na
door naamloos12345 Nov 30, 2015 om 18:59
Computers & telefonie

Zelfopstartende Firefox

Wanneer ik mijn pc opstart start ook Firefox op,
(met ingestelde startpagina google)
msconfig opstarten staat hij er niet bij, dus kan hem niet uitschakelen.
ook bij opstart windows zit hij er niet in.
Het is niet echt storend, maar ik zou het toch graag eruit hebben,.
Mijn pc draait windows 10.

Wie weet een oplossing?

3104 29 Rapporteer

op6wieltjes
door op6wieltjes - Nov 30, 2015 om 19:15
40 Antwoorden / 15 Vragen

Een oplossing heb ik niet, maar wel een wedervraag. Heeft u Firefox ooit als browser ingesteld? Dan is het logisch dat bij het opstarten ook Firefox opstart. Mijn advies is; ga naar instellingen, kies de app van Firefox (of als u deze via een andere manier bent gaan gebruiken kijk daar dan) en klik stoppen aan of verwijderen. Dan bent u wel voorgoed van Firefox af, ik kan uit uw vraag niet opmaken of dat uw bedoeling is.

na
door naamloos12345 - Nov 30, 2015 om 19:22
19 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=op6wieltjes schreef op maandag 30 nov 2015, 19:15]Een oplossing heb ik niet, maar wel een wedervraag. Heeft u Firefox ooit als browser ingesteld? Dan is het logisch dat bij het opstarten ook Firefox opstart. Mijn advies is; ga naar instellingen, kies de app van Firefox (of als u deze via een andere manier bent gaan gebruiken kijk daar dan) en klik stoppen aan of verwijderen. Dan bent u wel voorgoed van Firefox af, ik kan uit uw vraag niet opmaken of dat uw bedoeling is.

ja, daar was ik ook al achter, als ik firefox eraf haal dan heb ik het probleem niet meer, maar ik wil graag met firefox werken omdat er met java/edge met spelletjes
problemen zijn.

op6wieltjes
door op6wieltjes - Nov 30, 2015 om 19:34
40 Antwoorden / 15 Vragen

Fijn dat u meeleest, ik begrijp wat u bedoeld. Persoonlijk zou ik, na de versie van Firefox die u nu gebruikt te hebben verwijderd, even te wachten en dan opnieuw te installeren. U heeft, misschien allang geleden ooit via een add-on instelling aangegeven dat Firefox mee opstart met uw Windows programma. Ik heb zelf weliswaar geen Windows, maar kan me voorstellen dat dit soort instellingen niet veranderen nadat er een update is geweest. Ik heb Firefox zelf ook als browser, althans ik geloof dat het zo heet (ik ben wel een beetje een digibeet) ingesteld en ik moet zeggen dat ik er al veel plezier van heb gehad. Doordat het mogelijk is om je persoonlike voorkeuren aan te geven kun je het maken tot wat jij wilt. Als u opnieuw begingt, kunt u ook alle instellingen via de add-ons stap voor stap maken tot uw persoonlijke voorkeur is bereikt. Veel succes, kk hoop dat ik u een beetje heb kunnen helpen.

na
door naamloos12345 - Nov 30, 2015 om 20:31
19 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=op6wieltjes schreef op maandag 30 nov 2015, 19:34]Fijn dat u meeleest, ik begrijp wat u bedoeld. Persoonlijk zou ik, na de versie van Firefox die u nu gebruikt te hebben verwijderd, even te wachten en dan opnieuw te installeren. U heeft, misschien allang geleden ooit via een add-on instelling aangegeven dat Firefox mee opstart met uw Windows programma. Ik heb zelf weliswaar geen Windows, maar kan me voorstellen dat dit soort instellingen niet veranderen nadat er een update is geweest. Ik heb Firefox zelf ook als browser, althans ik geloof dat het zo heet (ik ben wel een beetje een digibeet) ingesteld en ik moet zeggen dat ik er al veel plezier van heb gehad. Doordat het mogelijk is om je persoonlike voorkeuren aan te geven kun je het maken tot wat jij wilt. Als u opnieuw begingt, kunt u ook alle instellingen via de add-ons stap voor stap maken tot uw persoonlijke voorkeur is bereikt. Veel succes, kk hoop dat ik u een beetje heb kunnen helpen.

na
door naamloos12345 - Nov 30, 2015 om 20:36
19 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=op6wieltjes schreef op maandag 30 nov 2015, 19:34]Fijn dat u meeleest, ik begrijp wat u bedoeld. Persoonlijk zou ik, na de versie van Firefox die u nu gebruikt te hebben verwijderd, even te wachten en dan opnieuw te installeren. U heeft, misschien allang geleden ooit via een add-on instelling aangegeven dat Firefox mee opstart met uw Windows programma. Ik heb zelf weliswaar geen Windows, maar kan me voorstellen dat dit soort instellingen niet veranderen nadat er een update is geweest. Ik heb Firefox zelf ook als browser, althans ik geloof dat het zo heet (ik ben wel een beetje een digibeet) ingesteld en ik moet zeggen dat ik er al veel plezier van heb gehad. Doordat het mogelijk is om je persoonlike voorkeuren aan te geven kun je het maken tot wat jij wilt. Als u opnieuw begingt, kunt u ook alle instellingen via de add-ons stap voor stap maken tot uw persoonlijke voorkeur is bereikt. Veel succes, kk hoop dat ik u een beetje heb kunnen helpen.

ik heb Firefox gedeinstalleerd, en dan heb ik de automatische opstart niet, bij het opnieuw installeren is er geen keuze over opstarten...heb nu even i.e.. als standaard browser ingesteld,

na
door naamloos12345 - Nov 30, 2015 om 20:38
19 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=op6wieltjes schreef op maandag 30 nov 2015, 19:34]Fijn dat u meeleest, ik begrijp wat u bedoeld. Persoonlijk zou ik, na de versie van Firefox die u nu gebruikt te hebben verwijderd, even te wachten en dan opnieuw te installeren. U heeft, misschien allang geleden ooit via een add-on instelling aangegeven dat Firefox mee opstart met uw Windows programma. Ik heb zelf weliswaar geen Windows, maar kan me voorstellen dat dit soort instellingen niet veranderen nadat er een update is geweest. Ik heb Firefox zelf ook als browser, althans ik geloof dat het zo heet (ik ben wel een beetje een digibeet) ingesteld en ik moet zeggen dat ik er al veel plezier van heb gehad. Doordat het mogelijk is om je persoonlike voorkeuren aan te geven kun je het maken tot wat jij wilt. Als u opnieuw begingt, kunt u ook alle instellingen via de add-ons stap voor stap maken tot uw persoonlijke voorkeur is bereikt. Veel succes, kk hoop dat ik u een beetje heb kunnen helpen.

te vroeg gejuicht....start weer op....

marita567
door marita567 - Nov 30, 2015 om 20:40
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Ik weet niet of uw Ccleaner hebt geïnstalleerd ? Is dit wel zo open Ccleaner klik op gereedschappen , klik dan in de lijst op opstarten als uw Firefox èèn keer hebt ingesteld als browser dan moet hij er ook bij staan , ziet uw Firefox staan open dit , of er is al een lijst klik met rechts op uitschakelen .

succes

vr,gr.

na
door naamloos12345 - Nov 30, 2015 om 20:40
19 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=op6wieltjes schreef op maandag 30 nov 2015, 19:34]Fijn dat u meeleest, ik begrijp wat u bedoeld. Persoonlijk zou ik, na de versie van Firefox die u nu gebruikt te hebben verwijderd, even te wachten en dan opnieuw te installeren. U heeft, misschien allang geleden ooit via een add-on instelling aangegeven dat Firefox mee opstart met uw Windows programma. Ik heb zelf weliswaar geen Windows, maar kan me voorstellen dat dit soort instellingen niet veranderen nadat er een update is geweest. Ik heb Firefox zelf ook als browser, althans ik geloof dat het zo heet (ik ben wel een beetje een digibeet) ingesteld en ik moet zeggen dat ik er al veel plezier van heb gehad. Doordat het mogelijk is om je persoonlike voorkeuren aan te geven kun je het maken tot wat jij wilt. Als u opnieuw begingt, kunt u ook alle instellingen via de add-ons stap voor stap maken tot uw persoonlijke voorkeur is bereikt. Veel succes, kk hoop dat ik u een beetje heb kunnen helpen.

allen bij het totaal verwijderen , start hij niet op, ook al is jouw standaard browser i.e.

na
door naamloos12345 - Nov 30, 2015 om 20:40
19 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=marita567 schreef op maandag 30 nov 2015, 20:40]Ik weet niet of uw Ccleaner hebt geïnstalleerd ? Is dit wel zo open Ccleaner klik op gereedschappen , klik dan in de lijst op opstarten als uw Firefox èèn keer hebt ingesteld als browser dan moet hij er ook bij staan , ziet uw Firefox staan open dit , of er is al een lijst klik met rechts op uitschakelen .

succes

vr,gr.

na
door naamloos12345 - Nov 30, 2015 om 20:41
19 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=marita567 schreef op maandag 30 nov 2015, 20:40]Ik weet niet of uw Ccleaner hebt geïnstalleerd ? Is dit wel zo open Ccleaner klik op gereedschappen , klik dan in de lijst op opstarten als uw Firefox èèn keer hebt ingesteld als browser dan moet hij er ook bij staan , ziet uw Firefox staan open dit , of er is al een lijst klik met rechts op uitschakelen .

succes

vr,gr.

ook al gedaan, staat er niet bij

marita567
door marita567 - Nov 30, 2015 om 20:59
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Lees dit eens klik hier
scroll naar beneden daar ziet u staan het automatisch met windows opstarten uitschakelen .
En daar onder staat taakbeheer ( tabblad opstarten ) hopelijk helpt dit .

aurora1
door aurora1 - Dec 1, 2015 om 02:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Stel uw vraag anders eventueel aan Mozilla Support: klik hier, uw vraag in de grijze balk tikken.
Ik ga ervan uit dat u niet een beta versie heeft geïnstalleerd.

ph
door philip36 - Dec 1, 2015 om 08:51
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Hier nog was leesvoer

Klik hier

https://www.windows-helpdesk.nl/opstarten-programmas-windows-beheren/

ph
door philip36 - Dec 1, 2015 om 10:17
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Microsoft heeft een progje genaamd Autoruns waarmee u kunt zien wat er tegelijk met windows wordt gestart.
Gezien het antwoord van de vraagsteller is blijkbaar ook de niet gewenste opstart van Firefox hiermee te verwijderen.

klik hier

https://support.mozilla.org/nl/questions/1065749

na
door naamloos12345 - Dec 1, 2015 om 13:22
19 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 1 dec 2015, 02:19]Stel uw vraag anders eventueel aan Mozilla Support: klik hier, uw vraag in de grijze balk tikken.
Ik ga ervan uit dat u niet een beta versie heeft geïnstalleerd.

Dank voor deze tip, hier ga ik eens mee aan de slag, al het overige komt uit op de opstart via msconfig...en daar staat hij echt niet bij. Ccleaner heb ik ook geprobeerd, alle eigenschappen van de browsers bekeken maar daar zit hij ook niet bij.
(Ik heb geen beta versie)

akkerdistel
door akkerdistel - Dec 1, 2015 om 13:51
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=naamloos12345 schreef op dinsdag 1 dec 2015, 13:22]Dank voor deze tip, hier ga ik eens mee aan de slag, al het overige komt uit op de opstart via msconfig...en daar staat hij echt niet bij. Ccleaner heb ik ook geprobeerd, alle eigenschappen van de browsers bekeken maar daar zit hij ook niet bij.
Kijk daar ook even onder het tabblad services.

aurora1
door aurora1 - Dec 1, 2015 om 16:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u misschien automatisch updaten van FF aangevinkt? Dat zou dan ook eventueel een oorzaak kunnen zijn.
Voor aanwijzingen over "services" in W10 klik hier. Met het uitschakelen van bepaalde services voorzichtig zijn.

na
door naamloos12345 - Dec 1, 2015 om 22:01
19 Antwoorden / 6 Vragen

Helaas, niets lukt, alle updates uitgeschakeld, ook met het programma auturun aan de slag gegaan, daar Mozilla maintenance uitgeschakeld, maar het helpt allemaal niets. Firefox blijft opstarten, de enige manier is het programma te verwijderen, dan start er niets op...dus het ligt echt aan Mozilla.
(Bij het installeren wordt er niet gevraagd om automatisch op te starten)

aurora1
door aurora1 - Dec 1, 2015 om 22:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kan het misschien met synchroniseren te maken hebben?
klik hier.

na
door naamloos12345 - Dec 1, 2015 om 22:23
19 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 1 dec 2015, 22:15]Kan het misschien met synchroniseren te maken hebben?
klik hier.

Nee, is niet geactiveerd

akkerdistel
door akkerdistel - Dec 2, 2015 om 16:38
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=naamloos12345 schreef op dinsdag 1 dec 2015, 22:01]dus het ligt echt aan Mozilla.Nee, FF biedt die optie namelijk niet ;-).

CCleaner op de PC staan?

marita567
door marita567 - Dec 2, 2015 om 16:45
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@akkerdistel ,

Ts heeft Ccleaner erop staan , maar ook daar staat Firefox bij opstarten niet bij .

akkerdistel
door akkerdistel - Dec 2, 2015 om 17:10
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=marita567 schreef op woensdag 2 dec 2015, 16:45]Ts heeft Ccleaner erop staan, maar ook daar staat Firefox bij opstarten niet bij.
Je kunt in CCleaner ook heel makkelijk de geplande taken beheren, deze taken kunnen ook software mee laten opstarten (al dan niet zichtbaar).

marita567
door marita567 - Dec 2, 2015 om 17:17
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@akkerdistel ,

Ook ik heb Ccleaner erop staan , bij geplande taken staat een lijst , maar waar kan ik dan zien welke programma`s ermee opstarten die niet zichtbaar zijn ?

ph
door philip36 - Dec 2, 2015 om 18:16
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u bij het verwijderen van Firefox uw gebruikersprofiel met alle instellingen ook verwijderd?
Anders komt bij herinstallatie van Firefox dezelfde instellingen weer terug.
Lees eens
Klik hier
https://support.mozilla.org/nl/kb/firefox-van-uw-computer-de-installeren

ph
door philip36 - Dec 2, 2015 om 19:10
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Eerlijk gezegd geen idee of je in het gebruikersprofiel in kunt stellen dat Firefox meteen met Windows moet opstarten.
Als dit wel in te stellen is en het profiel was niet verwijderd, zou dat kunnen verklaren waarom Firefox bij herinstallatie weer direct met Windows opstart.

na
door naamloos12345 - Dec 2, 2015 om 21:39
19 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=philip36 schreef op woensdag 2 dec 2015, 19:10]Eerlijk gezegd geen idee of je in het gebruikersprofiel in kunt stellen dat Firefox meteen met Windows moet opstarten.
Als dit wel in te stellen is en het profiel was niet verwijderd, zou dat kunnen verklaren waarom Firefox bij herinstallatie weer direct met Windows opstart.

Ik heb Mozilla voor de zoveelste keer eraf gegooid, alle sporen verwijderd met Ccleaner en nog wat schoonmaakprogrammaatjes, pc afgesloten weer opgestart en dan start er geen andere browser op. Dan heb ik Mozilla weer opnieuw geinstalleerd, , onderhoudsservice niet geactiveerd, pc afgesloten en weer aangezet.....en ja hoor....Firefox start weer automatisch op....het is niet te geloven........
Gelukkig is het gewoon de startpagina ""google"" en geen vreemde spam zooi..
Ik ga het opgeven.....

ph
door philip36 - Dec 3, 2015 om 00:17
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u onderstaande procedure gevolgd want de settings staan in een verborgen map.
Weet niet of verborgen mappen met andere tools verwijderd kunnen worden.

Gebruikersgegevens en -instellingen verwijderen

Het de-installatieprogramma verwijdert geen gebruikersgegevens, zoals geschiedenis en bladwijzers. Als u deze gegevens volledig wilt verwijderen, moet u handmatig de map van Firefox die uw gebruikersprofiel bevat verwijderen:

Klik vanuit het startscherm op de tegel Bureaublad. De bureaubladweergave wordt geopend.
Beweeg de muis naar de rechteronderhoek van het bureaublad om de Charms te benaderen.
Selecteer de charm Zoeken. De zijbalk Zoeken wordt geopend.
Typ %APPDATA% in het zoekveld en druk op enter om de verborgen map Roaming te openen.
Open de map Mozilla.
Verwijder de map Firefox.
Als alternatief kunt u op de Windows-toets Windows Key +R drukken om een dialoogvenster Uitvoeren te openen, %APPDATA%\Mozilla\ intypen en op OK klikken om de map Mozilla te openen, en daarna de map Firefox verwijderen.

Gebaseerd op informatie van Uninstalling Firefox (mozillaZine KB)

Bron mozilla support

na
door naamloos12345 Dec 3, 2015 om 21:58
19 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo, Ik heb dit alles gedaan Typ %APPDATA% in het zoekveld en druk op enter om de verborgen map Roaming te openen. Open de map Mozilla. Verwijder de map Firefox. Dan nog een keer sporen verwijderd met CCleaner, nog eens opgestart, zonder Firefox op de pc, dan zie je geen browser opstarten, heb net weer Firefox geinstalleerd en ""achtergrond voor updates installeren "" weggevinkt , maar ...helaas.....hij start weer uit zich zelf op. Ik ga hem weer verwijderen en ga met I.E. verder , weet echt niet wat ik nog meer kan doen...

gsm
door gsm - Dec 3, 2015 om 22:23
5940 Antwoorden / 47 Vragen

In Taakbeheer van Windows 10 kun je aangeven welk programma automatisch wordt gestart. Open Taakbeheer (bijv. via rechter muis op taakbalk) en klik Meer details, tabblad Opstarten.

Zie https://www.windows-helpdesk.nl/taakbeheer-windows-8-10/.

 Klik hier

Succes,

GSM

na
door naamloos12345 Dec 3, 2015 om 22:41
19 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo GSM, dat is waar het allemaal om gaat, daar staat hij helaas niet bij...