carolyn
door carolyn May 27, 2015 om 14:05
Elektronica & tv

Zelfde onderwerpen

Hoe komt het dat de programma,s KASSA en RADAR altijd de zelfde onderwerpen behandelen , dat vind ik heel vreemd , vooral de laatste tijd .
Zo te zien zou er zo maar een weg kunnen en het zou niet opvallen , hebben de programma makers dat nog niet ontdekt, of misschien maakt het voor hun niet uit,of ben ik de enige die dat ziet?

1398 22 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - May 27, 2015 om 16:57
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Schijnt dat deze twee geen overleg voeren, of niet tot overeen kunnen komen wie het dan uit gaan voeren. Het is wel verspilling van de zend tijd die zij hebben.

gompy2
door gompy2 - May 27, 2015 om 17:02
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ben je niet in de war met de inhoud van de nieuwsbrieven Carolyn?
Die vind ik wel veel gelijke inhoud hebben, maar de uitzendingen zelf niet.
De kwaliteit en inhoud van uitzendingen van Kassa kunnen niet in de schaduw staan van de kwaliteit en inhoud van de uitzendingen van Radar, die vind ik vele malen beter.
Dat verschil vond ik vroeger minder groot toen Felix Meurders er nog de scepter zwaaide, maar uiteraard is dit mijn mening.

carolyn
door carolyn - May 27, 2015 om 17:24
39 Antwoorden / 15 Vragen

Ja gompy2
Je hebt wel iets gelijk , maar ik vind over het algemeen dat ze de zelfde onderwerpen behandelen , net als alle nieuws zenders , als er iets is al is het nog zo onbenullig dan zie je dat die dag op alle zenders meerdere malen uitgezonden worden , maar ja ieder zijn mening.
En tot slot geef mij Felix maar terug .

acjzr1
door acjzr1 - May 29, 2015 om 21:18
295 Antwoorden / 3 Vragen

De onderwerpen bij Kassa en Radar zijn niet alleen vaak het zelfde, de onderwerpen komen ook nog eens keer op keer terug! Ik wel weer eens iets anders zien dan onderwerpen zoals woekerpolissen, pensioenen e.d. Waar blijven de "gewone" consumentenproblemen?

pi
door pieterwolters - May 30, 2015 om 08:56
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carolyn schreef op woensdag 27 mei 2015, 17:24]
En tot slot geef mij Felix maar terug .

Ik denk niet dat Felix na 22 jaar Kassa dat nog wil doen. Zeker als je ziet dat hij al vierenhalf jaar weg is....

pi
door pieterwolters - May 30, 2015 om 08:57
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dat er ongeveer dezelfde onderwerpen aan bod komen is niet zo raar: beide vissen in dezelfde vijver en de actualiteit is hetzelfde. Misschien tijd voor een fusie van Kassa en Radar. Gezien de besparingen die nodig zijn bij de PO lijkt me dat een aardige optie.

door 1953 - May 30, 2015 om 10:17
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Prestige zou u kunnen aanvoeren, wie doet het beter. Er is nog een derde consumentenprogramma: Meldpunt van MAX!

En soms zitten ze in elkaars vaarwater qua items.

Dan zou de kijker een soort jury kunnen zijn van: welke redactie heeft haar uiterste best gedaan en welke heeft er disinformatie gegeven.

carolyn
door carolyn - May 30, 2015 om 10:19
39 Antwoorden / 15 Vragen

Ja pieterwolters dat zou een goede oplossing zij van twee een make , maar dan AUB met Antoinette.

tijger1
door tijger1 - May 30, 2015 om 12:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De invaller van Brecht van een tijdje geleden, vind ik ook wel aanbevelenswaardig, bij een samenwerking tussen Kassa en Radar.

Maar die samenwerking zal uiteraard niet gebeuren, want het zij beide gezichtsbepalende programma's voor die omroepen.

zoekster
door zoekster - May 30, 2015 om 12:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik vind de overlapping wel meevallen. Bij Radar zijn veel onderwerpen die iets te maken hebben met de rechten van het dier. Konijn(geplukt), paard(zwaar mishandeld), hond (doorgefokt). En ook veel medische problemen worden behandeld. Nu heeft Radar een special over de euro, heel interessant.
Een enkele keer is er een overlapping, maar niet op die manier dat ik het gevoel heb dat je twee keer per week hetzelfde programma zit te bekijken.

Bij Radar lijkt er doorgaans meer research te zijn gedaan naar een onderwerp. Je merkt dat Antoinette wat sterker in haar schoenen staat dan Brecht. In ieder geval kan Antoinette goed slinkse zijwegen van de gast pareren.

Eerlijk gezegd was ik ook geen fan van Felix Meurders.

carolyn
door carolyn - May 30, 2015 om 13:10
39 Antwoorden / 15 Vragen

Tijger1
ik hou goede hoop , misschien met de bezuinigingen die er nog aankomen .
Ik heb al een tijd niet naar KASSA gekeken vanwege die SELFCENTRE,D BRECHT.

zoekster
door zoekster - May 30, 2015 om 13:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=carolyn schreef op zaterdag 30 mei 2015, 13:10]Tijger1
ik hou goede hoop , misschien met de bezuinigingen die er nog aankomen .
Ik heb al een tijd niet naar KASSA gekeken vanwege die SELFCENTRE,D BRECHT.
En hoe kunt u dan beoordelen dat de onderwerpen iedere keer hetzelfde zijn?

Of wilde u hier gewoon een statement maken over Brecht. U kijkt blijkbaar niet meer naar Kassa omdat Brecht 'selfcentered' zou zijn en niet omdat de onderwerpen overlappen.

Cookies
door Cookies - May 30, 2015 om 13:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=carolyn schreef op zaterdag 30 mei 2015, 13:10]Tijger1
ik hou goede hoop , misschien met de bezuinigingen die er nog aankomen .
Ik heb al een tijd niet naar KASSA gekeken vanwege die SELFCENTRE,D BRECHT.

Na de komst van Brecht nog een paar maanden gekeken naar Kassa. Sinds die tijd over en uit.

Cookies
door Cookies - May 30, 2015 om 13:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

P.S. Heeft overigens niet alleen met de n.m.m. slechte presentatrice, maar ook met de uitgeholde kwaliteit van de uitzendingen.

carolyn
door carolyn - May 30, 2015 om 13:46
39 Antwoorden / 15 Vragen

Ja zoekster , zo,n antwoord had ik wel verwacht, hoe kan ik nu beoordelen als ik er niet naar kijk .
Makkelijk , ik ben er natuurlijk mee opgehouden na jaren de zelfde soort onderwerpen te zien in twee verschillende progr: en dan komt er ook die BRECHT nog bij maar dat is dus niet de reden .

zoekster
door zoekster - May 30, 2015 om 13:55
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=carolyn schreef op zaterdag 30 mei 2015, 13:46]Ja zoekster , zo,n antwoord had ik wel verwacht, hoe kan ik nu beoordelen als ik er niet naar kijk .
Makkelijk , ik ben er natuurlijk mee opgehouden na jaren de zelfde soort onderwerpen te zien in twee verschillende progr: en dan komt er ook die BRECHT nog bij maar dat is dus niet de reden .

Waarom heeft u het dan in uw vraag over 'vooral de laatste tijd'?

carolyn
door carolyn - May 30, 2015 om 17:38
39 Antwoorden / 15 Vragen

Omdat ik ze wekelijks alle twee op mijn computer krijg als nieuwsbrief van wat ze gaan behandelen.
En tot zover mijn reactie hierop , bedankt Zoekster.

ho
door hopetobehelping - May 30, 2015 om 17:47
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste carolyn,

kijkcijfers is waar het (te) vaak om draait (en dan wellicht om de prijs die men kan vragen voor de reclame blokken die er omheen zitten).
Het zou me niet verbazen als de (verwachte) kijkcijfers erg onderwerp afhankelijk zijn.
Logisch gevolg is dan dat soortgelijke programma's (KASSA, RADAR) dezelfde onderwerpen behandelen. Het zal niet gebeuren maar zoals eerder aangegeven zou het samengaan van dergelijke programma's nog niet zo verkeerd zijn (naar mijn mening dan toch).

hansje klein
door hansje klein - May 30, 2015 om 18:06
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Naast Radar en Kassa zie ik zelfs nog een derde: de Consumentenbond

Interessante programma's die spitten, rechercheren, fora meelezen en onze consumenten behoeftes bevredigen.......liever tweemaal, driemaal dan helemaal niet.

Ik zie het als producten die om de aandacht vragen. Hoe meer ze aan de consumentenweg timmeren, des te beter, zolang ze maar reclamevrij en objectief kunnen blijven.

gompy2
door gompy2 - May 30, 2015 om 19:24
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carolyn schreef op woensdag 27 mei 2015, 17:24]Ja gompy2
Je hebt wel iets gelijk , maar ik vind over het algemeen dat ze de zelfde onderwerpen behandelen , net als alle nieuws zenders , als er iets is al is het nog zo onbenullig dan zie je dat die dag op alle zenders meerdere malen uitgezonden worden , maar ja ieder zijn mening.
En tot slot geef mij Felix maar terug .
Ik denk dat dezelfde onderwerpen in de uitzendingen op zich wel meevalt, het het zijn meer de "hot items" nieuwskoppen in de nieuwsbrieven die gelijk zijn, ik zie hier hetzelfde in de nieuwsbrieven.
Maar je kunt het zelf controleren of de onderwerpen veelal hetzelfde zijn.

Klik-> Radar onderwerpen.

Klik-> Kassa onderwerpen

ge
door geronnimo - Jun 2, 2015 om 10:31
10 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kijk ook sinds een paar weken niet meer naar kassa, dit is geen programma voor consumenten problemen maar meer voor maatschappelijke problemen, dus voor mij hoeft het niet meer.
En radar kijk ik al jaren niet meer, voor mijn vragen op consumentengebied kijk ik wel op internet.
Overigens vind ik het wel jammer van kassa het was vroeger een leuk programma.

tijger1
door tijger1 - Jun 2, 2015 om 10:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@geronnimo

En maatschappelijke problemen hebben consumenten natuurlijk geen last van.;-))