ma
door mawava Nov 30, 2013 om 12:39
Vakantie & reizen

Bijbetalen ruimbagage

Hoe komt het eigenlijk dat wij in Nederland extra moeten betalen voor ruimbagage. Dit is alleen bij Nederlandse vliegtuigmaatschappijen.
Het rare is dat b.v. Singapore Airlines en Malaysian Airline je sinds kort 10 kg meer mee mag nemen per persoon.
Je mag dus bij deze maatschappijen 30 kg per persoon meenemen.
Ik dacht dat je een vakantie boekte in Nederland dat ze een totaalprijs moesten geven een geen extra kosten mochten vragen, dit was toch vastgelegd in de wet.

Ik hoor een hoop mensen die nu twijfelen over het boeken van vluchten met Nederlandse maatschappijen. Naar ik verwacht zullen de boekingen in 2014 weer lager uit gaan vallen. Krijgt dit hetzelfde effect als de luchtvaarttax van enkele jaren geleden??

7148 24 Rapporteer

door 14peter - Nov 30, 2013 om 12:44
567 Antwoorden / 2 Vragen

Easyjet is behoorlijk Brits, en daar is het ook. De prijs voor een ticket ligt bij zulke maatschappijen laag, en daar krijg je ook heel weinig voor. Wil je extra's (zoals ruimbagage meenemen) betaal je bij.

door 14peter - Nov 30, 2013 om 12:48
567 Antwoorden / 2 Vragen

En over die totaalprijs; Dat geldt alleen voor kosten waar je niet onderuit kunt. Ruimbagage hoeft niet mee, dus mag apart berekent worden als je dat meeneemt, maar betaal je niet als je het niet bij je hebt.

ma
door mawava - Nov 30, 2013 om 12:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dus 14peter gaat op vakantie zonder kleding?

Ik heb het niet over prijsvechters als Easyjet enz.

Wat ik aan wil geven is dat luchtvaartmaatschappijen in Nederland geld vragen voor ruimbagage en andere grote buitenlandse maatschappijen sinds kort voor hetzelfde geld 10 kg extra mee mag nemen. Dus in totaal 30 kg.

diumenge
door diumenge - Nov 30, 2013 om 13:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

20 KG moet ruim voldoende zijn per persoon, tenzij je een mud aardappels wil meenemen of zo.

door 14peter - Nov 30, 2013 om 13:11
567 Antwoorden / 2 Vragen

Vliegen hoef je niet perse te doen om op vakantie te gaan.

costnix
door costnix - Dec 1, 2013 om 20:44
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@14peters

Nieuw Zeeland b.v. Is zeer moeilijk bereikbaar zonder te vliegen.

door 14peter - Dec 1, 2013 om 20:55
567 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=costnix schreef op zondag 1 dec 2013, 20:44]@14peters

Nieuw Zeeland b.v. Is zeer moeilijk bereikbaar zonder te vliegen.

Dat was wel de meest zinloze opmerking van het jaar denk ik.

ma
door mawava - Dec 1, 2013 om 21:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=14peter schreef op zaterdag 30 nov 2013, 13:11]Vliegen hoef je niet perse te doen om op vakantie te gaan.

Wat dacht je van je eigen reactie

door 14peter - Dec 1, 2013 om 21:29
567 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=mawava schreef op zondag 1 dec 2013, 21:16][quote=14peter schreef op zaterdag 30 nov 2013, 13:11]Vliegen hoef je niet perse te doen om op vakantie te gaan.

Wat dacht je van je eigen reactie

Als je alleen maar mag vliegen om op vakantie te gaan, dan kunnen we Schiphol rond deze tijd van het jaar volgens mij wel een tijdje dicht laten of niet???

mi
door miraltje - Dec 1, 2013 om 23:10
462 Antwoorden / 0 Vragen

de prijs die gegeven wordt tijdens het boeken is afhankelijk van de klasse die je vliegt met bij behorende vrijgesteld gewicht aan ruimbagage.

ga je over dit vrijgesteld gewicht in de bewuste klasse moet je per kilo extra bij betalen.

fl
door flyingfrance - Dec 2, 2013 om 11:58
62 Antwoorden / 0 Vragen

U maakt het allemaal moeilijker dan het is KLM en AIRFRANCE rekenen bagage kosten voor vluchten binnen EUROPA niet daar buiten. Maar in Europa kunt u dat makkelijk omzeilen met het aanvragen van de gratis FlyingBlue kaart op de site van KLM want als u deze kaart toont hoeft u niet voor de bagage te betalen (let op het gewicht). lees wel op de site van de KLM goed alle regeltjes.
Oja Transavia ( LOWCOST) onderdeel van KLM AirFrance valt niet onder Flying Blue dus ONLINE betalen voor de bagage en niet op het moment van inchecken want dan betaal je het maximale

pi
door piet42 - Dec 2, 2013 om 12:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

nou schandalig ga je 15 dagen naar Turkije met transavia mag je maar 10 kg ruimbagage meenemen koffer weegt al een paar kilo dan nog de rest ben je vlug rond de 15-20 kg. maar ze moeten overal geld uithalen in Turkije moet je 15 euro visum betalen. betalen de turken ook hier in nederland visum? zo kan ik wel doorgaan en wat een flauwe kul van 14 peter om maar niet met de vlieger te gaan ik zie me niet met de auto of bus zoveel uren te rijden met een vrouw die al 3 maal herseninfarct heeft gehad .

le
door leenpres - Dec 2, 2013 om 12:47
79 Antwoorden / 7 Vragen

Omdat er mensen zijn die er heel rijk van worden en alleen de rijken rijker worden in nederland en de rest zijn kop moet houden en niet moet zuren
Verder doen we het zelf we stemmen steeds weer op deze zakkenvullers

he
door henri_b - Dec 2, 2013 om 13:16
27 Antwoorden / 0 Vragen

In de regel mag je alleen 20, cq. 30 Kilo bagage meenemen op intercontinentale vluchten, dus niet binnen Europa.
En bj de prijzen die prijsvechters binnen Europa hanteren is het redelijk logisch dat de verdiensten érgens vandaan moeten komen: dat is dus op bagage en eten & drinken aan boord....

lo
door loekoek - Dec 2, 2013 om 13:26
30 Antwoorden / 5 Vragen

Verleden jaar in het najaar met China air naar Bangkok Thailand koffergewicht totaal 17 kg (geen probleem dus).
Later doorvlucht met Bangkok airways naar Koh Samui idem geen probleem, deel van de bagage (oude shirtjes) was achtergelaten in Bangkok. Terugreis vanaf Samui moest ik voor 3 kg bijbetalen, terwijl er 2 shirtjes waren bij gekocht, ondanks 20 kg vrijdom. Was niet aan te tornen. Later per mail om opheldering verzocht. Men stelde dat de apparatuur regelmatig gecontroleerd wordt en dus exact aangeeft dat ik overgewicht vervoerde. Kansloze excercitie voor de klant. Jammer maar helaas.

wa
door walter2500 - Dec 2, 2013 om 15:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen kijken steeds vaker naar hun portemonnee en beknibbelen op de uitgaven. Vakanties en met name vliegreizen zijn steeds duurder geworden. Hier is dus veel geld te verdienen maar blijkbaar niet genoeg want telkens worden er andere kosten verzonnen om het vliegen voor de gewone consument steeds onaantrekkelijker te maken. We leven in het tijdperk van de euro dat weet ik zelf ook wel maar in de tijd van de Nederlandse gulden kostte een vliegreis met accommodatie gemiddeld 100 gulden per dag. Tegenwoordig kom je er niet meer met 100 Euro per dag. En ja, alles is duurder geworden maar wie is er zo gelukkig dat hij of zij 2x zoveel is gaan verdienen sinds de komst van de Euro. Een tip voor alle mensen die het oneens zijn met de tarieven die de Nederlandse vliegtuigmaatschappijen, Ga via internet eens kijken in België of Duitsland naar vliegreizen, wellicht bent U daar goedkoper uit. Schrik niet van de afstanden want in de meeste gevallen is de reistijd gelijk aan Schiphol.

tolsma1945
door tolsma1945 - Dec 2, 2013 om 16:13
229 Antwoorden / 6 Vragen

Bij intercontinentale vluchten is een koffer van 23 kg vrij,dus ook bij de KLM.
Op .....ALLE..... andere vluchten ,moet je gewoon bijbetalen.
En dit is al jaren zo.
Maar bij hogere klassen in het vliegtuig mag je meer meenemen.
Het heeft ook te maken met de zg arbowet,dat er niet meer dan 23 kg (50 pound) verplaatst mag worden.Al dat geklets van veel antwoorden slaat nergens op.

anduril
door anduril - Dec 2, 2013 om 16:39
167 Antwoorden / 1 Vragen

@mawava
Inderdaad een domme opmerking. Nooit van ééndaagse zakenreizen gehoord?
@leenpres
Heerlijk weer je gal gespuwd? Heeft niets met dit onderwerp van doen.

De kale tarieven zijn lager en voor de extra's moet je bijbetalen. Wel zo eerlijk voor de mensen die de extra's niet nodig hebben.

pi
door pieterwolters - Dec 3, 2013 om 10:08
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap het probleem niet zo. We willen overal transparantie van kosten en alleen betalen voor wat we gebruiken. Nu doen bedrijven dat, is het weer niet goed. Waarom zou je moeten betalen voor ruimbagage als je alleen handbagage bij je hebt? (want dat is de andere kant van het verhaal)

na
door nammko - Dec 6, 2013 om 20:44
28 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zag ook op de site van Kras bij een aanbieding van een rondreis van 8 dagen naar Rome, Napels en Sorrento, dat je alleen maar 10kg handbagage mee mocht nemen. Wil je ook ruimbagage meenemen, dan kost dat extra. Vind ik heel vreemd, want alleen aan die handbagage heb je natuurlijk niet veel in die 8 dagen. Het komt er dus op neer, dat de prijs van zo'n reis daardoor een stuk hoger wordt, want je verwacht niet dat er alleen kosteloos 10kg handbagage mee mag. Is eigenlijk een verkapte prijsverhoging.

fl
door flyingfrance - Dec 7, 2013 om 16:12
62 Antwoorden / 0 Vragen

Als je zo'n reis als KRAS zie staan en wilt maken dan is dat een bodem prijs veel mensen lukt het om die reis met 10 kg te maken desnoods trekken ze een paar kleren over elkaar heen tijdens de vliegreis zorg wel voor een lichte tas. Ja als er een gala avond aan verbonden is zal je wat kg extra moeten inkopen 15 euro heen, denk ik en 15 euro terug
Je kan het zo goedkoop en duur maken als je zelf wilt DUS wees blij dat ze zo'n aanbieding maken ze zijn ook instaat om een hogere prijs aan te bieden incl bagage wat jij misschien niet wil.
Koop wat je wilt en laat liggen wat je niet wilt. Je wilt geen drankje in het vliegtuig ok krijg je het niet en betaal je het ook niet wil je wel betaal je gewoon is toch gewoon een eerlijke zaak.
Van mij mogen ze drankjes bij KLM ook afschaffen als daarmee de prijzen mee omlaag gaan.
Europese vluchten zijn gewoon te duur bij de grote (niet low cost) maatschappijen voor de zelfde prijs kan je naar China vliegen. Daar moet je eens vraag tekens bij zetten vooral om dat het personeel slechter betaalt wordt binnen europe en toch is het vliegen binnen europa veel duurder dan er buiten.

tu
door tukker 39 - Dec 11, 2013 om 20:02
8 Antwoorden / 2 Vragen

Jullie hebben het nu bijna allemaal over de bij betaling van de bagage. Dit is erg duidelijk en transparant wie de zwaarste koffer heeft betaald het meest. Maar wat veel erger is bij de vliegmaatschappijen ( KLM ) is het onzichtbare prijsbeleid. De stoelen worden verkocht voor verschillende prijzen. Het scheelt vaak honderden Euro's. Kijk je de ene keer op de computer is de prijs voor de vlucht op de zelfde bestemming,datum en tijdstip van vertrek € 575,00. Kijk je daarna bv s 'avonds weer is de prijs plotseling omhoog geschoten naar € 915,00. Maar enkele dagen later wordt het zelfde ticket weer aangeboden voor de oude prijs.Om dat dit niet om een paar tientjes gaat is dit pure OPLICHTING VAN DE KLM !!!!!!

diumenge
door diumenge - Dec 11, 2013 om 21:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom is dat oplichting? KLM is een commercieel bedrijf en mag vragen voor een ticket wat ze willen, het is aan de klant of deze die prijs wel of niet wenst te betalen. Simpele markt werking.

he
door henri_b - Dec 12, 2013 om 08:54
27 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tukker 39 schreef op woensdag 11 dec 2013, 20:02]Jullie hebben het nu bijna allemaal over de bij betaling van de bagage. Dit is erg duidelijk en transparant wie de zwaarste koffer heeft betaald het meest. Maar wat veel erger is bij de vliegmaatschappijen ( KLM ) is het onzichtbare prijsbeleid. De stoelen worden verkocht voor verschillende prijzen. Het scheelt vaak honderden Euro's. Kijk je de ene keer op de computer is de prijs voor de vlucht op de zelfde bestemming,datum en tijdstip van vertrek € 575,00. Kijk je daarna bv s 'avonds weer is de prijs plotseling omhoog geschoten naar € 915,00. Maar enkele dagen later wordt het zelfde ticket weer aangeboden voor de oude prijs.Om dat dit niet om een paar tientjes gaat is dit pure OPLICHTING VAN DE KLM !!!!!!

De 'ticketwereld' staat erom bekend dat het een heel bijzondere is....
Dit soort prijs 'fluctuaties' komen bij alle luchtvaartmaatschappijen voor! Schijnt toch een kwestie van vraag en aanbod te zijn......