ge
door gealfir Sep 2, 2012 om 20:14
Computers & telefonie

World of Warcraft charge back beschuldeging op prepaid account.

Ik heb een World of Warcraft account dat op dit moment geblokeerd is vanwegen een charge back beschuldiging van een betaal opdracht die ik nooit heb uitgevoerd.

Vreemde van dit voorval is dat ik altijd betaal met iDeal of prepaid card. Als ik een maand niet speel gaat mijn account over in frozen status todat ik waar betaal for game time.

Het ergste van dit alles is dat ik voor dit voorval mijn account heb ge upgrade naar Mist of Pandora dit koste mij 50 euro.

Ik heb al contact op genomen met Blizzard maar zij willen gewoon dat ik betaal.

Hier de discussie die ik heb gehad met Blizzard
===========================================

Jan de Koning

Charge backCharge back is not posible. I only use prepaid card or ideal. Its not posible. I have a second account whit the same problem how ?????????Acount [edit redactie]

===========================================

Eleanoss Customer Service Representative

Hi there!It appears you attempted to purchase a 1 month subscription, which was charged back by your bank. You will need to repay this amount via the account management pages of http://eu.battle.net/ before you can continue playing.Regards, Eleanoss.B.NET Customer Service.-> http://eu.battle.net/.

===========================================

Jan de Koning

I diddent buy a 1 month subscription ad all this month. And like i said i only pay whith iDeal or prepaid cards. i never used a credit card or bank account number voor this account.

===========================================

Smardianse Customer Service Representative

Greetings Jan,Thank you for contacting us, sadly as explained previously there had been a chargeback performed by the bank used to pay for the game time subscription resulting in your account becoming locked. We were unable to locate any unauthorised access on your account during this incident. You will need to repay the chargeback to regain access to your account.I hope you have a pleasant day. *waves*Regards, SmardianseEnglish Game Master TeamBlizzard Europe

============================================

Jan de Koning

Ok than i have no other choice ter report this issue to my local authority.I already payd for a mist of pandorara upgrade. And now i am forced to pay for game time i diddent playd or i get nothing. Thats not faire in anny way. And that's why i not giving in to this.

============================================

Dat heefd dus weinig geholpen.

Wat kan ik hier tegen doen?

3869 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 2, 2012 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

BTW probleem met ander account is wel opgelost had het zelfde probleem.

Maar dat account was niet geupgrade.Voor dit account willen ze per se dat ik betaal.

ve
door verwijderd - Sep 2, 2012 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dus je hebt geen extra speeltijd proberen te kopen, maar Blizzard zegt dat je dat wel geprobeerd hebt, waarna de bank het bedrag gestorneerd heeft. En nu is het account (waar nog tegoed op stond) geblokkeerd en kan het pas weer geopend worden wanneer je een maand speeltegoed koopt?

Heb je wel extra speeltijd gecrediteerd gekregen op je account of dat ook niet?

ve
door verwijderd - Sep 2, 2012 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat staat wel vermeld maar ik heb daar niks van gebruikt heel augustes andere dingen gedaan. Maar het maakt niet uit ik heb er niet om gevraagt.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan je in je account management zien welke bankrekening het was en op welke naam?

De bewijslast ligt bij jou in dit geval, omdat Blizzard geen signalen heeft gevonden die blijken op een gehackt account.

Je moet zien te bewijzen dat jij de enige bent die het wachtwoord kent (dat is de policy van Blizzard, waarmee je akkoord gaat als je speelt), dat de bankrekening niet van jou of je ouders is, en dat je geen opdracht tot stornering (charge back) hebt gegeven. Storneren kan alleen de eigenaar van de bankrekening laten doen.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh, en verwijder asap je account naam uit de bovenste mail naar blizzard. Zo maak je het de hackers makkelijk als je overal je account naam publiek zet.

Neem ook de authenticator app of keychain, extra beveiliging.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Betalingen die je zelf doet kan je helemaal niet storneren.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2013 om 03:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ok maar je wil dus wel spelen? Of je nou wel of niet een automatische incasso opdracht hebt geautoriseerd, als je betaalt kan je gewoon de maand weer spelen. En als je dan plotseling niet meer met automatische incasso kan betalen voor wow(ik weet dat je dat niet deed, maar ik noem het er maar even bij) dan moet je gewoon bellen(is gratis) en zeggen: Luister, ik speel al zo lang wow, ik heb nooit problemen gehad met betalen, unlock "direct debit" optie.

Blizz kan niet controleren of dat echt door jou komt of door iemand anders. Dus ze kunnen er niks aan doen. Maar als je weer wilt spelen kan je gewoon via Ideal of een gamecard weer opwaarderen. Dan heb je in principe de chargeback betaald.

Je kan wel automatische incasso's laten stoneren, maar meestal gebeurt dit wanneer je niet genoeg geld op je rekening zou hebben. Als je de opdracht zou hebben gegeven om het bedrag te stoneren, dan kan dit gewoon. Alleen zetten ze je account op frozen. Maar als je net de MOP uitbreiding hebt gekocht dan wil je toch spelen? Wat is dan het probleem om die 12,99 te betalen en gewoon weer verder te spelen? Je hoeft het maar 1 keer te betalen hoor, het is geen boete. Ze willen gewoon dat je alsnog betaald, mits je verder wilt spelen. Als je niet verder wilt spelen dan hoef je ook niet te betalen. Je hebt er niks mee gewonnen, noch verloren.

groetjes, Diana