jo
door jolica Nov 1, 2014 om 12:59
Geldzaken & recht

WSNP

k zit nu sinds maart 2012 in de bewind ik heb een schuld van 12.500 euro omdat mijn bewindvoerder er niet uit kwam heeft hij vorig jaar okt 2013 het GKB ingeschakeld nu heb ik een brief ontvangen van un ook hun komen er niet uit en willen WSNP aanvragen, mijn bewindvoerder heeft inmiddels al een buffer van mijn gespaard van een bedrag van 8750.00 euro maar nu er WSNP is aangevraagd moet ik nog eens 3 jaar terijl ik er eigenlijk al over een half jaar ervan ben
en als ik zo reken moet ik voor 3500 in de WSNP
Mag dit allemaal maar zomaar en wat kan ik het beste doen ?????

2776 10 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Nov 1, 2014 om 13:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het beste kunt u langsgaan bij het juridisch loket. Ik vraag me ten zeerste af of die buffer die u nu zou hebben wel klopt.
Neem al uw papieren mee en laat een jurist nog eens naar uw zaak kijken.
klik HIER

Men stuurt iemand niet zomaar de WSNP in. Daar moet een rechter ook nog mee akkoord gaan.

ro
door ron530 - Nov 1, 2014 om 13:52
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Blijkbaar komt de GKB er met de schuldeisers niet uit, het minnelijke traject is dan mislukt en volgt een aanvraag WSNP. Als de aanvraag door de rechter gehonoreerd wordt moeten de schuldeisers opnieuw hun vorderingen bij de aangestelde bewindvoerder indienen. Het traject werkt dan in uw voordeel want schuldeisers moeten openheid van zaken geven en meestal laten ze de vordering vallen. 3 jaar in het traject staat niet vast want de WSNP kan bij voldoen van alle schuld voortijdig beëindigd worden. Nadeel is wel dat er dan geen "schone lei" verklaring wordt afgegeven dus schuldeisers uit een grijs verleden kunnen opnieuw bij u aankloppen.

emcede
door emcede - Nov 1, 2014 om 16:17
959 Antwoorden / 4 Vragen

Er zijn twee zaken in uw verhaal die vragen oproepen. Want hoezo is er zoveel gespaard? Daar hadden dan toch de schulden mee afgelost moeten worden?

En u zegt dat u er 'eigelijk over een half jaar al vanaf zou zijn'. U bedoelt hiermee de 3-jaarstermijn van de WSNP? Die termijn gaat natuurlijk pas in op het moment dat u in deze regeling zit - eerder niet...

De tip van Zoekster is inderdaad het beste: laat u eens voorlichten door het Juridisch Loket, want ergens lijkt er iets niet goed te gaan!

jo
door jolica - Nov 1, 2014 om 18:03
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben zelf in maart 2012 naar de bewindvoerder gegaan en naar de rechtbank en die heeft mijn onder bewind gesteld dus ik dacht 3 jaar en ben er van af dus maart 2015
Maar vorig jaar oktober kreeg ik dus bericht dat de bewindvoerder er niet uitkwam naar 1 jaar dus het GKB in geschakeld, hing maandelijks aan de telefoon wanneer er iets geregeld ivm de brieven die je nog steeds krijgt
dus nu na al 2,5 is er nog steeds niets geregeld met de eisers en die wllen nartuurlijk ook hun geld zien

ik werk 30 uur per week en krijg gewoon per week 70 euro voor onderhoud hun betalen gas licht huur enz enz en de rest word apart gezet voor de eisers
daarom is er nu door mijn bewindvoerder een bedrag gespaard van 8750.00 euro
om de schuld in 1 keer af te lossen

jo
door jolica - Nov 1, 2014 om 18:04
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=emcede schreef op zaterdag 1 nov 2014, 16:17]Er zijn twee zaken in uw verhaal die vragen oproepen. Want hoezo is er zoveel gespaard? Daar hadden dan toch de schulden mee afgelost moeten worden?

En u zegt dat u er 'eigelijk over een half jaar al vanaf zou zijn'. U bedoelt hiermee de 3-jaarstermijn van de WSNP? Die termijn gaat natuurlijk pas in op het moment dat u in deze regeling zit - eerder niet...

De tip van Zoekster is inderdaad het beste: laat u eens voorlichten door het Juridisch Loket, want ergens lijkt er iets niet goed te gaan!

jo
door jolica - Nov 1, 2014 om 18:05
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=emcede schreef op zaterdag 1 nov 2014, 16:17]Er zijn twee zaken in uw verhaal die vragen oproepen. Want hoezo is er zoveel gespaard? Daar hadden dan toch de schulden mee afgelost moeten worden?

En u zegt dat u er 'eigelijk over een half jaar al vanaf zou zijn'. U bedoelt hiermee de 3-jaarstermijn van de WSNP? Die termijn gaat natuurlijk pas in op het moment dat u in deze regeling zit - eerder niet...

De tip van Zoekster is inderdaad het beste: laat u eens voorlichten door het Juridisch Loket, want ergens lijkt er iets niet goed te gaan!

Ik ben zelf in maart 2012 naar de bewindvoerder gegaan en naar de rechtbank en die heeft mijn onder bewind gesteld dus ik dacht 3 jaar en ben er van af dus maart 2015
Maar vorig jaar oktober kreeg ik dus bericht dat de bewindvoerder er niet uitkwam naar 1 jaar dus het GKB in geschakeld, hing maandelijks aan de telefoon wanneer er iets geregeld ivm de brieven die je nog steeds krijgt
dus nu na al 2,5 is er nog steeds niets geregeld met de eisers en die wllen nartuurlijk ook hun geld zien

ik werk 30 uur per week en krijg gewoon per week 70 euro voor onderhoud hun betalen gas licht huur enz enz en de rest word apart gezet voor de eisers
daarom is er nu door mijn bewindvoerder een bedrag gespaard van 8750.00 euro
om de schuld in 1 keer af te lossen

emcede
door emcede - Nov 1, 2014 om 23:36
959 Antwoorden / 4 Vragen

Blijft nog steeds het feit dat 'onder bewind gesteld' toch echt niet hetzelfde is als WSNP! En vind je het zelf ook niet erg raar dat er 'gespaard' wordt om de schuld af te lossen? Rente op een spaarrekening is niks maar rente op de schulden loopt door!

Vreemd verhaal...

door 1953 - Nov 2, 2014 om 02:31
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Het is uw eigen keus om hierin mee te gaan. Zeker als er nog een halfjaar resteert bij de bewindvoerder.

Maar waarom ziet deze bewindvoerder het niet meer zitten in uw situatie?

Het GKB zou dat voor het halfjaar resterend dat kunnen overnemen lijkt mij, zonder dat u weer voor 3 jaar in het circuit verblijft.

jo
door jolica - Nov 2, 2014 om 10:53
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=emcede schreef op zaterdag 1 nov 2014, 23:36]Blijft nog steeds het feit dat 'onder bewind gesteld' toch echt niet hetzelfde is als WSNP! En vind je het zelf ook niet erg raar dat er 'gespaard' wordt om de schuld af te lossen? Rente op een spaarrekening is niks maar rente op de schulden loopt door!

Vreemd verhaal...

Mijn is er verteld door de bewindvoeder dat hij reserveer het bedrag om het bedrag wat er naar 3 jaar is opgebouwd dat bedrag in 1 x aan alle eisers te betalen en dan de rest is kwijtschelding
Daarom mogen ze niet aflossen tussendoor

Luister ik hang om de 14 dagen aan de telefoon ik wil er vanaf zijn

ro
door ron530 - Nov 2, 2014 om 11:29
4084 Antwoorden / 17 Vragen

"Mijn is er verteld door de bewindvoeder dat hij reserveer het bedrag om het bedrag wat er naar 3 jaar is opgebouwd dat bedrag in 1 x aan alle eisers te betalen en dan de rest is kwijtschelding
Daarom mogen ze niet aflossen tussendoor"

Bij een WSNP traject klopt dat ook maar bij een vrijwillige bewindvoering weer niet, die is er op gebaseerd dat een bewindvoerder uw financiële belangen behartigd en schulden gaat afbetalen dus niet opsparen. Ik begrijp nu dat de schuldeisers niet zijn betaald en de rente op de schulden zo hoog zijn opgelopen dat een WSNP traject de enige oplossing is geworden. Uw huidige bewindvoerder is grandioos nalatig geweest en met wat pech bent u het gespaarde geld ook nog kwijt.