xandor020
door xandor020 Feb 10, 2010 om 09:46
Geldzaken & recht

Zonzoo betalingsproblemen

De firma ZonZoo neemt mobieltjes in en betaald daar voor. Begin Januari heb ik een HTC verzonden, deze zou 70 Euro opleveren. Al na een paar dagen stond op de website de telefoon als "ontvangen" en weer een week later als "werkend" en betalen binnen 14 dagen. Ondertussen is er nog steeds geen geld overgemaakt. Al een week lang bel ik dageljks met ZOnZoo, (0900 nummer) elke dag krijg ik te horen dat er iets fout gegaan is met de bank, iets met het overschrijven en dat er die dag nieuwe opdrachten uitgaan en dat het dus morgen op de rekening staat.

Langzaam aan begin ik te twijfelen...
Wie heeft ook die ervaring?
Wat kunnen we hier aan doen?

10550 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 10, 2010 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

xandor020

Er zijn de laatste tijd meer klachten over deze firma. Wellicht is het raadzaam om een klacht in te dienen bij Consuwijzer. Het patroon van de klachten wijst erop dat dit struktureel is en dat de firma kan staan op het randje van faillissement.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2010 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb op 2 februari 5 telefoons opgestuurd en kreeg de melding dat er maar 2 zijn binnengekomen. Ik heb nu 2x gebeld en iedere keer geven ze TNT de schuld, die zouden 3 telefoons kwijt zijn geraakt. Alles zat in 1 enveloppe, die goed verpakt was aan de binnenkant en goed afgesloten. Je gaat mij niet wijsmaken dat er dan 3 uitvallen en 2 blijven zitten. Leuk detail, uiteraard zijn het de goedkoopste die zijn blijven zitten.

Ik zeg dus mensen trap er niet in, want ik denk gewoon dat het oplichters zijn. Ik moet nog maar afwachten of ik (en Artsen zonder grenzen, die zouden namelijk ook geld krijgen) ook maar 1 euro zullen zien. Weet Artsen zonder grenzen eigenlijk wel dat hun naam gebruikt wordt op de website, als een vorm van goodwill ???

ve
door verwijderd - Feb 12, 2010 om 09:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ook 5 telefoons toegestuurd naar zonzoo in twee aparte envelopen en die zijn volgens zonzoo ook nooit aangekomen.Volgens hun was ik de eerste waarvan de telefoons niet waren aangekomen ja ja.Het is volgens mij een grote [edit redactie] dat er een envelop zoek raakt is misschien mogelijk maar twee lijkt mij sterk.
Ben ze dus gewoon kwijt en kan mezelf wel voor mij kop slaan dat ik er in getrapt ben.

Karin

ve
door verwijderd - Apr 20, 2010 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb in januari een telefoon opgestuurd naar Zonzoo. Deze was werkend en zou euro 16,80 waard zijn. Vervolgens kreeg ik een bevestigings e-mail, maar daarin stond dat de telefoon niet werkend was en slecht euro 6,72 waard zou zijn. Heb direct (dezelfde dag) een e-mail teruggestuurd dat ik hier niet mee akkoord ging en de telefoon terug wilde. Na meerdere herinneringen werd me verteld dat deze e-mail nooit was aangekomen en werd het bedrag aan euro 6,72 overgemaakt. dit bedrag direct teruggestort met de mededeling NIET AKKOORD!. Vervolgens de e-mail nog diverse malen doorgestuurd. Ze blijven volhouden dat ik te laat heb gereageerd en dat de e-mail nooit is aangekomen. De telefoon is al verwerkt en kan dus niet meer worden geretourneerd. Dit ligt volgens Zonzoo aan mij! Schandalig. Heb tot op heden dus geen geld en ook op mijn verzoeken om contact op te nemen wordt niet gereageerd. Zoek het dus maar uit vinden zij. Het laatste antwoord van Zonzoo was van 19 maart jl. Daarna niets meer: geen geld en geen telefoon. Als een e-mail niet aankomt krijg je een foutmelding. Alle andere e-mails die ik gezonden heb zijn wel aangekomen.

ve
door verwijderd - Apr 20, 2010 om 21:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

bobbys1

Bij de betrouwbaarheid van deze firma, zet ik zo mijn vraagtekens. Er is wel heel vaak sprake van betalingsproblemen. Dat kan geen toeval meer zijn.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 20, 2010 om 07:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook wij hebben 5 telefoons in 1 luchtkussen-enveloppe naar zonzoo gestuurd. we kregen pas na ruim een week een bevestiging van ontvangst. uit de bevestiging bleek ook ineens dat er maar 4 door zonzoo waren ontvangen. uiteraard was het juist de duurste die volgens zonzoo ontbrak.
daarom maar eens gebeld met zonzoo. het zou kunnen zijn dat die ene telefoon pas op een later tijdstip door het magazijn wordt ingescand, werd er gezegd.
natuurlijk: logisch dat je maar 4 van de 5 telefoons inscand en dan met een andere zending verder gaat.

ik heb ondertussen ernstige twijfels over zonzoo. de vergoeding van die ene telefoon zullen we wel op onze buik kunnen schrijven.
nu maar afwachten of we het geld van die andere telefoons wél binnenkort ontvangen.

groeten,

Arie

ve
door verwijderd - May 20, 2010 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

arieroodbol

Bij de betrouwbaarheid van deze firma, zet ik zo mijn vraagtekens. Er is wel heel vaak sprake van een mobieltje dat zogenaamd niet aankomt.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 20, 2010 om 22:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik jou was zou ik net als ik gedaan heb, blijven bellen en dreigen met stappen en bekendmaking. Ik kreeg uiteindelijk na 3 maanden 1 van de directeuren aan de lijn en 2 uur later stond het bedrag op mijn rekening

ve
door verwijderd - May 25, 2010 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Klant,

De afgelopen maanden hebben wij meer dan 60.000 tevreden klanten gehad, die bij ons hun mobiele telefoons hebben verkocht en netjes zijn uitbetaald. In Europa heeft zonzoo meer dan een half miljoen tevreden klanten. Door drukte en/of feestdagen kan het inderdaad soms voorkomen dat klanten later worden uitbetaald worden. In het geval van vermiste telefoons en/of afwijkende telefoons kijken wij case by case wat hier aan de hand is en lossen dit persoonlijk met de klant op. Wij zijn een volledig transparant bedrijf en de klant staat bij ons voorop. Bij vragen kunt u contact met ons opnemen op 0900-2255966 of via support@zonzoo.nl . Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op om u te helpen.

Namens de directie,

Marcel Stiphout & Pieter van Os.

ve
door verwijderd - Oct 15, 2010 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het anytwoord van zonzoo is wel leuk bedacht maar ook ik ben erin getrapt stuur die mensen ongeveer om de drie dagen een mailtje telefonisch contact noem maar op maar betalen hou maar. Ze houden je lekker voor de gek met hun vlotte betalling en leuke reclame wacht inmiddels al meer als een maand op mijn centen...
Zonzoo hanteerd hun eigen tijdslijn gaat niet om wanneer het verzonden is en betaling binnen 15 dagen zoals vermeld staat maar eerst 5 dagen voor het binnen komen wat bij mij uit kwam op bijna het dubbele en zo langzaam is tnt echt niet.
Dan nog eens een mailtje versturen duurt ook een dag en dan nog eens binnen 15 betalen nadat de toestelen zijn gecontrolleerd wat ook ongeveer twee weken duurt...
Met andere woorden betalling binnen 60 dagen zou meer richting de waarheid komen .. Wat baal ik hiervan en dan te bedenken dat het een gedeelte te goede komt van een goed ..... wachten die ook zolang op de centen...

namens

geertjan

ve
door verwijderd - Oct 15, 2010 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Je kunt je telefoon ook bij media markt inleveren. Dit is ook van zonzoo.
Bij media markt krijg je meteen je geld wanneer je je telefoon weg brengt.

ve
door verwijderd - Dec 14, 2010 om 11:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik wil hier ook even mijn verhaal doen.
Ik heb 21 november via de site van Zonzoo mijn telefoons aangeboden.
Ik kreeg netjes een bevestiging dat mijn telefoons een waarde hebben van 111,93 euro en dat ik een envelop zou ontvangen. De envelop heb ik ook kort daarop ontvangen en heb deze bij het postverzamelpunt ingeleverd.

Na niks te horen of te zien van Zonzoo maar eens begonnen met een mailtje te sturen naar support (3 december) en geen reactie.
9 december geen reactie!

Welgeteld 17 x het 0900 nummer gebeld en die gaat 1 of 2 keer over en wordt opgehangen.

Mochten er toch nog vorderingen volgen dan zal ik ze hier vermelden.
Maar het bedrijft lijkt wel failliet.

mvg.

Bart

ve
door verwijderd - Dec 16, 2010 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Update,

Ik heb contact gehad!
Na nogmaals te hebben gebeld (welgeteld 3 x) kreeg ik contact met een medewerker van Zonzoo.
Ze kon mijn vertellen dat ik volgende week mijn geld zou krijgen.

Ik heb voor de zekerheid maar even om een bevestiging gevraagd en die heb ik ook gehad dus er is nog hoop.

Nu de bankrekening in de gaten houden.

mvg.

Bart

ve
door verwijderd - Dec 16, 2010 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wens je veel suc6
Dat hebben ze bij mij ook vrij lang volgehouden. Na een week weer bellen, "O, sorry, iets fout gegaan, we maken het nu over... Dan heeft u het over een aantal dagen.." NOT

ve
door verwijderd - Dec 22, 2010 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal.

Ik wou even melden dat ik vandaag het geld heb gekregen.
Maar 1 ding is zeker nooit weer.

m.v.g.

Bart

ve
door verwijderd - Feb 15, 2011 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ruim 15 dagen geleden stuurde ik mijn BlackBerry Bold 9700 naar Zonzoo. Ik hoorde maar niks en ben gaan zoeken op het internet. Zo te zien hebben meerdere mensen problemen met zonzoo. Ik hang nu al meer dan 30 minuten aan de lijn met het 0900 nummer, maar alles wat ik te horen krijg is ''Er is nog 1 gesprek voor u''. Ook heb ik gemaild naar het support email adres maar hier krijg ik ook geen reactie op.

Ik blijf hier natuurlijk niet bij. Ik krijg 136 euro voor mijn toestel en dit wil ik op mijn bankrekening zien ook!

Hoe lang duurde het bij jullie voordat je uiteindelijk resultaat had?

ve
door verwijderd - Mar 8, 2011 om 10:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

En in 2011 is het nog steeds chaos en bedrog bij Zonzoo.
Ik heb begin januari twee mobieltjes verzonden naar Zonzoo.
Toen ik begin februari nog geen bedrag had ontvangen, heb ik een e-mail verstuurd met het verzoek om opheldering. Geen reactie, dus nogmaals gemaild.
Toen ik weer geen reactie kreeg heb ik meerdere malen gebeld met de klantenservice voordat ik iemand te spreken kreeg: de mobieltjes waren nooit aangekomen en dit zou een probleem zijn van TNT-post. Na wat heen en weer gemail met deze medewerker zou Zonzoo bereid zijn om over te gaan tot een "coulance-betaling". Wel zou ik de zg. IMEI nummers van de betreffende telefoons moeten doorsturen. Na wat graafwerk heb ik deze zowaar gevonden, ingescand en doorgestuurd. Geen reactie, geen "coulance-betaling". Oh, maar wel antwoord op de eerste twee mailtjes van begin februari: de telefoons waren in goede orde ontvangen op 19 januari. Dus coulance was eigenlijk niet aan de orde!
Deel twee: nogmaals gebeld met klantenservice. De betaling was overgemaakt, en wel naar een bankrekeningnummer dat niet de mijne was. Ook na het vijfde, zesde of was het zevende telefoontje is het bedrag tot echt weer overgemaakt, weer naar een onjuist rekeningnummer. Inmiddels zijn we twee maanden verder, heb ik nog geen geld ontvangen en gaat er telkens van alles mis bij Zonzoo....of worden we simpelweg opgelicht? Ik denk het laatste. Je moet wel over een erg lange adem beschikken om je geld achterna te gaan. Schandalig dus, en ik raad het iedereen af om met Zonzoo in zee te gaan.