fl
door floppie Oct 1, 2015 om 23:32
Voeding & gezondheid

Zorgkosten

waarom kan ik mijn eigen bijdrage over zorgverlening in het ziekenhuis niet betalen als het zorgtraject is afgelopen en moet ik wachten met betalen tot begin 2016?
zowel het ziekenhuis als het zilverenkruis wil hier niet aan meewerken!

716 5 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Oct 2, 2015 om 00:03
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Waarom zou u dat willen, wat is de reden waarom u da wil doen?

door 1953 - Oct 2, 2015 om 01:52
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Begrijp uw vraag niet, zou het gaan om de eigen bijdrage voor 2015 die u eigenlijk vóór 1 januari 2016 wilt voldoen?

diumenge
door diumenge - Oct 2, 2015 om 07:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Omdat ze kennelijk wat tijd nodig hebben om de rekening op te maken / ontvangen. Zet het geld apart en maak je druk om andere dingen.

pi
door pieterwolters - Oct 2, 2015 om 08:15
3610 Antwoorden / 0 Vragen

U klinkt als de ideale klant: eerder willen betalen dan nodig. Deden mijn klanten dat maar....

su
door superklaver - Oct 2, 2015 om 15:35
68 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat zodra het traject is afgelopen. Dus je een laatste afspraak hebt gehad het wettelijk geregeld is dat ze het niet per direct mogen afsluiten en de rekening mogen opsturen. Hier zit minimaal 42 dagen tussen en kan uitlopen tot een jaar. Mocht jij dus binnen het jaar na de start van het traject op controle moeten of een extra onderzoek dan zit dat er bij in en komt het op rekening van dit jaar, als dit jaar het traject geopend is. Dat wil zeggen je hebt dit jaar je eerste gesprek gehad met de arts. Zou dus het geld apart zetten, zodat je het gelijk kunt betalen zodra de rekening binnen is.