pietereo
door pietereo Jan 23, 2015 om 16:12
Elektronica & tv

Www.webwinkel-electronica.nl / <a href="//camerashopxl.nl" target="_blank">www.camerashopxl.nl</a>

Heeft er iemand slechte ervaringen met www.webwinkel-electronica.nl / www.camerashopxl.nl? Ik wel, op 09-01-2015 heb ik een voorzetlens besteld 0.45X 52mm Wide Angle Lens with Macro for Nikon D40 / D60 / D70s / D3000 / D3100 / D5000 ter waarde van 26,65 Euro en nooit mogen ontvangen ofschoon er verschillende keren beloofd is deze te zullen sturen. Ik ben benieuwd of er meerdere slachtoffers zijn gemaakt door deze webshops?

4200 21 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 23, 2015 om 17:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo pietereo,

Dat is dan een nare ervaring.

Lees eens hier.

Suc6

zoekster
door zoekster - Jan 23, 2015 om 17:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ze zeggen dat ze bij Q-shop keurmerk zijn aangesloten, geen idee of het waar is, maar daar zou u een klacht kunnen indienen. klik HIER

Ook hebben ze een twitter en facebook account, kan geen kwaad om daar ook even uw ervaringen te vermelden.

Zo een beetje rondwaffen op het internet kan wonderen doen.

Als u dan nog niets hoort, meldt u dan weer hier. Dan zijn er wel andere drukmaatregelen te bedenken. Laten we die webshop nog een laatste kans geven.

pi
door pieterwolters - Jan 23, 2015 om 17:54
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Buiten dat het dubieuze webwinkels zijn, is ook het product dat je hebt besteld niet de beste keuze. Het idee van een DSLR is dat je er een objectief op zet dat is ontworpen voor het doel. Nu ga je een goede camera en goede lens verpesten met een dubieus opzetstukje. Dat zijn leuke trucs voor compactcamera's met beperkte mogelijkheden, maar in dit geval gewoon zonde van het geld.

mahadma
door mahadma - Jan 23, 2015 om 19:04
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Het is inderdaad een artikel wat zeker niet in de top 100 van de meest verkochte artikelen staat. Als het voor "de gelegenheid" is, kan je er best een aardig effect mee bereiken, maar de optische kwaliteit is natuurlijk 2 keer prut. Maar zelf heb ik ook een flinke jaren 1900 (oid) scherpte filtertje in de tas zitten. Hoe dan ook, vraag ze per mail of ze een lange levertijd hebben.

pietereo
door pietereo - Jan 24, 2015 om 14:06
8 Antwoorden / 3 Vragen

Hartelijk dank voor alle goed bedoelde reacties, maar er ligt echt wel een gedegen onderzoek aan mijn vraag dus ben ik niet over een nacht ijs gegaan (leuke gedachte na het weer van afgelopen dagen).

Besteld op 09-januari 2015.

1. Als voorbeeld hierbij de opsomming van berichtjes:
2. Uw Factuur #400001160 voor bestelling #400001346
3. Mijn reactie : Het laatste mailtje wat ik van u mocht ontvangen van afgelopen vrijdag geeft aan dat u vandaag de voorzetlens binnen zou krijgen en dat u zodra u dit heeft ontvangen naar mij zou sturen, ik zit nog steeds te wachten op een melding dat u de Voorzetlens 0.45X 52mm Wide Angle Lens with Macro for Nikon opstuurt. Wanneer krijg ik van u bericht?
4. Antwoord 19 januari : Hartelijk dank voor uw bestelling,
Uw product wordt morgen naar u toegezonden.
Namens Webwinkel-Electronica wens ik u veel plezier met uw product.
5, Ook op 19 januari ontving ik dit mailtje : ik zal u order morgen nogmaals toezenden !
Met vriendelijke groet / Kind regards / Mit freundlichen Grüßen
Team CamerashopXL.nl
6. Mijn vraag op 21 januari : Verzending #400001128 voor Bestelling #400001346 hebt u voor deze zending een trackingnummer? Weet u wanneer dit geleverd wordt?
7. Antwoord op 21 januari : u order is vandaag met de chauffeur meegegaan zodra er een tracking zichtbaar is zal ik u deze toemailen , u zult u order spoedig ontvangen !
Met vriendelijke groet / Kind regards / Mit freundlichen Grüßen
Team webwinkel-electronica.nl
8. Begrijpt u wel dat dit binnen Nederland is dus niet van het buitenland af moet komen, tot op heden niets ontvangen.
Ook heb ik steeds gebeld op twee telefoonnummers maar bij beide telefoonnummers geen gehoor en van het mobiele nummer is de voice-mailbox vol en kan er geen berichtje achter gelaten worden.

Als antwoord op uw reactie Pieter Wolters: Het is inderdaad geen oplossing voor het vervangen van een lens, het is alleen de bedoeling hiermee kunstzinnig te experimenteren (met een laag budget) zoals Bokeh enz.

Bedankt Mahadma voor het steunen dat is precies wat ik ermee wil.

Maar dat beantwoord nog steeds niet mijn vraag of er nog meer slachtoffers zijn van deze webwinkel???

zw
door zwaardvis - Jan 24, 2015 om 14:58
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Een bedrijf dat zijn eigen adres (in een bedrijfsruimte verhuurblok) nog niet eens kan spellen (het is 3214 VN | Scheijdelveweg, maar op de website staat het verkeerd gespeld) zou ik nooit vertrouwen...

pietereo
door pietereo - Jan 24, 2015 om 15:29
8 Antwoorden / 3 Vragen

Hartelijk dank Zwaardvis,

Jammer dat ik dit niet van te voren gecheckt heb, voortaan toch maar even beter uitkijken en dubbel gecheckt is beter dan niet gecheckt. Maar komt u uit die buurt en kent u het adres?

zw
door zwaardvis - Jan 24, 2015 om 16:19
1525 Antwoorden / 51 Vragen

@pietereo.
Nee, maar als ik van plan ben iets te bestellen bij een onbekende webwinkel, check ik eerst hoe dat vestigingsadres er uit ziet. Of het bedrijf bestaat er er solide uit ziet. A.d.h.v de postcode kun je binnen Google Earth zoeken en door de betreffende straat rijden en op zoek gaan naar het huisnummer (7 in dit geval). Je ziet dan veel bedrijfsruimtes te huur en hier een hele blok met een soort boxen die verhuurd worden.

pietereo
door pietereo - Feb 8, 2015 om 11:19
8 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Kassa Vraag en Beantwoord,

Gelukkig heb ik mijn geld teruggekregen via de tussenpersoon (Stichting Sisow) die het geld inde van de webshop, die heeft haar verantwoording genomen en mij geholpen het geld terug te krijgen.

Nogmaals iedereen bedankt, zo zie je maar weer dat de aanhouder wint en een beetje gedegen aanhouden en onderzoeken loont echt wel.

Maar ik heb hier maar weer van geleerd en zal voortaan eerst goed checken of het een goede webwinkel is.

Hartelijk dank iedereen.

puck25
door puck25 - Feb 19, 2015 om 16:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb, net als Pietereo, ook via de Stichting Sisow mijn geld terug ontvangen na tweeënhalve maand gedoe bij webwinkel-electronica.nl. Eerst een bedrijf goed googlen voordat je er een bestelling plaatst dat is mijn les geweest en ben je gedupeerd laat het er dan niet bij zitten er zijn genoeg manieren om je gelijk te halen.

aurora1
door aurora1 - Feb 19, 2015 om 16:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Beide dank voor het melden, dan heeft een volgend "slachtoffer" mogelijk ook iets aan deze informatie.

gspekman
door gspekman - Feb 21, 2015 om 01:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet dat er inmiddels zeer veel klachten zijn aangaande de firma van deze meneer. Met vele webwinkels trekt hij (met zijn "team" dat alleen uit zichzelf bestaat) de aandacht van vele argeloze kopers. In bijna alle gevallen is het een oplichtingspraktijk. Er zijn echter wel uitzonderingen! Ook ik heb eens iets besteld bij deze meneer via een van zijn webwinkels camerashopxl.nl maar had al erg gauw spijt. Binnen enkele dagen kreeg ik een bevestigingsmail toegestuurd dat mijn bestelling verwerkt en bezorgd zou worden. Een week later kreeg ik een mail dat het klaar stond voor verzending. Weer 2 weken later kreeg ik een mail, dat het naar de bezorgdienst was gegaan. En vervolgens een week later kreeg ik een mail, dat er iets fout was gegaan maar dat hij het alsnog zou versturen. En ja hoor, 4 dagen later kreeg ik een mail (met track en trace code!) dat het pakket inderdaad verzonden was. De T&T code werkte gelukkig en ik kon mijn pakket volgen. Twee dagen later ontving ik keurig datgene wat ik tegen een super goedkoop tarief besteld had.

Ik weet van collega fotografen, dat ook zij de proef op de som hadden genomen, want zoveel super goedkope artikelen kon haast niet waar zijn en moest scam zijn. Ze wachten nog op artikelen die vorig jaar oktober besteld zijn (ook zij krijgen nog regelmatig mailtjes dat het al lang is verzonden).

hutch
door hutch - Feb 21, 2015 om 09:52
4515 Antwoorden / 29 Vragen

De eigenaar (is maar 1 persoon) heeft (naast zijn werk als DJ) meerdere websites en is inderdaad wel aangesloten bij Qshops-keurmerk: klik * *.

Naast de aldaar vermelde websites is * * ook van hem.

Maar al met al zijn er vele klachten over die websites. Zijn werkwijze ziet er erg amateuristisch uit. Zo maar een paar voorbeelden, klik * * , * * en * *.

Zijn vorige 'bedrijfje': * * is er niet meer, te veel klachten.

Advies: altijd eerst uitgebreid gaan googelen op adressen, telefoonnummers, bedrijfsnamen enz. enz. En dit soort websites kan men beter mijden.... anders wordt het lijden.

ev
door evert03 - May 22, 2015 om 12:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wacht nog steeds na 6 maanden en 14 dagen, op mijn Steadycam die ik daar gekocht heb.

Op mailtjes die ik al 6 maanden lang iedere week stuur krijg ik wel reactie. Daarin stellen ze ,iedere keer, voor om het product te vervangen door een ander product, omdat het niet voorradig is, of het geld terug te storten. Het gaat hier om iets minder dan €300,00. Als ik ,iedere keer, op dat verzoek inga ontvang ik geen mail terug. Reeds nog steeds geen product of geld ontvangen.

Ik heb in die 6 maanden aangifte gedaan bij de Politie. Maar die ondernemen geen actie.

Ik zou graag mijn geld terug willen. Help.

mahadma
door mahadma - May 22, 2015 om 13:32
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Stel ze schriftelijk per brief en dezelfde brief per email in gebreken en claim binnen 14 dagen uw geld retour.

ev
door evert03 - May 22, 2015 om 13:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 22 mei 2015, 13:32]Stel ze schriftelijk per brief en dezelfde brief per email in gebreken en claim binnen 14 dagen uw geld retour.

ik heb ze al in gebreken gesteld, maar geen reactie op gehad

mahadma
door mahadma - May 22, 2015 om 13:43
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Stuur dan 1: een herinnering van het geheel. Binnen 14 dagen betalen. Na 14 dagen 2: een aanmaning met vermelding dat u na niet betalen binnen14 dagen een incassoburo/deurwaarder gaat inschakelen met alle kosten voor hen. Bij niet betalen naar de incassoburo/deurwaarden. Maak een dossier, print alles uit voor de zekerheid.

puck25
door puck25 - May 22, 2015 om 14:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Evert03,

Aangifte heb je al gedaan? Heb je betaald via Ideal dan kun je je klacht indienen bij Stichting Sisow. Zij nemen contact op met de verkoper en zullen je geld terug proberen te krijgen. Je aangifte niet eerder intrekken zolang je je geld nog niet terug hebt.

se
door sebodesign - Sep 9, 2015 om 14:06
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik had wat besteld bij camerashopXL maar ze konden niet op tijd leveren, aangegeven dat dat niet meer hoefde en ik wilde geld terug. Helaas... tot op heden niets terug ontvangen (ruim 2 maanden dat ik daar op wacht, ik had betaald via paypal)

:-(

edrick3
door edrick3 - Sep 9, 2015 om 15:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=sebodesign schreef op woensdag 9 sep 2015, 14:06]Ook ik had wat besteld bij camerashopXL maar ze konden niet op tijd leveren, aangegeven dat dat niet meer hoefde en ik wilde geld terug. Helaas... tot op heden niets terug ontvangen (ruim 2 maanden dat ik daar op wacht, ik had betaald via paypal)

:-(

Paypal heeft toch kopersbescherming? Klik hier.

Met vr.gr.

se
door sebodesign - Sep 9, 2015 om 16:08
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote]

Paypal heeft toch kopersbescherming? Klik hier.

Met vr.gr.

Ik ga het proberen!