Yourgift card
Gisteren heb ik 2 yourgiftcards gekocht bij Plantage Books en More Almere Haven.
Volgens de verkoper zijn deze cadeaukaarten zeer ruim te besteden, vergelijkbaar met VVV bonnen. Echter blijkt er niets minder waar dan dit.
In Almere is deze kaart maar bij 34 winkels te besteden, ik tel winkels met meerdere vestigingen per vestiging mee.
Dus ik heb gisteravond gemaild met Yourgiftcard BV om aan te geven dat ik mijn geld terug wilde omdat ik het onfatsoenlijk vind om zo'n beperkte kaart aan iemand te geven. Een boekenbon of entertainmentcard is zelfs ruimer te besteden.
Waar je bij de VVV bon 23000 winkels hebt heb je er bij Yourgift slechts 6000 (In heel NL)
Wat zijn mijn rechten? Ik heb al melding gemaakt bij Consuwijzer.
Ik hoor graag van u.
Met vriendelijke groet, Wouter
Waaom kopen mensen toch steeds meer iets zonder éérst te kijken of het naar wens is? Voorlichting van een verkoper is nimmer voldoende, eerst met eigen ogen zien wát je koopt.
Op de site van Yourgift staat precies waar deze te besteden zijn.
[quote=thaorchid schreef op woensdag 11 jul 2012, 17:35]Waaom kopen mensen toch steeds meer iets zonder éérst te kijken of het naar wens is? Voorlichting van een verkoper is nimmer voldoende, eerst met eigen ogen zien wát je koopt.
Op de site van Yourgift staat precies waar deze te besteden zijn.
Dat is onwaar, een goede verkoper zoekt met de klant naar het beste product en zal nooit snelle omzet willen maken om vervolgens de klant kwijt te zijn.
Ik werd er in de winkel mee overvallen dat er geen VVV-bonnen waren en moest een cadeau hebben. Ik ben vaak goed geïnformeerd in deze winkel.
En dan ook nog gelijk naar Consuwijzer.....
Sorry hoor, jij kiest zélf zonder voorkennis om deze bon te kopen en je had met gemak binnen een paar minuten éérst op je laptop of telefoon al kunnen zien hoe wat en waar en dat kunnen beslissen.
Het is altijd bij voorbaat al de schuld van een ander.
[quote=wouter1987 schreef op woensdag 11 jul 2012, 17:39][quote=thaorchid schreef op woensdag 11 jul 2012, 17:35]Waaom kopen mensen toch steeds meer iets zonder éérst te kijken of het naar wens is? Voorlichting van een verkoper is nimmer voldoende, eerst met eigen ogen zien wát je koopt.
Op de site van Yourgift staat precies waar deze te besteden zijn.
Dat is onwaar, een goede verkoper zoekt met de klant naar het beste product en zal nooit snelle omzet willen maken om vervolgens de klant kwijt te zijn.
Ik werd er in de winkel mee overvallen dat er geen VVV-bonnen waren en moest een cadeau hebben. Ik ben vaak goed geïnformeerd in deze winkel.
Uiteraard kan het zijn dat de verkoper ook niet alle feiten kende, daarom is het slim om altijd zelf onderzoek te doen. En een cadeau kaart is een leuke gedachte en heel erg attent, maar eerlijk gezegd denk ik dat bijna iedereen vrolijker wordt van een leuke kaart met een mooi euro biljet erin, deze kunnen ze overal aan besteden, kunnen ze sparen en verlopen niet na een korte periode ;)
[quote=thaorchid schreef op woensdag 11 jul 2012, 17:41
Sorry hoor, jij kiest zélf zonder voorkennis om deze bon te kopen en je had met gemak binnen een paar minuten éérst op je laptop of telefoon al kunnen zien hoe wat en waar en dat kunnen beslissen.
Echter moet je wel internet op je mobiel hebben om het direct te kunnen zien. Ik ga er vanuit dat de verkoper mij ook voor de toekomst wil behouden, en daarom eerlijk advies geeft.
[quote=wouter1987 schreef op woensdag 11 jul 2012, 17:39][quote=thaorchid schreef op woensdag 11 jul 2012, 17:35]Waaom kopen mensen toch steeds meer iets zonder éérst te kijken of het naar wens is? Voorlichting van een verkoper is nimmer voldoende, eerst met eigen ogen zien wát je koopt.
Op de site van Yourgift staat precies waar deze te besteden zijn.
Dat is onwaar, een goede verkoper zoekt met de klant naar het beste product en zal nooit snelle omzet willen maken om vervolgens de klant kwijt te zijn.
Ik werd er in de winkel mee overvallen dat er geen VVV-bonnen waren en moest een cadeau hebben. Ik ben vaak goed geïnformeerd in deze winkel.
Heb jij daar dan zelf ook om gevraagd? Die man wil verkopen, maakt hem niks uit of jij een VVVbon koopt of wat anders.
Jij beslist, niet hij.
[quote=wouter1987 schreef op woensdag 11 jul 2012, 17:44][quote=thaorchid schreef op woensdag 11 jul 2012, 17:41
Sorry hoor, jij kiest zélf zonder voorkennis om deze bon te kopen en je had met gemak binnen een paar minuten éérst op je laptop of telefoon al kunnen zien hoe wat en waar en dat kunnen beslissen.
Echter moet je wel internet op je mobiel hebben om het direct te kunnen zien. Ik ga er vanuit dat de verkoper mij ook voor de toekomst wil behouden, en daarom eerlijk advies geeft.
Tuurlijk, zijn hele omzet bestaat uit jou? Kom op zeg, die man heeft het waarschijnlijk met de beste bedoelingen aan jou verkocht. Heb je overigens al met hem dit besproken of gooi je het zomaar meteen op het grote boze Internet?
Sorry voor de harde toon maar ik wordt zo moe van consumenten die maar alles op een ander afschuiven en meteen een bedrijf zwart gaan maken.
[quote=hk_mr308 schreef op woensdag 11 jul 2012, 17:43]
Uiteraard kan het zijn dat de verkoper ook niet alle feiten kende, daarom is het slim om altijd zelf onderzoek te doen. En een cadeau kaart is een leuke gedachte en heel erg attent, maar eerlijk gezegd denk ik dat bijna iedereen vrolijker wordt van een leuke kaart met een mooi euro biljet erin, deze kunnen ze overal aan besteden, kunnen ze sparen en verlopen niet na een korte periode ;)
VVV bonnen verlopen niet, en geld is zo, van ik had geen zin om naar het postkantoor te gaan dus heb ik maar bij de buurtsuper wat extra voor je gepint. De meeste cadeau bonnen zijn tegenwoordig jaren en jaren houdbaar.
En de verkoper hoeft niet alles te weten, maar kan wel een hoop opzoeken. Dit geeft mij als klant meer vertrouwen dan wanneer een verkoper maar lukraak dingen roept die niet kloppen.
En eh Theorgid, Ik ben teruggegaan maar zij mogen niks doen van Yougiftcard BV. en die klantenservice wil ook niks doen. Als je geen tips voor me hebt, maar alleen loopt te zeuren hoef je niet meer te reageren.
[quote=wouter1987 schreef op woensdag 11 jul 2012, 17:51][quote=hk_mr308 schreef op woensdag 11 jul 2012, 17:43]
Uiteraard kan het zijn dat de verkoper ook niet alle feiten kende, daarom is het slim om altijd zelf onderzoek te doen. En een cadeau kaart is een leuke gedachte en heel erg attent, maar eerlijk gezegd denk ik dat bijna iedereen vrolijker wordt van een leuke kaart met een mooi euro biljet erin, deze kunnen ze overal aan besteden, kunnen ze sparen en verlopen niet na een korte periode ;)
VVV bonnen verlopen niet, en geld is zo, van ik had geen zin om naar het postkantoor te gaan dus heb ik maar bij de buurtsuper wat extra voor je gepint. De meeste cadeau bonnen zijn tegenwoordig jaren en jaren houdbaar.
En de verkoper hoeft niet alles te weten, maar kan wel een hoop opzoeken. Dit geeft mij als klant meer vertrouwen dan wanneer een verkoper maar lukraak dingen roept die niet kloppen.
En eh Theorgid, Ik ben teruggegaan maar zij mogen niks doen van Yougiftcard BV. en die klantenservice wil ook niks doen. Als je geen tips voor me hebt, maar alleen loopt te zeuren hoef je niet meer te reageren.
Dat van de vvv bonnen ( onbeperkt houdbaar ) wist ik niet, heb nu in ieder geval weer wat geleerd. Maar over het bedrijf waar die giftcard van is: ja dat wordt een lastige! Heel veel suc6, misschien dat het bedrijf je alsnog tegemoet wil komen.
[quote=wouter1987 schreef op woensdag 11 jul 2012, 17:51][quote=hk_mr308 schreef op woensdag 11 jul 2012, 17:43]
Uiteraard kan het zijn dat de verkoper ook niet alle feiten kende, daarom is het slim om altijd zelf onderzoek te doen. En een cadeau kaart is een leuke gedachte en heel erg attent, maar eerlijk gezegd denk ik dat bijna iedereen vrolijker wordt van een leuke kaart met een mooi euro biljet erin, deze kunnen ze overal aan besteden, kunnen ze sparen en verlopen niet na een korte periode ;)
VVV bonnen verlopen niet, en geld is zo, van ik had geen zin om naar het postkantoor te gaan dus heb ik maar bij de buurtsuper wat extra voor je gepint. De meeste cadeau bonnen zijn tegenwoordig jaren en jaren houdbaar.
En de verkoper hoeft niet alles te weten, maar kan wel een hoop opzoeken. Dit geeft mij als klant meer vertrouwen dan wanneer een verkoper maar lukraak dingen roept die niet kloppen.
En eh Theorgid, Ik ben teruggegaan maar zij mogen niks doen van Yougiftcard BV. en die klantenservice wil ook niks doen. Als je geen tips voor me hebt, maar alleen loopt te zeuren hoef je niet meer te reageren.
Tuurlijk, als iemand tegengas geeft omdat JIJ jezelf niet informeert voor je iets koopt ben ik de kwade genius.
Ik zou zeggen, besteed die bon zelf aan iets leuks, koop elders een VVV bon en gooi zand over het verhaal.
En dan, wellicht is de ontvanger wel reuzeblij met de bon.
(en nou niet meer zeggen dat ik geen tips heb hè)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Scoupy cashback
Zie bijgaande copy van mijn mail in de afbeeldingen.
[edit persoonlijjk gegevens bijlage - redactie]
Lees meerNetvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer