allet
door allet Nov 16, 2015 om 22:06
Elektronica & tv

Ziggo TV

In de slaapkamer kijk ik met een Samsung TV van nog geen jaar oud en een Humax 5050C decoder met smartcard er in sinds een jaar probleemloos TV. Na de onderhoudswerkzaamheden eind oktober jl ontvang ik er alleen nog NPO 1, 2 en 3. Alle andere zenders geven wel geluid, maar geen beeld. De firmware is up to date, alle stappenplannen van Ziggo zijn doorlopen, maar niets brengt de oplossing. Ziggo zelf reageert steeds alleen met oplossingen waarbij ik nieuwe dingen aan moet schaffen in de vorm van bekabeling, versterkers, enzovoort. Maar alles werkte voorheen en het probleem was er pas nadat Ziggo onderhoud had gepleegd.

1773 14 Rapporteer

he
door henkhh - Nov 16, 2015 om 22:30
174 Antwoorden / 0 Vragen

Ja Ziggo pleegt onderhoud ter verbetering van zjjn netwerk en met de digitalisering, vele kanalen in HD en internet en telefonie over de kabel worden er steeds hogere eisen aan de bekabeling gesteld. Indien u kwaliteit wilt hebben en houden moet u daar in investeren, gecertificeerde kabels en mogelijk een versterker zal zeer waarschijnlijk uw probleem oplossen, ik ga er dan wel vanuit dat de TV en Humax verder in orde zijn!

door 1953 - Nov 16, 2015 om 22:43
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Waarschijnlijk kunt u, via MIJN ZIGGO, uw smartcard(s) opnieuw heractiveren.

allet
door allet - Nov 17, 2015 om 00:19
10 Antwoorden / 4 Vragen

henkhh ik was dik tevreden met wat ik had en dat is mij nu ongevraagd afgenomen. Ik kan en wil niet een nieuwe kabel of versterker aanschaffen. Ik vind uw antwoord niet klantvriendelijk, wél erg Ziggo gericht.
De smartcard is geactiveerd, wat ik al noemde, alle mogelijke opties zijn gedaan en Ziggo laat het naar mijn mening afweten

allet
door allet - Nov 17, 2015 om 00:27
10 Antwoorden / 4 Vragen

1953 hoe moet ik een geactiveerde smartcard her-activeren?

Cookies
door Cookies - Nov 17, 2015 om 00:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je de humax terug gezet naar fabrieksinstellingen? Heb je de zenders opnieuw laten zoeken? Beide opties geprobeerd?

Andere smartcard geprobeerd?

Cookies
door Cookies - Nov 17, 2015 om 00:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je bovenstaande zaken allemaal geprobeerd hebt, zou de humax kapot kunnen zijn. Apparaat is al 6 jaar oud tenslotte.

Wat je ook nog kunt doen: pak de humax op en sluit hem eens aan bij buren ofzo. Doet hij daar ook niks probeer de humax dan met hun smartcard.

allet
door allet - Nov 17, 2015 om 00:51
10 Antwoorden / 4 Vragen

1953 Hartelijk bedankt. Hoewel beide smartcards op actief stonden bij Ziggo, heb ik via het simpele drukken op één knop op hun website bij Mijn Ziggo, de bewuste smartcard kunnen activeren. Het blijft vreemd dat Ziggo zelf deze oplossing niet aanbiedt!

valerius-2
door valerius-2 - Nov 17, 2015 om 00:54
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja hoe programma's en andere zaken via de kabel gaan die dus voor bepaalde doeleinde wel geschikt zijn en deze dus in veelvoud via u kabel moeten worden door gegeven, ja dan zal ook u kabel verbetert moeten worden vooral als die lang zijn dus die een aftakking zij van de de kabel die via u woonkamer gebruikt worden. Maar u kan ook alleen analoog op u slaap kamer bekijken als u daar dus de zoekfunctie eens instelt op alleen analoog wat bij dan wel werk maar digitaal.. dus niet, om dat die kabel wel 10 meter lang is, als dus digitaal in mijn slaapkamer wil bekijken dan zal ik daar dan een betere kabel na toe moet leggen.

allet
door allet - Nov 17, 2015 om 01:03
10 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 17 nov 2015, 00:54]Ja hoe programma's en andere zaken via de kabel gaan die dus voor bepaalde doeleinde wel geschikt zijn en deze dus in veelvoud via u kabel moeten worden door gegeven, ja dan zal ook u kabel verbetert moeten worden vooral als die lang zijn dus die een aftakking zij van de de kabel die via u woonkamer gebruikt worden. Maar u kan ook alleen analoog op u slaap kamer bekijken als u daar dus de zoekfunctie eens instelt op alleen analoog wat bij dan wel werk maar digitaal.. dus niet, om dat die kabel wel 10 meter lang is, als dus digitaal in mijn slaapkamer wil bekijken dan zal ik daar dan een betere kabel na toe moet leggen.

Blijkbaar heeft u niet gelezen dat het probleem volledig en op een zeer eenvoudige manier kon worden opgelost. Zonder nieuwe kabels en ook gewoon weer digitaal kijken. Iedereen verder bedankt voor het meedenken, al waren een aantal adviezen overbodig want voortkomend uit niet goed lezen wat er al aan oplossingen gedaan was.
AFGEHANDELD dus.

Cookies
door Cookies - Nov 17, 2015 om 01:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=allet schreef op dinsdag 17 nov 2015, 00:51]1953 Hartelijk bedankt. Hoewel beide smartcards op actief stonden bij Ziggo, heb ik via het simpele drukken op één knop op hun website bij Mijn Ziggo, de bewuste smartcard kunnen activeren. Het blijft vreemd dat Ziggo zelf deze oplossing niet aanbiedt!

Staat waarschijnlijk niet op hun stappenplan. Zelf actief meedenken wordt steeds minder bij klantenservice Ziggo. Bovendien worden ze van bovenaf gepusht om die Horizonbox aan te smeren.

Cookies
door Cookies - Nov 17, 2015 om 01:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=allet schreef op dinsdag 17 nov 2015, 01:03][quote=valerius-2 schreef op dinsdag 17 nov 2015, 00:54]Ja hoe programma's en andere zaken via de kabel gaan die dus voor bepaalde doeleinde wel geschikt zijn en deze dus in veelvoud via u kabel moeten worden door gegeven, ja dan zal ook u kabel verbetert moeten worden vooral als die lang zijn dus die een aftakking zij van de de kabel die via u woonkamer gebruikt worden. Maar u kan ook alleen analoog op u slaap kamer bekijken als u daar dus de zoekfunctie eens instelt op alleen analoog wat bij dan wel werk maar digitaal.. dus niet, om dat die kabel wel 10 meter lang is, als dus digitaal in mijn slaapkamer wil bekijken dan zal ik daar dan een betere kabel na toe moet leggen.

Blijkbaar heeft u niet gelezen dat het probleem volledig en op een zeer eenvoudige manier kon worden opgelost. Zonder nieuwe kabels en ook gewoon weer digitaal kijken. Iedereen verder bedankt voor het meedenken, al waren een aantal adviezen overbodig want voortkomend uit niet goed lezen wat er al aan oplossingen gedaan was.
AFGEHANDELD dus.

Pardon? Je had helemaal niet geschreven wat je al aan oplossingen had gedaan! Alleen de opmerking: het stappenplan doorlopen, niks specifiek benoemd.

Bovendien al naar de tijdstippen van plaatsing gekeken? Valerius had je laatste posting nog niet eens gelezen. zijn

allet
door allet - Nov 17, 2015 om 09:42
10 Antwoorden / 4 Vragen

Ik schreef dat ik álle stappenplannen had gedaan carola.83. Dat is inclusief stekkers er uit, alles weer er in, fabrieksinstellingen, opnieuw zenders opzieken, én inderdaad ook uitproberen bij de buren: TV én Humax.
Mijn narrigheid kwam door de reeks adviezen die ik al gekregen had van Ziggo. Excuses. Nogmaals bedankt allen voor het meedenken. Het heeft voor een oplossing gezorgd.

Gr
door Grunn1 - Nov 17, 2015 om 10:11
1427 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=allet schreef op dinsdag 17 nov 2015, 00:19]henkhh ik was dik tevreden met wat ik had en dat is mij nu ongevraagd afgenomen. Ik kan en wil niet een nieuwe kabel of versterker aanschaffen. Ik vind uw antwoord niet klantvriendelijk, wél erg Ziggo gericht.
De smartcard is geactiveerd, wat ik al noemde, alle mogelijke opties zijn gedaan en Ziggo laat het naar mijn mening afweten

U was misschien tevreden met wat u had echter u heeft wel een vrij nieuwe samsung tv en waarschijnlijk full hd. Op deze tv wilt u neem ik aan ook een goed beeld hebben zoals iedereen dat wil. U wilt ook alle zenders kunnen ontvangen. Om aan deze steeds hoger wordende eisen te kunnen voldoen zal Ziggo continu en blijvend onderhoud/verbeteringen moeten uitvoeren. Wellicht was u tevreden over uw signaal maar u bent niet de enige klant. En omdat u tevreden was zou Ziggo maar geen onderhoud hoeven uit te voeren.
De eisen van de doorvoer van tv en internet signalen worden steeds hoger en kwalitatief beter echter om al deze verbeteringen ook in huis te krijgen zal de klant ook moeten meewerken en zelf zorgen voor goede bekabeling in huis.
In uw geval was nieuwe bekabeling (nu) niet nodig maar heel simpel uw smartcard opnieuw activeren. Maar als de eisen van de klanten steeds hoger worden zoals alle zenders in HD en steeds sneller internet zal ook u in de toekomst mogelijk afhankelijk zijn van nieuwe bekabeling in uw huis.
Het meest simpele voorbeeld is de aansluiting van randapparatuur op uw tv: was ooit coax werd toen scart en is nu hdmi en of u dit nu wel of niet wilt het zal wel moeten.
En nee ik werk niet bij Ziggo maar ben wel een tevreden klant.

he
door henkhh - Nov 17, 2015 om 12:39
174 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=allet schreef op dinsdag 17 nov 2015, 09:42]Ik schreef dat ik álle stappenplannen had gedaan carola.83. Dat is inclusief stekkers er uit, alles weer er in, fabrieksinstellingen, opnieuw zenders opzieken, én inderdaad ook uitproberen bij de buren: TV én Humax.
Mijn narrigheid kwam door de reeks adviezen die ik al gekregen had van Ziggo. Excuses. Nogmaals bedankt allen voor het meedenken. Het heeft voor een oplossing gezorgd.

En de oplossing is?