lexgensen
door lexgensen Jun 27, 2011 om 18:00
Voeding & gezondheid

Zware van nelle shag

Ik weet eigenlijk niet goed in welke catagorie ik deze vraag moet stellen.....
Ik rook al vele jaren zware shag van van Nelle en weet dat het slecht is dus daar hoeft U mij niet op te wijzen.
Ik overweeg nu om niet meer zelf te draaien maar een apparaatje aan te schaffen en dan hulzen te vullen. De zware van Nelle shag is hier echter niet zo geschikt voor. Kent U een alternatief wat wel geschikt is?
Reduceert zo een zelf gevulde filter het binnenkrijgen van de schadelijke stoffen?
Wie heeft ervaring en wil die met mij delen?
VrGr

17939 9 Rapporteer

wolfenjong
door wolfenjong - Jun 27, 2011 om 18:52
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Hoop alleen maar dat het kind op de foto niet mee hoeft te roken met u.
En als ik zo een mooi kind, kleinkind had, zou ik meteen stoppen met roken dat is mijn advies in deze, daar dat er ook geen filters bestaan die u leven verlengen.
Roken is dodelijk ook met filter.

Succes er mee.

lottesanne
door lottesanne - Jun 27, 2011 om 19:29
438 Antwoorden / 47 Vragen

Ik gebruik Heuping en Reinders Shag. Maar ik denk niet dat dit net zo zwaar is als de Van Nelle. Tesamen met het apparaatje en Samson Hulzen gaat het draaien vlot en makkelijk. En ik neem aan dat het filter toch in elk geval wel wat zal tegenhouden, anders heet het geen filter, toch?

druifje01
door druifje01 - Jun 27, 2011 om 19:34
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik gebruikte deze methode vroeger ook wel eens.En ik nam daarvoor het merk Winner als "vulling" voor de hulzen. Of het een goede keus was weet ik niet. Niets lijkt mij een goede keus als het om roken gaat.

fe
door feeny - Jun 29, 2011 om 11:47
35 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Het kan ook verschil maken welk apparaat u gebruikt. Ik had eerder een sigarettenmachine van mascotte, een soort schuifmechanisme. Die vind ik zelf niet zo prettig werken, vaak maar half gevuld etc. Tegenwoordig maak ik gebruik van een ander apparaat en dat werkt perfect! Helaas weet ik niet of dit app. ook in Nederland verkocht wordt, want ik heb hem gekregen van mensen die op vakantie dit ding tegen waren gekomen.. Het is een rood apparaat met bovenaan een hendel met zwarte knop die je helemaal naar een kant kan trekken en er staat texas xl op de voorzijde. Wie weet heeft de plaatselijke sigarettenboer tips en trucs? Succes!

empyria
door empyria - Jun 29, 2011 om 12:38
504 Antwoorden / 3 Vragen

Ik rook zelf niet, dus ik heb er geen verstand van.

Van een vriend weet ik dat Brandaris of Javaanse Jongens wat minder stugge shag is.

temmetje
door temmetje - Jun 29, 2011 om 15:27
24 Antwoorden / 3 Vragen

In de tijd dat ik nog zelf m'n sigaretten draaide gebruikte ik altijd Gauloise shag, de blauwe. Werkte perfect!

ja
door jans2 - Jul 3, 2011 om 13:52
311 Antwoorden / 4 Vragen

Als je met een apparaatje hulzen vult is het beter als de tabak wat droger is, i.t.t. wat je gewend bent met zelf draaien. Dus alle tabak is bruikbaar, zelfs tot het laatste kruimeltje. Zelf haal ik grote verpakkingen, veel goedkoper. Maar maak je geen illusies: het is net zo slecht.

lexgensen
door lexgensen - Jul 3, 2011 om 17:56
274 Antwoorden / 88 Vragen

Allemaal bedankt voor de reaktie.
VrGr

na
door naataalie - Jul 3, 2011 om 18:08
129 Antwoorden / 20 Vragen

ga eens naar een échte sigaretten boer. niet zo'n aparte afdeling bij een supermarkt, nee, zo'n klein winkeltje waar ze ook sigaren enz verkopen. die mensen hebben er écht verstand van. mijn ervaring is dat het absoluut geen verschil maakt welke hulzen je gebruikt, maar het maakt best veel verschil welke shag. dat is helaas een kwestie van uitproberen. ik heb ook eens een "verkeerde" bus gekocht, ja, die moet je dan eerst opmaken en dan probeer je weer een ander.
ook heb ik een poosje een automatische sigaretten vuller gebruikt, maar die pakt niet ieder soort shag. nu gebruik ik een gewoon schuifapparaatje.
succes met de keuze en het uitproberen.