wo
door wouter1987 Jul 11, 2012 om 17:19
Huishouden & energie

Yourgift card

Gisteren heb ik 2 yourgiftcards gekocht bij Plantage Books en More Almere Haven.

Volgens de verkoper zijn deze cadeaukaarten zeer ruim te besteden, vergelijkbaar met VVV bonnen. Echter blijkt er niets minder waar dan dit.

In Almere is deze kaart maar bij 34 winkels te besteden, ik tel winkels met meerdere vestigingen per vestiging mee.

Dus ik heb gisteravond gemaild met Yourgiftcard BV om aan te geven dat ik mijn geld terug wilde omdat ik het onfatsoenlijk vind om zo'n beperkte kaart aan iemand te geven. Een boekenbon of entertainmentcard is zelfs ruimer te besteden.

Waar je bij de VVV bon 23000 winkels hebt heb je er bij Yourgift slechts 6000 (In heel NL)

Wat zijn mijn rechten? Ik heb al melding gemaakt bij Consuwijzer.

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet, Wouter

10670 22 Rapporteer

Ja
door JanvanAlles - Jul 11, 2012 om 17:35
328 Antwoorden / 1 Vragen

Waaom kopen mensen toch steeds meer iets zonder éérst te kijken of het naar wens is? Voorlichting van een verkoper is nimmer voldoende, eerst met eigen ogen zien wát je koopt.
Op de site van Yourgift staat precies waar deze te besteden zijn.

wo
door wouter1987 - Jul 11, 2012 om 17:39
12 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=thaorchid schreef op woensdag 11 jul 2012, 17:35]Waaom kopen mensen toch steeds meer iets zonder éérst te kijken of het naar wens is? Voorlichting van een verkoper is nimmer voldoende, eerst met eigen ogen zien wát je koopt.
Op de site van Yourgift staat precies waar deze te besteden zijn.

Dat is onwaar, een goede verkoper zoekt met de klant naar het beste product en zal nooit snelle omzet willen maken om vervolgens de klant kwijt te zijn.

Ik werd er in de winkel mee overvallen dat er geen VVV-bonnen waren en moest een cadeau hebben. Ik ben vaak goed geïnformeerd in deze winkel.

Ja
door JanvanAlles - Jul 11, 2012 om 17:41
328 Antwoorden / 1 Vragen

En dan ook nog gelijk naar Consuwijzer.....
Sorry hoor, jij kiest zélf zonder voorkennis om deze bon te kopen en je had met gemak binnen een paar minuten éérst op je laptop of telefoon al kunnen zien hoe wat en waar en dat kunnen beslissen.
Het is altijd bij voorbaat al de schuld van een ander.

hk_mr308
door hk_mr308 - Jul 11, 2012 om 17:43
146 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=wouter1987 schreef op woensdag 11 jul 2012, 17:39][quote=thaorchid schreef op woensdag 11 jul 2012, 17:35]Waaom kopen mensen toch steeds meer iets zonder éérst te kijken of het naar wens is? Voorlichting van een verkoper is nimmer voldoende, eerst met eigen ogen zien wát je koopt.
Op de site van Yourgift staat precies waar deze te besteden zijn.

Dat is onwaar, een goede verkoper zoekt met de klant naar het beste product en zal nooit snelle omzet willen maken om vervolgens de klant kwijt te zijn.

Ik werd er in de winkel mee overvallen dat er geen VVV-bonnen waren en moest een cadeau hebben. Ik ben vaak goed geïnformeerd in deze winkel.

Uiteraard kan het zijn dat de verkoper ook niet alle feiten kende, daarom is het slim om altijd zelf onderzoek te doen. En een cadeau kaart is een leuke gedachte en heel erg attent, maar eerlijk gezegd denk ik dat bijna iedereen vrolijker wordt van een leuke kaart met een mooi euro biljet erin, deze kunnen ze overal aan besteden, kunnen ze sparen en verlopen niet na een korte periode ;)

wo
door wouter1987 - Jul 11, 2012 om 17:44
12 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=thaorchid schreef op woensdag 11 jul 2012, 17:41
Sorry hoor, jij kiest zélf zonder voorkennis om deze bon te kopen en je had met gemak binnen een paar minuten éérst op je laptop of telefoon al kunnen zien hoe wat en waar en dat kunnen beslissen.

Echter moet je wel internet op je mobiel hebben om het direct te kunnen zien. Ik ga er vanuit dat de verkoper mij ook voor de toekomst wil behouden, en daarom eerlijk advies geeft.

Ja
door JanvanAlles - Jul 11, 2012 om 17:45
328 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wouter1987 schreef op woensdag 11 jul 2012, 17:39][quote=thaorchid schreef op woensdag 11 jul 2012, 17:35]Waaom kopen mensen toch steeds meer iets zonder éérst te kijken of het naar wens is? Voorlichting van een verkoper is nimmer voldoende, eerst met eigen ogen zien wát je koopt.
Op de site van Yourgift staat precies waar deze te besteden zijn.

Dat is onwaar, een goede verkoper zoekt met de klant naar het beste product en zal nooit snelle omzet willen maken om vervolgens de klant kwijt te zijn.

Ik werd er in de winkel mee overvallen dat er geen VVV-bonnen waren en moest een cadeau hebben. Ik ben vaak goed geïnformeerd in deze winkel.

Heb jij daar dan zelf ook om gevraagd? Die man wil verkopen, maakt hem niks uit of jij een VVVbon koopt of wat anders.
Jij beslist, niet hij.

Ja
door JanvanAlles - Jul 11, 2012 om 17:48
328 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wouter1987 schreef op woensdag 11 jul 2012, 17:44][quote=thaorchid schreef op woensdag 11 jul 2012, 17:41
Sorry hoor, jij kiest zélf zonder voorkennis om deze bon te kopen en je had met gemak binnen een paar minuten éérst op je laptop of telefoon al kunnen zien hoe wat en waar en dat kunnen beslissen.

Echter moet je wel internet op je mobiel hebben om het direct te kunnen zien. Ik ga er vanuit dat de verkoper mij ook voor de toekomst wil behouden, en daarom eerlijk advies geeft.

Tuurlijk, zijn hele omzet bestaat uit jou? Kom op zeg, die man heeft het waarschijnlijk met de beste bedoelingen aan jou verkocht. Heb je overigens al met hem dit besproken of gooi je het zomaar meteen op het grote boze Internet?
Sorry voor de harde toon maar ik wordt zo moe van consumenten die maar alles op een ander afschuiven en meteen een bedrijf zwart gaan maken.

wo
door wouter1987 - Jul 11, 2012 om 17:51
12 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=hk_mr308 schreef op woensdag 11 jul 2012, 17:43]

Uiteraard kan het zijn dat de verkoper ook niet alle feiten kende, daarom is het slim om altijd zelf onderzoek te doen. En een cadeau kaart is een leuke gedachte en heel erg attent, maar eerlijk gezegd denk ik dat bijna iedereen vrolijker wordt van een leuke kaart met een mooi euro biljet erin, deze kunnen ze overal aan besteden, kunnen ze sparen en verlopen niet na een korte periode ;)

VVV bonnen verlopen niet, en geld is zo, van ik had geen zin om naar het postkantoor te gaan dus heb ik maar bij de buurtsuper wat extra voor je gepint. De meeste cadeau bonnen zijn tegenwoordig jaren en jaren houdbaar.

En de verkoper hoeft niet alles te weten, maar kan wel een hoop opzoeken. Dit geeft mij als klant meer vertrouwen dan wanneer een verkoper maar lukraak dingen roept die niet kloppen.

En eh Theorgid, Ik ben teruggegaan maar zij mogen niks doen van Yougiftcard BV. en die klantenservice wil ook niks doen. Als je geen tips voor me hebt, maar alleen loopt te zeuren hoef je niet meer te reageren.

hk_mr308
door hk_mr308 - Jul 11, 2012 om 17:56
146 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=wouter1987 schreef op woensdag 11 jul 2012, 17:51][quote=hk_mr308 schreef op woensdag 11 jul 2012, 17:43]

Uiteraard kan het zijn dat de verkoper ook niet alle feiten kende, daarom is het slim om altijd zelf onderzoek te doen. En een cadeau kaart is een leuke gedachte en heel erg attent, maar eerlijk gezegd denk ik dat bijna iedereen vrolijker wordt van een leuke kaart met een mooi euro biljet erin, deze kunnen ze overal aan besteden, kunnen ze sparen en verlopen niet na een korte periode ;)

VVV bonnen verlopen niet, en geld is zo, van ik had geen zin om naar het postkantoor te gaan dus heb ik maar bij de buurtsuper wat extra voor je gepint. De meeste cadeau bonnen zijn tegenwoordig jaren en jaren houdbaar.

En de verkoper hoeft niet alles te weten, maar kan wel een hoop opzoeken. Dit geeft mij als klant meer vertrouwen dan wanneer een verkoper maar lukraak dingen roept die niet kloppen.

En eh Theorgid, Ik ben teruggegaan maar zij mogen niks doen van Yougiftcard BV. en die klantenservice wil ook niks doen. Als je geen tips voor me hebt, maar alleen loopt te zeuren hoef je niet meer te reageren.

Dat van de vvv bonnen ( onbeperkt houdbaar ) wist ik niet, heb nu in ieder geval weer wat geleerd. Maar over het bedrijf waar die giftcard van is: ja dat wordt een lastige! Heel veel suc6, misschien dat het bedrijf je alsnog tegemoet wil komen.

Ja
door JanvanAlles - Jul 11, 2012 om 17:56
328 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wouter1987 schreef op woensdag 11 jul 2012, 17:51][quote=hk_mr308 schreef op woensdag 11 jul 2012, 17:43]

Uiteraard kan het zijn dat de verkoper ook niet alle feiten kende, daarom is het slim om altijd zelf onderzoek te doen. En een cadeau kaart is een leuke gedachte en heel erg attent, maar eerlijk gezegd denk ik dat bijna iedereen vrolijker wordt van een leuke kaart met een mooi euro biljet erin, deze kunnen ze overal aan besteden, kunnen ze sparen en verlopen niet na een korte periode ;)

VVV bonnen verlopen niet, en geld is zo, van ik had geen zin om naar het postkantoor te gaan dus heb ik maar bij de buurtsuper wat extra voor je gepint. De meeste cadeau bonnen zijn tegenwoordig jaren en jaren houdbaar.

En de verkoper hoeft niet alles te weten, maar kan wel een hoop opzoeken. Dit geeft mij als klant meer vertrouwen dan wanneer een verkoper maar lukraak dingen roept die niet kloppen.

En eh Theorgid, Ik ben teruggegaan maar zij mogen niks doen van Yougiftcard BV. en die klantenservice wil ook niks doen. Als je geen tips voor me hebt, maar alleen loopt te zeuren hoef je niet meer te reageren.

Tuurlijk, als iemand tegengas geeft omdat JIJ jezelf niet informeert voor je iets koopt ben ik de kwade genius.

Ik zou zeggen, besteed die bon zelf aan iets leuks, koop elders een VVV bon en gooi zand over het verhaal.
En dan, wellicht is de ontvanger wel reuzeblij met de bon.
(en nou niet meer zeggen dat ik geen tips heb hè)

wo
door wouter1987 - Jul 11, 2012 om 18:01
12 Antwoorden / 3 Vragen

Thaorgid, Ik heb melding gemaakt bij Consuwijzer omtrend de info die ze vestrekken. Tevens heb ik om advies ze konden me niet helpen. Maar wellicht weet iemand hoe ik ze kan overtuigen dat ik gelijk heb.

Ik heb ze weer een mail gestuurd, nu minder vriendelijk. Morgen zal ik ze is bellen om het verhaal uit te leggen, wellicht kan ik iemand van de directie spreken.

Ik heb ook geen boekje gekregen waar de ketens waar de card te besteden is instaan. Die had de boekhandel vandaag opeens wel, dit vindt ik al een beetje vaag.

hk_mr308
door hk_mr308 - Jul 11, 2012 om 18:02
146 Antwoorden / 2 Vragen

Lees dit bij hun FAQ:
Hier
Kan ik mijn YourGift Card omruilen voor gewoon geld?
Ja, dat kan. Immers, het kan altijd voorkomen dat u liever het geld op uw rekening heeft, dan op uw YourGift Card. Mocht dat het geval zijn, dan kunt u uw YourGift Card samen met het compleet ingevulde Retourformulier (onderaan deze pagina te downloaden als PDF) opsturen naar: YourGift Cards B.V., afdeling Cardregistratie, Postbus 24123, 3007 DC , Rotterdam. Na ontvangst van uw verzoek en na een controle op het resterende saldo wordt het geldbedrag minus € 10,00 administratiekosten binnen 14 dagen op uw rekening gestort.

____

of is dit niet het zelfde bedrijf?

Ja
door JanvanAlles - Jul 11, 2012 om 18:03
328 Antwoorden / 1 Vragen

Maar Wouter, is dat nu echt al jouw tijd waard? in de tijd welke jij gebruikt nu achteraf met al die mails en boos worden had je al lang een andere bon kunnen gaan kopen.
Waar blijf jij in hemelsnaam als er écht een keer iets heel ergs gebeurd?

wo
door wouter1987 - Jul 11, 2012 om 18:04
12 Antwoorden / 3 Vragen

Dan moet ik kijken of ik die card kan besteden bij een winkel die VVVBonnen verkoopt. Dat is een goede tip.

Dat heb ik gedaan, duurt niet zo lang met zo weinig winkels. Nee die staat er niet tussen.

wo
door wouter1987 - Jul 11, 2012 om 18:06
12 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=hk_mr308 schreef op woensdag 11 jul 2012, 18:02]Lees dit bij hun FAQ:
Hier
Kan ik mijn YourGift Card omruilen voor gewoon geld?
Ja, dat kan. Immers, het kan altijd voorkomen dat u liever het geld op uw rekening heeft, dan op uw YourGift Card. Mocht dat het geval zijn, dan kunt u uw YourGift Card samen met het compleet ingevulde Retourformulier (onderaan deze pagina te downloaden als PDF) opsturen naar: YourGift Cards B.V., afdeling Cardregistratie, Postbus 24123, 3007 DC , Rotterdam. Na ontvangst van uw verzoek en na een controle op het resterende saldo wordt het geldbedrag minus € 10,00 administratiekosten binnen 14 dagen op uw rekening gestort.

____

of is dit niet het zelfde bedrijf?

Dit kost € 10,00 en als je 1 kaart met 10 en een kaart met 17,50 hebt gekocht schiet dit natuurlijk niet op. Dan zou ik € 7,50 terug kunnen krijgen. Ik heb deze optie ook overwogen.

Ja
door JanvanAlles - Jul 11, 2012 om 18:06
328 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hk_mr308 schreef op woensdag 11 jul 2012, 18:02]Lees dit bij hun FAQ:
Hier
Kan ik mijn YourGift Card omruilen voor gewoon geld?
Ja, dat kan. Immers, het kan altijd voorkomen dat u liever het geld op uw rekening heeft, dan op uw YourGift Card. Mocht dat het geval zijn, dan kunt u uw YourGift Card samen met het compleet ingevulde Retourformulier (onderaan deze pagina te downloaden als PDF) opsturen naar: YourGift Cards B.V., afdeling Cardregistratie, Postbus 24123, 3007 DC , Rotterdam. Na ontvangst van uw verzoek en na een controle op het resterende saldo wordt het geldbedrag minus € 10,00 administratiekosten binnen 14 dagen op uw rekening gestort.

____

of is dit niet het zelfde bedrijf?

10 euro administratiekosten? oeps, je zult een bon van 15 euro willen verzilveren...

hk_mr308
door hk_mr308 - Jul 11, 2012 om 18:08
146 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=wouter1987 schreef op woensdag 11 jul 2012, 18:06][quote=hk_mr308 schreef op woensdag 11 jul 2012, 18:02]Lees dit bij hun FAQ:
Hier
Kan ik mijn YourGift Card omruilen voor gewoon geld?
Ja, dat kan. Immers, het kan altijd voorkomen dat u liever het geld op uw rekening heeft, dan op uw YourGift Card. Mocht dat het geval zijn, dan kunt u uw YourGift Card samen met het compleet ingevulde Retourformulier (onderaan deze pagina te downloaden als PDF) opsturen naar: YourGift Cards B.V., afdeling Cardregistratie, Postbus 24123, 3007 DC , Rotterdam. Na ontvangst van uw verzoek en na een controle op het resterende saldo wordt het geldbedrag minus € 10,00 administratiekosten binnen 14 dagen op uw rekening gestort.

____

of is dit niet het zelfde bedrijf?

Dit kost € 10,00 en als je 1 kaart met 10 en een kaart met 17,50 hebt gekocht schiet dit natuurlijk niet op. Dan zou ik € 7,50 terug kunnen krijgen. Ik heb deze optie ook overwogen.

Ja dan schiet het niet meer op nee. als het nu € 50,00 was dan was het misschien nog een optie.

Ja
door JanvanAlles - Jul 11, 2012 om 18:12
328 Antwoorden / 1 Vragen

Als die bon ook bij v&d te besteden is, heb je zelf niet iets nodig? Al zijn het bwvs maar onderbroeken, theedoeken of weet ik wat.
Joh, zonde van je ergernis, een miskoop voor 17,50 kun je nog omzetten naar iets voor jezelf.
Nogmaals, koop elders een andere bon anders wordt jouw kado voor jou een kado met een naar randje. Niet doen immers heb je een bon gekocht om iets te vieren. Dat is het toch niet waard voor 17.50.

edrick3
door edrick3 - Jul 11, 2012 om 19:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Wat een hoop gezeur weer hier.

Ts vraagt: .....Wat zijn mijn rechten?.....

Simpel antwoord: Géén.

Gekocht = gekocht.

Klaar!

Met vr.gr.

sw
door swat1500 - Jul 12, 2012 om 00:15
3777 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, 6000 winkels zijn natuurlijk altijd minder winkels als die bij de VVV bon zijn aangesloten maar het zijn er nog steeds niet weinig.

Het is wel een slechte service van de verkoper dat hij op het moment van de verkoop geen boekjes had liggen waarin stond waar de bonnen te besteden waren. U heeft echter zelf besloten de cards toch te kopen en dan valt er niets meer terug te draaien.

harrie
door harrie - Jul 12, 2012 om 07:17
765 Antwoorden / 36 Vragen

Beste Wouter1987.

Cadeaucards/bonnen zijn nutteloze "betaalmiddelen" waar alleen de uitgever en verkoper beter van worden.
De acceptant van de bon moet een heel groot gedeelte van zijn bruto winst inleveren om de provisie van de uitgever en verkoper te betalen en zal moeilijker doen als er problemen met het gekochte artikel zijn.

Gewoon Euro's in een env. of kaart, overal te besteden en het goedkoopst in gebruik omdat er geen extra bedrijven aan moeten verdienen.

Overigens, gekocht is gekocht..... dus helaas, pindakaas.....

Ex-Haagsche Harrie

stacey
door stacey - Jul 12, 2012 om 09:12
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=wouter1987 schreef op woensdag 11 jul 2012, 18:01]Thaorgid, Ik heb melding gemaakt bij Consuwijzer omtrend de info die ze vestrekken. Tevens heb ik om advies ze konden me niet helpen. Maar wellicht weet iemand hoe ik ze kan overtuigen dat ik gelijk heb.

.

Je hebt geen gelijk en dus kun je het ook niet krijgen.

Jij rent op laatste moment winkel binnen omdat je een cadeaubon moet hebben en dan blijkt het op, kan gebeuren, en dan neem je - omdat je geen tijd hebt je te informeren of straat verderop te kijken voor de bon die je wilt - maar het enige beschikbare wat er is en dan achteraf klagen ........
Zo werkt het dus niet zoals je nu merkt, gevalletje helaas pindakaas en goede les voor volgende keer.