elburgzuid
door elburgzuid Nov 18, 2015 om 13:39
Computers & telefonie

Ziggo helpdesk

Sinds enige tijd is UPC overgenomen door Ziggo. Daar waar ik erst kon bellen met een probleem betaalde ik 0,10 c per minuut. Nu bij Ziggo kost het mij 0,90 c per minuut, met een maximum van 45 euro.
Iemand een voordeliger nummer voor mij?
Mijn vermoedens zijn dat zo het "gratis "sportkanaal betaald moet worden!

10666 36 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 18, 2015 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ten 1e is UPC niet overgenomen door Ziggo.
Ten 2e hoe kom je aan die bedragen? Klopt echt niet wat je hier beweert over die belkosten.

Gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo.

(normaal tarief)

ve
door verwijderd - Nov 18, 2015 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je dit niet gezien?

Bel ons

Gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo.

(normaal tarief)

ve
door verwijderd - Nov 18, 2015 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

En nog even de link: klik

ve
door verwijderd - Nov 18, 2015 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u misschien geen telefoonabonnement van Ziggo?

ve
door verwijderd - Nov 18, 2015 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op woensdag 18 nov 2015, 13:50: Heeft u misschien geen telefoonabonnement van Ziggo?

Zelfs dan klopt het niet wat topicstarter beweert.

ve
door verwijderd - Nov 18, 2015 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Normaal tarief servicenummers

Je belt Ziggo altijd zonder extra kosten. Bij Ziggo betaal je namelijk het normale tarief voor onze servicenummers. Sommige servicenummers zijn gratis.
Het beltarief voor Ziggo Klantenservice was € 0,10 per minuut + het normale tarief. Er wordt nu geen € 0,10 meer berekend voor het bellen naar een servicenummer van Ziggo. Je betaalt alleen het normale tarief.

Wat is het normale tarief?

Normaal tarief betekent dat je dezelfde kosten betaalt als voor het bellen naar een vast nummer. Er worden dus geen extra kosten berekend voor het bellen naar een 0900-nummer waarvoor het normale tarief geldt.

Servicenummers met het normale tarief

Klantenservice: 0900-1884 (normaal tarief)
Bestellen: 0900-0730 (normaal tarief)
Smartcard activeren: 0900 – 20 20 000 (normaal tarief)

Bron: Ziggo.nl

ve
door verwijderd - Nov 18, 2015 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

@carola.83, klopt.

@elburgzuid. Mocht u geen telefoonkosten willen maken, dan zou u het kunnen proberen via de mailformlier. (eerlijkheidshalve worden die soms erg laat/niet beantwoord)

Een alternatief is wellicht het probleem op het Ziggoforum neer te leggen, soms kunnen forumleden aldaar u verder helpen.
(misschien zelfs hier?)
Een enkele keer helpt een Ziggowebcare de klant ook verder op het forum. Dat is wel een groot verschil met UPC. Op het forum van UPC werden klanten doorgaans heel snel door webcare geholpen, dat is nu nog maar sporadisch.

Facebook kan ook nog uitkomst brengen, daar helpt de webcare wel.

ve
door verwijderd - Nov 18, 2015 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even een link naar het door @zoekster genoemde forum van Ziggo Community Ziggo

ve
door verwijderd - Nov 18, 2015 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier nog een link naar het Chello forum.

ve
door verwijderd - Nov 18, 2015 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, u kunt intern bellen met uw vaste telefoon voor noppes oftewel gratis naar het nummer 1200!

ve
door verwijderd - Nov 18, 2015 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt ook via het contactformulier van ZIGGO contact opnemen.

ve
door verwijderd - Nov 18, 2015 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

1953 schreef op woensdag 18 nov 2015, 15:38: Ja, u kunt intern bellen met uw vaste telefoon voor noppes oftewel gratis naar het nummer 1200!

U kunt ook via het contactformulier van ZIGGO contact opnemen.

Knap hoor; dat stond al in de eerste reacties.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 09:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen vaste telefoon. Ook al zoiets, 0900-1884 werkt niet. Alleen 0900-9299, daar betaal ik dus wel 0,90 c per minuut.Maar goed, helpen doen ze zo wie zo niet, want ik had ze aan de lijn ( op 0900-1884 een paar weken geleden ) beloftes dat het opgelost zou worden en dat ze zouden terug bellen. No Way. Formulier invullen. Helpt niets!!! Ziggo, ben er niet blij mee.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 09:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

elburgzuid schreef op donderdag 19 nov 2015, 09:19: Ik heb geen vaste telefoon. Ook al zoiets, 0900-1884 werkt niet. Alleen 0900-9299, daar betaal ik dus wel 0,90 c per minuut.Maar goed, helpen doen ze zo wie zo niet, want ik had ze aan de lijn ( op 0900-1884 een paar weken geleden ) beloftes dat het opgelost zou worden en dat ze zouden terug bellen. No Way. Formulier invullen. Helpt niets!!! Ziggo, ben er niet blij mee.

Probeer de andere kanalen die wij aangeraden hebben.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

.......Ook al zoiets, 0900-1884 werkt niet.........

Hoezo werkt niet? Dit nr. werkt gewoon en speciaal voor jou 1 minuut geleden nog even geprobeerd.

Dat andere 0900 IS helemaal NIET van Ziggo! e-klantenservice Hoe kom je er bij om dat nr. te gaan bellen!

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 10:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

elburgzuid schreef op donderdag 19 nov 2015, 09:19: Ik heb geen vaste telefoon. Ook al zoiets, 0900-1884 werkt niet. Alleen 0900-9299, daar betaal ik dus wel 0,90 c per minuut.Maar goed, helpen doen ze zo wie zo niet, want ik had ze aan de lijn ( op 0900-1884 een paar weken geleden ) beloftes dat het opgelost zou worden en dat ze zouden terug bellen. No Way. Formulier invullen. Helpt niets!!! Ziggo, ben er niet blij mee.

Hoezo werkt 0900 1884 sowieso niet? Dit nummer is nog steeds in gebruik bij ZIGGO en tegen lokaal tarief constateerbaar.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 10:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

elburgzuid schreef op woensdag 18 nov 2015, 13:39: Sinds enige tijd is UPC overgenomen door Ziggo. Daar waar ik erst kon bellen met een probleem betaalde ik 0,10 c per minuut. Nu bij Ziggo kost het mij 0,90 c per minuut, met een maximum van 45 euro.
Iemand een voordeliger nummer voor mij?
Mijn vermoedens zijn dat zo het "gratis "sportkanaal betaald moet worden!

Die laatste zin is sowieso een veronderstelling uwerzijds die op niets is gebaseerd.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

In het vervolg wat verder kijken dat je Google neus lang is, voordat je een bedrijf van van alles en nog wat gaat betichten!KLIK

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een mobiele provider van GSM kan extra kosten voor 0900 gesprekken rekenen!

Maar mailen is gratis en werkt traag maar wel.
Verder, heb je geen goede buren met ook Ziggo en telefoon?

Ook via je buren gratis 1200 bellen, en een Dect is soms genoeg bereik voor jou thuis.
Ik denk dat de 90 cent een probleem is van jou mobiel dus welke heb je?

Ook de Politie via 0900 8844 is soms erg duur door mobiele toeslag die vooral prepaid providers soms rekenen.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

........Ik denk dat de 90 cent een probleem is van jou mobiel dus welke heb je?.....

Nog eentje die niet leest!

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

@1953,

OT
..... en tegen lokaal tarief constateerbaar.
?????
Wie had het ook al weer over taalfouten?
Tja.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op donderdag 19 nov 2015, 10:06: .......Ook al zoiets, 0900-1884 werkt niet.........

Hoezo werkt niet? Dit nr. werkt gewoon en speciaal voor jou 1 minuut geleden nog even geprobeerd.

Dat andere 0900 IS helemaal NIET van Ziggo! e-klantenservice Hoe kom je er bij om dat nr. te gaan bellen!

zoals ik schrijf. 1884 werkt bij mij niet, zeker geblokt omdat ik negatief was?
En dat dure nummer werkt prima. doe ik dus NIET.
Ik maak me er niet meer druk om.
Zoek wel een alternatief.

Toch bedankt voor de respons

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gratis vanaf je vaste telefoonaansluiting van Ziggo.

(normaal tarief)

Dit zijn de enige telefoonnummers voor het bellen naar Ziggo.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

elburgzuid schreef op donderdag 19 nov 2015, 16:35:
zoals ik schrijf. 1884 werkt bij mij niet, zeker geblokt omdat ik negatief was?
En dat dure nummer werkt prima. doe ik dus NIET.
Ik maak me er niet meer druk om.
Zoek wel een alternatief.

Toch bedankt voor de respons

Je bent zelf zo onhandig om een duur doorschakelnummer te bellen. En dan moord en brand schreeuwen? De reden dat het nummer van Ziggo niet werkt moet je bij je mobiele provider zoeken, is echt niet geblokkeerd hoor.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

elburgzuid schreef op donderdag 19 nov 2015, 16:35:
carola.83 schreef op donderdag 19 nov 2015, 10:06: .......Ook al zoiets, 0900-1884 werkt niet.........

Hoezo werkt niet? Dit nr. werkt gewoon en speciaal voor jou 1 minuut geleden nog even geprobeerd.

Dat andere 0900 IS helemaal NIET van Ziggo! e-klantenservice Hoe kom je er bij om dat nr. te gaan bellen!

zoals ik schrijf. 1884 werkt bij mij niet, zeker geblokt omdat ik negatief was?
En dat dure nummer werkt prima. doe ik dus NIET.
Ik maak me er niet meer druk om.
Zoek wel een alternatief.

Toch bedankt voor de respons

Ja hoor je bent geblokt. Komt omdat ik aan Ziggo heb gevraagd je nr. te blokkeren.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

elburgzuid schreef op donderdag 19 nov 2015, 16:35:
carola.83 schreef op donderdag 19 nov 2015, 10:06: .......Ook al zoiets, 0900-1884 werkt niet.........

Hoezo werkt niet? Dit nr. werkt gewoon en speciaal voor jou 1 minuut geleden nog even geprobeerd.

Je hoeft geen alternatief te zoeken, we hebben al geschreven dat je je vraag of probleem op de Community van Ziggo kunt stellen.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste elburgzuid,

een alternatief voor het telefoonnummer van Ziggo is 088 7170000 maar dan komt u bij het hoofdkantoor uit.
Als u de klantenservice nodig heeft dan zal men u daar doorverwijzen naar 0900-1884. Als dat met uw telefoon niet lukt dan is het wellicht mogelijk om met een ander toestel te bellen. De kosten voor 0900-1884 heeft u al in eerdere antwoorden gezien.
Ik heb geen idee wat uw probleem met Ziggo is maar ik raad u aan om standvastig te zijn.
Niet alleen bij Ziggo maar te vaak, naar mijn mening, heeft een klantenservice de neiging om mensen af te schepen. Door standvastig en vasthoudend te zijn lukt het vaker om alsnog dat geregeld te krijgen wat nodig is.
Mijn ervaring met Ziggo is dat het ook bij Ziggo nodig is om er wat 'druk' op te zetten. Dat loont, als u bijvoorbeeld een periode geen gebruik heeft kunnen maken van uw abonnement dan zal Ziggo dit compenseren (als u maar volhoud), zoals het ook hoort uiteraard.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 11:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aardstralen in Elburg-Zuid.

Ze beweren bij het gemeentehuis dat een aluminium hoedje het probleem oplost.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Twitter naar @ZiggoWebcare. Snel en correct antwoord.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 12:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.0900-alternatief.nl/?s=Ziggo

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je gaat desnoods naar de site van ZIGGO, waarin jij je kan aanmelden om ergens van abonnee te worden (dat onderscheidt wordt niet gemaakt). Daar heb je een optie waarop ze je kunnen terugbellen als automatisch proces. Waarop direct je telefoon overgaat en neemt op en je bevind vervolgens in het normale optiemenu als dat je normaal zelf zou bellen.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een gezeur zeg over dat gratis sportkanaal. Heb tot nu toe zeer positieve ervaringen met Ziggo Klantenservice. (en uiteraard gratis)

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, Via contact-mail bijna toch altijd goed geholpen door Ziggo...Men belt vaak terug of men krijgt 'n mail terug....Dan is 't ook gratis als Ziggo contact neemt...
Bellen is nergens gratis, alleen als je als klant ergens wil aanmelden...
Telefoneren is de laatste tijd best erg duur zowel met de mobiel als vaste telefoon...

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat van dat sportkanaal is natuurlijk onzin. Maar het kost geen € 0,90, maar € 0,90 "plus uw normale telefoonkosten". Die zijn bij KPN (vast) €0,12 per minuut en mobiel afhankelijk van je provider.

Zo bel ik wel eens voor 2 cent per minuut naar het verre buitenland. Dan staat er op de rekening (bij KPN vast) 14 cent per minuut. Houd dus altijd rekening met de "normale telefoonkosten".

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij UPC was het zo dat je met mobiel bellen duurder uit was dan met een vaste telefoon . Ook werd je via email vaak eerder geholpen .
Weet niet of dat bij Ziggo nu ook zo is .
Zelf bel ik een helpdesk liever niet , daar je vaak erg lang in de wacht staat .
Er zitten een paar goeie tussen , maar er zitten er tussen die er een potje van maken . Niet zelden dat je je net opgewaardeerde prepaid hoort leeg lopen voordat je überhaupt iemand aan de lijn hebt .

ve
door verwijderd - Nov 21, 2015 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ter informatie nog even dit:

https://www.acm.nl/nl/publicaties/publicatie/9808/OPTA-beschikt-niet-over-de-vaste-nummers-achter-dure-0900-nummers

Lees ook even de verdere informatie over 0900 nummers.