su
door suïcidalburger May 1, 2013 om 11:47
Garantie & verzekeringen

Ziek door schuld vorige werkgever, hierdoor dak en thuisloos, geen zorg wel betalen voor internet bedrijf anderzorg!

Een aantal jaren geleden ben ik door foutief gedrag van een collega ernstig ziek geworden ik heb ik namelijk chemische (kankerverwekkende) vochtweringsmiddelen in mijn longen e.d.gekregen tijdens het werk bij mijn vorige werkgever, ik moest de hele dag en nacht doorwerken omdat mijn collega voor zichzelf zonder enig overleg tijd voor tijd had geregeld ( wat je nu overwerkt ben je de volgende dag vrij) voor hem was het makkelijk werken met cocaine en speed in zijn neus, volgende ochtend moet ik al bloed spugend in een beker naar huis rijden omdat mijn collega tijdens het opruimen in de bus in "slaap was gevallen" op de zaak aan gekomen word ik ziek naar huis gestuurd en hoefde ik door mijn ziekte niet meer terug te komen. ik mocht thuisblijven en mijn contract werd nietig gemaakt en vooruitziend van 2 maanden al niet meer verlengd wel uiteindelijk wel 2mnd. doorbetaald gekregen.
Ik was ernstig ziek!
Ik lag bloedspugend thuis op bed, kon nergens heen en kon geen water drinken want dan sloeg een chemische verbranding aan in mijn keel..
Hierdoor dak en thuisloos geworden, problemen met zorgverzekering, cvz, geen medische hulp, wel verplicht te betalen aan anderzorg!!!???...

Vervolgens ben ik nu al ruim 3 jaar ziek (ik was al astmatisch van geboorte met gaatjes in het hart, maar nu vergoed mijn anderzorg zorgverz. mijn medicatie niet en wil ik mijn longen gecontroleerd hebben want de door mijn vrienden contant gekochte medicijnen werken niet of slaan niet aan, smaak weg, enz..
Ondertussen heb ik sinds 5 mnd. een woning met achterstallig onderhoud de kombiketel blaast stof door heel mijn huis heen, zou in maart vervangen worden, nu weer uitgesteld, kan apparaat niet stoppen stof te blazen, woningbouw vereniging SSW komt me niets tegemoet,

Wat moet ik nou doen, juridisch loket gaf een advocaat die ruim een jaar bezig is geweest, geen resultaat, vervolgens kan ik niet overstappen naar andere zorgverzekering omdat ik zonder inkomsten wanbetaler werd in hun ogen, ik was gestopt met betalen omdat ze telkens de polis voor chronisch zieken hadden veranderd nadat ik had getekend voor een pakket ik kon geen bezwaar maken etc. Etc.
Nu heb ik een bijstandsuitkering en moet van 120,- rondkomen vervolgens heb ik nog geen zorg, en geen zorgverzekering die mij nog serieus wilt nemen, schuldhulp die je op een wachtlijst zet hierdoor schulden gekregen en verdubbeld!
Dit alles door een bedrijfsongeval (omdat vorige werkgever veel zwart werkers had en vijzelgracht amsterdam heeft volgestopt met giftige rotzooi dat nooit kan aanslaan moest ik bek houden en maar oprotten!)
Ze hebben heel gemeen tonnen opgestreken bij de vijzelgracht en noordzuidlijn huizen verzakken omdat het op rotte palen staat gel in grond pompen heeft geen zin, maar personeel aan zijn lot overlaten heeft geen zin!

vrienden van mij betalen nu mijn schulden af zodat ik mentaal rustiger word en als alles afbetaald is kan ik eindelijk overstappen naar een echte zorgverzekering als Agis i.p.v een internet bedrijf die zegt dat je op diverse manieren in contact kan komen maar uiteindelijk moet je via een computergestuurde chat-sessie er achter komen dat je niks wijzer word maar enkel tegen je zelf aan het vechten bent, ook al heb je geen thuis, werk, geld, geen hi-tech telefoon, beltegoed, internet, computer of andere middelen die tot nu in deze westerse tijd behoren je moet wel betalen voor anderzorg en hun mensen die mij verder laten afglijden!!
Ik ben hierdoor o.a. zwaar depressief geworden..

819 3 Rapporteer

Cookies
door Cookies - May 1, 2013 om 12:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En toen? Wat is de bedoeling van je drama story op een forum over consumentenzaken?

tijger1
door tijger1 - May 1, 2013 om 12:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als Anderzorg uw medicijnen niet vergoedt, doet een andere zorgverzekeraar dat ook niet. De basisverzekering is bij iedereen gelijk.

Het komt mij voor dat uw problemen niet te wijten zijn aan Anderzorg, maar hen nu wel van alles de schuld geeft.

Premie moet gewoon betaald worden en als u daarin een achterstand hebt, komt het CVZ om de hoek kijken, met hogere kosten. De zorg is geen filantropische instelling.

Uw medische problemen en de daardoor verder ontstane situatie kunt u niet aanwrijven aan een zorgverzekeraar.

En als uw advocaat na een jaar nog geen gunstig resultaat voor u heeft kunnen boeken, wat verwacht u dan van dit forum?

anderzorg
door anderzorg - May 1, 2013 om 15:46
10 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ten eerste vind ik het erg vervelend wat jou allemaal is overkomen!

Medicijnen worden vergoed uit de basisverzekering. Deze vergoedingen worden samengesteld door de overheid en zijn bij elke zorgverzekeraar het zelfde. Het enige waar Anderzorg in afwijkt tov andere zorgverzekeraars is dat wij een internetzorgverzekeraar zijn. Je kan ( naast telefonisch of per post ) contact met ons opnemen door te chatten, e-mailen, twitteren of facebooken. Via alle kanalen staat een van mijn collega's je te woord, geen computer of bot dus.

Voor wat betreft de medicijnen die niet meer vergoed worden wil ik je hierover wel uitleg geven. Evenals de opgelopen achterstand. Je kan hiervoor je gegevens e-mailen naar webcare@anderzorg.nl. Dan zoek ik dit voor je uit.

Ik begrijp dat je in een nare situatie zit. Ik denk toch dat je jou klacht voornamelijk moet richten aan je oude werkgever.

Met vriendelijke groeten,

E. Venema
Webcareteam Anderzorg