Youfone factuur
Hallo,
Ik heb sinds twee maanden een sim only abonnement bij Youfone met 100 belminuten/smsjes. Nou ben ik deze maand voor het eerst over mijn bundel heen gegaan en ik kreeg een rekening die echt heel erg hoog was. Ik ben op onderzoek gegaan naar wat dat vandaan kwam. Ten eerste zijn de prijzen voor buiten de bundel bellen belachelijk hoor, maar er was ook iets anders dat nog erger is. Als ik de gesprekstijden op de factuur vergeleek met wat ik in de belgeschiedenis van mijn telefoon heb staan klopte het nooit. Ik had volgens mijn telefoon 45 seconden gebeld, maar op de factuur stond 2 minuten. Ik had volgens mijn telefoon tussen de 7 en 8 minuten gebeld, maar op de factuur stond 9 minuten. Daarnaast vond ik nog een bewijs van dat er verkeerd afgerond was, ik had naar een servicenummer gebeld voor 70 cent plus de normale kosten van de mobiele telefoon; bij de 70 cent stond een beltijd van 6.58 minuten, maar bij de kosten van de mobiele telefoon stond 8 minuten.
Als het klopt dat Youfone standaard een minuut teveel rekent dan lijkt mij dat gewoon fraude. Ik heb Youfone al een paar keer gebeld omdat ik graag een overzicht met niet afgeronde gesprekstijden wil hebben (het gaat over het netwerk van KPN, maar die kunnen het me niet sturen in verband met privacy). Youfone reageert echter al een week lang niet en van de klantenservice meisjes hoor ik dat ze echt niets kunnen doen.
Mijn vraag: Heeft iemand anders deze ervaringen met Youfone? En wat moet ik nou hier verder mee doen?
Zelf heb ik geen ervaring met Youfone want ik heb een andere provider.
Kan het zijn dat per minuut afgerond wordt?
Lees eens klik hier door.
Ik lees daar ook ergens dat voor per seconde afrekenen een module aangezet moet worden en dat dat dan via de Klantenservice gedaan zou moeten worden.
U kunt ook een belplafond instellen: klik hier.
Ik zou overigens een data teller op de gsm installeren zoals bijv. My Data Manager. U kunt daarmee dan zelf limieten instellen.
Dat ik over mijn bundel heen kan gaan is het probleem niet, dat kan gebeuren. Ook is het heel normaal dat ze op hele minuten afronden. Wat niet normaal is, is dat het verkeerd wordt afgerond. Zoals ik eerder aangaf heb ik in het begin van de maand een gesprek van 45 seconden gehad, op mijn factuur werd er niet 1, maar 2 minuten afgerekend. En zo is dat voor elk gesprek van langer dan een halve minuut. Dus een gesprek van tussen de 7 en 8 minuten wordt als 9 minuten aangeslagen, terwijl het 8 zou moeten zijn. Een gesprek van tussen de 4 en 5 minuten ronden ze af op 6 minuten in plaats van 5.
Youfone en Simpel hadden/hebben dezelfde eigenaar, via vage constructies moet het nu lijken of dat niet meer zo is.
Met Simpel heb ik wel ervaringen, die hanteren exact dezelfde trucjes als bij Youfone, dit is inderdaad 'gewoon' flessentrekkerij.
Wil je per se jouw nummer behouden is betalen eigenlijk de enige optie, daar wringt het hem nu net, de meeste mensen willen dit graag.
Voor iedereen die weinig belt, neem geen abonnement maar ga voor prepaid. Uiteindelijk veel voordeliger.
Beste as12007,
ik heb geen ervaring met Youfone.
Wat u beschrijft klopt natuurlijk niet. Een gesprek van 45 seconden is als het naar boven op minuten wordt afgerond een gesprek van 1 minuut.
Geen idee of u het al gedaan heeft maar ik zou ze benaderen via hun website.
In de volgende link leest u wat u nog meer kunt doen, klik hier.
Mocht Youfone niet reageren of zo blijven handelen dan zou ik als ik u was in ieder geval uw klacht indienen bij consuwijzer. Als ze dit standaard zo doen dan worden er dus een heleboel mensen besodemietert.
Deze reactie is een beetje laat,buiten de bundel gaan is gewoon een dura zaak,staat gewoon in het reglement De bel minuten die U beschrijft kloppen niet met elkaar zegt u,maar kloppen uw telefoon minuten wel met de werkelijkheid?Denk dat u niet zomaar Youfone kunt aanspreken op fouten.Mijn persoonlijke mening is ,dat Youfone gewoon correct factureerd,en dat de gegevens van uw telefoon niet deugen.
Voor Akkerdistel.
Wat u beschrijft over dezelfde trucjes met Simpel en Youfone dat dat flessentrekkerij is,kan ik vermelden dat Simpel in ieder geval correct factureerd conform de reglementen,natuurlijk kan er iets fout gaan,voordat u wat zegt,moet alles wel goed onderbouwd zijn,met goede betrouwbare bewijsvoering,en niet de teller van de telefoon.
[quote=tolsma1945 schreef op zondag 27 sep 2015, 18:58]ik vermelden dat Simpel in ieder geval correct factureert conform de reglementen
Correct maar dan wel volgens hun reglement. Daarnaast kan ik zwart op wit laten zien dat Simpel aan oplichting doet, ook kan ik 'n e-mail overhandigen waarbij Simpel zelf zegt dat ze rekeningen bewust manipuleren, anders zou ik dat niet zeggen i.v.m. met smaad en laster.
Voor Akkerdistel.
Ja de voorwaarden, dat is iets waar je akkoord meegaat,en ik zeg niet dat ze heilig zijn, maar ik verzeker je dat ze echt niet zomaar de facturen manipuleren, mijn vrouw heeft bij Simpel (voorheen tmobile)al jaren een abonnement, en daarbij is nooit gemanipuleerd, wel het afronden naar boven, maar dat is weer conform de voorwaarden.En inderdaad, als je weinig belt, en alleen bereikbaar wilt zijn ,is prepaid natuurlijk een goede optie, maar per minuut wel een stuk duurder,en dan is Simpel toch erg voordelig, voor 5euro pm toch 500 min goedkoop toch?
Ook heb je nog Alditalk prepaid, goedkoop, maar beltegoed alleen te koop bij Aldi.
Goed, ik ben ben uitgeschreven, wens je een prettige dag, en verder toch wat positiever denken over de telecom aanbieders, die echt zo slecht hier niet zijn.
Voor Tolsma: Er is een extra bewijs, van de rekening van Youfone zelf, dat de beltijden niet kloppen. Ik heb een keer naar een servicenummer gebeld van 70 cent + de gewone kosten van mijn abonnement. Youfone factureert beiden afzonderlijk, bij de 70 cent wordt niet afgerond en staat een tijd van 6.58, bij de kosten voor mijn abonnement wordt wel afgerond, en wel naar 8 minuten, terwijl dat 7 had moeten zijn. Dat lijkt me toch een heel duidelijk bewijs, uit de gegevens van Youfone zelf.
En mijn telefoon klopt gewoon qua gesprekstijd. Om dat heel zeker te weten heb ik dat nagetrokken door naar de opgeslagen gegevens in de telefoons van de mensen die ik heb geveld te kijken. Alles komt op de seconde exact overeen.
as 12007
Ik neem dan zonder meer aan dat bij u de zaak bedonderd wordt, hoop dan ook dat u u gelijk kan krijgen met deze bewijzen.
Gelukkig herken ik deze problemen zelf niet, en ik heb alle providers al een keer gehad.
Libertel Ben Orange Tmobile en dan nu Hollandsnieuwe plus Simpel, dus heb ze bijna allemaal gehad vanaf het begin met de 06nummers.
Rest mij ,veel succes met uw zaak tegen Youfone..
Ik realiseer me dat er nog veel meer aanbieders zijn, terwijl ik dit schrijf.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer