door willempy Apr 25, 2007 om 17:22
Geldzaken & recht

Wsnp

sinds 08-05-2005 zit ik in de wsnp en sinds 06-10-2007 in een echtscheidings proceduren door deze situatie zijn er een paar schulden bij gekomen is het verstandig om dit te bespreken met mijn bewindvoerder.

344 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 25, 2007 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste willempy,

Het is gedurende een WSNP onder geen voorwaarde toegestaan nieuwe schulden te maken, en voor zaken als een scheiding hebt u voor zover ik weet een meldingsplicht. Dit had dus al lang besproken moeten zijn, mogelijk is het gezien de aard van de schulden in dit geval geen probleem, maar het kan een reden zijn voor de rechter om de WSNP te beëindigen, met als gevolg een veel zwaarder faillissement. Mijn advies is om eerst contact op te nemen met Het Bureau WSNP (http://www.wsnp.rvr.org), kan via e-mail of 0900 nummer. Zij kunnen u waarschijnlijk vertellen hoe de zaak ervoor staat, vervolgens zeker melden bij en/of bespreken met uw bewindvoerder. Dat laatste niet doen maakt de kans op escalatie groter.

Groetjes,

nowhere

ve
door verwijderd - Apr 25, 2007 om 18:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

willempy, je vraagt ook dit:

scheiding/schulden25-04-07
Sinds 06-10-2007 ben ik verwikkeld in en echtscheidings proceduren maar zowel bij de woningbouw als de gemeente ben ik uitgeschreven en heeft mijn a.s ex vrouw een behoorlijke huur achterstand opgebouwd in de eerste plaats was ik hoofdbewoner en mijn vrouw 2de ben ik mede verantwoordelijk voor de huur penningen.Wel ontvangt mijn a.s partner huur toeslag vanaf het moment dat ik de woning heb verlaten.

ve
door verwijderd - Apr 25, 2007 om 18:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

voo zover ik weet, ben je toch, als je in gemeenschap van goederen getrouwd bent, beide in de WNSP of zie ik dat verkeerd?

En hoe kan u als hoofdbewoner/huurder zijn genoteerd terwijl u bij de gemeente al bent uitgeschreven. Als u toch het bewijs van uitschrijving heeft, dan kunt u nooit meer aansprakelijk gesteld worden voor huurschulden die uw ex maakt? Of zijn die schulden al gemaakt teerwijl u al bij uw partner weg was, maar voordat u zich op het adres heeft laten uitschrijven?

Heeft u de bewindvoorder in kennis gesteld van uw op handen zijnde echtscheiding, en van uw adreswijziging, en van de huurschulden die nog zijn ontstaan toen u niet meer bij uw partner in huis woonde?

Alles, maar dan ook ECHT ALLES wat uw persoon betreft, MOET u melden bij de bewindvooerder. Doet u dat neit, dan kunt u zonder pardon uit de WNSP gegooid worden.

Dus gauw contact opnemen met de bewindvoorder lijkt mij het beste.

Linda

ve
door verwijderd - Apr 25, 2007 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

oh nog even, maakt u wel aan uw bewindvoorder duidelijkd at de echtscheidingsprocedure loopt sinds (ik vermoed) 2006, want dat u nu al weet dat u in oktober van DIT jaar in een echtscheidingsprocedure terecht gaat komen gelooft niemand op voorhand.

Linda

ve
door verwijderd - Apr 27, 2007 om 02:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Willempy

allereerst sterkte met de lopende echtscheiding en de wsnp.

In antwoord: schulden die je had op het moment van ingang van de wsnp worden meegenomen in de bemiddeling. Schulden die daarna ontstaan vallen buiten de wsnp. Jouw bewindvoerder hoeft daar dus niet eens acht op te slaan of actie op de ondernemen. Ik raad je wel aan dit voor te leggen aan hem/haar.

Groet, C.