijgt hier direct een andere maaltijd voor. Dus gewoon als het erkelijk iets smerig is gekijk reageren. Er kan altijd in de veelvoud best eens een keer mis gaan.
=tijger1 schreef op zondag 8 sep 2013, 21:41: Wat bedoelt u met dat er onfrisse zaken tussen zitten? Als er ook een restaurant is waar je kunt gaan eten, worden die uiteraard ook gecontroleerd.
Als u ergens klachten over hebt, kunt u dat melden bij de Voedsel en Waren Autoriteit.
Met restaurants, waar je ook kunt eten heb ik geen moeite, want die hebben wel een reputatie hoog te houden. Het gaat me meer om die zaakjes, die uitsluitend "bezorgvoedsel" produceren en waar niet gegeten kan worden.
We eten overigens al jaren via onze vaste restaurants, tot grote tevredenheid. Wat wel vreemd is en al jaren zo is de betaling via Ideal. Daar wordt bij beide overkoepelende bedrijven ALTIJD 1 euro toeslag gerekend, terwijl dit nergens anders voor komt, dat je een toeslag moet betalen voor het betalen per Ideal...
Waar heb je het dan over? Nu zeg je dat jullie al jaren via jullie vaste restaurants eten. Dus niet bij die twee bezorgservices?
Noem man en paard, anders slaat dit helemaal nergens op. Nu begin je zomaar over 1 euro toeslag.
Wat zijn dan die onfrisse zaken of zit je maar wat suggestief te kwebbelen?
Ik bestel vaak via Thuisbezorgd.nl. Maar het is toch zo dat je je postcode invult en de restaurants redelijk dichtbij in je buurt zitten? Wel heb ik, vóór ik met dit 'spelletje' begon, eerst de reviews gelezen van de tenten die aan huis bezorgen. En nee, slechte reviews halen ze niet weg. Is inderdaad 1 euro meer als je per Ideal betaald; maar wat let je om gewoon cash in huis te hebben en de bezorger een euro te geven. In die keuze ben je vrij. Of ze fris of niet fris werken, daar kan ik niet over oordelen: bij de wel een zaak hebbende Chinees lijkt alles okay maar ben nooit in de keuken geweest; bij de spare ribs toko is het alleen afhalen of bezorgen, dus geen idee of er controle 's worden gedaan; neem aan van wel. Mijn haringboer, die er twee dagen per week met kar staat kreeg toevallig afgelopen dinsdag een onverwachte controle. Maar in een ** restaurant werkt ook niet altijd zoals het hoort, dat is een ding wat ik wel zeker weet.
De beste controleur lijkt me momenteel de klant zèlf. De schandalen met voedsel, ondanks de controleurs die geen greep op hun werk schijnen te hebben, maakt ook niet blijer/zekerder.
Wat bedoel je met onfrisse zaken? Een kunstgebit, een afgebroken tand, een muisje, kakkerlakken, een haar? Overal komt wel eens zoiets smerigs voor en het wordt pas kritisch als de betreffende thuisbezorger zulke incidenten niet voor eigen rekening neemt en met een gebaar zoals bv ander of ekstra eten verexcuseerd. Zeer kritisch wordt het echter als het erop gaat lijken dat het voedsel expres verknoeid is met viezigheid. Het moet dan zéker nader onderzocht worden wat voor en ziekeling daarachter steekt. Maar, zoiets komt minder dan sporadisch voor. Maak je geen zorgen zolang het niet aan de orde van de dag is. Ik snap je verontwaardiging echter wel uiteraard. Het blijft natuurlijk teleurstellend tot walgelijk. Dat hangt ervan af.
Zwemmer
[quote=pleerol schreef op zondag 8 sep 2013, 20:14]Wij bestellen weleens eten bij Thuisbezorgd.nl of justeat.nl . Worden deze bezorgrestaurants gecontroleerd, want we zien weleens, dat er soms wel erg onfrisse zaken tussen zitten en dat zie je niet als je via Internet hebt besteld.
Is dit niet iets om eens nader te onderzoeken?
Je bestelt geen eten bij Thuisbezorgd.nl of justeat.nl, maar je besteld het VIA die bedrijven.
Bij die Thuisbezorgd.nl of justeat.nl kun je ook aangeven wat je klachten zijn en waarderingscijfers geven, je kunt ook de beheerders van die 2 site's zelf waarschuwen dat er enkele bedrijven tussen zitten die niet erg koosjer eten leveren en dan handelen die het zelf wel af, die Thuisbezorgd.nl of justeat.nl hebben zelf ook een naam te verliezen namelijk.
Voor de rest ben je, zoals anderen al schreven, erg onduidelijk en geheimzinnig met je beschuldigingen.
Misschien een beetje pissed of omdat je moet betalen voor je 1 euro fee bij ideal betalingen?
Oh, zie juist dat gompy dit al schreef. Als je hebt besteld via Thuisbezorgd krijg je daarna een mail om het restaurant "te waarderen", of niet. Heb een keer geschreven (ik had spare ribs): die konden ze gebruiken om hoge hakken onder schoenen van te maken, zo taai als de pest. Dat stond dus op de site waar ik besteld had. De man belde op, 1000 verontschuldigingen en ik zou bij volgende bestelling niets hoeven te betalen. Dacht, jaja. Toch gedaan, natuurlijk geld overgemaakt per Ideal en ja hoor, bij aflevering kreeg ik handje contantje het geld terug. En toen waren ze wel erruuug lekker.
[quote=pleerol schreef op zondag 8 sep 2013, 22:23] Wat wel vreemd is en al jaren zo is de betaling via Ideal. Daar wordt bij beide overkoepelende bedrijven ALTIJD 1 euro toeslag gerekend, terwijl dit nergens anders voor komt, dat je een toeslag moet betalen voor het betalen per Ideal...
Erg flauw, mekkeren bij kassa-vara en zelf te beroerd om de voorwaarden te lezen.
Quote:
Hoe hoog zijn de transactiekosten bij online betalen?
Voor het gebruik maken van online betaalmethoden vragen wij de volgende transactiekosten:
iDEAL: € 1,00
Creditcard: 6% van het totaalbedrag van je bestelling
PayPal: 6% van het totaalbedrag van je bestelling
Rabo SMS betalen € 0,30
Deze transactiekosten worden toegevoegd aan het mandje bij het kiezen van de betaalwijze, en dienen ter afdekking van de kosten die de gezamenlijke banken rekenen voor de online betaling. Tevens worden er kosten gemaakt bij de verwerking van deze betaling. Aangezien Thuisbezorgd.nl slechts intermediair is, vragen wij de consument hiervoor een kleine vergoeding.
Waarom moet ik transactiekosten betalen bij online betalen?
Thuisbezorgd.nl is slechts intermediair, en is dus de schakel tussen jou als consument en het bezorgrestaurant. Gezien onze geringe omzet per bestelling zijn wij genoodzaakt de kosten die wij maken voor het aanbieden van online betaling door te berekenen aan de consument. De kosten die je betaalt voor je transactie bestaan uit het technische onderhoud van het online betaalsysteem, de transactiekosten die banken rekenen en onze administratieve kosten voor de verwerking van de betalingen.
Ook andere internetbedrijven vragen een dergelijke vergoeding, maar verrekenen deze in de verzend- en/of administratiekosten van je bestelling. Wij kiezen er niet voor dit in ondoorzichtige administratiekosten te verwerken, en berekenen deze kosten alleen door aan consumenten die ook daadwerkelijk gebruik wensen te maken van onze online betaalmethoden. Wij hopen op je begrip hiervoor.
Bron-> Klantenservice
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Fabrieksnieuwe auto na 6 maanden kapot: welke rechten heb ik als consument?
Ik heb bij een officiele dealer Carway Amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de Import van dure Amerikanse autos) een fabrieksnieuwe Chrysler Pinnacle Pacifica Hybride gekocht met 2 jaar garantie. Na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin Februari). Sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd ter ... Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer