hu
door husje90 Aug 27, 2015 om 15:21
Computers & telefonie

Ziggo dieven?!

Mijn vraag aan Ziggo. Hoe kan het dat wanneer een product dat binnen de 14 dagen zichttermijn is teruggebracht in de winkel (ziggo alles in 1 startpakket volgende dag weer teruggebracht) toch een factuur binnenkomt van € 609 euro! Gewoon 12 maanden 46 euro plus weet ik veel wat voor allemaal kosten erbij zijn gestopt. Doen jullie hier nog wat aan? Heb nu in ieder geval de automatische incasso gestopt van mijn vader, hij was bijna € 609 armer op zijn rekening

klant R. Altun

2629 25 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Aug 27, 2015 om 15:26
11540 Antwoorden / 51 Vragen
0

Is er willens en wetens een contract ondertekend door uw vader en geretourneerd naar Ziggo?
Was dit een internet of een winkelaankoop?
In geval van vroegtijdige opzegging kan de provider de gehele contractprijs berekenen, dus of stopzetting van de auto incasso "slim" was, weet ik nog niet, dit kan nu wegens niet betalen weleens flink méér worden.

Cookies
door Cookies - Aug 27, 2015 om 15:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Aan de hand van wat je hier neer zet, kan geen mens een zinnig antwoord geven. Het is heel wat nuttiger deze vraag bij Ziggo te stellen. Hou wel alle papieren bij de hand.




valerius-2
door valerius-2 - Aug 27, 2015 om 15:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Nergens de optie opzicht bij Ziggo gevonden, dus op die voorwaarde kan dit niet gebeuren om de boel terug te geven.

Cookies
door Cookies - Aug 27, 2015 om 15:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Overigens: met alleen het terug geven van het pakket (en is dat wel volgens de juiste procedure gegaan enz. enz.) is het abonnement (zo te lezen 1 jaar abonnement) niet beëindigd.

Heb je geen bevestiging gekregen van de opzegging, is het dus niet gebeurd. En daarvoor kunnen meerdere redenen zijn.

Dus: Ziggo bellen.

hu
door husje90 - Aug 27, 2015 om 15:53
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Mensen voordat er weer onzinnige reacties worden gegeven. Natuurlijk is het abonnement opgezegd, en hiervan een bevestiging ontvangen. Ook is telefonisch meteen nagevraagd of het pakket in de winkel terug te geven was en JA dat kan. Op papier een bevestiging van de winkel gekregen dat het pakket terug was gegeven. Telefonisch ook nagevraagd en bevestigd of zij konden zien dat het abo was beëindigd en pakket al was ingeleverd.

Hoewel alles in het systeem stond dat was beëindigd wordt er toch een poging gewaagd om het gehele abonnement te incasseren. Niet de juiste manier van handelen lijkt mij!

Cookies
door Cookies - Aug 27, 2015 om 15:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

......Mensen voordat er weer onzinnige reacties worden gegeven. Natuurlijk is het abonnement opgezegd, en hiervan een bevestiging ontvangen......

Als jij geen volledige informatie geeft, kun je ook geen zinnige reacties verwachten. Vertel je verhaal compleet, en niet halfslachtig.

Veel plezier er mee.

edrick3
door edrick3 - Aug 27, 2015 om 16:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo husje90,

..... Niet de juiste manier van handelen lijkt mij!.....
Nee, daar heb je gelijk in.
Maar je bent nu niet op de juiste plaats om dit aan de kaak te stellen.
Je moet echt bij Ziggo zijn en/of zet je klacht op klachtenkompas.nl

Met vr.gr.

hu
door husje90 - Aug 27, 2015 om 16:15
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

probleem opgelost waarschijnlijk met Ziggo. Afwachten tot er goedkeuring komt voor de creditering!

Cookies
door Cookies - Aug 27, 2015 om 16:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

[quote=husje90 schreef op donderdag 27 aug 2015, 16:15]probleem opgelost waarschijnlijk met Ziggo. Afwachten tot er goedkeuring komt voor de creditering!

Toch handig als je gewoon eerst eens contact op neemt met het betreffende bedrijf voordat je een bedrijf gaat beschuldigen als 'dieven'.

zoekster
door zoekster - Aug 27, 2015 om 16:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=edrick3 schreef op donderdag 27 aug 2015, 15:57]Hallo husje90,

..... Niet de juiste manier van handelen lijkt mij!.....
Nee, daar heb je gelijk in.
Maar je bent nu niet op de juiste plaats om dit aan de kaak te stellen.
Je moet echt bij Ziggo zijn en/of zet je klacht op klachtenkompas.nl

Met vr.gr.
Ziggo behandeld geen klachten via klachtenkompas.nl of klacht.nl. Ze willen alles intern oplossen.
Daar zijn dan ook weer de nodige klachten over (op het Ziggoforum)

pi
door pieterwolters - Aug 27, 2015 om 17:11
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=carola.83 schreef op donderdag 27 aug 2015, 16:29][quote=husje90 schreef op donderdag 27 aug 2015, 16:15]probleem opgelost waarschijnlijk met Ziggo. Afwachten tot er goedkeuring komt voor de creditering!

Toch handig als je gewoon eerst eens contact op neemt met het betreffende bedrijf voordat je een bedrijf gaat beschuldigen als 'dieven'.

Goh, wat ben jij ouderwets. Het is toch normaal om eerst te beschuldigen voordat er gecommuniceerd wordt.

tijger1
door tijger1 - Aug 27, 2015 om 17:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

"Doen jullie hier nog wat aan?"

Dacht het niet.

edrick3
door edrick3 - Aug 27, 2015 om 17:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op donderdag 27 aug 2015, 17:17]"Doen jullie hier nog wat aan?"

Dacht het niet.

Die vraag was dan ook aan Ziggo gesteld. ;-)

.....Mijn vraag aan Ziggo. ............ Doen jullie hier nog wat aan? .....

edrick3
door edrick3 - Aug 27, 2015 om 17:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@zoekster,

.....Ziggo behandeld geen klachten via klachtenkompas.nl of klacht.nl. Ze willen alles intern oplossen. .....
OK. Goed om te weten.
Maar er staan er op dit moment wél 924 gemeld, waarvan 58 afgehandeld.

ho
door hopetobehelping - Aug 27, 2015 om 20:05
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste husje90,

natuurlijk kan het niet dat Ziggo bedragen int of probeert te innen als uw vader netjes alles meteen retour aflevert binnen de zichttermijn van 14 dagen (en er bewijs van heeft) en dat er nog bevestigd wordt ook dat het abonnement beëindigd is.

Wellicht dat u, gezien uw laatste antwoord, alsnog van Ziggo te horen krijgt dat er een fout is gemaakt en dat alle geïncasseerde bedragen alsnog worden terug geboekt en er een credit factuur naar uw vader wordt verstuurd.
Mocht dat niet het geval zijn dan zou ik als ik u was Ziggo in gebreke stellen (schriftelijk of via email). Geef ze een termijn van 14 dagen waarin ze alsnog al het geïncasseerde geld terug kunnen storten en schriftelijk te reageren waarbij ze aangeven dat er geen openstaande verplichtingen zijn van uw vader richting Ziggo. Daarbij geeft u ook aan dat u naar de geschillencommissie stapt als ze na die 14 dagen nog steeds in gebreke blijven.
Meer informatie vind u hier.

diumenge
door diumenge - Aug 27, 2015 om 20:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Dat geld kan je gewoon storneren. Niet zo moeilijk doen.

19
door 1953 - Aug 28, 2015 om 02:52
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=mahadma schreef op donderdag 27 aug 2015, 15:26]Is er willens en wetens een contract ondertekend door uw vader en geretourneerd naar Ziggo?
Was dit een internet of een winkelaankoop?
In geval van vroegtijdige opzegging kan de provider de gehele contractprijs berekenen, dus of stopzetting van de auto incasso "slim" was, weet ik nog niet, dit kan nu wegens niet betalen weleens flink méér worden.


Teruggebracht naar een Ziggo-winkel.

Feitelijk had het pakket per kerende post naar ZIGGO moeten worden verzonden, dat heeft klager nagelaten door het naar een ZIGGO-winkel te brengen. Min of meer de voorwaarden gezonden van het herroepen, annuleren, binnen 14 dagen van de zichttermijn.

Vermoed wel waar het schoentje wrong, nl.: klager heeft zich niet tot ZIGGO gewend, telefonisch noch schriftelijk op de website van ZIGGO omtrent het herroepen, dus annuleren, van de (aan)gevraagde diensten binnen de termijn van 14 kalenderdagen. Dat klager het pakket anderendaags zelf heeft geretourneerd doet niets af aan de plicht van klager om de herroeping/annuleren te bewerkstelligen.

Het komt hierop neer, kort door de bocht, dat niet volgens vereisten is herroepen noch annuleren heeft plaatsgevonden bij ZIGGO, die verstrekt een retourcode immers, en klager een rechtsgeldige overeenkomst is aangegaan met ZIGGO voor een minimale contractduur van 12 maanden. Contractant zit aan het contract vast, daar valt niets aan te tornen, contractant dient ZIGGO een contractbreukvergoeding te vergoeden.

19
door 1953 - Aug 28, 2015 om 02:53
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Teruggebracht naar een Ziggo-winkel.

Feitelijk had het pakket per kerende post naar ZIGGO moeten worden verzonden, dat heeft klager nagelaten door het naar een ZIGGO-winkel te brengen. Min of meer de voorwaarden gezonden van het herroepen, annuleren, binnen 14 dagen van de zichttermijn.

Vermoed wel waar het schoentje wrong, nl.: klager heeft zich niet tot ZIGGO gewend, telefonisch noch schriftelijk op de website van ZIGGO omtrent het herroepen, dus annuleren, van de (aan)gevraagde diensten binnen de termijn van 14 kalenderdagen. Dat klager het pakket anderendaags zelf heeft geretourneerd doet niets af aan de plicht van klager om de herroeping/annuleren te bewerkstelligen.

Het komt hierop neer, kort door de bocht, dat niet volgens vereisten is herroepen noch annuleren heeft plaatsgevonden bij ZIGGO, die verstrekt een retourcode immers, en klager een rechtsgeldige overeenkomst is aangegaan met ZIGGO voor een minimale contractduur van 12 maanden. Contractant zit aan het contract vast, daar valt niets aan te tornen, contractant dient ZIGGO een contractbreukvergoeding te vergoeden.

19
door 1953 - Aug 28, 2015 om 02:56
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

ZIGGO dieven?! Volgens U! Neen, u handelde verkeerd.

ZIGGO is geen dief, deed niets onwettigs en handelde conform het contract en haar bepalingen.

re
door red1 - Aug 30, 2015 om 09:47
329 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ja, ZIGGO , he ?? Waarom raakt ZIGGO maandelijks zoveel klanten kwijt en heeft KPN het steeds drukker met nieuwe klanten ?? 3x raden !!!!!

diumenge
door diumenge - Aug 30, 2015 om 11:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Straks komen die KPN klanten die alleen een ouderwets telefoonlijntje hebben liggen weer huilend terug, als blijkt dat het toch allemaal niet zo geweldig is als KPN beloofde.

ro
door ron530 - Aug 30, 2015 om 13:59
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

Zichttermijn mag niet verward worden met de bedenktijd die voor koop op afstand van toepassing is. De overeenkomst komt tot stand als het contract door Ziggo is goedgekeurd waarna de kabel in gereedheid wordt gebracht dus bij ontvangst van de apparatuur ook werkt. Stel dat de vader van vraagsteller de boel heeft aangesloten en ook heeft geactiveerd dan is de overeenkomst bindend geworden, vanaf dat moment gaat het contract lopen en pleeg je door van het contract af te zien contractbreuk. Detail is wel dat Ziggo een dienst verkoopt en geen tastbaar product, de apparatuur is in bruikleen gegeven om van die dienst gebruik te kunnen maken. Edoch als de dienst niet is geactiveerd en de apparatuur ongeopend bij de Ziggo winkel is ingeleverd dan is er ook geen overeenkomst tot stand gekomen.

19
door 1953 - Aug 30, 2015 om 19:13
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=red1 schreef op zondag 30 aug 2015, 09:47]Ja, ZIGGO , he ?? Waarom raakt ZIGGO maandelijks zoveel klanten kwijt en heeft KPN het steeds drukker met nieuwe klanten ?? 3x raden !!!!!

De wijze waarop topicstarter gehandeld heeft is ook niet ZIGGO aan te rekenen.

Topicstarter heeft namelijk niet gehandeld conform de voorwaarden v.w.b. herroepen/annuleren, dat heeft topicstarter nagelaten te doen en dan hier steen en been kwam klagen.

Topicstarter is een beetje dom geweest en zit nu op de blaren, inclusief met de gebakken peren.

19
door 1953 - Aug 30, 2015 om 19:18
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=ron530 schreef op zondag 30 aug 2015, 13:59]Zichttermijn mag niet verward worden met de bedenktijd die voor koop op afstand van toepassing is. De overeenkomst komt tot stand als het contract door Ziggo is goedgekeurd waarna de kabel in gereedheid wordt gebracht dus bij ontvangst van de apparatuur ook werkt. Stel dat de vader van vraagsteller de boel heeft aangesloten en ook heeft geactiveerd dan is de overeenkomst bindend geworden, vanaf dat moment gaat het contract lopen en pleeg je door van het contract af te zien contractbreuk. Detail is wel dat Ziggo een dienst verkoopt en geen tastbaar product, de apparatuur is in bruikleen gegeven om van die dienst gebruik te kunnen maken. Edoch als de dienst niet is geactiveerd en de apparatuur ongeopend bij de Ziggo winkel is ingeleverd dan is er ook geen overeenkomst tot stand gekomen.

Met de zin laatste ben ik het niet mee eens, ongeopend de apparatuur terugbrengen in de ZIGGO-winkel mag doch doet niet af dat topicstarter heeft nagelaten om bij ZIGGO de overeenkomst, conform de wet van 13 juni 2014, te herroepen ook wel annuleren, hetzij telefonisch noch via de website heeft nagelaten te doen.

19
door 1953 - Aug 30, 2015 om 19:19
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=ron530 schreef op zondag 30 aug 2015, 13:59]Zichttermijn mag niet verward worden met de bedenktijd die voor koop op afstand van toepassing is. De overeenkomst komt tot stand als het contract door Ziggo is goedgekeurd waarna de kabel in gereedheid wordt gebracht dus bij ontvangst van de apparatuur ook werkt. Stel dat de vader van vraagsteller de boel heeft aangesloten en ook heeft geactiveerd dan is de overeenkomst bindend geworden, vanaf dat moment gaat het contract lopen en pleeg je door van het contract af te zien contractbreuk. Detail is wel dat Ziggo een dienst verkoopt en geen tastbaar product, de apparatuur is in bruikleen gegeven om van die dienst gebruik te kunnen maken. Edoch als de dienst niet is geactiveerd en de apparatuur ongeopend bij de Ziggo winkel is ingeleverd dan is er ook geen overeenkomst tot stand gekomen.

Met de laatste zin ben ik het niet mee eens, ongeopend de apparatuur terugbrengen in de ZIGGO-winkel mag doch doet niet af dat topicstarter heeft nagelaten om bij ZIGGO de overeenkomst, conform de wet van 13 juni 2014, te herroepen ook wel annuleren, hetzij telefonisch noch via de website heeft nagelaten te doen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

el-zorro
el-zorro - Apr 24, 2024 om 21:38
Geldzaken & recht

Coulance regeling

Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'.     Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp   Veelvoorkomende problemen met de distributieriem        Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bi ... Lees meer

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer