door 1953 May 14, 2015 om 10:35
Elektronica & tv

ZIGGO HORIZON Mediabox

Er roepen bij mij een aantal vragen m.b.t. de Horizon mediabox.

a. Wat is het stroomverbruik? Met de informatie van ZIGGO Horizon mediabox niet de verwachte informatie;
b. Wi-Fi van de Horizon mediabox: hoe?;
c. Is de Horizon mediabox van het merk Samsung?
d. In hoeverre kunt u met de Horizon mediabox via EPG (maximaal 4 programma's overlappend) vooruit programmeren?

Las wel gebruikersinformatie van het verleden (2011 en begin 2014) hierover, kwam daar alleen maar negativiteit tegen.

47921 33 Rapporteer

door 1953 - May 14, 2015 om 18:16
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op donderdag 14 mei 2015, 16:46]Beste 1953,

als Ziggo klant (niet 'oud' UPC) is u een Horizon mediabox aangeboden of heeft u deze inmiddels al ?

Wij hebben als Ziggo klant ('oud' UPC) een Horizon mediabox en zijn er wel tevreden mee. We hebben hem vrij recent, ongeveer 8 à 10 maanden nu. Gezien al de negatieve berichtgeving in het verleden waren we erg huiverig om er aan te beginnen en destijds ook duidelijk met UPC afgesproken dat als we niet tevreden waren we hem binnen 30 dagen weer eruit konden 'mikken'.

Internet hebben we niet via de Horizon mediabox, dat loopt nog steeds via ons modem van UPC (Ziggo). Ik raad u ook aan om dat te doen. Bij UPC kon en mocht dit en daarmee heeft u nog steeds telefoon en internet mocht er een storing zijn in de Horizon mediabox.

Uw vragen kan ik niet allemaal beantwoorden, maar zal een poging doen:
1. Energie verbruik: het energieverbruik is aan de hoge kant. De getallen kan ik u niet geven maar wellicht heeft u nog iets aan de antwoorden in een eerdere vraag, klik hier. Aangezien bij ons internet en telefoon nog via het modem loopt hebben we de Horizon mediabox dus op de 'laagste' stand staan. Inschakelen duurt dan iets langer, maar dat is seconden werk.
2. Wifi van de Horizon mediabox: ik raad u aan om internet en telefoon via uw modem (van Ziggo) te laten lopen. Het is algemeen bekend dat 'internet' via Horizon niet een groot succes is. Als u uw internet via uw modem laat lopen dan loopt uw wifi ook via het modem. Dat is appeltje, eitje, heeft u nu waarschijnlijk ook al.
3. Merk Horizon mediabox: Ja, onze Horizon mediabox is van het merk Samsung
4. Via EPG voor programmeren: hierop moet ik u het antwoord schuldig blijven. Hebben we nog nooit geprobeerd.

Klacht welke u vaak zult lezen over de Horizon mediabox is dat het 'overschakelen' naar een andere zender redelijk wat tijd kost (circa 10 sec.). Als u met uw afstandsbediening het nummer van de gewenste zender indrukt en dan de 'OK' knop van uw afstandsbediening indrukt wordt er direct overgeschakeld. Voor 'zappen' niet echt een oplossing maar als u weet naar welke zender u wilt overschakelen dan is het 'lange wachten tot er overgeschakeld is' niet nodig.

Succes met uw keuze, wij zijn niet ontevreden over de Horizon mediabox (internet/telefoon wel via modem) maar dat is een persoonlijke mening uiteraard.

Neen, als Ziggo-abonnee nog geen Horizon mediabox, vandaar de gestelde vragen. Vooralsnog lijkt het mij, n.a.v. uw antwoorden in dezen, te wachten met een eventuele overstap naar de Horizon mediabox.

ho
door hopetobehelping - May 14, 2015 om 18:17
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste 1953,

als Ziggo klant (niet 'oud' UPC) is u een Horizon mediabox aangeboden of heeft u deze inmiddels al ?

Wij hebben als Ziggo klant ('oud' UPC) een Horizon mediabox en zijn er wel tevreden mee. We hebben hem vrij recent, ongeveer 8 à 10 maanden nu. Gezien al de negatieve berichtgeving in het verleden waren we erg huiverig om er aan te beginnen en destijds ook duidelijk met UPC afgesproken dat als we niet tevreden waren we hem binnen 30 dagen weer eruit konden 'mikken'.

Internet hebben we niet via de Horizon mediabox, dat loopt nog steeds via ons modem van UPC (Ziggo). Ik raad u ook aan om dat te doen. Bij UPC kon en mocht dit en daarmee heeft u nog steeds telefoon en internet mocht er een storing zijn in de Horizon mediabox.

Uw vragen kan ik niet allemaal beantwoorden, maar zal een poging doen:
1. Energie verbruik: het energieverbruik is aan de hoge kant. De getallen kan ik u niet geven maar wellicht heeft u nog iets aan de antwoorden in een eerdere vraag, klik hier. Aangezien bij ons internet en telefoon nog via het modem loopt hebben we de Horizon mediabox dus op de 'laagste' stand staan. Inschakelen duurt dan iets langer, maar dat is seconden werk.
2. Wifi van de Horizon mediabox: ik raad u aan om internet en telefoon via uw modem (van Ziggo) te laten lopen. Het is algemeen bekend dat 'internet' via Horizon niet een groot succes is. Als u uw internet via uw modem laat lopen dan loopt uw wifi ook via het modem. Dat is appeltje, eitje, heeft u nu waarschijnlijk ook al.
3. Merk Horizon mediabox: Ja, onze Horizon mediabox is van het merk Samsung
4. Via EPG voor programmeren: hierop moet ik u het antwoord schuldig blijven. Hebben we nog nooit geprobeerd.

Klacht welke u vaak zult lezen over de Horizon mediabox is dat het 'overschakelen' naar een andere zender redelijk wat tijd kost (circa 10 sec.). Als u met uw afstandsbediening het nummer van de gewenste zender indrukt en dan de 'OK' knop van uw afstandsbediening indrukt wordt er direct overgeschakeld. Voor 'zappen' niet echt een oplossing maar als u weet naar welke zender u wilt overschakelen dan is het 'lange wachten tot er overgeschakeld is' niet nodig.

Succes met uw keuze, wij zijn niet ontevreden over de Horizon mediabox (internet/telefoon wel via modem) maar dat is een persoonlijke mening uiteraard.

ho
door hopetobehelping - May 14, 2015 om 18:18
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op donderdag 14 mei 2015, 17:23]

Tijd voor een SW update bij jou denk ik: juist bij het zappen werkt het snel, en bij het direct naar een zender gaan langzamer (zeker geen 10 seconden, eerder 1,5 seconde of zo). Bij zappen "cached" de ontvanger de vorige en volgende zender zodat dat vrij vloeiend gaat. Beter dan bij de vorige mediabox van UPC.

Beste pieterwolters,

ik mis uw antwoord op de vraag van vraagsteller, volgens mij toch waar het om gaat op dit forum.
Hoe oud is uw Horizon mediabox dat het overschakelen naar een andere zender bij u binnen 1,5 sec. gebeurt ?

Off topic: Laten we op dit forum het normale fatsoen in acht nemen. Aangezien ik u niet ken en u mij niet kent spreekt u mij niet aan met 'jou' maar gewoon met u (zoals ik dat ook doe naar u toe).

door 1953 - May 14, 2015 om 23:54
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 14 mei 2015, 16:54]Klik hier, voor o.a. het geval dat u vergeten was dat u e.e.a. gelezen had en zelf nog gereageerd had.

Dank voor de verwijzing. Was die alweer vergeten.

Het is mij weer duidelijk geworden.

Er zijn verschillende standen.

Aan: maximaal 59 Watt
Hoog (actief) stand-by: 56 Watt
Hoog (passief) stand-by: 38,3 Watt
Midden stand-by: 27,5 Watt
Laag stand-by (snel opstarten): 2,6 Watt
Laag stand-by: 1 Watt

hans515
door hans515 - May 15, 2015 om 21:16
250 Antwoorden / 117 Vragen

Hallo 1953,
Ik ben ook gebruiker van de Horizin box. Ik heb hem 2013 een tijdje gehad, maar toen was deze box echt niet goed en had veel " kinderziektes" Het concept was goed en daar stond ik wel achter. .Heb hem toen weggedaan en aan UPC gemeld, dat wanneer hij echt goed werkt ik hem wel weer terug wilde.
Nu heb ik hem sinds juni 2014 weer in gebruik en naar volle tevredenheid, moet ik zeggen. Het opnemen van 4 programma's gelijktijdig gaat perfect. Om het stroomverbruik te beperken, heb ik hem in de laagste stand staan.Dan wel een iets langere opstart tijd, vind ik geen probleem. Het zappen gaat sinds de laatste update veel sneller. Ook geen probleem. En wat ik nu ook prettig vind, is dat je een reeds begonnen programma vanaf het begin kunt zien!
Al met al vind ik ook de service van Ziggo o.k. Ze moeten echter niet denken de prijzen zo maar te verhogen, dan zoek ik wel iets anders!

door 1953 - May 15, 2015 om 21:17
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 15 mei 2015, 20:25]Dan zou ik haast zeggen, stap over naar KPN. Zij reserveren vijf programma's tegelijkertijd voor u. Staat alles in één lijst. Kunt u kijken wat u wilt.;-)

KPN via hun mediabox - cloud - 6 programma's.

door 1953 - May 15, 2015 om 21:18
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=hans515 schreef op vrijdag 15 mei 2015, 13:20]Hallo 1953,
Ik ben ook gebruiker van de Horizin box. Ik heb hem 2013 een tijdje gehad, maar toen was deze box echt niet goed en had veel " kinderziektes" Het concept was goed en daar stond ik wel achter. .Heb hem toen weggedaan en aan UPC gemeld, dat wanneer hij echt goed werkt ik hem wel weer terug wilde.
Nu heb ik hem sinds juni 2014 weer in gebruik en naar volle tevredenheid, moet ik zeggen. Het opnemen van 4 programma's gelijktijdig gaat perfect. Om het stroomverbruik te beperken, heb ik hem in de laagste stand staan.Dan wel een iets langere opstart tijd, vind ik geen probleem. Het zappen gaat sinds de laatste update veel sneller. Ook geen probleem. En wat ik nu ook prettig vind, is dat je een reeds begonnen programma vanaf het begin kunt zien!
Al met al vind ik ook de service van Ziggo o.k. Ze moeten echter niet denken de prijzen zo maar te verhogen, dan zoek ik wel iets anders!

Duidelijkheid!

door 1953 - May 18, 2015 om 18:10
3725 Antwoorden / 95 Vragen

TVTotaal heeft de ZIGGO mediabox 7401 getest; TVTotaal test

edrick3
door edrick3 - May 19, 2015 om 02:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 18 mei 2015, 18:10]TVTotaal heeft de ZIGGO mediabox 7401 getest; TVTotaal test

Kun je dan weer mooi bij Tips zetten. ;-)

tijger1
door tijger1 - May 19, 2015 om 02:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan zou ik haast zeggen, stap over naar KPN. Zij reserveren vijf programma's tegelijkertijd voor u. Staat alles in één lijst. Kunt u kijken wat u wilt.;-)

audb
door audb - May 19, 2015 om 02:51
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Je kan maximaal 4 programma`s tegelijk opnemen maar het "overlappen" gaat niet altijd goed zeker als deze tegelijk worden opgenomen gaat dat niet wel als er twee anderen later worden opgenomen dt komt omdat er wel vier decoders inzitten maar die kunnen ook niet meer dan vier programma`s decoderen.
Wel werkt de horizon box naar mijn mening een stuk sneller dan de Humax 5200 die ik heb gekregen.
Opstarten doen zowel de Humax als de Horizon gewoon traag al wint ook hier de Horizon t.o de Humax.
Ook het terug schakelen van My Prime of uitzending gemist is de Horizon een stuk sneller dat komt omdat de processor in de (nieuwe) Horizon een stuk beter blijkt te zijn dan in een Humax.

op6wieltjes
door op6wieltjes - May 19, 2015 om 02:53
40 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=audb schreef op vrijdag 15 mei 2015, 11:56]Je kan maximaal 4 programma`s tegelijk opnemen maar het "overlappen" gaat niet altijd goed zeker als deze tegelijk worden opgenomen gaat dat niet wel als er twee anderen later worden opgenomen dt komt omdat er wel vier decoders inzitten maar die kunnen ook niet meer dan vier programma`s decoderen.
Wel werkt de horizon box naar mijn mening een stuk sneller dan de Humax 5200 die ik heb gekregen.
Opstarten doen zowel de Humax als de Horizon gewoon traag al wint ook hier de Horizon t.o de Humax.
Ook het terug schakelen van My Prime of uitzending gemist is de Horizon een stuk sneller dat komt omdat de processor in de (nieuwe) Horizon een stuk beter blijkt te zijn dan in een Humax.
Ik mag misschien hopeloos ouderwets zijn, maar bij ons draaien elke avond ouderwetse videorecorders, ja meervoud, mee. Wij zijn voormalige UPC-ers, nu ook Ziggo. Door problemen met o.a. de Horizon en andere 'ideetjes' uit het verleden, kreeg elke klant gratis de digitale versie via de kabel. Totaal hebben wij op dit moment 3 videorecorders analoog geschakeld via een splitstekker. Er waren tijden dat ik er 4 tegelijkertijd op 4 verschillende kanalen kon laten opnemen. Ik voorzie dat over een paar jaar weer videorecorders op de markt komen, net als met de apparatuur voor de vinyl geluidsdrager, de l.p. of single van toen. Kunt u nog aan zo'n recorder komen, heeft u nog van die oude banden? U zult versteld staan hoe die oude beelden zich hebben gehouden!

tijger1
door tijger1 - May 19, 2015 om 02:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vier programma's regelmatig opnemen? Wanneer kijkt u dat af?

op6wieltjes
door op6wieltjes - May 19, 2015 om 02:54
40 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 15 mei 2015, 19:32]Vier programma's regelmatig opnemen? Wanneer kijkt u dat af?
Door privé omstandigheden ben ik vaak alleen thuis, ik kijk gewoon overdag naar wat ik leuk vind, mijn partner heeft een andere smaak, samen kijken wij naar dat wat ons beiden interesseert. Nu nog maar 3 recorders, die zeker 's zomers bijna nooit tegelijk opnemen. En dan te bedenken dat wij ook nog meest naar NPO zenders kijken.

tot15karakters
door tot15karakters - May 19, 2015 om 02:54
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik denk dat vele een Cisco of Humax van Ziggo kopen op marktplaats...

Heb je lagere standby en die werken beter...
Ruil je Horizon voor gratis standaard in en gebruik deze als 2e ontvanger op slaapkamer....

De woonkamer, ja de Ziggo kasten waren beter en soms een matige afstandbediening dus gebruik ik nu een Universele hiervoor...

Ik hoef geen Hoer...izon....

ho
door hopetobehelping - May 19, 2015 om 02:56
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 14 mei 2015, 17:53]@hopetobehelping

Het lid 1953 stelt vragen waarop hij het antwoord allang weet.

Geen idee of '1953' het antwoord op de gestelde vragen al lang weet. Persoonlijk vind ik dit ook niet ter zake doen.
Het staat een ieder vrij om welke vraag dan ook te stellen op het 'kassa forum' net zoals het een ieder vrij staat om een vraag te beantwoorden (bij voorkeur wel met een toegevoegde waarde voor de vraag welke door vraagsteller is gesteld uiteraard).
Als er ingegrepen of geschrapt moet worden hebben we daar de 'Kassa redactie' voor.

De gestelde vraag is, naar mijn mening, wel een vraag die de interesse zal hebben van meerdere Ziggo (niet 'oud UPC' ) abonnees, en derhalve een meerwaarde voor het forum.
Voordat wij zijn overgestapt naar de Horizon mediabox heb ik behoorlijk wat 'gegoogled'. Een concrete vraag met antwoorden zoals nu gesteld is (vooral de punten 1 en 2) heb ik destijds niet gevonden. Hoop dus dat deze vraag en de gegeven antwoorden mensen helpt bij hun overweging in de keuze voor wel/niet overstappen naar de Horizon mediabox. Voor de duidelijkheid, onze ervaringen zijn onze ervaringen (niet meer en niet minder). Erg getwijfeld destijds om over te stappen maar er nog steeds geen spijt van.

Cookies
door Cookies - May 21, 2015 om 19:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dergelijke vragen kun je beter neer plempen bij de Ziggo forums. Trouwens de antwoorden vind je ook al op die fora. Maar ja, die puntjes, hè?

tijger1
door tijger1 - May 21, 2015 om 19:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misscien ook eens even "Hoe werkt dit?" lezen?"?

Daar staat onder meer dat het overdreven gebruik van kapitalen en vet gedrukt schrift niet toegestaan is.

valerius-2
door valerius-2 - May 21, 2015 om 19:37
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Deze werd toch alleen bij upc verstrekt, en u zit toch bij ziggo als gebruiker.

valerius-2
door valerius-2 - May 21, 2015 om 19:38
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op donderdag 14 mei 2015, 12:07]Ik denk dat vele een Cisco of Humax van Ziggo kopen op marktplaats...

Heb je lagere standby en die werken beter...
Ruil je Horizon voor gratis standaard in en gebruik deze als 2e ontvanger op slaapkamer....

De woonkamer, ja de Ziggo kasten waren beter en soms een matige afstandbediening dus gebruik ik nu een Universele hiervoor...

Ik hoef geen Hoer...izon....

Ik ook niet heb alles van Samson of humax dus de vaste ziggo kastjes.

zoekster
door zoekster - May 21, 2015 om 19:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op donderdag 14 mei 2015, 16:06]Deze werd toch alleen bij upc verstrekt, en u zit toch bij ziggo als gebruiker.
Upc en Ziggo zijn samen op gegaan in Ziggo. Is dat helemaal aan u voorbij gegaan? De horizon is nu ook voor de (vroegere) Ziggoklanten bereikbaar.

aurora1
door aurora1 - May 21, 2015 om 19:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Klik hier, voor o.a. het geval dat u vergeten was dat u e.e.a. gelezen had en zelf nog gereageerd had.

pi
door pieterwolters - May 21, 2015 om 19:38
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op donderdag 14 mei 2015, 16:46]
Klacht welke u vaak zult lezen over de Horizon mediabox is dat het 'overschakelen' naar een andere zender redelijk wat tijd kost (circa 10 sec.). Als u met uw afstandsbediening het nummer van de gewenste zender indrukt en dan de 'OK' knop van uw afstandsbediening indrukt wordt er direct overgeschakeld. Voor 'zappen' niet echt een oplossing maar als u weet naar welke zender u wilt overschakelen dan is het 'lange wachten tot er overgeschakeld is' niet nodig.

Tijd voor een SW update bij jou denk ik: juist bij het zappen werkt het snel, en bij het direct naar een zender gaan langzamer (zeker geen 10 seconden, eerder 1,5 seconde of zo). Bij zappen "cached" de ontvanger de vorige en volgende zender zodat dat vrij vloeiend gaat. Beter dan bij de vorige mediabox van UPC.

valerius-2
door valerius-2 - May 21, 2015 om 19:38
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 14 mei 2015, 16:16][quote=valerius-2 schreef op donderdag 14 mei 2015, 16:06]Deze werd toch alleen bij upc verstrekt, en u zit toch bij ziggo als gebruiker.
Upc en Ziggo zijn samen op gegaan in Ziggo. Is dat helemaal aan u voorbij gegaan? De horizon is nu ook voor de (vroegere) Ziggoklanten bereikbaar.

Heb ik in elk niet geweten is bij nooit te horen gekomen. Maar dat zij samen zijn gekomen heeft daar toch niets mee te maken., dat is natuurlijk wel mij allang bekent.

tijger1
door tijger1 - May 21, 2015 om 19:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hopetobehelpimg

Dus blijkbaar niet de link van Aurora.1 aangeeklikt. Noch alle topics gelezen die 1953 over Ziggo heeft geopend?

Cookies
door Cookies - Sep 19, 2015 om 04:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

P.S. Ook Marktplaats is trouwens op de hoogte gesteld, doet ook niks.

edrick3
door edrick3 - Sep 19, 2015 om 04:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@carola.83,

..... Het product is eigendom van Ziggo, dus mag niet verhandeld worden. Lijkt mij dat Ziggo UP dus wel op de vingers mag tikken......
Zijn dus alleen maar via Ziggo in bruikleen te verkrijgen zoals je al aangeeft.
Als iemand zo'n box dus tóch doorverkoopt/wegdoet dan moet diegene dus de 'boete' betalen aan Ziggo.

.

Cookies
door Cookies - Sep 19, 2015 om 04:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Als iemand zo'n box dus tóch doorverkoopt/wegdoet dan moet diegene dus de 'boete' betalen aan Ziggo.......

Ja, dat schreef ik dus.

Maar UP is een bedrijf, die kan door Ziggo n.m.m. op de vingers getikt worden.

do
door don45 - Sep 19, 2015 om 04:47
57 Antwoorden / 21 Vragen

de Horizonboxen worden ook te koop aangeboden door Used Products .
mensen : koop ze hier (en ook nergens anders zoals op marktplaat) niet los.
reden: ze mogen niet verhandeld worden.
koop je zo'n Horizonbox los dan heb je er totaal niets aan.
de Horizonboxen van ziggo werken niet met een smartcard maar moeten door ziggo geactiveerd worden.
heb je zo'n box elders los gekocht dan weigert Ziggo deze te activeren en heb je er dus totaal niets aan.
ook is zo'n box aan het abonnement gebonden, de eerste Box word door ziggo gratis in bruikleen verstrekt, een tweede voor 5 euro per maand.
het is niet duidelijk waar de boxen vanaf komen die Used Products aanbied!(mensen die hem van Ziggo in bruikleen hebben gekregen en hem bij Used Products verkopen krijgen nadien wel van Ziggo een rekening ad 380 euro voor het niet retour sturen van het in bruikleen verstrekte apparaat, hier kom je niet onderuit.
ik ken iemand die er bij dit bedrijf een gekocht heeft maar Ziggo weigert hem te activeren daar hij illegaal verkregen is.
terug naar de winkel haalt ook niet uit, ze nemen hem niet retour.(activatie moet u met Ziggo regelen)

edrick3
door edrick3 - Sep 19, 2015 om 04:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@don45,

Goeie tip!

Cookies
door Cookies - Sep 19, 2015 om 04:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=don45 schreef op donderdag 11 jun 2015, 12:50]de Horizonboxen worden ook te koop aangeboden door Used Products .
mensen : koop ze hier (en ook nergens anders zoals op marktplaat) niet los.
reden: ze mogen niet verhandeld worden.
koop je zo'n Horizonbox los dan heb je er totaal niets aan.
de Horizonboxen van ziggo werken niet met een smartcard maar moeten door ziggo geactiveerd worden.
heb je zo'n box elders los gekocht dan weigert Ziggo deze te activeren en heb je er dus totaal niets aan.
ook is zo'n box aan het abonnement gebonden, de eerste Box word door ziggo gratis in bruikleen verstrekt, een tweede voor 5 euro per maand.
het is niet duidelijk waar de boxen vanaf komen die Used Products aanbied!(mensen die hem van Ziggo in bruikleen hebben gekregen en hem bij Used Products verkopen krijgen nadien wel van Ziggo een rekening ad 380 euro voor het niet retour sturen van het in bruikleen verstrekte apparaat, hier kom je niet onderuit.
ik ken iemand die er bij dit bedrijf een gekocht heeft maar Ziggo weigert hem te activeren daar hij illegaal verkregen is.
terug naar de winkel haalt ook niet uit, ze nemen hem niet retour.(activatie moet u met Ziggo regelen)

Diverse mensen (w.o. ik) hebben Used Products hier al op gewezen, een maand of 2 geleden, en ze blijven maar door gaan.

Ook Ziggo is hier van op de hoogte. Maar ja, die zal het een worst zijn dat mensen honderden euro's kwijt raken.

edrick3
door edrick3 - Sep 19, 2015 om 04:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@carola.83,

.....Ook Ziggo is hier van op de hoogte. Maar ja, die zal het een worst zijn dat mensen honderden euro's kwijt raken......

OT
Maar Ziggo kan Used Products hier niet op aanpakken naar ik aanneem.
Zouden hooguit op hun site hiertegen kunnen/moeten waarschuwen!

Mensen moeten dus zoveel mogelijk tegen Used Products (wat de horizonbox betreft) gewaarschuwd worden!

Cookies
door Cookies - Sep 19, 2015 om 04:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@edrick3: Het product is eigendom van Ziggo, dus mag niet verhandeld worden. Lijkt mij dat Ziggo UP dus wel op de vingers mag tikken. En de particulieren die ze verkopen, krijgen uiteindelijk wel de rekening gepresenteerd als blijkt dat de box niet meer in hun bezit is. Iets wat je in bruikleen hebt, mag je natuurlijk niet door verkopen.