id
door idaaad236 Jan 24, 2015 om 19:48
Voeding & gezondheid

Zorgcentrum 24 januari

Waarom kunnen wij niet een landelijke insameling doen voor alle zorgcentra en verzorgingshuizen in Nederland.

Ik vind dat er zo veel geld naar het buitenland gaat !! en ook vind dat de postkodeloterij ook een iets dergelijks voor Nederland moet doen.
Het is van het gekke dat ook de overheid zoveel geeft aan het buitenland , doe eens iets voor de ouderen in Nederland.
Het wordt steeds gekker hier,kan mij er ook heel boos om maken . Ida

436 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 24, 2015 om 20:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een landelijke inzamelingsactie voor zorgcentra? Kunnen de overkoepelende organisaties nog veel meer geld in hun zak steken en aan de bestuurders bonussen uitdelen. Dacht het niet.

tenormin
door tenormin - Jan 24, 2015 om 20:09
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Postcodeloterij geeft ook aan 'goede doelen' in Nederland. Net wat tijger1 schrijft: de zakken van de bestuurders mogen wel minder gevuld; daar is wel wat te halen en dan nog zullen ze het bijna niet merken. Daar zitten de rupsjes nooit genoeg.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 24, 2015 om 20:41
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Er zijn al genoeg van deze inzamelingen, maar u ziet het alleen maar dichtbij, maar op een afstand heeft u daar dan geen problemen mee..

gompy2
door gompy2 - Jan 24, 2015 om 20:58
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=idaaad236 schreef op zaterdag 24 jan 2015, 19:48]
Het is van het gekke dat ook de overheid zoveel geeft aan het buitenland , doe eens iets voor de ouderen in Nederland.
Het wordt steeds gekker hier,kan mij er ook heel boos om maken . Ida
De zorginstellingen hebben voldoende geld, in 2013 was dat al bijna 3,7 miljard Euro, dat is alleen maar meer geworden sinds die tijd.
Quote:

10 juni 2013
Zorgsector heeft ruim 3,6 miljard euro reserves

Verpleeghuizen en thuiszorgorganisaties hebben hun reserves het afgelopen jaar zien stijgen tot 3,67 miljard euro. Dit is 367 miljoen euro meer dan het jaar ervoor.

Bron, klik hier-> Dossier bezuinigingen in de zorg.
Heb je wel op de juiste partij gestemd dan? ;-)

pi
door pieterwolters - Jan 24, 2015 om 21:00
3610 Antwoorden / 0 Vragen

We geven in Nederland tussen de 80 en 90 miljard uit aan zorg waarvan een groot deel voor ouderenzorg is. De uitgaven voor zaken in andere landen is slechts een fractie daarvan (3...4 miljard max).

ja
door janf43 - Jan 24, 2015 om 21:10
733 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=idaaad236 schreef op zaterdag 24 jan 2015, 19:48]Waarom kunnen wij niet een landelijke insameling doen voor alle zorgcentra en verzorgingshuizen in Nederland.

Die inzameling wordt bij mij al gedaan door die firma met de blauwe envelop..

costnix
door costnix - Jan 25, 2015 om 23:09
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@janf43
Ik doneer €112 via de blauwe enveloppe :-)

door 1953 - Jan 26, 2015 om 01:32
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Uw nobele initiatief tot een inzamelingsactie, die gaat bij mij niet op.

tenormin
door tenormin - Jan 26, 2015 om 11:01
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=costnix schreef op zondag 25 jan 2015, 23:09]@janf43
Ik doneer €112 via de blauwe enveloppe :-)

Vanmorgen in de krant: Postcodeloterij grote winnaar van de Ouderjaarstrekking. Postcode 1107 in Amsterdam/Bijlmer heeft grote vorderingen op.... Wel sneu, heeft men eindelijk iets gewonnen raakt men zijn uitkering kwijt en de schulden moeten betaald worden. Nou ja, zijn ze daar ook vanaf (van die schulden dan).

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2015 om 11:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 26 jan 2015, 11:01][quote=costnix schreef op zondag 25 jan 2015, 23:09]@janf43
Ik doneer €112 via de blauwe enveloppe :-)

Vanmorgen in de krant: Postcodeloterij grote winnaar van de Ouderjaarstrekking. Postcode 1107 in Amsterdam/Bijlmer heeft grote vorderingen op.... Wel sneu, heeft men eindelijk iets gewonnen raakt men zijn uitkering kwijt en de schulden moeten betaald worden. Nou ja, zijn ze daar ook vanaf (van die schulden dan).

Wat is daar sneu aan?

gompy2
door gompy2 - Jan 26, 2015 om 11:15
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Tjaa wat is sneu..
Ik denk dat er genoeg tussen zitten die lekker potverteerd hebben van o.a. mijn centen en ik heb er bijna 50 jaar voor moeten werken..
En bovendien, die mensen die het aangaat zijn nu waarschijnlijk schuldenvrij en dat lijkt mij persoonlijk ook wel een fijn vooruitzicht, maar ja dat schrijf ik, van de ouwe stempel en zo...
Quote:

Amsterdam -

Veel winnaars van de Oudejaarstrekking van de postcodeloterij moeten hun geld inleveren bij de gemeente Amsterdam. Volgens bronnen bij de gemeente Amsterdam zitten honderden winnaars in de bijstand. Zij lopen gevaar dat hun bijstandsuitkering stopt.

Ook zouden zo’n 250 mensen een schuld hebben van bij elkaar een kleine 2 miljoen euro. Dat laatste bedrag moet volgens de bijstandswet rechtstreeks naar de gemeentekas.

Bron, klik-> Gemeente ‘wint’ Postcodeloterij

tenormin
door tenormin - Jan 26, 2015 om 11:35
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=gompy2 schreef op maandag 26 jan 2015, 11:15]Tjaa wat is sneu..
Ik denk dat er genoeg tussen zitten die lekker potverteerd hebben van o.a. mijn centen en ik heb er bijna 50 jaar voor moeten werken..
En bovendien, die mensen die het aangaat zijn nu waarschijnlijk schuldenvrij en dat lijkt mij persoonlijk ook wel een fijn vooruitzicht, maar ja dat schrijf ik, van de ouwe stempel en zo...

Nou ja, ten eerste had ik moeten schrijven Belastingdienst grote winnaar. En 't is gewoon sneu. Maar ik schrijf immers ook: "nou ja, zijn ze daar ook vanaf , van die schulden dan". Kan me voorstellen dat, als je wint, je de eerste 10 seconden niet denkt aan je uitkering, de waarheid dringt snel genoeg door tot de meesten, mag ik hopen.

gompy2
door gompy2 - Jan 26, 2015 om 11:44
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begreep je eerste reactie wel Tenormin, en velen zullen ook zo denken, maar een schone lei lijkt mij persoonlijk ook wel prettig als ik in zo'n situatie zou zitten.
Er zijn meerdere winnaars, ook de gemeenschap.
Echter...
Ik denk dat er genoeg tussen zullen zitten die binnen de kortst mogelijke keren weer opnieuw een schuld zullen hebben, maar goed, we gaan off-topic, dus laat ik maar stoppen.

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2015 om 11:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Normale mensen zullen volkomen opgetogen zijn dat ze schuldenvrij worden en eventueel geen uitkering meer nodig hebben.

Dus helemaal niets sneu aan.