funnyk
door funnyk May 20, 2015 om 17:05
Computers & telefonie

Youfone Simonly

Hi

Laatst overgestapt van Hollandsnieuwe (275 Sim only) naar Youfone ook Sim only.

Ik gebruik mij mobiel om thuis(WiFi) te internetten en om af en toe eens een terug rit voor een Taxi te bestellen (WMO)

Abo afgesloten voor 200MB internet + eindeloos bellen voor €5

Na (de eerste factuur (door een foutje 109 keer ontvangen) moest ik €7,77 betalen.
In de factuur stond €2.50 aan "Admin. kosten ivm laagverbruik"

Navraag bij Youfone leverde het volgend antwoord op :
"Wanneer het min/SMS verbruik lager is dan 10,00 Euro in de maand, worden er administratiekosten in rekening gebracht van 2,50 Euro"

Nu is mijn vraag mogen ze dit doen want ik kan het op de website niet vinden.

Info over abonnement wat ik heb afgesloten : http://www.kroketpret.org/Forum/youfone.PNG

2940 17 Rapporteer

mahadma
door mahadma - May 20, 2015 om 17:52
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Welke verklaring geeft You fone op uw telefonische/email vraag hierover?

funnyk
door funnyk - May 20, 2015 om 17:56
18 Antwoorden / 7 Vragen

mahadma

Heb een #ticket aangemaakt en dit is het antwoord van Youfone :

"Wanneer het min/SMS verbruik lager is dan 10,00 Euro in de maand, worden er administratiekosten in rekening gebracht van 2,50 Euro"

edrick3
door edrick3 - May 20, 2015 om 17:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo funnyk,

.....Nu is mijn vraag mogen ze dit doen .....
Ja.
.....ik kan het op de website niet vinden. ....
Maar het staat toch echt op de site.
Kun je zien als je op de i van info achter belminuten klikt. Zie hier.

BELMINUTEN
Geen zin om een dure telefoon te kopen? Dat hoeft ook niet!
Bij Youfone heb je de keuze uit verschillende bundels. Bellen en sms'en is uit één bundel, waarbij één sms gerekend wordt als één minuut bellen. Je kan je eigen Sim Only abonnement samenstellen door te kiezen voor een internetbundel of extra bundels via MyYoufone. Stap nu over naar Youfone Sim Only en profiteer van onze vaste lagen prijzen!

Bij Youfone Eindeloos wordt er bij een verbruik van minder dan € 10,00 standaard € 2,50 per maand aan administratiekosten in rekening gebracht. Alle gesprekken worden per seconde afgerekend met als vaste kosten voor bellen € 0,10 p/min en sms'en € 0,10 p/stuk. Youfone Eindeloos, 100 min/sms en Onbeperkt min/sms is alleen mogelijk in combinatie met een internetbundel.

Met vr.gr.

Bij Youfone is het ook mogelijk om een belplafond in te stellen vanaf €10,-. Klik hier voor meer informatie over het belplafond.

alfatrion
door alfatrion - May 20, 2015 om 17:56
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Dit staat in de algemene voorwaarden, waar je mee akkoord ben gegaan. Maar ik ben van mening dat dit beding onredelijk bezwarend is, omdat deze informatie essentieel is voor het maken van een geïnformeerd besluit, en je dit bedrag daarom niet verschuldigd bent.

edrick3
door edrick3 - May 20, 2015 om 17:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=alfatrion schreef op woensdag 20 mei 2015, 17:56]Dit staat in de algemene voorwaarden, waar je mee akkoord ben gegaan. Maar ik ben van mening dat dit beding onredelijk bezwarend is, omdat deze informatie essentieel is voor het maken van een geïnformeerd besluit, en je dit bedrag daarom niet verschuldigd bent.
Wat een geklets weer. 'Ik ben van mening ..... bla bla bla....

Deze info staat gewoon op de site!

alfatrion
door alfatrion - May 20, 2015 om 18:02
1659 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 20 mei 2015, 17:58]Deze info staat gewoon op de site!
Deze informatie wordt niet getoond tijdens het bestelproces en daar had het wel moeten staan.

[quote="Artikel 6:193d lid 2 BW"]Een misleidende omissie is iedere handelspraktijk waarbij essentiële informatie welke de gemiddelde consument nodig heeft om een geïnformeerd besluit over een transactie te nemen, wordt weggelaten, waardoor de gemiddelde consument een besluit over een overeenkomst neemt of kan nemen, dat hij anders niet had genomen.

edrick3
door edrick3 - May 20, 2015 om 18:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@alfatrion,

Het staat wél op de site; alleen moet je even op info klikken.
Dat lijkt me normaal. Houd het allemaal wat overzichtelijker.

Maar goed, ieder z'n mening.

alfatrion
door alfatrion - May 20, 2015 om 18:15
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gaf zelf ook al aan dat het in de algemene voorwaarden en de tarieven stond. Het gaat er om dat je denkt alleen te moeten betalen voor wat je verbruikt als je daar niet kijkt. Je wordt dus op het verkeerde been gezet. Er had bijvoorbeeld ook kunnen staan "vanaf 0 euro" met een linkje naar de tarievenlijst. Dat was wel zo duidelijk geweest. Dan kun je de klant verwijten dat hij daar niet heeft gekeken.

funnyk
door funnyk - May 20, 2015 om 18:38
18 Antwoorden / 7 Vragen

edrick3 & alfatrion

Heren (neem ik aan) in principe hebben jullie waarschijnlijk allebei gelijk.

Al vind ik de reactie van edrick3 wel een beetje te pro Youfone, "Het staat wél op de site; alleen moet je even op info klikken" vind ik een beetje tekort door de bocht. Ik ben van mening dat Youfone mij had moeten waarschuwen bij het afsluiten van het abonnement in het overzicht wat ik ff online heb gezet.

http://www.kroketpret.org/Forum/youfone.PNG

En nog wat; Youfone hoort eigenlijks te zeggen/vermelden dat je minimaal €7.50 voor een abonnement kwijt bent want daar komt het op neer.
Ik betaalde bij Hollandsnieuwe €6.50 (aanbieding) voor 275 MB/MIN/SMS, met een slechte verbinding.

Het abonnement bij Youfone kost mij dus minimaal €7.50 maar wel met een goede verbinding.
Het gaat om peanuts maar ik vind het handelen van Youfone een beetje teveel "Paarse Krokodil" achtig. Ik ga ff contact met hun opnemen om mijn abonnement voor een redelijke prijs aan te passen en dan zien we wel verder.

Wat mij betreft is deze discussie gesloten

mvg Karel

www.karelkerkhof.nl

edrick3
door edrick3 - May 20, 2015 om 18:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@funnyk,

OT
Je laatste link doet het niet.

Met vr.gr.

funnyk
door funnyk - May 20, 2015 om 19:35
18 Antwoorden / 7 Vragen

edrick3

Nu wel !!

Weblog van een MS patiënt

www.karelkerkhof.nl

akkerdistel
door akkerdistel - May 21, 2015 om 21:00
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"Bij Youfone Eindeloos wordt er bij een verbruik van minder dan € 10,00 standaard € 2,50 per maand aan administratiekosten in rekening gebracht."

TS heeft alleen geen 'Eindeloos' maar 'Onbeperkt'. Dit in rekening brengen kan dan mijn inziens helemaal niet opdat het daar simpelweg niet voor geldt (althans dat zeggen ze zelf op hun website).

Daarnaast sluit ik mij aan bij alfatrion.

funnyk
door funnyk - May 22, 2015 om 08:54
18 Antwoorden / 7 Vragen

akkerdistel

Wie bedoel je met TS ?

Ik ben zonet nog ff aan het vergelijken geweest en kwam op www.sim-only-vergelijk.nl weer een aanbieding tegen waarvaan ik mij ergerde.

Youfone staat op 1 voor €9 p/m, nou wij weten nu dus dat het €10 moet zijn. Misschien iets waar KASSA een keer aandacht aan mag gaan besteden in de uitzending ??

http://www.kroketpret.org/Forum/Simvergelijk.jpg

edrick3
door edrick3 - May 22, 2015 om 10:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@funnyk,

.....Wie bedoel je met TS ?....

TS staat voor Topic Starter.
Dat ben jij dus.

Met vr.gr.

reflecs
door reflecs - May 22, 2015 om 10:30
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=funnyk schreef op vrijdag 22 mei 2015, 08:54]
Youfone staat op 1 voor €9 p/m, nou wij weten nu dus dat het €10 moet zijn. Misschien iets waar KASSA een keer aandacht aan mag gaan besteden in de uitzending ??

http://www.kroketpret.org/Forum/Simvergelijk.jpg
Deze aanbieding is niet "Eindeloos", de extra voorwaarde van minimaal € 10,00 zou daarop niet van toepassing zijn.

https://order.youfone.nl/bestel?dur=0&voice=3&data=3&sms=1&VoiceOnYoufone=1&VoiceCallingAbroadConsumer=1&HolidayEu=1

akkerdistel
door akkerdistel - May 23, 2015 om 07:43
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=funnyk schreef op vrijdag 22 mei 2015, 08:54]

Ik ben zonet nog ff aan het vergelijken geweest en kwam op www.sim-only-vergelijk.nl weer een aanbieding tegen waarvaan ik mij ergerde.

Je moet die site sowieso niet serieus nemen, opdat die er enkel is om geld te verdienen an sich prima, maar wees dan wel onafhankelijk. Denk dat je op Bellen.com betere vergelijking krijgt.

funnyk
door funnyk - May 23, 2015 om 08:24
18 Antwoorden / 7 Vragen

akkerdistel

Ckr weten maar Bellen.com is ook niet helemaal onafhankelijk, al een paar keer opgevallen. Maar het is idd één van de beteren.

Ik adverteer zelf voor Sim only sites zoals Youfone, Simpel, Robin Mobile, etc. via Daisycon.nl. De meeste sites krijg je een vergoeding bij afsluiten van een abo 20/40 euro

Als ik adverteer voor vergelijkingsite Belgoedkoper.nl dan is de vergoeding €120 ..... dat zegt al genoeg volgens mij.