jo
door johnathan Mar 23, 2015 om 19:03
Garantie & verzekeringen

Zekur onzin

Beste mensen op het Kassa-forum,

Ik heb een maand geleden een nieuwe verzekering afesloten bij Zekur daarbij was een optie bij de overeenkomst dat hun mijn oude vezekering zouden opzeggen. helaas kon dat niet volgens CZ tot het einde van het jaar,
Nu heb ik ze een email getstuurd en zeggen ze dat ze me niet kunnen helpen?

Je gegevens heb ik erbij genomen. Hierin zie ik nergens je afspraak met ons dat wij je oude verzekering zouden opzeggen. Dat verbaast mij ook niet omdat we alleen in december een opzegservice hebben. Gedurende het jaar overstappen kan alleen in beperkte gevallen. Het spijt me je niet van dienst te kunnen zijn.

Ik had al een brief gekregen van CZ nadat hun hem zouden opzeggen

Hoe nu verder ?
Kunnen ze zomaar dit doen ?

1110 11 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Mar 23, 2015 om 19:07
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als het om een zorg verzekering gaat dan kan dit alleen maar voor de ingang van het volgende jaar gaan, Maar als het een ander soort verzekering is zal u in de voorwaarden moeten kijken wat de mogelijkheden zijn.

jo
door johnathan - Mar 23, 2015 om 19:09
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op maandag 23 mrt 2015, 19:07]Als het om een zorg verzekering gaat dan kan dit alleen maar voor de ingang van het volgende jaar gaan, Maar als het een ander soort verzekering is zal u in de voorwaarden moeten kijken wat de mogelijkheden zijn.

Maar ik had wel vermeld dat ik nog bij een ander was verzekerd. nu vraag ik wat we eraan kunnen doen en dan krijg ik te horen dat ze me niet van dienst kunnen zijn

tijger1
door tijger1 - Mar 23, 2015 om 19:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kon een maand geleden niet meer veranderen van zorgverzekering. Opzeggen doet de oude verzekering alleen aan het eind van het jaar.

jo
door johnathan - Mar 23, 2015 om 19:11
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 23 mrt 2015, 19:10]U kon een maand geleden niet meer veranderen van zorgverzekering. Opzeggen doet de oude verzekering alleen aan het eind van het jaar.

Dus dan ben ik heel het jaar dubbel verzekerd nu ?

diumenge
door diumenge - Mar 23, 2015 om 19:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, Zekur zou de verzekering moeten annuleren.

pi
door pieterwolters - Mar 23, 2015 om 19:15
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Hoeft niet. Ze kunnen jou nu accepteren voor een verzekering die pas op 1-1-2016 in gaat. Je bent waarschijnlijk hun eerste nieuwe klant dit jaar. 10 maanden voordat de promotiecampagnes weer beginnen :-)

pi
door pieterwolters - Mar 23, 2015 om 19:16
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Moet natuurlijk 8 maanden zijn...

jo
door johnathan - Mar 23, 2015 om 19:19
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 23 mrt 2015, 19:13]Nee, Zekur zou de verzekering moeten annuleren.

Zekur is gelijk begonnen met de verzekering.
Ik krijg nu rekeningen van 2 zorginstantie`s.

Hou kan ik het best proberen in contact te komen voor een oplossing ?

tijger1
door tijger1 - Mar 23, 2015 om 19:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga dan Zekur maar bellen of mailen.

diumenge
door diumenge - Mar 23, 2015 om 19:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit staat nu nog op de site van Zekur: "•Als je overstapt van een andere verzekeraar, zeggen wij jouw oude zorgverzekering op".

Ik zou om te beginnen daar een schermprint van maken, beter nog een foto van het scherm met een krant er bij. Dan heb je in ieder geval bewijs dat ze zeggen wel je verzekering op te zeggen. Met die informatie zou ik Zekur confronteren en ze de uitweg geven om de verzekering met terugwerkende kracht op te zeggen.

edrick3
door edrick3 - Mar 23, 2015 om 20:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Ik heb een maand geleden een nieuwe verzekering afgesloten bij Zekur /i].....
Dat kan dus helemaal niet voor DIT jaar.
Óf Zekur laat die verzekering ingaan per 01-01-2016 en zegt dan je huidige verzekering op, óf ze annuleren de verzekering die - naar je aangeeft - wél voor dit jaar door hen is afgesloten.

En anders hier naar toe:

Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen
Juridische dienstverlening
Adres: Sparrenheuvel 16, 3708 JE Zeist
Telefoon:030 698 8200