ni
door ninapliek Apr 22, 2015 om 15:43
Computers & telefonie

Ziggo en de vaste klant

Wij zijn al 6 jaar goede vaste klant bij Ziggo en waren altijd wel tevreden tot dat Ziggo samen ging met UPC; blokjes, strepen, stilstaand beeld etc.
Omdat wij een oude humax hebben en de boel al 2x gereset hadden was het misschien tijd voor een nieuw kastje en het daarbij behorende abonnement.
Het "Connect and Play compleet"leek ons wel wat, 3 maanden voor 39.95 de monteur gratis en geen aansluitkosten.
Dat was de aanbieding.
Wij gebeld en wat bleek.....
De aanbieding is NIET voor vaste klanten OMDAT wij al klanten zijn.
Wij moeten dus het volle pond betalen en de aansluitkosten.
Dit vinden wij uiterst merkwaardig.
Als vaste klant kun je geen gebruik maken van de leuke aanbiedingen.
Zijn er mensen die hetzelfde aan de hand hebben gehad?
En wat hebben jullie eraan gedaan? (van provider wisselen vinden wij te gemakkelijk en daar zijn de klanten van de toekomst ook niet mee geholpen).

Groeten Ninapliek

3168 20 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Apr 22, 2015 om 15:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier de informatie van de Consumentenbond.
Soms is het opgeloste met een nieuwe kabel die Ziggo gratis toestuurt.
Leuke aanbiedingen zijn er om nieuwe klanten te werven, u hebben ze al binnen, dat is overal zo.

Cookies
door Cookies - Apr 22, 2015 om 16:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Als vaste klant kun je geen gebruik maken van de leuke aanbiedingen.......

Dat is bij alle bedrijven, organisaties enz. enz. zo. Bovendien zie ik regelmatig acties voor vaste klanten voorbij komen.

De problemen die jij beschrijft, hebben meestal te maken met slechte kabels/slecht aangesloten kabels.

edrick3
door edrick3 - Apr 22, 2015 om 16:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

....De aanbieding is NIET voor vaste klanten OMDAT wij al klanten zijn.
Wij moeten dus het volle pond betalen en de aansluitkosten.
Dit vinden wij uiterst merkwaardig.
.....

Zo merkwaardig is dat niet.
Die aanbiedingen zijn lokkertjes om nieuwe klanten binnen te halen.
Je kunt 'dreigen' met het overstappen naar een andere provider, maar of dat lukt....

Suc6

Cookies
door Cookies - Apr 22, 2015 om 16:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Even gekeken maar ook vaste klanten kunnen onder bepaalde voorwaarden een leuke aanbieding krijgen:

Is deze aanbieding ook voor mij van toepassing?

Heb je nog geen internet bij Ziggo? Of verhoog je je internetsnelheid naar Connect & Play Complete of Max? Dan kun je ook profiteren van de speciale actie: 3 maanden € 39,95 per maand en geen activatiekosten (bij een jaarabonnement). In alle andere situaties geldt deze aanbieding niet voor jou.

(Weet je trouwens dat je op die Horizon mediabox die vervelende reclame niet kan skippen?)

zoekster
door zoekster - Apr 22, 2015 om 17:00
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat ook bijzonder goed schijnt te helpen is de klantenservice bellen en zeggen dat je weggaat. Ineens gaan er deuren op die voor andere vaste klanten gesloten blijven. Dus dat is ook nog het proberen waard.

zoekster
door zoekster - Apr 22, 2015 om 17:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen

op=open

Cookies
door Cookies - Apr 22, 2015 om 17:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 22 apr 2015, 17:00]Wat ook bijzonder goed schijnt te helpen is de klantenservice bellen en zeggen dat je weggaat.

Tuurlijk kan iedereen dat proberen, maar dat werkt allang niet meer.

zoekster
door zoekster - Apr 22, 2015 om 17:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 22 apr 2015, 17:05][quote=zoekster schreef op woensdag 22 apr 2015, 17:00]Wat ook bijzonder goed schijnt te helpen is de klantenservice bellen en zeggen dat je weggaat.

Tuurlijk kan iedereen dat proberen, maar dat werkt allang niet meer.
Bij UPC werkte het twee weken geleden nog.

door 1953 - Apr 22, 2015 om 18:29
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Stel dat u nu 40/4 of 120/12 Mbps heeft, dan wil overstappen op 200/20 Mbps dan kan het wel.

Staat ook in de voorwaarden van ZIGGO. Al klant van ZIGGO?

Zelf heb ik nu 120/12 Mbps en wil overstappen op 200/20 Mbps: 3 maanden € 39,95 en de rest er ook bij zoals Horizon, gratis monteur e.d.

Waarschijnlijk moet u uw symboolwaarde wijzigen in SR automatisch of SR6900. Het oude ZIGGO gebruikte SR6875.

di
door dirkrob - Apr 22, 2015 om 20:01
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hey nina,

Collega van mij liep tegen hetzelfde probleem aan. De oplossing hiervoor was voor hem het abo opzeggen en bij de verkoop afdeling weer opnieuw aanvragen.

Ligt er een beetje aan hoever je wil gaan. de meeste adsl providers verlengen wel.

costnix
door costnix - Apr 24, 2015 om 11:31
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@dirkrob
ADSL via Ziggo???

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 24, 2015 om 13:24
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 22 apr 2015, 16:48](Weet je trouwens dat je op die Horizon mediabox die vervelende reclame niet kan skippen?)
Bedankt voor deze info! Zo wordt zelf 'n hd-recorder kopen een moetje. Dat Ziggo wordt met de dag duurder (binnen 'n jaar meer dan 12 procent) en de kwaliteit holt ver achteruit. Ze hebben ook al de sterker uit hun nieuwsserver en webruimte getrokken.

@TS opzeggen en onder een andere naam (+ rek.#) afsluiten werkt ook goed.

ni
door ninapliek - Apr 24, 2015 om 14:20
3 Antwoorden / 3 Vragen

Dank jullie wel voor alle reacties.
Even een up-date.
Ben vandaag gebeld door Ziggo en raad eens........
Ik kan nu wel van pakket wisselen, hoef geen aansluitkosten te betalen en krijg ook de 3 maanden voor half geld.
Ik had idd gedreigd met overstappen naar een andere provider en nu ging het dus wel.

Even een tip voor mensen die ook een ander pakket willen, klant zijn van Ziggo en van de aanbiedingen gebruik willen maken;

Bel en zeg dat je je abo. wilt opzeggen dan wordt je doorgezet naar die afdeling en die hebben net iets meer bevoegdheid om je een interessant voorstel te doen dan de afd. klantenservice.
( Dit was het advies wat ik kreeg van de medewerker die mij vanmorgen belde.)

groetjes Ninapliek

Cookies
door Cookies - Apr 24, 2015 om 14:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou, mooi dat het je gelukt is, vraag me alleen af wat je er nu eigenlijk wijzer van wordt? Je zit al bij Ziggo, dus aansluiten kon je prima zelf en van pakket kon je altijd al wisselen.

Ik zie eerlijk niet wat je er nu op vooruit gaat.

ni
door ninapliek - Apr 24, 2015 om 15:43
3 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi Carola.83

Het ging er mij om dat als ik als vaste klant van Ziggo van pakket wil wisselen dat ik dan ook gebruik kan maken van de aanbiedingen die er zijn voor de nieuwe klant.
Er wordt in mijn ogen veel te weinig gedaan voor vaste klanten, niet alleen bij Ziggo trouwens, en dat vind ik jammer want dan raak je de binding met het bedrijf een beetje kwijt.
Noem mij maar ouderwets maar ik vind dat nog steeds belangrijk.

groetjes Ninapliek

diumenge
door diumenge - Apr 24, 2015 om 15:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Binding met een bedrijf? Dat bestaat nauwelijks nog, voor een paar euro stapt men al over. Het is allemaal eenheidsworst, vervelende met Ziggo is dat het alternatief ADSL niet echt een alternatief is. Ik zit bij Ziggo en ben ook niet ontevreden, da's maar goed ook want veel keuze is er verder niet.

lo
door lovewinnie - Apr 24, 2015 om 18:14
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Herken dat niet . Gewoon dreigen dat je weg gaat en krijgt dan zelfs vaak nog betere aanbiedingen.
Zo heb ik en mijn zus 2 maanden gratis het extra pakket van 15 euro per maand. X2 dus is 30 euro verdient.
Verder Heb ik de nieuwste kastje interactieve tv zonder harde schijf voor 50 euro bijbetalen en weer 2 jaar klant. Dit was in 2014. 2015 belde ik dus voor de aanbieding baby tv en dat ik ook 2 maanden gratis wilde anders zou ik weggaan

lo
door lovewinnie - Apr 24, 2015 om 18:16
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Dit gaat trouwens met meer bedrijven :) oa energie . Mond open doen en als ze niet geven dan ja jammer. Ga wel eerst goed rond kijken wie wat bied als kado zodat ik weet waar ik over praat. Bijv die bid dit voor dit tarief, hun dat voor dat tarief. Wat krijg ik bij jullie als ik blijf??? Niks oke dan stap ik over :):).

jo
door joentje1978 - Apr 28, 2015 om 03:07
367 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=dirkrob schreef op woensdag 22 apr 2015, 20:01]Hey nina,

Collega van mij liep tegen hetzelfde probleem aan. De oplossing hiervoor was voor hem het abo opzeggen en bij de verkoop afdeling weer opnieuw aanvragen.

Ligt er een beetje aan hoever je wil gaan. de meeste adsl providers verlengen wel.

Heb onlangs gelezen dat je eerst 6 maanden geen Ziggo-klant geweest moet zijn voordat je als nieuwe klant aangemerkt wordt dus die vlieger gaat ook niet meer op.

jo
door joentje1978 - Apr 28, 2015 om 03:18
367 Antwoorden / 6 Vragen

Ook als je als vaste klant niet dreigt met opstappen dan valt er als vaste klant vaak wel wat met Ziggo te regelen.

Had paar maanden geleden interesse in een HD-recorder en heb gevraagd voor welke prijs ze deze aan mij konden aanbieden.
Kreeg hem dan wel niet gratis (nieuwe abonnees wel) maar wel voor een hele schappelijke prijs waarmee ik akkoord gegaan ben en ben er erg blij mee.

Ook heb ik nu tot 2 keer aan toe zonder dat ik erom gevraagd heb kosteloos extra zenders gehad.
Eerst 2 maanden TV extra pakket en nu 6 maanden HBO.

Problemen met blokken en haperen ontstaan vaak door de gebrekkige kabelinstallatie thuis.
Door de steeds nieuwere technieken steekt de toegepaste kabelinstallatie erg nauw.
Kabelinstallatie kan voor de verandering nog net voldoen en na de verandering niet meer.
Als klant ben je daar zelf verantwoordelijk voor om ervoor te zorgen dat je kabelinstallatie up-to-date dus storingsvrij blijft.
Goedkoop stukje kabel, stekker of versterker kan al roet in het eten gooien.
Ook de manier waarop alles met elkaar verbonden is steekt erg nauw.