th
door theoduijkers Apr 18, 2011 om 08:25
Geldzaken & recht

Zorgtoeslag.nl malafide?

onze 2 kinderen hebben allebei in hun onwetendheid zorgtoeslag aangevraagdvia: https://zorgtoeslag.nl/
Kosten €20,-- Via belastingdienst is dit gratis.
1- is er een mogelijkhied om de kosten terug te krijgen en 2- hoe weet ik of de ingevulde gegevens via die site niet misbruikt worden?

5455 6 Rapporteer

moeder56
door moeder56 - Apr 18, 2011 om 10:19
483 Antwoorden / 2 Vragen

Je stelt "in hun onwetendheid". Hoe oud zijn je kinderen ? Ik zou de algemene voorwaarden even uitprinten.
https://www.zorgtoeslag.nl/AlgemeneVoorwaarden.pdf
Bij het lezen, je kind is de opdrachtgever. Als je er niet uitkomt, vraag dan hulp van derden.

Hieronder twee stukjes uit de voorwaarden:
De eerste , "contract voor onbepaalde tijd", dus zie er zo gauw mogelijk van af te komen.
De tweede, de Digidcode,(electronische handtekening) ik zou onmiddelijk een nieuwe aanvragen.

artikel 3 Contractsduur; uitvoeringstermijnen,
risico-overgang, uitvoering en wijziging overeenkomst;
prijsverhoging
1. De overeenkomst tussen Gebruiker en de Opdrachtgever
wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard
van de overeenkomst anders voortvloeit of indien partijen
uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.

3. Opdrachtgever machtigt Gebruiker om voor hem een
elektronische handtekening aan te vragen bij de
Belastingdienst om zo de aanvraag zorgtoeslag namens
Opdrachtgever bij de Belastingdienst in te kunnen
dienen

Stel eventueel hier je vraag:
E-mail: Arnoud@Engelfriet.net

ICT-jurist Arnoud Engelfriet werkt als partner bij ICTRecht. Eenvoudige vragen beantwoord ik gratis wanneer u hieronder aanvinkt dat het antwoord op mijn blog gebruikt mag worden. Voor andere gevallen moeten we even overleggen.

loreleigil
door loreleigil - Apr 18, 2011 om 10:24
678 Antwoorden / 3 Vragen

Uw kinderen besluiten een dienst af te nemen die geld kost, terwijl zij dit zelf gratis kunnen doen. Dat is jammer, maar zij hebben de dienst wel afgenomen en zullen dus moeten betalen. Rondkijken hoe je iets kan regelen moet je immers doen voor je iemand inhuurt om het voor je te doen. Om het bedrijf dan af te schilderen als 'malafide' gaat wel erg ver, immers, uw kinderen hebben er zelf voor gekozen om gebruik te maken van dit bedrijf. Ik zou kijken of u de titel nog kan aanpassen, want het bedrijf kan wel eens helemaal niet zo blij zijn met uw omschrijving van het bedrijf.

th
door theoduijkers - Apr 18, 2011 om 10:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb bewust in de titel een vraagteken gezet. Lijkt me daarom ook vrij duidelijk.
Heb ondertussen telefonisch navraag gedaan bij www.zorgtoeslag.nl
Een van de 2 aanvragen kan gelukkig nog geannuleerd worden. Betreft een eenmalige dienst. Jammer van de €20,-- Maar weer een lesje geleerd. Er is gelukkig geen Digi-D doorgegeven.

moeder56
door moeder56 - Apr 18, 2011 om 10:51
483 Antwoorden / 2 Vragen

eenmalig ??weet je dat zeker ??
1. De overeenkomst tussen Gebruiker en de Opdrachtgever
wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard
van de overeenkomst anders voortvloeit of indien partijen
uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.

geen Digid ???? weet je dat zeker ????
3. Opdrachtgever machtigt Gebruiker om voor hem een
elektronische handtekening aan te vragen bij de
Belastingdienst om zo de aanvraag zorgtoeslag namens
Opdrachtgever bij de Belastingdienst in te kunnen
dienen

th
door theoduijkers - Apr 18, 2011 om 11:09
2 Antwoorden / 1 Vragen

Heb net per mail een bevestiging gekregen dat de gisteren aangevraagde toeslag is geannuleerd. De door mijn zoon al eerder aangevraagde toeslag is al verwerkt (bedrag is ook al van zijn rekening afgeschreven). Zal ook om een bevestiging vragen van annulering deze opdracht.

Geen Digi-D? Niet doorgegeven
Ik heb net bij de belastingdienst nagevraagd wat de consequenties kunnen zijn.
Dit bedrijf die in feite niets illegaals. Het bedrijf is bekend bij de belastingdienst. En ze konden me ook vertellen dat er verder met de verstrekte gegevens niet meer gebeurd.

chris74
door chris74 - Apr 18, 2011 om 12:46
564 Antwoorden / 44 Vragen

Uw kinderen hebben niet van te voren de site goed bekeken. En onder hoe werkt het staat toch duidelijk: Hebt u recht op zorgtoeslag? Dan kunt u na de gratis berekening, de zorgtoeslag ook direct door ons laten aanvragen. Dat kost slechts € 19,00 als u geen toeslagpartner heeft en € 25,00 met toeslagpartner. U zult vervolgens binnen 6 tot 8 weken bericht ontvangen van de Belastingdienst, die de zorgtoeslag toekent.

Dat alleen de berekening gratis is, maar als je het aanvraagt het je geld gaat kosten. Bij de zorgtoestag belasingdienst Kun je een gratis berekening doen en dat gelijk doorsturen mits je een digi-d hebt.