angeleyes
door angeleyes Nov 12, 2009 om 00:20
Elektronica & tv

Ziggo decoder

Ik heb digitale TV van Ziggo met samsung decoder. De ontvangst is met alle kanalen prima behalve ned 1,2 en 3. Wanneer ik deze kanalen via de decoder kies dan krijg ik 'te weinig signaal' als mededeling,terwijl alle andere kanalen ongeveer een even sterk signaal geven.

De kabel die tussen de decoder en de TV zit is een (fabrieks) coax-kabel en een scartkabel.

De kabel tussen de decoder en de TV aanluitdoos aan de muur is ongeveer 1,5 meter. De kabel is standaard coax 75 ohm en de stekkers zijn de standaard stekkers met plastic wit rechthoekig kapje (alles perfect gemonteerd).

De kabel moet goed zijn... heb verder perfect beeld. De stekkers zijn niet van metaal dus die zou ik kunnen vervangen,ook het advies van ziggo,maar heeft dat nut? Ik heb her en der identieke klachten gevonden maar die zijn niet opgelost door dure kabels/stekkers.

Kan het zijn dat deze samsung decoder (sinds juni 2009 in huis,van ziggo) toch defect is?

Ik moet de decoder uitzetten en dan heb ik perfect ned 1,2 en 3 (ananloog) maar digitaal willen die drie zenders niet terwijl alle andere -van discovery tot rtl en van animal planet tot misdaadnet- een prachtig beeld geven...

Ziggo komt alleen maar met standaard 'vervang kabel' antwoorden en is niet altijd even vriendelijk als ik doorvraag over het hoe en waarom,soms tegen het onbeschofte aan.

Wie o wie kan mij wat meer betrouwbare info verschaffen wat hier aan de hand zou kunnen zijn? ;)

3842 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 12, 2009 om 00:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga is eerst naar de decoder met je aansluiting dan de uitgaande aansluiting van je decoder naar je TV als dat zo zit dna zou je gewoon even de samsung opnieuw de zenders op moet laten zoeken.
Kan ook zijn dat de scartkeen van de pennen niet goed zit vooral om dat de nederlandse zenders heel laag in de frec. zitten.
Maar ik zou toch echt eens met een andere scart kabel proberen kan je er niet een ergens lenen waar hij wel goed werkt.
Dan weet je zeker dat het daar niet aanligt.
Groet Valerius

ve
door verwijderd - Nov 12, 2009 om 06:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zegt, dat je tussen decoder en TV zowel een scart- als een coaxkabel hebt lopen. Haal die coaxkabel er eens tussenuit. Dat blijft er meer antenne-signaal over voor de decoder zelf.
Ik ben in het verleden bij problemen trouwens altijd prima geholpen door de Ziggo helpdesk...

ve
door verwijderd - Nov 12, 2009 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo angeijes,kun jij de decoder omschakelen van scart naar rf (coaxiaal) ? brobeer dat is met diggitenne en een samsung decoder kan dat wel,mischien zijn dat wel de zelfde decoders de een gaat via de kabel en de ander gaat via de lucht.
Lukt het dan noch niet dan moet je toch een goede afgeschermde coaxs gaan gebruiken scart. hoefd geen dure te wezen(is video frequentie ) en heeft geen invloed op digitale singnalen zoals gsm vliegtuigen politie en ga zo maar door.
mocht dit dan noch niet helpen dan zal ziggo met zijn billen blood moeten.
Zorg dat je beslagen op het het ijs komt en laat je niks aansmeren,doe maar net of je er verstand van heb.

Sukses Nico

ve
door verwijderd - Nov 12, 2009 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oke,ik heb de volgende dingen gechecked:
-----------------------------------------------------
Scart kabel vervangen voor een andere,geen verschil.

De kabel van contactdoos naar decoder laten zitten,scartkabel ook,maar de coax van decoder naar TV eruit,haalt niets uit.

Heb de decoder ge-reset en de TV zenders opnieuw laten zoeken. Resultaat: alle zenders doen het perfect,behalve ned 1,2 en 3. :(

Op de samsung decoder zit geen scart RF knop dus kan dat niet proberen.

--------------------------------------

Opvallend:

Alle zenders geven een wisselend signaal (het balkje wijst dan bij elke zender tussen de 25 en 90% aan) maar perfecte ontvangst op allemaal.
Op alle zenders -OOK de nederlandse!!- krijg ik onderaan wel de balk te zien met wat er bezig is en hoe lang dat programma duurt en zo (verder geen beeld of geluid).

De melding op de kanalen van ned 1,2 en 3 is E48 (geen signaal) en af en toe E52 (zoeken naar signaal) maar daar houd het mee op.

Haal ik de decoder er tussenuit en verbind ik de contactdoos direct met de TV heb ik gewoon perfect (analoog) beeld op ned 1,2 en 3. Er is dus genoeg signaal,anders zouden de andere zenders ook niet doorkomen of storing vertonen.

bedankt voor de info
groet

ve
door verwijderd - Nov 12, 2009 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@angeleyes

Heb je al via decoder: menu "nieuwe software ophalen" al uitgeprobeerd?
Is maar een idee, hou me ten goede ....

Hier ook Ziggo en Samsung decoder. Ned.1/2/3 zat digitaal bij mij ook op 1/2/3.
Toen besloot Ziggo Ned.1/2/3 in HD door te geven. Software laten lopen en zitten nu bij mij op: 71/72/73. Verder geen flauw idee ... maar als je op je decoder bij Ned.1/2/3 geen blauw kadertje met "HD" ziet staan? (lampje verlicht) Software laden zou dan een optie kunnen wezen.

ve
door verwijderd - Nov 13, 2009 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

naja wat doe ik hier nu weer ??? klikte toch echt op de info over vit pillen ... ooit zeiden Freya en Dirkzz (verander nooit wat goed loopt op de computer , alleen dan in het Engels )
dat was op die oude vertrouwde duidelijke , overzichtelijke site , ga radar maar vragen om de koude douche voor deze onoverzichtelijke, nergens op te komen, site...... log je in , vraag pleite, wil je antwoord geven ?? vraag /antwoord weg...
FELIX EN RED LEZEN JULLIE MEE AUB ........ en stommer als stom is dat als je inlogt, er wordt gevraagt of je uit wilt loggen, ?? nou ga maar weer verder met de zoektocht naar de vit pillen .. succes met de decoder....

ve
door verwijderd - Nov 13, 2009 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, haakse stekkers met plasic kap zijn slecht.. gebruik bij voorkeur de rechte metalen stekkers...en coax dat dubbel afgeschermd is. de kabel kan namelijk ook troep op pikken die het signaal onleesbaar maakt. dit is vooral van belang, als je in een hoog flat zit. door de hoogte pik je heel veel op met een slechte kabel. Als dit probleem langer aanhoud kun je ook nog eens de geldigheid van je kaart verliezen en dan ontvang je aleen nog maar ned 1 2 3 en ziggo kanaal. dan moet ziggo je opnieuw activeren.

ve
door verwijderd - Nov 13, 2009 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan betere kabel/stekkers kopen,zal ik ook wel moeten doen denk ik,maar de vraag blijft waarom ik dan bijna alle zenders perfect kan ontvangen,maar alleen met ned 1 2 en 3 geen digitale ontvangst maar wel analoog. :S

ve
door verwijderd - Nov 13, 2009 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh en bedankt voor iedereen die mijn vraag heeft trachten te beantwoorden :)

ve
door verwijderd - Nov 13, 2009 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nederland 1 2 3 delen dezelfde frequentie.
Dus als daar iets stoort..vallen er 3 uit.
Het zijn ook de 3 zenders die zonder smart kaart moeten werken.