wi
door wimvandezandt Jun 12, 2015 om 10:25
Computers & telefonie

Ziggo Internet ligt te vaak plat

Ik woon in Den Haag. In ons postcodegebied 2566 komt het regelmatig voor dat de internetverbinding plat ligt als je 's morgens de computer aanzet. Ziggo stuurt altijd een mailtje als ze 'werkzaamheden' uitvoeren, maar gek genoeg volgt het plat liggen van de verbinding nooit op die 'werkzaamheden', maar komt dat altijd op een ander moment. Als Ziggo dus geen 'werkzaamheden' heeft uitgevoerd. De verbinding wordt ergens gedurende de nacht verbroken.

De remedie is doorgaans de stekker van de router uit het stopcontact trekken, vijf minuten wachten en de zaak weer opnieuw opstarten. Soms werkt dat niet, en dan moet je een heel stappenplan: antenne uit het contact, alle kabels losmaken en in omgekeerde volgorde weer monteren.

Dit is heel irritant.Hebben mensen elders in het land hier ook last van? En kan iemand mij vertellen wat hier de oorzaak van kan zijn.

1170 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Cookies
door Cookies - Jun 12, 2015 om 10:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Heb je het over draadloze of bekabelde verbinding? En hebben je buren daar dan ook last van?

freya
door freya - Jun 12, 2015 om 11:08
10999 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als de problemen opgelost kunnen worden door de bekabeling los te nemen en/of de apparatuur opnieuw op te starten, dan lijkt het mij dat 'het probleem' binnenshuis ligt en niet buiten de deur....

valerius-2
door valerius-2 - Jun 12, 2015 om 11:26
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Nooit mee gemaakt, als ik u was zou ik eens goed onderzoeken of het inderdaad niet aan u apparatuur ligt.

f.weele
door f.weele - Jun 12, 2015 om 14:00
1085 Antwoorden / 27 Vragen
0

@wimvandezandt; heb je een aansluiting in de woonkamer met wandcontactdoos en splitter? Zo ja, kijk eens of je destijds bij het installatiepakket een kabel had zitten met aan één kant een coax-aansluiting en aan de andere kant de aansluiting voor router(modem). Haal de splitter er uit en sluit deze kabel aan vanaf de wcd naar de router. Kijk of het probleem dan verholpen is. Het kan zowel aan de splitter als aan het kabeltje, dat van splitter naar router gaat, liggen. Ik heb dit ook gehad en zowel de splitter als de kabel vervangen. Het probleem was toen opgelost. Je kan natuurlijk ook nog contact opnemen met Ziggo en vragen of ze de verbinding willen controleren.
p.s. sommige wandcontactdozen zijn verouderd en zouden vervangen moeten worden omdat het digitale signaal voor tv niet meer goed doorkomt. Ook dat is bij mij gebeurd. Ziggo zal daar overigens zelf niet mee op de proppen komen.

m.vr.gr.

br
door bravehenk - Jun 12, 2015 om 14:29
206 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik neem aan dat uw buren dezelfde problemen hebben?
Dat is namelijk de eerste stap die u moet nemen informeren bij uw buren.
Als die geen last hebben ligt het probleem bij u thuis hoe vervelend om te horen natuurlijk.
Mijn zoon had ook dit soort problemen woont in mijn postcode gebied ver weg van den Haag ik en zijn buren hadden totaal geen last.
Oplossing voor hem was nieuwe bekabeling en een nieuw wifi modem Ziggo.


gr Henk

wi
door wimvandezandt - Jun 12, 2015 om 14:33
10 Antwoorden / 4 Vragen
0

Dank voor uw meedenken. Ik zal toch eens met mijn buren praten. En inderdaad, misschien een ander modrm. Hoewel de monteur me dat niet heeft geadviseerd.

pi
door pieterwolters - Jun 12, 2015 om 17:19
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Gebruik je WIFI? Of bedoel je met "antenne" de coaxkabel? In geval van WIFI kan het ook komen omdat het "te druk" is op het kanaal waar de modem op werkt. Na een herstart kan de modem een kanaal kiezen waar het minder druk is.
Een handige app om dit te controleren is Wifi Analyzer. Dan kan je precies zien wat er allemaal in de buurt wordt uitgezonden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Rienhartman
Rienhartman - Apr 23, 2024 om 22:32
Garantie & verzekeringen

Netvervuiling Siemens

We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond.   De warmtepompdroge ... Lees meer

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer