tf
door tfokke Jul 16, 2015 om 05:25
Geldzaken & recht

Zomerkorting bij Wehkamp

Mijn dochter Bestelde onlangs voor €300,00 aan kleding en kreeg €10,00 zomerkorting,een actie bij Wehkamp.. Nu heeft ze uiteindelijk voor €150,00 gehouden en de rest teruggestuurd.

De rekening van het factuurbedrag werd opgemaakt en uiteindelijk heeft ze minder dan €5,00 korting gekregen. Ze hadden de korting over de artikelen verdeeld?? Dus ook over de artikelen die teruggestuurd zijn. En de korting was niet anders te regelen, helaas. Kregen we als antwoord op onze klacht.

ik heb een boze mail teruggestuurd, want vind dit geen €10,00 korting geven! Dat doe je over het totaal bedrag en ga je niet lukraak verdelen over de artikelen.

Is dit geen misleiding van een " kortingactie"?

Verder vind ik het vreemd dat je niet boven een bepaald bedrag de verzendkosten niet gratis krijgt, zoals bij de meeste postorderbedrijven het geval is.

1233 15 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 16, 2015 om 06:57
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo tfokke,
€10 korting op €300 = €5 korting op €150.
Vr,gr.

tijger1
door tijger1 - Jul 16, 2015 om 08:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wegkaap bepaalt uiteraard zelf boven welk bedrag aan een bestelling zij geen verzendkosten rekenen.

Als u zeker te weten gern verzendkosten wilt betalen, zult u dus bij andere postorderbedrijven moeten bestellen.

Cookies
door Cookies - Jul 16, 2015 om 09:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Verder vind ik het vreemd dat je niet boven een bepaald bedrag de verzendkosten niet gratis krijgt, zoals bij de meeste postorderbedrijven het geval is........

Bij welke postorderbedrijven is verzending gratis dan?

Hoe die zomerkorting werd gegeven, is niet meer na te gaan, maar zo te zien, was de korting niet een vast bedrag van 10 euro.

zw
door zwaardvis - Jul 16, 2015 om 09:59
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Dit staat in de email waarin die korting wordt verstrekt:
Deze kortingscode geldt t/m maandag 13 juli 2015 bij een bestelling van 40.- of meer. Bestel je meer dan 1 artikel, dan wordt de korting verdeeld in verhouding tot de prijs van de artikelen. Annuleer of retourneer je een artikel, dan vervalt de korting op dat artikel. Stuur je alles retour, dan vervalt de volledige korting.

In theorie kun je je bestelling verdelen door in 2 gedeeltes te bestellen: A. met een artikel(en) dat je sowieso houdt en daar de korting op toepast, B. de mogelijke terug te sturen artikelen. Maar ja, dan moet je 2x verzendkosten a 5,95 betalen en ben je duurder uit. Je kunt ook op 2 adressen (broers/zussen/ouders) bestellen en 2x de kortingscode toepassen. Maar dat zullen veel mensen al doen, dunkt me.

Cookies
door Cookies - Jul 16, 2015 om 10:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@zwaardvis: op 2 adressen leveren, is ook 2x verzendkosten betalen. Dus dat schiet niet op.

@topicstarter: je boze mail is dus onterecht, gezien de tekst van de mail die @zwaardvis heeft neer gezet.

edrick3
door edrick3 - Jul 16, 2015 om 10:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo tfokke,

.....Verder vind ik het vreemd dat je niet boven een bepaald bedrag de verzendkosten niet gratis krijgt, zoals bij de meeste postorderbedrijven het geval is......
Dat kun je nu wel vreemd vinden, maar dat is toch heel normaal.
Zoiets bepaalt elke webshop zelf.
Neem aan dat je een keertje teveel 'niet' geschreven hebt. ;-)
Het al dan niet 'gratis' verzendkosten vind je ook terug in de gehanteerde prijs per artikel. Die verschilt dan met de webshop waar dat wél - boven een bepaald bedrag - gratis is.

Vwb de voorwaarden van die zomerkorting: zie reactie van zwaardvis.

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - Jul 16, 2015 om 10:08
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 16 jul 2015, 09:20].......Verder vind ik het vreemd dat je niet boven een bepaald bedrag de verzendkosten niet gratis krijgt, zoals bij de meeste postorderbedrijven het geval is........

Bij welke postorderbedrijven is verzending gratis dan?

Bij Bonprix met een kortingcode die 1 keer per week wordt gegeven. Bij V&D bij een bestelling boven de 75 euro. Bij Bol.com bij een bestelling boven de 20 euro. En zo kan ik wel doorgaan.

Cookies
door Cookies - Jul 16, 2015 om 10:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 16 jul 2015, 10:08][quote=carola.83 schreef op donderdag 16 jul 2015, 09:20].......Verder vind ik het vreemd dat je niet boven een bepaald bedrag de verzendkosten niet gratis krijgt, zoals bij de meeste postorderbedrijven het geval is........

Bij welke postorderbedrijven is verzending gratis dan?

Bij Bonprix met een kortingcode die 1 keer per week wordt gegeven. Bij V&D bij een bestelling boven de 75 euro. Bij Bol.com bij een bestelling boven de 20 euro. En zo kan ik wel doorgaan.

Dat zijn geen postorderbedrijven en TS heeft het daar over. Bader is inderdaad wel een postorderbedrijf.

freya
door freya - Jul 16, 2015 om 12:12
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[edit - off topic, red.]

Praktisch elk postorderbedrijf rekent boven een bepaald bedrag geen verzendkosten meer. Wat Wehkamp doet is ronduit kinderachtig.....
Dat er een minimum bestelbedrag moet zijn is logisch, maar om nu bij een bestelling van €300 (en retour sturen van de helft) nu ook de korting maar te halveren, slaat echt helemaal nergens op en is ronduit kinderachtig.
Als TS voor b.v. €80 besteld had en niets had teruggestuurd, had ze ook de volledige korting gehad.

Het geefy maar weer eens aan dat dit 'bedrijf' niets geeft om 'service' en alleen maar alles in het werk stelt om maar zoveel mogelijk geld binnen te harken....

En nu er zoveel negatieve publiciteit ontstaat, zou het mij niets verbazen als er straks op dit forum een 'medewerker' verschijnt om het alsnog te regelen en krijgt TS alsnog de volledige korting.....bah....

tijger1
door tijger1 - Jul 16, 2015 om 12:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@freya

Negatieve publiciteit? Het staat uitgebreid vermeld in de voorwaarden. Een dochter bestelt spullen en stuurt de helft weer terug. Moeder is boos over de halve korting en praat over misleiding.

Kan men niet meer lezen dan?

Redacteur
door Redacteur - Jul 16, 2015 om 12:14
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Enkele bijdragen zijn verwijderd. Graag ingaan op het aan de orde gestelde.

De redactie

zoekster
door zoekster - Jul 16, 2015 om 13:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 16 jul 2015, 10:31][quote=zoekster schreef op donderdag 16 jul 2015, 10:08][quote=carola.83 schreef op donderdag 16 jul 2015, 09:20].......Verder vind ik het vreemd dat je niet boven een bepaald bedrag de verzendkosten niet gratis krijgt, zoals bij de meeste postorderbedrijven het geval is........

Bij welke postorderbedrijven is verzending gratis dan?

Bij Bonprix met een kortingcode die 1 keer per week wordt gegeven. Bij V&D bij een bestelling boven de 75 euro. Bij Bol.com bij een bestelling boven de 20 euro. En zo kan ik wel doorgaan.

Dat zijn geen postorderbedrijven en TS heeft het daar over. Bader is inderdaad wel een postorderbedrijf.
Postorder is een term die gebruikt wordt voor het op afstand kopen van goederen die vervolgens per post of koerier worden afgeleverd.

Er zijn verschillende manieren om de bestelling door te geven: op een formulier per post, fax of e-mail, of bijvoorbeeld per telefoon. Tegenwoordig wordt de bestelling vaak via het internet gedaan. De producten worden dan vervolgens thuis, of op het adres dat is aangegeven bij bestelling, afgeleverd.

Een postordercatalogus is de lijst van producten die beschikbaar zijn bij een bepaald bedrijf. De klant kan hieruit kiezen, en vaak door middel van een cijfer-lettercombinatie aangeven welk product hij wil bestellen.

wiki

freya
door freya - Jul 16, 2015 om 13:37
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1

Wat heeft 'goed lezen' ermee te maken?
Dat het in de voorwaarden staat, maakt nog niet dat die voorwaarde ook 'fair' is....

Zoals ik al schreef, als je voor €80 bestelt en niets terugstuurt krijg je de hele korting wel, maar als je véél meer bestelt en een deel terugstuurt, maar uiteindelijk toch nog voor €150 hebt besteld, krijg je de hele korting niet....?

Dat is 'krom' en zeker niet klantvriendelijk.....

tijger1
door tijger1 - Jul 16, 2015 om 13:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@freya

Blijkbaar kregen klanten een mail inzake die korting.

Als men daarvan gebruik wil maken, is het natuurlijk verstandig die mail te lezen.

De Ts vraagt: "is dit geen "misleiding" van een kortingactie?"

En nee, dat is dus geen misleiding.

En of u het fair vindt of niet, krom en klantonvriendelijkheid, vraagt de Ts niet naar en is ook niet relevant.

Wehkamp bepaalt zijn eigen acties.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 16, 2015 om 16:09
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Verder vind ik het vreemd dat je niet boven een bepaald bedrag de verzendkosten niet gratis krijgt, zoals bij de meeste postorderbedrijven het geval is

Dat zit dan wel in de prijs in begrepen, dus woedt dus wel rekening mee gehouden bij de vaststelling van de verkoop prijs.