be
door beesie May 22, 2015 om 12:43
Geldzaken & recht

Zoon met zwangere vriendin in cambodja

onze zoon woont en werkt sinds 18 maanden in cambodja. hij geeft les op een internationale school. nu is zijn cambodjaanse vriendin zwanger en willen ze in nederland wonen. welke stappen moeten zij nu ondernemen? als zij daar trouwen is dat huwelijk hier ook rechtsgeldig? kan zij hier ook een zorgverzekering krijgen? mag zij hier blijven en werken? als zoon het kindje erkent, krijgt het dan automatisch de nederlandse nationaliteit bij geboorte? zoon heeft in nederland nog geen woning en werk. wat nu? welke stappen te nemen????

2635 22 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 22, 2015 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Informeer eens bij het juridisch loket.

En neem eens contact op met de IND.

Suc6

ve
door verwijderd - May 22, 2015 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Moeder en kind mogen niet mee naar Nederland. Zij moet sowieso ter plekke een inburgeringscursus volgen en examen afleggen. En hij moet hier woonruimte en voldoende inkomen hebben om haar dan txt hier naar toe te kunnen halen.

ve
door verwijderd - May 22, 2015 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een erkend kind van een Nederlandse man wordt automatisch Nederlander. Dat mag hier dus gewoon komen. De vrouw dat is een moeilijker verhaal. Zij zal op basis van een verblijfsvergunning hier moeten verblijven. Daar zitten allemaal haken en ogen aan. Haar man zal in haar onderhoud moeten voorzien en een bepaald inkomen moeten hebben. Zonder werk van haar vriend/man kan zij hier niet langer dan drie maanden verblijven.

ve
door verwijderd - May 22, 2015 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou me er eerst maar eens in verdiepen via het uitpluizen van de site van de IND.
Dan zult u begrijpen dat dit een hele moeilijke en langslepende kwestie gaat worden.

ve
door verwijderd - May 22, 2015 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Z.s.m. een baan in Nederland zoeken, ondertussen in Cambodja al het inburgeringstraject starten en via de IND de aanvraag in werking zetten. Dit gaat hem vee geld en tijd kosten.

ve
door verwijderd - May 22, 2015 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

N.b. Ja, als ze hier uiteindelijk een VTV krijgt mag ze hier ook werken en kan ze ook gewoon een zorgverzekering afsluiten. Dat is verplicht, uw zoon zal de premie moeten betalen.

ve
door verwijderd - May 22, 2015 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Normaal gesproken kan men met dergelijke vragen terecht bij de Nederlandse ambassade in het betreffende land.
Voor Cambodja is dat wat ingewikkelder omdat daar geen Nederlandse vertegenwoordiging is, die zit in Bankok.
Lees eens klik hier.
Veel zal ook afhangen van de wetten in Cambodja w.b. daar trouwen met een buitenlander en alleen het kind (mogen) meenemen naar Nederland.

ve
door verwijderd - May 23, 2015 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

hartelijk dank voor het meedenken in deze onzekere periode....

ve
door verwijderd - May 23, 2015 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

beesie schreef op zaterdag 23 mei 2015, 13:05: hartelijk dank voor het meedenken in deze onzekere periode....

Jammer dat ze dit niet van te voren hebben uitgezocht.

Kan uw zoon niet in Cambodja blijven, daar heeft hij werk.

ve
door verwijderd - May 23, 2015 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, maar even slecht denken. Het meisje heeft zich niet laten bezwangeren om in Cambodja te blijven. De baby is haar ticket naar Nederland.

ve
door verwijderd - May 23, 2015 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook mijn gedachte dat in Cambodja blijven wellicht een beter idee is omdat uw zoon daar een baan heeft. Trouwen hoeft natuurlijk ook niet per direct dan wel overhaast, de tijd kan dan duidelijk maken hoe goed (of minder goed) e.e.a. blijft gaan. Waarom nu opeens in Nederland willen wonen als daar zekerheid en inkomen is? Mij lijkt dat idee wat overhaast en misschien is het in eerste instantie ook niet het idee van uw zoon?

ve
door verwijderd - May 23, 2015 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op zaterdag 23 mei 2015, 13:55: Sorry, maar even slecht denken. Het meisje heeft zich niet laten bezwangeren om in Cambodja te blijven. De baby is haar ticket naar Nederland.

Ik denk dat je met dit soort reacties beter naar een PVV of Telegraaf of ander onderbuik forum kunt gaan. Je insinueert nogal wat zonder dat je die mensen kent.

ve
door verwijderd - May 24, 2015 om 04:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als uw zoon in Cambodja trouwt, dan kan binnen 6 maanden na totstandkoming bij de burgerlijk stand van de gemeente het buitenlands huwelijk worden geregistreerd en erkend.

Echter zijn toekomstige vrouw is wel visumplichtig voor Nederland, verblijfsvergunning e.d. Uw zoon zal door de bureaucratische mallemolen gaan.

Voor wat betreft uw toekomstige kleinkind zal deze de Cambodjaanse en Nederlandse nationaliteit krijgen, doch dat heeft sowieso te maken met het geboorteland, als uw toekomstige schoondochter hier bevalt.

V.w.b. uw toekomstige schoondochter (of behuwddochter) wordt de procedure van verblijfsvergunning tot 5 jaar aangehouden om te voorkomen dat het mogelijk een schijnhuwelijk is en het maakt niet uit huwelijk of geen huwelijk.

ve
door verwijderd - May 24, 2015 om 04:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

pieterwolters schreef op zaterdag 23 mei 2015, 22:18:
Ik denk dat je met dit soort reacties beter naar een PVV of Telegraaf of ander onderbuik forum kunt gaan. Je insinueert nogal wat zonder dat je die mensen kent.

Ooit gehoord van de advocaat van de duivel? Klopt, ik ken die mensen niet. Maar ik weet wel hoe het in die landen er soms aan toe kan gaan. Ik hoop natuurlijk voor TS' zoon dat het een gelukkige en liefdevolle relatie betreft, wijzen op mogelijk andere motieven getuigt alleen maar van gezond verstand. Vandaar ook de eerste zin van die reactie.

ve
door verwijderd - May 24, 2015 om 10:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

pieterwolters bedankt voor de steun. we zitten hier idd niet op te wachten.

ve
door verwijderd - May 24, 2015 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar kunt u dan wel niet op zitten te wachten, maar uw zoon heeft daar werk, dus een inkomen en ongetwijfeld huisvesting. Dus waarom blijven ze niet daar?

Hebt u dan de laatste jaren helemaal niets gehoord of gelezen over verblijfsvergunningen, inkomensvereisten voor diegene die iemand hier naar toe haalt en ga maar door? Nooit gelezen over schijnhuwelijken?

Maar als dat allemaal niet aan de orde is, kunnen ze ook de België weg kiezen. Zij ze zo officieel en zonder problemen binnen.

ve
door verwijderd - May 24, 2015 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op vrijdag 22 mei 2015, 12:50: Informeer eens bij het juridisch loket.
En neem eens contact op met de IND.
Suc6

Pfff... hoe vind je dit soort antwoorden zelf?
Vraag het een ander ....
Ga fietsen.

ve
door verwijderd - May 24, 2015 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

kss25 schreef op zondag 24 mei 2015, 16:26:
edrick3 schreef op vrijdag 22 mei 2015, 12:50: Informeer eens bij het juridisch loket.
En neem eens contact op met de IND.
Suc6

Pfff... hoe vind je dit soort antwoorden zelf?
Vraag het een ander ....
Ga fietsen.

Vindt u uw eigen antwoord dan nuttig voor de Ts?

ve
door verwijderd - May 24, 2015 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op zondag 24 mei 2015, 16:37: Vindt u uw eigen antwoord dan nuttig voor de Ts?

Nee, zeker niet, maar het leek me wel eens verstandig om mensen die none-antwoorden geven terecht te wijzen. Ik geef 1 reactie, u heeft honderden van dit soort reacties gegeven. Vissen is een hele rustgevende hobby, kan ik uit ervaring meedelen.

ve
door verwijderd - May 24, 2015 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@kss25

Zal wel aan VGZ liggen, denk ik.;-))

ve
door verwijderd - May 24, 2015 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als uw zoon de Nederlandse nationaliteit heeft, dan mag hij trouwen met wie hij wil en zijn vrouw kan dan ook Nederlandse worden. Misschien is dat het antwoord op uw vraag?
Er zijn ingewikkelde uitzonderingen als het een schijnhuwelijk betreft.
Als uw zoon geen Nederlandse nationaliteit heeft wordt het een stuk lastiger, dan moet hij asiel aanvragen en de kans is groot dat hij dat niet toegewezen krijgt.
Ik denk dat uw zoon de Nederlandse nationaliteit heeft. Dan is alles mogelijk, niet zonder problemen, maar alles is wettig en mogelijk.

ve
door verwijderd - Jun 1, 2015 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beesie,

Als je zoon lesgeeft, al 18 maanden op een internationale school, mag men toch verwachten dat zoonlief over enige vorm van intelligentie beschikt.
Hadden die twee de eventuele problemen die uit het innig samenzijn zijn/ zouden kunnen ontstaan niet beter van tevoren kunnen inschatten en er informatie over inwinnen?