ge
door gealfir Sep 2, 2012 om 20:14
Computers & telefonie

World of Warcraft charge back beschuldeging op prepaid account.

Ik heb een World of Warcraft account dat op dit moment geblokeerd is vanwegen een charge back beschuldiging van een betaal opdracht die ik nooit heb uitgevoerd.

Vreemde van dit voorval is dat ik altijd betaal met iDeal of prepaid card. Als ik een maand niet speel gaat mijn account over in frozen status todat ik waar betaal for game time.

Het ergste van dit alles is dat ik voor dit voorval mijn account heb ge upgrade naar Mist of Pandora dit koste mij 50 euro.

Ik heb al contact op genomen met Blizzard maar zij willen gewoon dat ik betaal.

Hier de discussie die ik heb gehad met Blizzard
===========================================

Jan de Koning

Charge backCharge back is not posible. I only use prepaid card or ideal. Its not posible. I have a second account whit the same problem how ?????????Acount [edit redactie]

===========================================

Eleanoss Customer Service Representative

Hi there!It appears you attempted to purchase a 1 month subscription, which was charged back by your bank. You will need to repay this amount via the account management pages of http://eu.battle.net/ before you can continue playing.Regards, Eleanoss.B.NET Customer Service.-> http://eu.battle.net/.

===========================================

Jan de Koning

I diddent buy a 1 month subscription ad all this month. And like i said i only pay whith iDeal or prepaid cards. i never used a credit card or bank account number voor this account.

===========================================

Smardianse Customer Service Representative

Greetings Jan,Thank you for contacting us, sadly as explained previously there had been a chargeback performed by the bank used to pay for the game time subscription resulting in your account becoming locked. We were unable to locate any unauthorised access on your account during this incident. You will need to repay the chargeback to regain access to your account.I hope you have a pleasant day. *waves*Regards, SmardianseEnglish Game Master TeamBlizzard Europe

============================================

Jan de Koning

Ok than i have no other choice ter report this issue to my local authority.I already payd for a mist of pandorara upgrade. And now i am forced to pay for game time i diddent playd or i get nothing. Thats not faire in anny way. And that's why i not giving in to this.

============================================

Dat heefd dus weinig geholpen.

Wat kan ik hier tegen doen?

3869 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Sep 2, 2012 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

BTW probleem met ander account is wel opgelost had het zelfde probleem.

Maar dat account was niet geupgrade.Voor dit account willen ze per se dat ik betaal.

ve
door verwijderd - Sep 2, 2012 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dus je hebt geen extra speeltijd proberen te kopen, maar Blizzard zegt dat je dat wel geprobeerd hebt, waarna de bank het bedrag gestorneerd heeft. En nu is het account (waar nog tegoed op stond) geblokkeerd en kan het pas weer geopend worden wanneer je een maand speeltegoed koopt?

Heb je wel extra speeltijd gecrediteerd gekregen op je account of dat ook niet?

ve
door verwijderd - Sep 2, 2012 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja dat staat wel vermeld maar ik heb daar niks van gebruikt heel augustes andere dingen gedaan. Maar het maakt niet uit ik heb er niet om gevraagt.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Kan je in je account management zien welke bankrekening het was en op welke naam?

De bewijslast ligt bij jou in dit geval, omdat Blizzard geen signalen heeft gevonden die blijken op een gehackt account.

Je moet zien te bewijzen dat jij de enige bent die het wachtwoord kent (dat is de policy van Blizzard, waarmee je akkoord gaat als je speelt), dat de bankrekening niet van jou of je ouders is, en dat je geen opdracht tot stornering (charge back) hebt gegeven. Storneren kan alleen de eigenaar van de bankrekening laten doen.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Oh, en verwijder asap je account naam uit de bovenste mail naar blizzard. Zo maak je het de hackers makkelijk als je overal je account naam publiek zet.

Neem ook de authenticator app of keychain, extra beveiliging.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Betalingen die je zelf doet kan je helemaal niet storneren.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2013 om 03:17
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ok maar je wil dus wel spelen? Of je nou wel of niet een automatische incasso opdracht hebt geautoriseerd, als je betaalt kan je gewoon de maand weer spelen. En als je dan plotseling niet meer met automatische incasso kan betalen voor wow(ik weet dat je dat niet deed, maar ik noem het er maar even bij) dan moet je gewoon bellen(is gratis) en zeggen: Luister, ik speel al zo lang wow, ik heb nooit problemen gehad met betalen, unlock "direct debit" optie.

Blizz kan niet controleren of dat echt door jou komt of door iemand anders. Dus ze kunnen er niks aan doen. Maar als je weer wilt spelen kan je gewoon via Ideal of een gamecard weer opwaarderen. Dan heb je in principe de chargeback betaald.

Je kan wel automatische incasso's laten stoneren, maar meestal gebeurt dit wanneer je niet genoeg geld op je rekening zou hebben. Als je de opdracht zou hebben gegeven om het bedrag te stoneren, dan kan dit gewoon. Alleen zetten ze je account op frozen. Maar als je net de MOP uitbreiding hebt gekocht dan wil je toch spelen? Wat is dan het probleem om die 12,99 te betalen en gewoon weer verder te spelen? Je hoeft het maar 1 keer te betalen hoor, het is geen boete. Ze willen gewoon dat je alsnog betaald, mits je verder wilt spelen. Als je niet verder wilt spelen dan hoef je ook niet te betalen. Je hebt er niks mee gewonnen, noch verloren.

groetjes, Diana

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer

jo
joost MCMLX - May 22, 2024 om 11:36
Huishouden & energie
Ben ik nu de enige..?

Ben ik nu de enige..?

Ik vraag me af of ik de enige ben die in zijn kast een hoop navullingen(8!) heeft staan van die mini sprays (toiletverfrissers)puur en alleeen omdat de houders het niet uithouden. Ze gaan bij mij meestal tijdens de eerste flacon kapot ... dan blijf je zitten met een navulling, losse houders zijn niet te koop.
Dus blijf je houders kopen met vullingen ....
Bij navraag Jumbo(losse houders) ... Lees meer

Ch
Chantoetie - May 23, 2024 om 10:43
Geldzaken & recht

Verkeersoverlast. Wat kan ik doen?

Ik ervaar sinds 2- 3 jaar een enorme hinder van het verkeer, zelfs zo erg dat ik er psychisch onder te lijden heb.    In 2019 heb ik mijn huidige huurwoning betrokken en wat was ik gelukkig! En ja, toen lag de weg er natuurlijk ook al. Nu zou je denken; waarom dan aan een weg gaan wonen?   De eerste 2 jaren had ik hier geen last van en het verkeer is in korte tijd in veelvoud toegenomen vo ... Lees meer