fe
door fem66fem Nov 27, 2014 om 13:34
Garantie & verzekeringen

Zorgverzekering butget polis

als ik hoor over de zorg, hoor ik heel weinig of helemaal niet. het woord budgetzorgverzekering vallen, terwijl je daarmee goedkoper uit bent, en de extra aanvullende zitten een goede vergoeding tandarts is. .
er zijn alleen een 5 tal behandelingne , die je niet zelf uit kan maken welk ziekenhuis, alhoewel...
als je op de zorgvinder kijkt, dan zit er in jouw buurt altijd wel 1 a 2 die het ook doen. dus....vraag ik mij af, waarom wordt daar niet naar verwezen???ook bv. hebben veel verzekeraars.verzekeringen die goedkopen zijn dan die zij aanbieden, terwijl zij deze wel in hun pakket hebben.
kijk bv, naar de PMA,van menzis. scheelt nog al. daar staat dus een mooi aanbod ivm budgetzorg....

431 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 27, 2014 om 13:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo fem66fem,

.....dus....vraag ik mij af, waarom wordt daar niet naar verwezen?....
Omdat ze (natuurlijk) liever de duurdere polis afsluiten.
Je moet dus zelf goed op een vergelijkingssite gaan zoeken.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Nov 27, 2014 om 13:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het ligt er maar aan in welke streek je woont. Die budgetpolissen contracteren maar een heel beperkt aanbod aan ziekenhuizen. Medicijnen moeten vaak via internet en ga zo maar door.

aurora1
door aurora1 - Nov 27, 2014 om 14:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als je zorg verzekert via de PMA dan krijg je een bepaalde collectiviteitskorting en een doorgaans in de premie verwerkte bonus, zij verzekeren zorg bij Menzis. Het bedrag van de budgetpolis op de site van de PMA is "vanaf" en gebaseerd op 500 E vrijwillig eigen risico. Als je bijv. via je werkgever bij Menzis verzekert val je ook onder een collectiviteitskorting.

tijger1
door tijger1 - Nov 27, 2014 om 14:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En die premie van PMA die u moet betalen is hoger, want u moet hun bonus eind van het jaar zelf terugvragen.

fe
door fem66fem - Nov 28, 2014 om 09:43
2 Antwoorden / 1 Vragen

wil graag even reageren..
de budgetpolis van pma is NIET hoger...en die bonus die vraag je gewoon in november even aan...
huisarts en apotheek blijven altijd diegene die je nu hebt...
dus niks internet....
85.93 polis budget
19.95 de extra extra erbij
105.20 hier zijn de kortingen dus al vanaf...
als je op de zorgvinder dan kijkt welke ziekenhuizen ze in pakket hebben, zijn het de ziekenhuzen die ik nu ook heb...
er zijn wel 5 behandelingen waarin je geen keuze hebt... maar er is altijd 1 a 2 soms wel 3 ziekenhuizen in jouw buurt..
de behandelingen zijn staar....liesbreuk.....carpaletunnelsyndroom...slaapapneu..(zoiets)..meniscus..

dus voor mij is butget met de grootste aanvullende(dit ivm. met miss een fysio..maar wel tandarts best goed...

dit even ter aanvulling op tijger1

tijger1
door tijger1 - Nov 28, 2014 om 10:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er zijn natuurlijk nog meer budget polissen dan die van PMA. En u vroeg zich af waarom die niet aangeprezen werden. Die hebben allemaal weer hun beperkingen. Daarnaast vind ik het systeem, eerst de volle mep betalen en aan het eind van het jaar weer wat terugvragen dwaas.

Maar als u hiermee tevreden bent, moet u dat beslist doen.