ch
door chamoei Jun 6, 2015 om 20:46
Vrije tijd & tuin

Ziggo

Na de overbame van UPC door Ziggo, zijn de oud-UOC klanten benadeeld met het verwjderen van een kanaal, Scifi. Oud Ziggo klanten blijven dit kanaal echter wel ontvangen,
Mijn rekening bij UPC, nu Ziggo, is ongeveer €100,-p/m en ik mag mijn zenderaanbod niet zomaar veralagen. Verhogen mag wel. Nu word ik als oud-UPC klant gekonfronteerd met een verandering contract zonder dat daar iets tegenover staat, discriminatie als oud-YPC klant, of een verlaging maandbedrag door de verandering contract.
Ik vraag me af of dit wettelijk wel is toegestaan en denk er serieus over om bij Ziggo op te zeggen.
Heeft U een antwoord? Kunt U hier iets aan doen?
Ziggo lapt alle regels aan zjn laars en ik had al een onderbuikgevoel toen de overbane een feit was,
Ik hoor graag van U, maar nog meer van Ziggo dat ze deze discriminerende maatregelen tegen oud-UPC klanten een halt toe roepen.
Bij voorbaat mijn dank,
Met vriendelijke groet,
Hans Mozer

541 4 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jun 6, 2015 om 21:58
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Heeft u wel eens contact hier met Ziggo gehad waarom dat zo gedaan is. Het zal wel iets te maken hebben de techniek die niet aangepast kan worden op het systeem van de provider. Het zal een rede kunnen zijn

ja
door janf43 - Jun 6, 2015 om 22:31
733 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 6 jun 2015, 21:58]Heeft u wel eens contact hier met Ziggo gehad waarom dat zo gedaan is. Het zal wel iets te maken hebben de techniek die niet aangepast kan worden op het systeem van de provider. Het zal een rede kunnen zijn

Het heeft te maken met uitzendrechten. Voor het voormalige upcgebied heeft ziggo de rechten niet meer. Voor het voormalige ziggogebied hebben ze die rechten nog wel. Voorlopig een verschil maar dat wordt tot wel gelijk getrokken.

Overigens had TS zijn contract kosteloos kunnen opzeggen door de "verslechtering" van het pakket.

ho
door hopetobehelping - Jun 7, 2015 om 12:02
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste chamoei,

het zenderaanbod verandert nogal eens bij UPC/Ziggo.
En helaas kan dat zo maar, het geeft u wel de mogelijkheid om (als u wilt) uw contract op te zeggen, zie ook de volgende link, klik hier.
De wijziging in het zenderaanbod is dus wettelijk toegestaan (mits tijdig aangegeven).

U betaalt € 100,- per maand en kunt uw zenderaanbod niet naar beneden bijstellen geeft u aan.
Bij het aangaan van een abonnement bij UPC zat u er 1 jaar aan vast en kon u daarna maandelijks opzeggen. Dat is bij Ziggo ook nog zo.
Als 'het jaar' voorbij is dan kunt u uw contract aanpassen (aanpassen omhoog kon volgens mij altijd maar dan ging er een nieuw jaar in voor het gewijzigde abonnement), zie ook de volgende link, klik hier.

door 1953 - Jun 7, 2015 om 16:25
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Toen u dit verhaal schreef, had u waarschijnlijk wat moed ingedronken.

Alternatief KPN is ook al geen optie, daar verdwijnen per 1 juli a.s. de nodige zenders en worde de nodige zenders herschikt. Verdwijnen zal bij KPN o.a.: Djazz TV, BBC 3+4+entertainment.

Ja dan is het alternatief mogelijk Fiber?!