zijn er nog meer mensen die een brief hebben gehad van ziggo met de mededeling dat ze door een storing in april je factuur 2x hebben afgeschreven? ik accordeer online, ze schrijven: "we verrekenen het op de volgende factuur. wat je te veel betaald hebt, verrekenen we natuurlijk met de volgende factuur. als je wilt kun je ook zelf een van de twee betalingen terugboeken (storneren). vraag het je bank als je wilt weten hoe dit moet." zijn ze nou helemaal van de pot gerukt, omdat hun een fout maken moet ik zelf stappen gaan ondernemen om mijn, ten onrechte, afgeschreven bedrag terug te krijgen? het is zo jammer dat die ziggo zo'n beetje het alleenrecht heeft met zijn abonnementen, anders was ik allang overgestapt. zeer ontevreden, was al niet helemaal tevreden voor de fusie, maar nu ben ik echt heel ontevreden...
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Guttegut wat een toestand zeg... Je zou nu dus idd zelf stappen kunnen ondernemen om je geld terug te halen. Bij een fatsoenlijke bank kosten die bewuste stappen nog minder moeite dat hier op dit forum een topic te openen. En als je niets doet verrekenen ze het dus met de volgende factuur, en is het probleem dus ook opgelost, zelfs zonder dat je er iets voor doet... nou poehpoeh...
Ze geven toe een fout te hebben gemaakt. Keurig. Vervolgens 2 opties: of verrekenen met volgende betaling of storneren. Wat een kabaal om niets. Ga online, storneer en klaar is kees.
Is het bedrag inderdaad 2x bij jou afgeschreven? ..... omdat hun een fout maken moet ik zelf stappen gaan ondernemen om mijn, ten onrechte, afgeschreven bedrag terug te krijgen?..... Zo ja, dan kun je zelf geen stappen ondernemen. Aangezien het geen (onterechte) automatische incasso is kun je het niet storneren, maar moeten ze het verrekenen. Storm in een glas water ....
nee ik heb niet 2x betaald, ik heb 1x geaccordeerd, en dat is inderdaad niet hetzelfde als automatische incasso. ziggo incasseert het bedrag gewoon 2x.
[quote=trudel schreef op zondag 3 mei 2015, 14:24] als je wilt kun je ook zelf een van de twee betalingen terugboeken (storneren). vraag het je bank als je wilt weten hoe dit moet." ..
Je schrijft toch echt zelf wat zij je mededelen: als je wilt kun je ook zelf een van de twee betalingen terugboeken, toch? Dat is toch niet zoveel moeite. Als het automatisch zou zijn kan het niet gestorneerd worden, je betaalt kennelijk niet automatisch, dus fluitje van een cent.
Hallo trudel, ik ben het helemaal met u eens. Ziggo zou zelf proactief het teveel geinde onmiddellijk moeten terugstorten en u niet laten wachten tot een maand later. De inspanning ligt bij Ziggo en niet bij u.
[quote=tenormin schreef op zondag 3 mei 2015, 15:10][quote=trudel schreef op zondag 3 mei 2015, 14:24] als je wilt kun je ook zelf een van de twee betalingen terugboeken (storneren). vraag het je bank als je wilt weten hoe dit moet." ..
Je schrijft toch echt zelf wat zij je mededelen: als je wilt kun je ook zelf een van de twee betalingen terugboeken, toch? Dat is toch niet zoveel moeite. Als het automatisch zou zijn kan het niet gestorneerd worden, je betaalt kennelijk niet automatisch, dus fluitje van een cent.
Je kunt juist bij een automatische incasso wel storneren. Als je zelf betaalt, kan dat niet.
Als er twee keer betaald is, zou dat betekenen, dat de Ts een keer zelf betaald heeft en dat Ziggo nog een keer heeft geïncasseerd. Die laatste betaling kan dan doodsimpel gestorneerd worden.
[quote=trudel schreef op zondag 3 mei 2015, 15:18]het gaat mij om het feit dat zij die fout maken. als ik een fout maak zal ik die ook zelf moeten oplossen en niet aan de klant overlaten...
Maar als je zelf niks doet lossen hun het toch ook op door het met de volgende factuur te verrekenen, of snap ik het nou niet meer?
[quote=tijger1 schreef op zondag 3 mei 2015, 15:23]
Je kunt juist bij een automatische incasso wel storneren. Als je zelf betaalt, kan dat niet.
Als er twee keer betaald is, zou dat betekenen, dat de Ts een keer zelf betaald heeft en dat Ziggo nog een keer heeft geïncasseerd. Die laatste betaling kan dan doodsimpel gestorneerd worden.
Dan ben ik door mijn WBV ooit voor 't lapje gehouden; zij hadden (per ongeluk) 2 maal de huur ingehouden en ik kon niet storneren. Heb er bij de bank daarom ook niet om gevraagd, denkende dat zij wel beter wisten dan ik (automatische afschrijving). Maakt niet uit in deze: de TS kan storneren, zoals is aangegeven door Ziggo.
Trudel maakt sowieso geen gebruik van automatische incasso want pas na accordering van het openstaande bedrag wordt het bedrag afgeschreven, dus is meer een online acceptgiro betaling. De brief is helemaal niet voor trudel bedoeld maar voor klanten waarbij onterecht 2 keer het bedrag is afgeschreven.
Wat een drama kunnen mensen van een klein probleempje maken. Als je geen zin hebt om het geld terug te halen, laat je het zoals het is, hoef je volgende maand niet te betalen.
de brief is wel voor mij bedoeld, de dubbele afschrijving komt volgens ziggo door een storing. en het is voor mij geen optie om de extra 80 euro te laten staan voor de volgende maand, ik moet namelijk ook nog eten.....
@trudel u moet toch eerst accoord geven voordat het bedrag afgeschreven gaat worden, als het bedrag niet klopt geeft u toch geen accoord!! ik zie uw probleem niet.
U kunt ook contact opnemen met de klantenservice met het verzoek om het bedrag, dat door de storing ten onrechte is afgeschreven, door Ziggo terug te laten storten: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/#srv Maar het zelf met de bank regelen gaat sneller denk ik... Het was correcter geweest als Ziggo dit uit eigen initiatief gedaan had.
Hallo Trudel, Het teveel betaalde terugboeken. storneren doet u zo: Terugboeken of blokkeren in Mijn ING
Log in op Mijn ING via de knop ‘Naar Mijn ING’ (u komt dan -na inloggen- automatisch op de juiste pagina). U kunt op het scherm ‘Incasso’s’ een incasso weigeren of terugboeken. U krijgt de melding dat de opdracht is ontvangen en dat deze binnen enkele dagen wordt verwerkt. Bij ‘Terugboekstatus’ ziet u of de terugboeking is goedgekeurd, in behandeling of is teruggeboekt. Wilt u een incassant blokkeren? Klik dan onder het tabblad ‘Bedrijven’ op ‘Bekijk incasso’s’ en dan op ‘Rekening blokkeren’. Uw geblokkeerde incasso is direct zichtbaar. Aangenomen dat uw Bank ING is. KLIK Vr. gr.
als oud UPC klant ben ik nu ook Ziggo klant geworden. Ik heb deze brief niet gehad en zie ook dat mijn abonnementsgeld één maal voor april is afgeschreven en dus niet 2 keer. Het valt me wel op dat de laatste tijd de klachten over Ziggo komen van klanten die altijd al klant waren van Ziggo en niet van de 'oud UPC klanten'. Voor mij werkt alles nog als van ouds, vind de site van Ziggo wel erg traag maar zo vaak kom ik er niet op om mijn factuur of gegevens te bekijken (dus zo heel erg vind ik het ook weer niet).
De brief zoals u die beschrijft vind ik overigens van de zotte. U heeft 1 maal goedkeuring gegeven voor het afschrijven van het bedrag en vervolgens schrijft Ziggo het 2 maal af. Dat dient Ziggo zelf direct te corrigeren. Het lijkt er wel op alsof ze gewoon 2 maal dezelfde gegevens voor incasseren naar de bank hebben gestuurd, een blunder van jewelste.
Probeer zelf de incasso ongedaan te maken en als dat niet lukt spreek dan Ziggo er op aan. Ondanks dat het een fout is van Ziggo en ze het toegeven betekent het nog niet dat ze het niet moeten corrigeren. Automatische incasso betekent ook dat de 'incasseur' zich fatsoenlijk moet gedragen.
De teneur hier is dus dat trudel spijkers op laag water zoekt. 'Ben ik hier wel op een consumentenforum' dacht ik even. Ziggo maakt toch de fout. Dan is het aan Ziggo om het geld als de wiedeweerga terug te storten. En niet anders. trudel heeft volkomen gelijk.
[quote=trudel schreef op zondag 3 mei 2015, 16:21]de brief is wel voor mij bedoeld, de dubbele afschrijving komt volgens ziggo door een storing. en het is voor mij geen optie om de extra 80 euro te laten staan voor de volgende maand, ik moet namelijk ook nog eten.....
Ziggo houdt hier inderdaad geen rekening met mensen die met 40€ minder meteen niet meer kunnen eten. Aan de andere kant wie sluit er in hemelsnaam een abbo van 40€ af als je al nauwelijks kan eten?
Verder geven ze zelf de oplossing al, je kan het bedrag storneren. Ja dit kost je wat werk. Nou en.
Prima oplossing vind ik. Maar goed, niet iedereen ziet dat hetzelfde blijkbaar.
Ik heb bij een officiele dealer Carway Amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de Import van dure Amerikanse autos) een fabrieksnieuwe Chrysler Pinnacle Pacifica Hybride gekocht met 2 jaar garantie. Na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin Februari). Sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd ter
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer