se
door sembleeker Oct 21, 2014 om 11:07
Geldzaken & recht

Zorgtoeslag.nl

Je wilt weten of je zorgtoeslag kunt krijgen. Vervolgenszoek je via google naar zorgtoeslag en kom je op de website zorgtoeslag.nl. Je kunt makkelijk berekenen hoeveel je kunt krijgen en direct bestellen. Je denkt super handig...Vervolgens kom je er na 3 weken achter dat je er 29,50 van je rekening is afgeschreven en blijkt dat je voor deze website moet betalen. Na een belletje naar de belasting zeggen ze dat ze daar niks aan kunnen doen. Wat is dit voor oplichterij?

3283 10 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Oct 21, 2014 om 11:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het staat wel duidelijk vermeld op hun homepage, je hebt dus blijkbaar niet goed gelezen.

Hoe vraag ik mijn zorgtoeslag aan?

Nadat u het stappenplan hebt ingevuld en u ziet hoeveel zorgtoeslag u kunt ontvangen, kunt u ervoor kiezen om de zorgtoeslag door ons aan te laten vragen. Daarbij hebt u geen Digid nodig, bovendien voeren wij extra controles uit voordat wij uw aanvraag verwerken en indienen. Wij rekenen voor deze dienstverlening een eenmalige vergoeding van € 29,50, waarvoor wij na het stappenplan uw toestemming vragen. Wanneer u met onze voorwaarden akkoord bent gegaan, krijgen wij de aanvraag binnen in ons systeem.

sw
door swat1500 - Oct 21, 2014 om 11:23
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Is helaas geen oplichterij. Het zijn een soort tussenpersonen die alles voor je regelen en daar moet je voor betalen. U heeft kennelijk niet goed gelezen dat er kosten aan waren verbonden.
Net als bij verzekeringen. Die kan je ook vaak rechtstreeks afsluiten bij de maatschappijen maar ook via een tussenpersoon maar daar moet je dan apart voor betalen.
Overigens maakt de belastingdienst heel veel "reclame" op welke website je moet zijn om de toeslagen gratis te kunnen aanvragen.

Cookies
door Cookies - Oct 21, 2014 om 11:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Weet niet wanneer je de aanvraag hebt ingediend, misschien kun je nog annuleren?

En zit ik dan aan zorgtoeslag vast?

Nee. Nadat u de aanvraag bij ons hebt ingediend, zit u nog nergens aan vast. U heeft namelijk nog 14 dagen de tijd om uw aanvraag te annuleren. Dit kan telefonisch of per e-mail en bovendien zonder opgaaf van reden. Na deze 14 dagen zullen wij de aanvraag verwerken en indienen bij de Belastingdienst.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 21, 2014 om 11:54
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Ik weet niet hoe u zoekt op het internet, maar de eerste reguliere hit is toch echt de site van de belastingdienst. Zie; 1 of 2.

tijger1
door tijger1 - Oct 21, 2014 om 12:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U vraagt toch iets aan bij de belastingdienst, dus waarom niet belastingdienst ingetikt op Google.

Jaar na jaar, hier dezelfde vraag: oh ik moet betalen voor het aanvragen. Eerst even lezen en u weet hoe het zit.

pi
door pieterwolters - Oct 21, 2014 om 12:46
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 21 okt 2014, 11:54]Ik weet niet hoe u zoekt op het internet, maar de eerste reguliere hit is toch echt de site van de belastingdienst. Zie; 1 of 2.

Wellicht dat TS het verschil niet ziet tussen een advertentie en een zoekresultaat.

mahadma
door mahadma - Oct 21, 2014 om 12:47
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Storneren zit er niet meer in.
Vervolgens kom je er na 3 weken achter dat je er 29,50 van je rekening is afgeschreven

jo
door joentje1978 - Oct 21, 2014 om 18:00
367 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom kijk je niet op de website van De Belastingdienst zelf?
Daar kan je gratis een proefberekening maken, zo vaak als je wilt.

Zie hier

valerius-2
door valerius-2 - Oct 21, 2014 om 19:32
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dit is inderdaad geen oplichting maar alleen maar volksverlakkerij. Zij hebben arbeid voor u verricht en daar moet voor betalen.

gompy2
door gompy2 - Oct 21, 2014 om 20:18
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 21 okt 2014, 19:32]Dit is inderdaad geen oplichting maar alleen maar volksverlakkerij. Zij hebben arbeid voor u verricht en daar moet voor betalen.
Niet juist, dit is geen volksverlakkerij.

De definitie van volksverlakkerij is:
"Het bewust bedriegen, voorliegen van de bevolking" , en daar is in dit geval totaal geen sprake van.
Alles staat duidelijk op die site vermeld, klik bovenin op de tab "Veelgestelde vragen".
Deze TS is zelf een beetje oenig, dat had hij zelf ook kunnen vinden, het is alleen een beetje zielig van deze TS dat ie nu hier huilie huilie komt doen en dat bedrijf beticht van oplichterij...