ni
door nieky63 Nov 24, 2010 om 16:06
Garantie & verzekeringen

Zorgverzekering en schuldsanering

hoi

ik heb een vraag ik zit in schuldsanering en wil mezelf graag aanvullend verzekeren bij zorgverzekeraar, maar er staat nog een bedrag open van 334,- wat ik niet mag afbetalen in verband met de schuldsanering. hoe krijg mezelf aanvullend verzekerd ? ik ben chronisch ziek en de kosten voor mij reizen pan uit en bij de gemeente kan ik mezelf niet collectief verzekeren om net boven de grens valt.
wie kan helpen en advies geven?

Bedankt

Nieky

11014 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 24, 2010 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

nieky63 schreef op woensdag 24 nov 2010, 16:06: hoi

ik heb een vraag ik zit in schuldsanering en wil mezelf graag aanvullend verzekeren bij zorgverzekeraar, maar er staat nog een bedrag open van 334,- wat ik niet mag afbetalen in verband met de schuldsanering. hoe krijg mezelf aanvullend verzekerd ? ik ben chronisch ziek en de kosten voor mij reizen pan uit en bij de gemeente kan ik mezelf niet collectief verzekeren om net boven de grens valt.
wie kan helpen en advies geven?

Bedankt

Nieky

ve
door verwijderd - Nov 24, 2010 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat voor kosten denk je dat de aanvullende verzekering voor jou gaat vergoeden uit de aanvullende verzekering?

Bovendien hoeft een aanvullende verzekering je niet te accepteren zoals bij de basisverzekering.

Vladja

ve
door verwijderd - Nov 24, 2010 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

extra fysio en medicijnen injectienaalden ectra

ve
door verwijderd - Nov 24, 2010 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die dingen vallen - afhankelijk van de aandoening - ook onder de basisverzekering.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2010 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een brandend huis is niet verzekerbaar dus Uw als Chronisch zieke zal het moeilijk krijgen om een verzekeraar te vinden die Uw aanvulling wil geven.

Verder gaan huidige schuldeisers voor en of je bespaar is nog maar de vraag.
Vaak zijn aanvullingen zo duur per maand dat het niet rendabel is, en ik ben daarom ook alleen basis verzekerd!

ve
door verwijderd - Nov 24, 2010 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je al gevraagd of de eigen bijdrage uit de reservering kan worden betaald?

ve
door verwijderd - Nov 24, 2010 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb een vraag ik zit in schuldsanering en wil mezelf graag aanvullend verzekeren bij zorgverzekeraar, maar er staat nog een bedrag open van 334,- wat ik niet mag afbetalen in verband met de schuldsanering. hoe krijg mezelf aanvullend verzekerd ? ik ben chronisch ziek en de kosten voor mij reizen pan uit en bij de gemeente kan ik mezelf niet collectief verzekeren om net boven de grens valt.
wie kan helpen en advies geven?

je geeft aan dat er nog een bedrag/schuld open staat bij de schuldsanering. Als het goed is,is bij aanvang van de schuldhulp een overzicht gemaakt van alle schulden dus ook de schuld waar u over schrijft.
Ik ga er even vanuit dat u nu in de wsnp zit. Klopt dit. U moet nu maandelijks een afdracht doen aan de boedel. Het regelen en afbetalen van schulden is nu voor u bevroren. Na de 3 jaar zullen deze worden voldaan uit de boedelrekening.
Uw zorgverzekeraar is verplicht u een verzekering toe te staan net als een aanvullende verzekering. U kunt deze dus gewoon aanvragen. De zorgverzekeraar mag u niet aanspreken op de openstaande schuld. Immers zijn ze akkoord gegaan met de schuldhulp of hebben zich vanuit rechtswegen moeten conformeren met de uitspraak.
Overigens is het verstandig uw bewindvoerder op de hoogte te brengen van uw aanvullende verzekering. Deze kan dan rekening houden met de berekening vltb.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2010 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

ew01 schreef op woensdag 24 nov 2010, 19:53: Uw zorgverzekeraar is verplicht u een verzekering toe te staan net als een aanvullende verzekering. U kunt deze dus gewoon aanvragen. De zorgverzekeraar mag u niet aanspreken op de openstaande schuld.

Wat je zegt klopt Niet, ze zijn Niet verplicht je aanvullend te verzekeren, nergens........
en aanspreken zullen ze je daar wellicht niet op maar dat zal voor hun reden genoeg zijn je Niet aanvullend te gaan verzekeren.........en ze mogen je weigeren zonder opgaaf van reden.