ti
door tintelen37 Dec 13, 2014 om 19:47
Auto & vervoer

Zorgstoeslag

Weet u dat de zorgtoeslag voor het derde jaar gekort wordt?? 2012 € 82. 2013 €. 62. 2014. €. 46. 2015 €. 15. Terwijl de premie en de eigen bijdrage hoger worden. De werkende krijgen ook een bijdrage via hun baas. Die worden niet gekort. Mag de overheid de AOW ers zomaar korten?? Dit is niet de enige korting voor ons,zo langzamerhand zien wij het niet meer zitten.Graag een keer aandacht voor de senioren.Met dank.

613 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 13, 2014 om 20:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De werkenden krijgen geen bijdrage van hun baas. Als u alleen AOW zou hebben krijgt u juist meer. Iedereen die wat meer inkomen heeft dan het minimum krijgt minder zorgtoeslag. Dus u bent niet de enige.

De premie was dit jaar lager dan vorig jaar.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 13, 2014 om 20:19
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Alleen de inkomens boven de minium loon gaan er op achteruit dus die daar beneden zitten krijgern meer.

ti
door tintelen37 - Dec 13, 2014 om 20:21
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het is wel een achteruitgang van €30 p.m. AOW plus klein pensioen(€ 400) noemt de overheid al modaal.Weet zeker dat de werkende wel een tegemoetkoming krijgen. (Zelf ook gehad ) Totaal al 10 procent in 4 jr. gekort.de overheid en de werkende kunnen dat niet zeggen. Discriminatie dus.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 13, 2014 om 20:25
7840 Antwoorden / 95 Vragen

ZIE HIER Voor meer antwoorden op u vraag.

ti
door tintelen37 - Dec 13, 2014 om 20:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dus beter is geen pensioen sparen,van ons slinkt het al aardig.

diumenge
door diumenge - Dec 13, 2014 om 20:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tintelen37 schreef op zaterdag 13 dec 2014, 20:21]Het is wel een achteruitgang van €30 p.m. AOW plus klein pensioen(€ 400) noemt de overheid al modaal.Weet zeker dat de werkende wel een tegemoetkoming krijgen. (Zelf ook gehad ) Totaal al 10 procent in 4 jr. gekort.de overheid en de werkende kunnen dat niet zeggen. Discriminatie dus.
Wat voor tegemoetkoming dan? Ik mis kennelijk al jaren iets...

tijger1
door tijger1 - Dec 13, 2014 om 20:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die werenden krijgen niets. Maar weet u. U kunt ook een flink bedrag van uw inkomen weggeven, dan krijgt u weer meer zorgtoeslag.

En stel dat u niet 10% gekort zou zijn op uw pensioen, dan had u meer inkomen gehad, dus nog minder zorgtoeslag.

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2014 om 16:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw inkomen voor 2015 wordt dus geschat op ruim € 31.000, kan dat geen klein pensioen noemen.

pi
door pieterwolters - Dec 15, 2014 om 18:00
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Klachten bij de PvdA. Die dromen immers van nivellering. En dat is waar dit voor zorgt.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 15, 2014 om 18:51
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op maandag 15 dec 2014, 18:00]Klachten bij de PvdA. Die dromen immers van nivellering. En dat is waar dit voor zorgt.
De beste stuurlui staan nog aan de wal. Is er in Nederland ooit een regering geweest die een meerderheid in de kamer de 1e en en de 2e. Dus als er iets geregeld wordt zijn er altijd meerder partijen. En heeft u ooit gemerkt dat er een wet is aangenomen en na dat de oppositie daar zwaar tegen was, maar toen zij in volgende periode wel in de regering zaten de boel weer is terug gedraaid. Zover ik al mee loop op deze wereld kan ik niet vinden welke dat waren.