ch
door chamoei Jun 6, 2015 om 20:46
Vrije tijd & tuin

Ziggo

Na de overbame van UPC door Ziggo, zijn de oud-UOC klanten benadeeld met het verwjderen van een kanaal, Scifi. Oud Ziggo klanten blijven dit kanaal echter wel ontvangen,
Mijn rekening bij UPC, nu Ziggo, is ongeveer €100,-p/m en ik mag mijn zenderaanbod niet zomaar veralagen. Verhogen mag wel. Nu word ik als oud-UPC klant gekonfronteerd met een verandering contract zonder dat daar iets tegenover staat, discriminatie als oud-YPC klant, of een verlaging maandbedrag door de verandering contract.
Ik vraag me af of dit wettelijk wel is toegestaan en denk er serieus over om bij Ziggo op te zeggen.
Heeft U een antwoord? Kunt U hier iets aan doen?
Ziggo lapt alle regels aan zjn laars en ik had al een onderbuikgevoel toen de overbane een feit was,
Ik hoor graag van U, maar nog meer van Ziggo dat ze deze discriminerende maatregelen tegen oud-UPC klanten een halt toe roepen.
Bij voorbaat mijn dank,
Met vriendelijke groet,
Hans Mozer

541 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

valerius-2
door valerius-2 - Jun 6, 2015 om 21:58
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Heeft u wel eens contact hier met Ziggo gehad waarom dat zo gedaan is. Het zal wel iets te maken hebben de techniek die niet aangepast kan worden op het systeem van de provider. Het zal een rede kunnen zijn

ja
door janf43 - Jun 6, 2015 om 22:31
733 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 6 jun 2015, 21:58]Heeft u wel eens contact hier met Ziggo gehad waarom dat zo gedaan is. Het zal wel iets te maken hebben de techniek die niet aangepast kan worden op het systeem van de provider. Het zal een rede kunnen zijn

Het heeft te maken met uitzendrechten. Voor het voormalige upcgebied heeft ziggo de rechten niet meer. Voor het voormalige ziggogebied hebben ze die rechten nog wel. Voorlopig een verschil maar dat wordt tot wel gelijk getrokken.

Overigens had TS zijn contract kosteloos kunnen opzeggen door de "verslechtering" van het pakket.

ho
door hopetobehelping - Jun 7, 2015 om 12:02
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste chamoei,

het zenderaanbod verandert nogal eens bij UPC/Ziggo.
En helaas kan dat zo maar, het geeft u wel de mogelijkheid om (als u wilt) uw contract op te zeggen, zie ook de volgende link, klik hier.
De wijziging in het zenderaanbod is dus wettelijk toegestaan (mits tijdig aangegeven).

U betaalt € 100,- per maand en kunt uw zenderaanbod niet naar beneden bijstellen geeft u aan.
Bij het aangaan van een abonnement bij UPC zat u er 1 jaar aan vast en kon u daarna maandelijks opzeggen. Dat is bij Ziggo ook nog zo.
Als 'het jaar' voorbij is dan kunt u uw contract aanpassen (aanpassen omhoog kon volgens mij altijd maar dan ging er een nieuw jaar in voor het gewijzigde abonnement), zie ook de volgende link, klik hier.

19
door 1953 - Jun 7, 2015 om 16:25
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Toen u dit verhaal schreef, had u waarschijnlijk wat moed ingedronken.

Alternatief KPN is ook al geen optie, daar verdwijnen per 1 juli a.s. de nodige zenders en worde de nodige zenders herschikt. Verdwijnen zal bij KPN o.a.: Djazz TV, BBC 3+4+entertainment.

Ja dan is het alternatief mogelijk Fiber?!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

Wa
Walter Spangenberg - Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)   Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer

ko
koenvdklundert - Mar 28, 2024 om 17:06
Huishouden & energie

Afvoer verstopt

Hoi, 

Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur. 

Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat?? ... Lees meer