su
door suzukialto Jun 22, 2014 om 10:08
Computers & telefonie

Ziggo

Heb alles in één basis van Ziggo. Sinds verhoging internetsnelheid op 1mei 2014 constant problemen met verbinding, zowel bedraad als draadloos. Dit aangegeven bij Ziggo, heb sinds13 juni nieuwe Ubee modem gekregen, omdat vorige Ubee modem problemen gaf. Had gehoopt dat het probleem nu zo zijn opgelost, maar helaas. Moet nu elke dag modem stroomloos maken omdat de verbinding wegvalt, met name Wifi. Mijn vraag is nu wat kan ik hier aan doen, de provider is toch verplicht om een deugdelijk product te leveren?

6090 20 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jun 22, 2014 om 10:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uiteraard moeten ze daar voor zorgen. Ik dacht even dat het aan het gebruikte kanaal lag, maar als je die problemen bedraad ook hebt dan kan het dat niet zijn.

Blijven klagen denk ik, tot ze een monteur sturen. Wel vreemd dat door dit door een snelheidsverhoging lijkt te zijn ontstaan.

su
door suzukialto - Jun 22, 2014 om 10:40
2 Antwoorden / 8 Vragen

De monteur van Ziggo is bij mij thuis geweest om de nieuwe modem en router in één aan te sluiten. Wat de monteur zei is het volgende, als het draadloos signaal niet goed werkt kunt u de oude router die ik er voorheen tussen had zitten, er weer achter zetten.

Wat betreft het gekozen kanaal, deze heb ik ingesteld door met een App te zoeken naar het meest geschikte, in mijn geval is dit kanaal 11.

zoekster
door zoekster - Jun 22, 2014 om 11:52
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Anders stuurt u maar een ingebrekestelling naar Ziggo.

Dan stelt u een termijn waarbinnen dit moet zijn opgelost. Bijv. 2 of 3 weken. Lukt het niet binnen die termijn, dan (zo stelt u) gaat u terug naar uw oude contract of u ontbindt het contract. Vraag tevens een lichte schadevergoeding voor de tijd dat u niet op een normale manier van uw internet heeft kunnen genieten.
(Hou het wel redelijk.)

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 22, 2014 om 12:02
2189 Antwoorden / 14 Vragen

KANAAL 11?

Ja, maar die test, als ik mijn modem uit had tijdens het testen kreeg je dit nummer als beste maar zodra ik mijn modem op 11 weer aan zet storen we elkaar.

Ook bestaat de kans dat na goed werkende plaatsing iemand anders een nieuw modem kreeg en ook op 11.

Dus meet nogmaals of wissel eens een keer.

ph
door philip36 - Jun 22, 2014 om 12:07
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Kijk eens of je hier wat wijzer wordt

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=34044

boppe1943
door boppe1943 - Jun 22, 2014 om 12:29
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Inderdaad, blijven bellen. Gelukkig betaal je sinds 1 juni het normale beltarief op 0900-1884, dus geen 10 cent meer p.m. +. Maar goed, ook dat kan oplopen, dus, gezien de langdurige klachten, vraag of Klantenservice u even terugbelt.

Cookies
door Cookies - Jun 22, 2014 om 13:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=boppe1943 schreef op zondag 22 jun 2014, 12:29]Inderdaad, blijven bellen. Gelukkig betaal je sinds 1 juni het normale beltarief op 0900-1884, dus geen 10 cent meer p.m. +. Maar goed, ook dat kan oplopen, dus, gezien de langdurige klachten, vraag of Klantenservice u even terugbelt.

Topicstarter heeft alles-in-1, dus kan met nr. 1200 gratis naar klantenservice bellen. Nog handiger is hierover een vraag te stellen op het Ziggo gebruikersforum

bharathea
door bharathea - Jun 22, 2014 om 14:02
4 Antwoorden / 5 Vragen

Ik had hetzelfderobleem. Op advies van de ziggomonteur op kanaal 1 gezet. Het probleem is opgelost.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 22, 2014 om 15:32
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Waaruit bestaan de problemen precies?

En ja het is een lastige klus om de klantenservice van Ziggo te van overtuigen dat het probleem bij hun zit. Moet je toch al gauw 2 à 4 uurtjes geduld voor uittrekken.
Maar wanneer het zover is, wordt het vaak wel opgelost. Enkel het overtuigen dat het procedures anders zouden moeten, dat lukt echter niet. Zo is een klacht online, schriftelijk, indienen niet mogelijk, best raar van 'n provider die internet aanbiedt..

door 1953 - Jun 22, 2014 om 18:48
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Waardeer uw abonnement - vannacht vanaf 00:00 uur - op naar Alles-in-1 PLUS 90/9 Mbit/s.

Geen bevredigend resultaat van de eventuele verhoging? Dan kan het Alles-in-1-abonnement weer verlaagd worden naar Alles-in-1 BASIS en als u dit uiterlijk op maandag 30 juni 2014 doet via 'Mijn Ziggo' dan is op 1 juli a.s. de verlaagde BASIS weer gerealiseerd.

door 1953 - Jun 22, 2014 om 18:51
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=bharathea schreef op zondag 22 jun 2014, 14:02]Ik had hetzelfderobleem. Op advies van de ziggomonteur op kanaal 1 gezet. Het probleem is opgelost.

Bij staat het op kanaal 8 - alleenheerschappij! De meesten zitten (in mijn omgeving) op kanaal 1, 6, 10 en 11!

macwouter
door macwouter - Jun 23, 2014 om 04:56
825 Antwoorden / 9 Vragen

Hier kanaal 136 op 5Ghz

ks
door kschoots - Jun 23, 2014 om 15:53
7 Antwoorden / 1 Vragen

Begin dit jaar drie in een genomen.Kregen nieuw modem. Oud modem teruggestuurd. Na geconstateerde gebreken, telkens verbinding verbroken, (IP nummers fout!) minstens 6 x klantendienst gebeld en zeker 4 maal technische dienst. De 'techneuten' keken telkens op afstand in het systeem. Zij veranderen steeds wat anders. Indrukwekkend, maar geen resultaat. Nieuw modem gekregen. Geen resultaat. Zelfs laptop opnieuw geïnstalleerd. Geen verschil. Totale werktijd mijnerzijds 20 uren. Kosten bellen technische dienst enorm. Deze kosten zijn overigens wel door Ziggo vergoed.
Tot een echt slimme jongen van de klantendienst een laatste poging aanbood. Hij zette het routergedeelte uit en verzocht mij mijn oude Linksys weer aan het modem te hangen. Zo gezegd zo gedaan. Loopt nu als een zonnetje, echter zonder wifispot!.
Om buiten te internetten nog wel een extender in het netwerk gehangen.
p.s. Wij werden werd er niet goed van, dat bellen, kabel eraan, kabel eraf, stroom aan, stroom af, verbreken, opstarten! Stressssssssssssssssssssssssssssssssssss.

re
door red1 - Jun 23, 2014 om 16:18
329 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, ZIGGO ............................................BRRRRRRRR

kr
door kreeftje - Jun 23, 2014 om 17:27
86 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb ook een Alles-in-1 abonnement bij Ziggo, n.l. Ziggo Plus.
Ik heb de laatste tijd heel vaak dat de internetverbinding zomaar wegvalt op mijn iPad.
Nét van de week toen de strafschop genomen moest worden, ik zag nog net de bal op de stip gelegd worden, de bal lag wel héél erg stil.....Geen intrrnetverbinding, kwam als melding.
En dat tegenwoordig zó vaak!!
Balen...
Hoe kan ik een ( ander) kanaal opzoeken? Sorry, ik ben een echte leek, misschien is het wel een erg onnozele vraag die ik stel.
Maar hopelijk helpt dat bij mij ook.
Heb ook regelmatig problemen met mijn recorder; die gaat spontaan opnieuw laden....al zeker 6 keer gehad, is zelfs mijn tweede recorder al ( onder garantie).
Ik denk dat ik ga overstappen want ik erger me steeds vaker aan Ziggo alhoewel ik moet zeggen dat het personeel van de klantenservice altijd beleefd en vriendelijk is maar ja, daarmee is mijn klacht niet opgelost.
Als iemand mij dus kan zeggen hoe ik een ander kanaal kan inschakelen: graag.
P.s.: ik heb eerlijk gezegd nog niet op de site van Ziggo gekeken of het daar vermeld wordt.

bharathea
door bharathea - Jun 23, 2014 om 23:24
4 Antwoorden / 5 Vragen

Antwoord op de vraag hoe het kanaal op 1 te zetten.
Vul als websiteadres je LAN IP adres in. (Voorbeeld 112.861.718
Vul in gebruikersnaam. Ziggo
Vul in wachtwoord . Draadloos
Kies vervolgens Geavanceerde instellingen
Kies daarna Wireless (op de bovenste blauwe rij)
Kies bij Control channel. 1
Kies Apply
Klaar

Succes met de vernieuwde ontvangst.

Bharathea

kr
door kreeftje - Jun 23, 2014 om 23:33
86 Antwoorden / 36 Vragen

Dag Bharathea,
Bedankt voor de instructie, maar op welke site moet ik die gegevens invullen?
Alvast bedankt!

bharathea
door bharathea - Jun 23, 2014 om 23:47
4 Antwoorden / 5 Vragen

Ja LAN IP adres typ je in op de regel waarop je www. Enz typt. Dus geen http, www, maar alleen de 10 cijfers, gescheiden door drie punten. Voorbeeld. 123.321.123.1
De rest zoals eerder vermeld in mijn vorige antwoord.
Nogmaals. Succes

Bharathea

kr
door kreeftje - Jun 23, 2014 om 23:50
86 Antwoorden / 36 Vragen

Ok, Bharathea, dat ga ik morgen proberen.
Ik moet daar even een rustig moment voor nemen.
Nogmaals: dank, ik hoop zo dat het helpt!!
Welterusten voor nu ( 23.50 uur)

door 1953 - Jun 24, 2014 om 03:40
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=bharathea schreef op maandag 23 jun 2014, 23:24]Antwoord op de vraag hoe het kanaal op 1 te zetten.
Vul als websiteadres je LAN IP adres in. (Voorbeeld 112.861.718
Vul in gebruikersnaam. Ziggo
Vul in wachtwoord . Draadloos
Kies vervolgens Geavanceerde instellingen
Kies daarna Wireless (op de bovenste blauwe rij)
Kies bij Control channel. 1
Kies Apply
Klaar

Succes met de vernieuwde ontvangst.

Bharathea

http://192.168.178.1/login.asp

Log in op Ubee | Residential Gateway Login