bo
door bosmanvaals Mar 13, 2015 om 20:24
Computers & telefonie

Ziggo haalt zenders uit pakket!

Ziggo haalt zomaar belangrijke zenders uit het pakket! In ons geval gaat het om een radio kinder zender 906 en de tv zender disney junior kanaal 302. Belachelijk die horen nu in een extra pakket! Dat geloof je toch niet. Dat hun dat zelf even beslissen. Vooral die radio zender is ook geen alternatief voor. Ik vind het echt belachelijk. Omdat ik gister een film wilde opnemen die op disney junior kwam en ik de zender ineens niet meer in mijn pakket had. Ik ben er best boos om.

2840 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 13, 2015 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft daar toch bericht van gekregen? Dus het is niet zomaar.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2015 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat hun dit zelf beslissen? Wie moet het dan beslissen?

ve
door verwijderd - Mar 13, 2015 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wijzigingen per 1 april
• Deze zenders gaan weg: France 2 en Rai Uno. Laatstgenoemde vervangen we door de zender Mediaset Italia.
• Een greep uit de zenders die er bij komen: NPO Zapp Xtra, CCTV News, The Indonesian Channel, RTV-7 en 2M.
• Gebruik je Interactieve Televisie? In onze grote On Demand catalogus stond voorheen een klein aantal gratis films en series. Deze komen te vervallen. Natuurlijk kun je nog steeds de beste films en series bestellen.
• Er wijzigt een aantal kanaalnummers en radiozenders.
• De Verrassingszenders, onderdeel van je Alles-in-1 abonnement, vervallen.
• We voegen ook de erotische zender Meiden van Holland Soft toe. Je kunt hier een kinderslot op zetten. Hoe je dit doet, leggen we uit op ziggo.nl/zenderwijziging.

Deze kregen we via de mail, dan ga je er vanuit dat ze de buitenlandse zenders eruit halen. En niet twee belangrijke kinderzenders. Wat blijft er dan over? Zappelin? Disney xd is voor oudere nickelodeon ook. Want baby tv en Nick junior en overige kinder zenders vielen al buiten het pakket. Als je nu vijf kinder radio's had oke. Maar je hebt nu alleen nog de Efteling dat is drie keer niks. Nou luisteren we natuurlijk veel via you tube maar dat is mijn punt niet. Eerst met die telefoon gezeur en nu dit.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2015 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat erom dat als ik deze weer dus wil bekijken dat dat nog wel kan als ik maar het extra pakket neem.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2015 om 22:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Door het gebruikte systeem heb je maar een beperkt aantal kanalen. Dan moet je keuzes maken en zullen ze een keuze maken die voor zoveel mogelijk klanten de moeite waard is. Als er niet zoveel belangstelling voor de ene zender is, dan vervang je die door wat anders. Het is wat dat betreft net een supermarkt....

ve
door verwijderd - Mar 13, 2015 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Logischerwijs snap ik heus wel dat ik in mijn eentje niet zoveel voorstel. En he dat ik misschien zeur. Maar ik wilde gister een leuke disney film opnemen voor de kids. En dat kon dus niet, terwijl een week eerder had ik hem gewoon op kunnen nemen. En daarom was ik boos. Er komen op disney junior gewoon veel films.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2015 om 22:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij UPC is hetzelfde gaande.
Veel heeft te maken met dat ze de zaak willen gelijktrekken met Ziggo en vice versa, omdat dat straks onder 1 paraplu verder gaat. Niet zoveel met waar de meeste mensen graag naar kijken.

Bij UPC worden ook goedgewaardeerde zenders weggehaald uit het digitale aanbod en worden in het Royaalpakket gestopt. Ik heb daar ook last van. Bij UPC wordt er al veel over geklaagd op het forum.
klik HIER

ve
door verwijderd - Mar 14, 2015 om 00:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er kunnen maar een x aantal zenders door de kabel, en de minst gebruikte zenders vervallen, net als in de verkiezingen, de minste partijen vallen uit. De kijkers hebben daar geen invloed op.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2015 om 00:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op zaterdag 14 mrt 2015, 00:14: Er kunnen maar een x aantal zenders door de kabel, en de minst gebruikte zenders vervallen, net als in de verkiezingen, de minste partijen vallen uit. De kijkers hebben daar geen invloed op.

Dat is echt onzin. Als je royaal in je pakket hebt, krijg je 110 zenders. De minste partijen vallen niet uit, voor sommige zenders moet je gewoon weg meer betalen.

Het heeft te maken met de harmonisering van UPC en Ziggo en nergens anders mee.
Uit het royaal pakket vervallen overigens ook zenders, dat is omdat UPC en de aanbieders er niet uitkomen samen.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2015 om 02:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het heeft in alle gevallen te maken met rechten, licenties e.d..

ve
door verwijderd - Mar 14, 2015 om 02:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

bosmanvaals schreef op vrijdag 13 mrt 2015, 21:35: Het gaat erom dat als ik deze weer dus wil bekijken dat dat nog wel kan als ik maar het extra pakket neem.

Ach...als u bij KPN abonnee zou zijn dan zitten die zenders sowieso in een kinderpakket met o.a. Studio 100 voor € 5,00 per maand extra.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2015 om 05:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op vrijdag 13 mrt 2015, 22:50: Bij UPC is hetzelfde gaande.
Veel heeft te maken met dat ze de zaak willen gelijktrekken met Ziggo en vice versa, omdat dat straks onder 1 paraplu verder gaat. Niet zoveel met waar de meeste mensen graag naar kijken.

Bij UPC worden ook goedgewaardeerde zenders weggehaald uit het digitale aanbod en worden in het Royaalpakket gestopt. Ik heb daar ook last van. Bij UPC wordt er al veel over geklaagd op het forum.
klik HIER

Ziggo is UPC, een pot nat!

ve
door verwijderd - Mar 14, 2015 om 09:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het valt ook niet mee om het iedereen naar de zin te maken, er zal toch iemand een keus moeten maken en soms valt dat voor jou minder uit, voor een ander weer niet.
Wat kan het leven toch hard zijn als je een tv zender moet missen.....

ve
door verwijderd - Mar 14, 2015 om 09:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat moet je sowieso met al die kanalen, tientallen tot meer dan honderd kanalen met grotendeels rotzooi? Daarbij is vrijwel alles tegenwoordig online te vinden.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2015 om 10:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft hier helemaal niets mee te maken.
In 2009 heeft Ziggo het al eens eerder geflikt
Alle populaire zenders buiten de verplichte, allemaal in het meest uitgebreide pakket en niet in het gewone extra pakket, waarvan 3/4 niet werd bezien.
Gevalletje over de rug van je klant maximale verdienste binnenhalen.
Heeft ze toen aardig wat klanten gekost.
Helaas door samenvoegen met UPC lachen ze zich weer drie slagen in de rondte.
Stel dieven.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2015 om 10:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo bosmanvaals,

Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent.
Altijd vervelend als nou net DIE zenders wegvallen waar jij gebruik van maakt.
Maar ja, pakket is beperkt.
Bij een andere keus door Ziggo zijn er weer andere mensen die vinden dat HUN geliefde zender is weggevallen.
Er is door de Consumentenbond een 'wensenpakket' ingestuurd.
En er is ook nog zoiets als een programmaraad.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2015 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zaterdag 14 mrt 2015, 10:19:
En er is ook nog zoiets als een programmaraad.

Programmaraden zijn allang opgeheven en waren trouwens alleen voor de analoge zenders.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2015 om 10:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

wilhelmina59 schreef op zaterdag 14 mrt 2015, 10:08: Heeft hier helemaal niets mee te maken.
In 2009 heeft Ziggo het al eens eerder geflikt
Alle populaire zenders buiten de verplichte, allemaal in het meest uitgebreide pakket en niet in het gewone extra pakket, waarvan 3/4 niet werd bezien.
Gevalletje over de rug van je klant maximale verdienste binnenhalen.
Heeft ze toen aardig wat klanten gekost.
Helaas door samenvoegen met UPC lachen ze zich weer drie slagen in de rondte.
Stel dieven.

Als de meeste / alle abonnees die Extra pakketten zouden opzeggen, lachen de abonnees zich een slag in de rondte.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2015 om 12:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op zaterdag 14 mrt 2015, 10:47:

Programmaraden zijn allang opgeheven en waren trouwens alleen voor de analoge zenders.

Klopt; ik loop achter. ;-)

Op 1 januari 2014 treedt een nieuwe Mediawet in werking. Daarin komen programmaraden niet meer voor. Programmaraden en kabelraden.nl stoppen hun werkzaamheden per 1 januari 2014.