tr
door trudel_1 May 3, 2015 om 14:24
Computers & telefonie

Ziggo

zijn er nog meer mensen die een brief hebben gehad van ziggo met de mededeling dat ze door een storing in april je factuur 2x hebben afgeschreven? ik accordeer online, ze schrijven: "we verrekenen het op de volgende factuur. wat je te veel betaald hebt, verrekenen we natuurlijk met de volgende factuur. als je wilt kun je ook zelf een van de twee betalingen terugboeken (storneren). vraag het je bank als je wilt weten hoe dit moet." zijn ze nou helemaal van de pot gerukt, omdat hun een fout maken moet ik zelf stappen gaan ondernemen om mijn, ten onrechte, afgeschreven bedrag terug te krijgen? het is zo jammer dat die ziggo zo'n beetje het alleenrecht heeft met zijn abonnementen, anders was ik allang overgestapt. zeer ontevreden, was al niet helemaal tevreden voor de fusie, maar nu ben ik echt heel ontevreden...

2244 31 Rapporteer

door 14peter - May 3, 2015 om 14:36
567 Antwoorden / 2 Vragen

Guttegut wat een toestand zeg... Je zou nu dus idd zelf stappen kunnen ondernemen om je geld terug te halen. Bij een fatsoenlijke bank kosten die bewuste stappen nog minder moeite dat hier op dit forum een topic te openen. En als je niets doet verrekenen ze het dus met de volgende factuur, en is het probleem dus ook opgelost, zelfs zonder dat je er iets voor doet... nou poehpoeh...

tenormin
door tenormin - May 3, 2015 om 14:38
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ze geven toe een fout te hebben gemaakt. Keurig. Vervolgens 2 opties: of verrekenen met volgende betaling of storneren. Wat een kabaal om niets. Ga online, storneer en klaar is kees.

tijger1
door tijger1 - May 3, 2015 om 14:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij is : Online accorderen niet hetzelfde als automatisch laten incasseren..

Dus dat kan niet gestorneerd worden.

Maar heb u dan zelf tweemaal betaald? Ook niet slim.

edrick3
door edrick3 - May 3, 2015 om 14:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo trudel,

Is het bedrag inderdaad 2x bij jou afgeschreven?
..... omdat hun een fout maken moet ik zelf stappen gaan ondernemen om mijn, ten onrechte, afgeschreven bedrag terug te krijgen?.....
Zo ja, dan kun je zelf geen stappen ondernemen.
Aangezien het geen (onterechte) automatische incasso is kun je het niet storneren, maar moeten ze het verrekenen.
Storm in een glas water ....

Met vr.gr.

tr
door trudel_1 - May 3, 2015 om 15:03
11 Antwoorden / 2 Vragen

nee ik heb niet 2x betaald, ik heb 1x geaccordeerd, en dat is inderdaad niet hetzelfde als automatische incasso. ziggo incasseert het bedrag gewoon 2x.

tenormin
door tenormin - May 3, 2015 om 15:10
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=trudel schreef op zondag 3 mei 2015, 14:24] als je wilt kun je ook zelf een van de twee betalingen terugboeken (storneren). vraag het je bank als je wilt weten hoe dit moet." ..

Je schrijft toch echt zelf wat zij je mededelen: als je wilt kun je ook zelf een van de twee betalingen terugboeken, toch? Dat is toch niet zoveel moeite. Als het automatisch zou zijn kan het niet gestorneerd worden, je betaalt kennelijk niet automatisch, dus fluitje van een cent.

valerius-2
door valerius-2 - May 3, 2015 om 15:11
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Waar men zich al niet druk om kan maken, er zijn veel ergere dingen op de wereld maar dat is een eind weg.

ge
door gerboe - May 3, 2015 om 15:11
806 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo trudel, ik ben het helemaal met u eens. Ziggo zou zelf proactief het teveel geinde onmiddellijk moeten terugstorten en u niet laten wachten tot een maand later. De inspanning ligt bij Ziggo en niet bij u.

tr
door trudel_1 - May 3, 2015 om 15:18
11 Antwoorden / 2 Vragen

het gaat mij om het feit dat zij die fout maken. als ik een fout maak zal ik die ook zelf moeten oplossen en niet aan de klant overlaten...

tijger1
door tijger1 - May 3, 2015 om 15:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 3 mei 2015, 15:10][quote=trudel schreef op zondag 3 mei 2015, 14:24] als je wilt kun je ook zelf een van de twee betalingen terugboeken (storneren). vraag het je bank als je wilt weten hoe dit moet." ..

Je schrijft toch echt zelf wat zij je mededelen: als je wilt kun je ook zelf een van de twee betalingen terugboeken, toch? Dat is toch niet zoveel moeite. Als het automatisch zou zijn kan het niet gestorneerd worden, je betaalt kennelijk niet automatisch, dus fluitje van een cent.

Je kunt juist bij een automatische incasso wel storneren. Als je zelf betaalt, kan dat niet.

Als er twee keer betaald is, zou dat betekenen, dat de Ts een keer zelf betaald heeft en dat Ziggo nog een keer heeft geïncasseerd. Die laatste betaling kan dan doodsimpel gestorneerd worden.

door 14peter - May 3, 2015 om 15:28
567 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=trudel schreef op zondag 3 mei 2015, 15:18]het gaat mij om het feit dat zij die fout maken. als ik een fout maak zal ik die ook zelf moeten oplossen en niet aan de klant overlaten...

Maar als je zelf niks doet lossen hun het toch ook op door het met de volgende factuur te verrekenen, of snap ik het nou niet meer?

tenormin
door tenormin - May 3, 2015 om 15:36
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 3 mei 2015, 15:23]

Je kunt juist bij een automatische incasso wel storneren. Als je zelf betaalt, kan dat niet.

Als er twee keer betaald is, zou dat betekenen, dat de Ts een keer zelf betaald heeft en dat Ziggo nog een keer heeft geïncasseerd. Die laatste betaling kan dan doodsimpel gestorneerd worden.

Dan ben ik door mijn WBV ooit voor 't lapje gehouden; zij hadden (per ongeluk) 2 maal de huur ingehouden en ik kon niet storneren. Heb er bij de bank daarom ook niet om gevraagd, denkende dat zij wel beter wisten dan ik (automatische afschrijving). Maakt niet uit in deze: de TS kan storneren, zoals is aangegeven door Ziggo.

ro
door ron530 - May 3, 2015 om 16:05
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Trudel maakt sowieso geen gebruik van automatische incasso want pas na accordering van het openstaande bedrag wordt het bedrag afgeschreven, dus is meer een online acceptgiro betaling. De brief is helemaal niet voor trudel bedoeld maar voor klanten waarbij onterecht 2 keer het bedrag is afgeschreven.

Cookies
door Cookies - May 3, 2015 om 16:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat een drama kunnen mensen van een klein probleempje maken. Als je geen zin hebt om het geld terug te halen, laat je het zoals het is, hoef je volgende maand niet te betalen.

tr
door trudel_1 - May 3, 2015 om 16:21
11 Antwoorden / 2 Vragen

de brief is wel voor mij bedoeld, de dubbele afschrijving komt volgens ziggo door een storing. en het is voor mij geen optie om de extra 80 euro te laten staan voor de volgende maand, ik moet namelijk ook nog eten.....

ro
door ron530 - May 3, 2015 om 17:08
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@trudel u moet toch eerst accoord geven voordat het bedrag afgeschreven gaat worden, als het bedrag niet klopt geeft u toch geen accoord!! ik zie uw probleem niet.

reflecs
door reflecs - May 3, 2015 om 17:36
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt ook contact opnemen met de klantenservice met het verzoek om het bedrag, dat door de storing ten onrechte is afgeschreven, door Ziggo terug te laten storten:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/#srv
Maar het zelf met de bank regelen gaat sneller denk ik...
Het was correcter geweest als Ziggo dit uit eigen initiatief gedaan had.

tijger1
door tijger1 - May 3, 2015 om 17:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

We weten eigenlijk nog helemaal niet wat er is gebeurd.

sjjoppy
door sjjoppy - May 3, 2015 om 18:27
7182 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Trudel,
Het teveel betaalde terugboeken.
storneren doet u zo:
Terugboeken of blokkeren in Mijn ING

Log in op Mijn ING via de knop ‘Naar Mijn ING’ (u komt dan -na inloggen- automatisch op de juiste pagina).
U kunt op het scherm ‘Incasso’s’ een incasso weigeren of terugboeken.
U krijgt de melding dat de opdracht is ontvangen en dat deze binnen enkele dagen wordt verwerkt.
Bij ‘Terugboekstatus’ ziet u of de terugboeking is goedgekeurd, in behandeling of is teruggeboekt.
Wilt u een incassant blokkeren? Klik dan onder het tabblad ‘Bedrijven’ op ‘Bekijk incasso’s’ en dan op ‘Rekening blokkeren’. Uw geblokkeerde incasso is direct zichtbaar.
Aangenomen dat uw Bank ING is.
KLIK
Vr. gr.

door 1953 - May 3, 2015 om 19:14
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Je kunt van een mug een olifant-drama maken.

Het is toch zo eenvoudig om te storneren. Ga naar uw overzicht van de betalingen en vink dan aan om het bedrag te storneren.

Laat mij raden: oud-UPC=klant en nu ZIGGO-klant?

ho
door hopetobehelping - May 3, 2015 om 19:27
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste trudel,

als oud UPC klant ben ik nu ook Ziggo klant geworden. Ik heb deze brief niet gehad en zie ook dat mijn abonnementsgeld één maal voor april is afgeschreven en dus niet 2 keer.
Het valt me wel op dat de laatste tijd de klachten over Ziggo komen van klanten die altijd al klant waren van Ziggo en niet van de 'oud UPC klanten'. Voor mij werkt alles nog als van ouds, vind de site van Ziggo wel erg traag maar zo vaak kom ik er niet op om mijn factuur of gegevens te bekijken (dus zo heel erg vind ik het ook weer niet).

De brief zoals u die beschrijft vind ik overigens van de zotte. U heeft 1 maal goedkeuring gegeven voor het afschrijven van het bedrag en vervolgens schrijft Ziggo het 2 maal af.
Dat dient Ziggo zelf direct te corrigeren. Het lijkt er wel op alsof ze gewoon 2 maal dezelfde gegevens voor incasseren naar de bank hebben gestuurd, een blunder van jewelste.

Probeer zelf de incasso ongedaan te maken en als dat niet lukt spreek dan Ziggo er op aan. Ondanks dat het een fout is van Ziggo en ze het toegeven betekent het nog niet dat ze het niet moeten corrigeren. Automatische incasso betekent ook dat de 'incasseur' zich fatsoenlijk moet gedragen.

tijger1
door tijger1 - May 3, 2015 om 20:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hopetobehelping

De Ts betaalt niet per automatische incasso.

ma
door maarten heest - May 4, 2015 om 09:49
463 Antwoorden / 0 Vragen

De teneur hier is dus dat trudel spijkers op laag water zoekt. 'Ben ik hier wel op een consumentenforum' dacht ik even. Ziggo maakt toch de fout. Dan is het aan Ziggo om het geld als de wiedeweerga terug te storten. En niet anders. trudel heeft volkomen gelijk.

tijger1
door tijger1 - May 4, 2015 om 10:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@maarten heest

Moet op een consumentenforum de Ts altijd gelijk krijgen?

We weten nog steeds niet precies wat er fout gegaan is en waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

ma
door maarten heest - May 4, 2015 om 11:34
463 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 4 mei 2015, 10:07]@maarten heest

Moet op een consumentenforum de Ts altijd gelijk krijgen?

We weten nog steeds niet precies wat er fout gegaan is en waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Nee, dat beweert ook helemaal niemand natuurlijk.

Een leverancier schrijft teveel geld af en dan moet de klant er zelf achteraan om het vlot terug te krijgen. Dus doet die klant moeilijk...

Cookies
door Cookies - May 4, 2015 om 11:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=maarten heest schreef op maandag 4 mei 2015, 11:34][quote=tijger1 schreef op maandag 4 mei 2015, 10:07]@maarten heest

Moet op een consumentenforum de Ts altijd gelijk krijgen?

We weten nog steeds niet precies wat er fout gegaan is en waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Nee, dat beweert ook helemaal niemand natuurlijk.

Een leverancier schrijft teveel geld af en dan moet de klant er zelf achteraan om het vlot terug te krijgen. Dus doet die klant moeilijk...

Inderdaad, want de klant kan er ook voor kiezen om NIETS te doen.

crewmember
door crewmember - May 4, 2015 om 13:14
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=trudel schreef op zondag 3 mei 2015, 16:21]de brief is wel voor mij bedoeld, de dubbele afschrijving komt volgens ziggo door een storing. en het is voor mij geen optie om de extra 80 euro te laten staan voor de volgende maand, ik moet namelijk ook nog eten.....

Ziggo houdt hier inderdaad geen rekening met mensen die met 40€ minder meteen niet meer kunnen eten.
Aan de andere kant wie sluit er in hemelsnaam een abbo van 40€ af als je al nauwelijks kan eten?

Verder geven ze zelf de oplossing al, je kan het bedrag storneren. Ja dit kost je wat werk. Nou en.

Prima oplossing vind ik. Maar goed, niet iedereen ziet dat hetzelfde blijkbaar.

sjjoppy
door sjjoppy - May 4, 2015 om 13:23
7182 Antwoorden / 3 Vragen

Ziggo heeft 2x80€ afgeschreven.

tijger1
door tijger1 - May 4, 2015 om 13:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@crewmember

Het abonnement kost € 80,00,

@sjoppie

Ziggo heeft niet twee keer afgeschreven. Door een storing (?) is de betaling door de Ts twee keer uitgevoerd.

sjjoppy
door sjjoppy - May 4, 2015 om 13:52
7182 Antwoorden / 3 Vragen

@Tijger1 bedankt, heb het dus verkeerd begrepen.

crewmember
door crewmember - May 4, 2015 om 14:08
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 4 mei 2015, 13:27]@crewmember

Het abonnement kost € 80,00,

Aha, danku.

Maat het wel erger. Wie sluit er een abbo van 80€ af als je nauwelijks kan eten.