kr
door kraanenj Jul 10, 2012 om 22:05
Voeding & gezondheid

Zelf koolzuurhoudend water maken

Hallo

Ik drink veel koolzuurhoudend bronwater met citroen en verder geen toevoegingen dus vrij van suiker en zoetstoffen.
Nu is leidingwater in Nederland net zo goed als bronwater.
Mijn vraag is hoe kun je zelf water koolzuurhoudend maken.

Groet:Joop

68623 14 Rapporteer

pino123
door pino123 - Jul 10, 2012 om 22:18
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Hier vind je een website waar je dat kan vinden:

hier

Het apparaat heet sodastream

Zie hier

macwouter
door macwouter - Jul 10, 2012 om 23:19
825 Antwoorden / 9 Vragen

Dit deden we thuis al 50 jaar geleden. Ga op het plaatje staan en u weet waar ze te koop zijn.

chris74
door chris74 - Jul 11, 2012 om 08:26
564 Antwoorden / 44 Vragen

Voor heen heette dat soda-club nu heet het Sodastream

Apparaten zijn verkrijgbaar bij de Mediamarkt.

Ja
door JanvanAlles - Jul 11, 2012 om 11:21
321 Antwoorden / 1 Vragen

Zijn overigens ook te verkrijgen bij veel Gall & Galls

chris74
door chris74 - Jul 11, 2012 om 15:26
564 Antwoorden / 44 Vragen

[quote=thaorchid schreef op woensdag 11 jul 2012, 11:21]Zijn overigens ook te verkrijgen bij veel Gall & Galls

Niet meer, Soda club is overgenomen, tot nu toe alleen nog bij mediamarkt gezien.

Heb het namelijk gevraagd bij Gall en Gall en die vertelde mij dat ze deze niet meer verkopen.

hk_416_308
door hk_416_308 - Jul 11, 2012 om 15:30
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=chris74 schreef op woensdag 11 jul 2012, 15:26][quote=thaorchid schreef op woensdag 11 jul 2012, 11:21]Zijn overigens ook te verkrijgen bij veel Gall & Galls

Niet meer, Soda club is overgenomen, tot nu toe alleen nog bij mediamarkt gezien.

Heb het namelijk gevraagd bij Gall en Gall en die vertelde mij dat ze deze niet meer verkopen.

zal wel een lokale beslissing zijn geweest van die ondernemer om die dingen erbij te verkopen.

er
door eri_1 - Jul 11, 2012 om 19:30
4 Antwoorden / 0 Vragen

De apparaten worden niet meer verkocht door Gall & Gall maar wel de koolzuurpatronen voor het apparaat (misschien niet elke Gall?)

ti
door timfelix - Jul 11, 2012 om 20:07
270 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=chris74 schreef op woensdag 11 jul 2012, 08:26]Voor heen heette dat soda-club nu heet het Sodastream

Apparaten zijn verkrijgbaar bij de Mediamarkt.

Laatste keer dat ik mijn koolzuurpatronen daar wilde inleveren wilden ze dat ook niet meer doen. Ze zeiden dat Sodastream alleen nog via internet te krijgen was. Dus ook de mediamarkt heeft de apparaten niet meer.

er
door eri_1 - Jul 12, 2012 om 13:38
4 Antwoorden / 0 Vragen

Bij ons worden ze nog gewoon verkocht, zal per winkel dan verschillen!

an
door anne_zwarts - Jul 13, 2012 om 16:12
3 Antwoorden / 0 Vragen

Via de site van Sodastream die chris74 heeft gelinkt, is het mogelijk om een verkooppunt van het apparaat, de patronen, flessen en siropen te vinden. Bij mij was het zo dat de supermarkt om de hoek een verkooppunt was. Het kan nooit kwaad om contact op te nemen met de betreffende winkel als u het zeker wilt weten uiteraard.
Dat ze dus niet meer via de winkels te verkrijgen zijn is dus niet zo, het is dus wel zo dat ze niet in álle winkels te verkrijgen zijn.

mathijs_b
door mathijs_b - Jul 13, 2012 om 22:52
641 Antwoorden / 77 Vragen

Sodaclub en dergelijke apparaten maken bubbeltjeswater van kraanwater.
Er zit een koolzuurpatroon in die voor de bubbeltjes zorgt.
maar..... winkelmerk "bruisend bronwater" kost vaak maar een paar dubbeltjes voor een grote 1½ L fles. Als je uitrekent wat 1½ l zelfgemaakt bubbeltjeswater kost, ben je vaak nog duurder uit. De CO2 patronen zijn vrij duur, zodoende.

an
door anne_zwarts - Jul 13, 2012 om 23:23
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mathijs_b schreef op vrijdag 13 jul 2012, 22:52]Als je uitrekent wat 1½ l zelfgemaakt bubbeltjeswater kost, ben je vaak nog duurder uit. De CO2 patronen zijn vrij duur, zodoende.
Dat klopt, maar het is vaak mogelijk het lege patroon te ruilen voor een nieuwe. Daarnaast gaan die ook erg lang mee: ik doe nu al een jaar met 1 patroon. Een patroon kan, voor zover ik me kan herinneren, iets van 60 liter bubbeltjeswater maken. Maar vaak is het ook een kwestie van milieu-oogpunt: bubbeltjeswater zelf maken gebruik je steeds dezelfde fles. Bubbeltjeswater uit de winkel is steeds weer een nieuwe fles die in de container belandt na gebruik.

pa
door paula1985 - Sep 8, 2012 om 13:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

De Sodastream is een prima apparaat, echter de patronen omwisselen is niet goedkoop (daar maakt Sodastream veel winst, net zoals bij printercartridges). Zelf vul ik 45 liter met 1 patroon (60L....). Dat komt neer op 27ct/liter.
Net iets goedkoper dan in de winkel.
Je kunt echter de patronen ook zelf navullen en dan is het een stuk goedkoper 3ct/liter!
Meer informatie op:
http://sodastream.webklik.nl

macwouter
door macwouter - Sep 8, 2012 om 15:11
825 Antwoorden / 9 Vragen

Een oud topic ik weet het en misschien is Tante Kraanenj allang verzopen onder de kraan maar een 1.5 literfles bij Lidle kost maar 49 cent en zal dat absoluut niet voelen in haar portemonnee.