kanty
door kanty Nov 7, 2014 om 11:14
Voeding & gezondheid

Zoute haring

Hallo allemaal.
Heb bij de Spar 2 zoute harigen verpakt gekocht. Moest hier voor 3,29 betalen. Vanmorgen bij de Aldi lagen ze er voor 1,59. Hoe kan het prijsverschil zo groot zijn?

6190 12 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 7, 2014 om 11:17
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Hoe kan het prijsverschil zo groot zijn?

Elke winkel heeft zijn eigen prijzen en vaak (dag) aanbiedingen. Daar doe je niets aan, behalve goed opletten VóóR je wat koopt.

edrick3
door edrick3 - Nov 7, 2014 om 11:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kanty,

Elke zaak hanteert z'n eigen winstmarges.

me
door mein33 - Nov 7, 2014 om 11:42
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=kanty schreef op vrijdag 7 nov 2014, 11:14]Hallo allemaal.
Heb bij de Spar 2 zoute harigen verpakt gekocht. Moest hier voor 3,29 betalen. Vanmorgen bij de Aldi lagen ze er voor 1,59. Hoe kan het prijsverschil zo groot zijn?

En waarom kost de haring in de viszaak € 1.95 p.st. en een potje zure haring, waar er drie en soms vier inzitten, € 1.49.

tenormin
door tenormin - Nov 7, 2014 om 12:12
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Hoi kanty, de Spar staat nu eenmaal niet in de lijst "goedkope supers" en de Aldi wel.

@mein33, heb toch liever de haring van de viswinkel.;-)

tijger1
door tijger1 - Nov 7, 2014 om 12:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kanty

Koop ze allebei, dan weet u een eventueel verschil. Geen verschil? Voortaan naar de Aldi

@mein33

De prijs van een potje zure haring is natuurlijk niet te vergelijken met gewone. Op gewone zit maar een beperkte houdbaarheid en dat is in de prijs verdisconteerd.

kanty
door kanty - Nov 7, 2014 om 12:50
284 Antwoorden / 69 Vragen

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb ze in allebeide winkels gekocht, en er zit geen verschil in smaak.
Vr gr Kanty.

me
door mein33 - Nov 7, 2014 om 12:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 7 nov 2014, 12:12]

@mein33, heb toch liever de haring van de viswinkel.;-)

Ben ik helemaal met u eens, van de voorverpakte haringen en andere (verse?) vis in de supermarkt blijf ik af omdat ik de kwaliteit niet zo erg vertrouw, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 7, 2014 om 14:11
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Bij de Aldi worden ze door de vishandelaar kant via de lopende band gefileerd en met een lagere winst kan dus dat een heleboel schelen, bij Aldi is het maar een bij product. En met veel verkoop komt men toch aan de winst.

tijger1
door tijger1 - Nov 7, 2014 om 15:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op vrijdag 7 nov 2014, 14:11]Bij de Aldi worden ze door de vishandelaar kant via de lopende band gefileerd en met een lagere winst kan dus dat een heleboel schelen, bij Aldi is het maar een bij product. En met veel verkoop komt men toch aan de winst.

Dat is bij de Spar ook het geval.

gerbera
door gerbera - Nov 7, 2014 om 22:18
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Haring moet je, bij een echte visboer, vanuit de emmer direct van "het mes" eten, dan pas weet je hoe haring moet smaken. Iets duurder maar dan heb je ook echte haring.

door 1953 - Nov 8, 2014 om 02:55
3725 Antwoorden / 95 Vragen

De houdbaarheidsdatum misschien en cruciale rol heeft meegewogen.

Heb nog nimmer van 'zoete haring' gehoord. Haring is op zichzelf al ziltig!

me
door mein33 - Nov 8, 2014 om 10:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=1953 schreef op zaterdag 8 nov 2014, 02:55]De houdbaarheidsdatum misschien en cruciale rol heeft meegewogen.

Heb nog nimmer van 'zoete haring' gehoord. Haring is op zichzelf al ziltig!

@1953,

Waarom zou je over "zoete haring" spreken dat niet bestaat.
Maar er is wel een duidelijk onderscheid tussen "pekelharing" die ook wel "zoute haring" wordt genoemd en de "ingelegde haring"die ook wel "zure haring" wordt genoemd.